Dlaczego przybieramy na wadze? Oto główne powody!

Dlaczego przybieramy na wadze? Oto główne powody!

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

Nasze ciekawość ćwiczeniami w praktycznie wszystkich sytuacji pojawia w punkcie, kiedy chcemy zrzucić kilka niepotrzebnych kilogramów. Ndlaczego  tyjemy

iestety niewielki odsetek ludzi trenuje jedynie dla własnej zadowolenia oraz ludzkiego ustroju. Nie mniej mimo wszystko, gdy zaczynacie trenować spodziewacie się wielkich spadków wagi, które oczywiście będą przy systematycznych ćwiczeniach oraz odpowiedniej diecie. Czasami zdarza się, że po miesiąc ćwiczeń wchodzicie na masę, a tam 2 kg wzwyż w miejsce w dół. Dlaczego? rzerwie niekorzystania z pewnych grup mięśni, które podczas ćwiczeń zaczynają pracować, dochodzi do ich mikrouszkodzeń lub „stanu zapalnego”. W niedługim wyjaśnieniu - to nie tłuszcz zgromadził się w naszym organizmie jedynie woda, której zadaniem okazuje się złagodzenie stany zapalnego.  zwłaszcza prawdopodobną czynnikiem sprawczym okazuje się przywołane etap zapalny. Nagłe ćwiczenia po czasie „zastoju” skutkują tym małe pęknięcia włókien mięśni nazywanych mikro-urazami. Dlatego właśnie odczuwacie ból ćwiczeń. bywa to etap przejściowy oraz zwykle mija po kilku dniach; organizm leczy powstałe kontuzje sprawiając, że włókna mięśniowe stają się silniejsze oraz wytrzymalsze niż były pierwotnie. W taki sposób stajecie się silniejsi oraz sprawniejsi. Etap taki okazuje się częścią procesu zwanego adaptacją. Aby dokonać napraw, organizm wykonuje standardowy przebieg zwalczania, uwalniając różne substancje ogólnie zwane jako mediatory stanów zapalnych zaognionych obszarów oraz przeprowadza selekcję, dostarczająpowody  dla  których  tyjemyc białych krwinek oraz otwierając ; w zamiarze usunięcia zanieczyszczeń oraz toksyn. Zgromadzony nazbyt wielka dawkę substancji może poprzez to odbić się na Waszej wadze. Kiedy etap zapalny pozostanie usunięty nazbyt wielka dawkę płyny także ulotni się, a waga się unormuje.  bywa rzeczą naturalną, że z upływem lat tyjemy. Co sprawia więc, że mając dwadzieścia lat, jesteśmy dużo szczuplejsi, niż będąc po czterdziestce? W trzech oddzielnych badaniach dotyczących kuracji Dlaczego przybieramy na wadze odchudzającej oraz pozostałych czynników związanych z wagą badacze Harvard School of Public Health (HSPH) dowiedli, że niewielkie modyfikacje w rodzaju przyjmowanego pożywienia, aktywności fizycznej, częstotliwości oglądania telewizji oraz rozmiaru snu mają ścisły korelację z procesem przybierania na wadze w całym czasie człowieczego życia. poprzednie analizy skupiały się na metodach zmniejszania wagi u ludzi już cierpiących powodu nadwagi. Niewiele wiadomo okazuje się natomiast o czynnikach wpływających na przybieranie na wadze podczas całego życia.jak  nie  tyć  Naukowcy oszacowali, że przeciętny człowiek nabiera na wadze mniej więcej pół kilograma każdego roku. bywa to postępujący proces, dlatego trudno okazuje się wyszczególnić poszczególne elementy odpowiadające za jego przebieg. Eksperci notowali modyfikacje w wadze oraz różnorodnych czynnikach życiowych w trzech grupach ludzi liczących mniej więcej 50 tys. ludzi każda. Pomiaru dokonywano co cztery lata w czasie od 12 do 20 lat. Wszyscy gracze analizy nie cierpieli powodu nadwagi ani żadnych przewlekłych schorzeń. Średnio, każda osoba przytyła mniej więcej 1,5 kilograma w ciągu 4 lat.   Naukowcy chcieli zbadać, co okazuje się odpowiadające za takie modyfikacje wagowe. W pierwszej kolejności wskazali na wysokokaloryczne menu. Posiłki o największej zawartości kalorii to chipsy ziemniaczane, inne kartofle, napoje słodzone, nieprzetworzone, dalej przetworzone mięso. Badacze wyszczególnili także składniki, które nie skutkują tym

tak zdecydowanego przybierania na wadze, jak jarzyny, żywność pełnoziarnista, owoce oraz jogurty.

Według badaczy nie jest wystarczające skupiać się na ograniczaniu całościowej ilości kalorii, aby nie przybrać na wadze. Inne czynniki, takie jak zawartość tłuszczu, energia wytwarzana w procesie spalania czy cukier, także nie mają ścisłego związku z dodatkowymi kilogramami. Naukowcy uważają natomiast, że najważniejsze okazuje się skupienie się na jakości jedzeniaTaka zdrowa menu może w różnorodny sposób oddziaływać na sylwetkę poprzez biologiczne efekty, takie jak modyfikacje w odczuwaniu głodu, pułapie insuliny czy nasyceniu. z wyjątkiem modyfikacje alt2 diecie trzeba wyróżnić inne czynniki mogące posiadać wpływ na przybieranie na wadze, takie jak aktywność fizyczna czy oglądanie TV. Ważna okazuje się także długość snu. Okazuje się niejako, że osoby, które spały od 6 do 8 godz. nie przybrały na wadze tyle, ile osoby śpiące powyżej 8 godz. dziennie. Okazuje się mimo wszystko, że różnice w stylu życia nie są tak istotne w procesie długoterminowego przybierania na wadze jak modyfikacje diecie. najważniejsze okazuje się spożywanie dobrych, świeżych suplementów, które pomogą nam utrzymać pożądaną sylwetkę na dłużej.   i wracasz do starych nawyków. To najczęstszy błąd, którego osobiście jestem chodzącym przykładem. Jeśli kuracja dietetyczna okazuje się dość restrykcyjna oraz wymaga dużo wyrzeczeń, po kilku tyg. nabieramy największej ochoty właśnie na to, co "wykluczone". i wtedy cały wcześniejszy wysiłek idzie na marne. A tak naprawdę musi być odwrotnie, ze względu na to że kuracja dietetyczna to dopiero wstęp do lepszego wyglądu oraz samopoczucia. rozstrzygnięcie: Jeśli szczególnie tęsknisz za pizzą czy colą, nie odmawiaj sobie jej do zakończenia życia, ale postaw na równowagę. Sposób Francuzek, które w praktycznie wszystkich są nieduże oraz prezentują się smukło, to jeśli się przejedzą, albo skuszą na pełne kalorii danie czy napój - kolejnego dnia jedzą same jarzyny oraz owoce.  Rozgrzej się! Odbierz bezpłatnie nowy e-book Lidla z przepisami na pachnące jesienne dania. Zapisz się na newsletter oraz zainspiruj się! Zapisuję się! Nie, dziękuję (pokaż inny program) trzeba też w miejsce posiadać wyrzuty sumienia względu jednego shake’a z knajpy takich jak fastfood, albo postarać się go spalić (polecam spacery albo bieganie, co kto woli), albo wymienić na jego zdrowszy odpowiednik. Genialne są koktajle z owoców na bezpiecznym jogurcie zmiksowane z muesli. OK, nie mają identycznego smaku jak te z lodów truskawkowych, alt3 ale z upływem momentu tamte będą dla ciebie nazbyt tłuste oraz słodkie. To kwestia przyzwyczajenia. 2. TŁUMACZYSZ SWOJE ŁAKOMSTWO Lekkie śniadanie rekompensujesz tłustą oraz ciężką kolacją, aby kolejnego dnia obudzić się przejedzona oraz znów zjeść tylko lekkie śniadanie, a w ciągu dnia wyrzuty sumienia zagryźć jabłkiem czy jogurtem. taka huśtawka kaloryczna nie daje wymarzonych rezultatów. Szczególnie, że odpuszczasz też sprawę w weekendy. Pizza, burger czy chipsy są w twoim stałym sobotnio-niedzielnym jadłospisie, a znienawidzoną w 7 dniach owsiankę najdogodniej zastępuje biała buła. rozstrzygnięcie: lepsze przysłowiowe 5 niedużych potraw dziennie niż jeden ogromny oraz wysokokaloryczny. Jeśli nie potrafisz wytrzymać bez makaronu czy grzanek, zjedz połowę porcji na lunch, a drugą połowę zostaw na wieczór. W międzyczasie sięgaj tylko po owoce albo jarzyny. Kiedy przekąski takich jak chipsy czy chrupki, batoniki, czekoladki zamienisz na świeże owoce albo niesłodzony sok, jedynie twoje ciało, oraz skóra będą wyglądać lepiej.•Fot. Arya Ziai / http://bit.ly/1CwBG8n / CC - BY / http://bit.ly/1mhaR6 Znam kilka takich ludzi, które „tyją od picia płynu”, nie zdając sobie sprawy, że po drodze do obowiązkach już absorbują wielką kawę na mleku ze słodkim syropem. A w ciągu dnia następną. nastepnie zjadają w pracy słodkie bułki oraz słodzone desery, zwane jogurtami owocowymi oraz zapijają napojem energetycznym, ze względu na to że „spada im energia”. Nie ma czegoś takiego jak tycie od picia płynu, chyba, że masz problemy zdrowotne oraz naprawdę magazynujesz wodę, ale takie choroby wymagają kuracji, a nie zajadania czy zapijania słodyczami. rozstrzygnięcie: jasne jak drut oraz podpatrzone u dietetyka. W notatniku czy nawet na kartce papieru, notuj wszystko co danego dnia zjadasz oraz wypijasz. A wieczorem czarno na białym okazuje się jasne skąd się biorą twoje fałdki z którymi bezskutecznie walczysz. alt4 Tu nie ma miejsca na ściemę, chyba, że osobiście siebie oszukasz oraz połowy grzechów na tę kartkę nie wpiszes Krótki sen sprawia produkcję gerliny, zwanej hormonem głodu, w żołądku, jelitach oraz trzustce. Co okazuje się związana z uczuciem pociągania w żołądku oraz

kończy potrzebą objadania się co rusz przekąskami w ciągu dnia po nieprzespanej nocy.

A pokutą są oczywiście następne centymetry w pasie oraz na biodrach.  rozstrzygnięcie: w miarę szans się wysypiaj. Chyba, że twój tryb funkcjonowania oraz dzień obowiązkach wymaga aktywności właśnie w środku nocy. 7 godzin snu to zero, aby czuć się rano wypoczętym, a nie jak dzień po imprezie. Stoisz przed wybraniem: zdrowe czy mniej zdrowe przekąski? Te drugie dają uczucie sytości tylko na chwilę.•Fot. Arya Ziai / http://bit.ly/1GotwGF / CC 0 BY / http://bit.ly/1mhaR6 To szczególnie jasne: jeśli zamieniłaś wysokokaloryczne paliwo na mniej pełne kalorii, organizm przestawił się na redukowanie tego lżejszego. Dlatego rzucanie się na pączki zaraz po diecie okazuje się naprawdę zgubne oraz doprowadza do szybkiego jojo. Mało tego, nawet ćwicząc spalasz mniej kalorii niż w punkcie kiedy byłaś cięższa oraz chudłaś szybko.  Zresztą grubsze osoby kiedy się ruszają spalają więcej kalorii przy mniejszym wysiłku. Natomiast w pewnym punkcie waga się przytrzymuje oraz tu przychodzi pora na błąd numer 6 i dziwisz się, że nie widać efektów. Kiedy chudniesz, tracisz jedynie wodę, tkankę tłuszczową, oraz mięśni. Jeśli chcesz, aby twoje ciało oprócz tego, że smuklejsze okazuje się dodatkowo lepiej wyrzeźbione, nabrało jędrności oraz elastyczności, opłaca się zmienić trening na bardziej głęboki. Na przykład trening interwałowy, który uruchamia wszystkie mięśnie, nawet te rozleniwione. bo z ciałem okazuje się tak, że się do powtarzalnego aktywności przyzwyczaja oraz nie jest na niego reagować.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness