Dlaczego warto pić wodę? Oto 10 najważniejszych powodów

Dlaczego warto pić wodę? Oto 10 najważniejszych powodów

Redakcja

2017-06-19

brak komentarzy

Woda – wyróżnik życia, płodności i detoksykacji. Jeden z 4 podstawowych żywiołów.

Niby każdy z nas wie, że wodę trzeba pić. Ale, po co ją pić? No tak: żeby pić się nam nie chciało. Oczywiste! Ale czy jedynie po to? Podobno to zdrowe – przynajmniej tak w mediach mówią, często. Ale ile tej płynu pić? i po co tak naprawdę? ponieważ zdrowo! Ale na co dokładnie?

Kilka lat temu, kiedy mieszkałam w Londynie na kolejnymi kroku słyszałam: pij dużo płynu. Anglicy mają jedną odpowiedź na wszystkie problemu świata: pij dużo płynu i bierz paracetamol. Boli Cię skroń – pij dużo płynu. zmęczony jesteś – pij dużo płynu. Głodny jesteś – pij dużo płynu. Przeziębiłeś się – pij dużo płynu. Boli Cię talia – pij dużo płynu. masz zapalenie spojówek – pij dużo płynu. Mogłabym tak wymieniać bez zakończenia, a to zaledwie garstka rzeczy, którą osobiście usłyszałam. Przysięgam Wam, że nieraz zachodziłam w skroń, stroiłam miny i w myślach zadawałam sobie pytanie „o co z Wami ludzie chodzi”?! Po dłuższym czasie tak się 9 powodów dla których warto pić wodę! do tego przyzwyczaiłam, że po prostu się z tego śmiałam, ale jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby to przetestować.

Kilka lat temu moja znajoma, która mieszka w USA opowiadała mi, że od lat wypija 3 litry płynu każdego dnia! Wydawało mi się to totalną abstrakcją, ale zagłębiając się w temat dowiedziałam się, że odkąd pije tyle płynu jej ciało bardzo się zmodyfikowało. Czuje się świetnie, schudła, nie ma żadnych problemu żołądkowych, doskonale utrzymuje sylwetkę i pozbyła się pomarańczowej skórki! Pomyślałam sobie wow! Też muszę skosztować.

Zaczęłam zwracać uwagę na to, co piję i ile piję. Wyeliminowałam czarną herbatę i kofeinę a przerzuciłam się jedynie na zieloną oraz różnego rodzaju herbaty ziołowe oraz oczywiście wodę mineralną. Wydawało mi się, że całkiem nieźle mi idzie. Do dnia, w którym przyjaciółka pokazała mi aplikację pomagającą kontrolować zawartość wypijanej płynu. Wtedy wszystko się zmodyfikowało.

Okazało się, że przy mojej wadze, wzroście i wieku powinnam wypijać 1,7 l płynu dziennie, nie uwzględniając oczywiście wody wypijanych podczas treningów. Nie będę kłamać, początki nie były proste. taka zawartość wydawała podowy dla których warto pić wodę mi się nierealna do wypicia. stale miałam pełen talia i te ciągłe wizyty w ubikacji… Ale z dnia na dzień było coraz dobrze. obecnie doszłam już do takiego chwili, że spokojnie wypijam 2,5-3 litry płynu dziennie. Moja skóra stała się inna, ładniejsza, jędrniejsza i bardziej nawilżona (po kąpieli nie czuję, że natychmiast muszę posmarować się balsamem). skuteczniej śpię, mam więcej energii, wcześniej się budzę, ustały boleć mnie oczy choć spędzam bardzo dużo okresu przy komputerze. Od kilku lat nie potrzebujemy już nawet używać okularów do badań przy komputerze, a nawet okazało się, że mój wzrok się poprawił.

Postanowiłam zgłębić temat i odpowiedzieć na bardzo proste pytania: co dokładnie daje nam picie płynu oraz ile płynu należy pić?


KIEDY NALEŻY PIĆ WODĘ?

Wodę należy pić regularnie, dobrze małymi łyczkami i w nie za sporych proporcjach. skuteczniej bywa pić częściej a mniej niż dużo za jednym razem. Wypicie naraz dużej ilości płynu może spowodować sprawniejsze wypłukiwanie dlaczego trzeba pić wodę soli mineralnych (sodu, potasu) z organizmu.

Słyszeliście kiedyś, że musi się pić w trakcie składników? To fakt, gdyż zmniejsza to stężenie enzymów trawiennych, a to zakłóca trawienie. przynosi to także, że konsumowany pokarm zlepia się z żołądku, a to z kolei sprawia, że aby się najeść trzeba zjeść więcej. najrozsądniej wypić szklankę płynu 10 minut przed i po jedzeniu.


JAK często PIĆ WODĘ?

Pragnienie samo w sobie bywa już sygnałem ostrzegawczym naszego organizmu, że jesteśmy odwodnieni. Dlatego nie doprowadzajmy do stanu, kiedy już bardzo chce się nam pić, ale też nie pijmy na siłę wtedy, kiedy naprawdę nie chce nam się pić.


ILE h2o PIĆ?

;, że człowiek powinien dostarczać 1 ml płynu na 1 kcal spożywanego pożywienia albo 30 ml na 1 kg (albo 1litr na 30kg) masy ciała, co w praktyce przekłada się na mniej więcej 1,5 – 3,5 litrów płynu dziennie. Wraz ze wzrostem aktywności fizycznej oraz temperatury otoczenia należy zwiększać jej jedzenie. Możesz też podzielić swoją aktualną sylwetkę poprzez 30 wtedy dokładnie będziesz wiedzieć ile po co pić wodę pić płynu dziennie.

Przykład: jeśli ważysz 60 kg to „60 : 30 = 2”, czyli powinieneś pić 2 litry płynu dziennie.

dość ważne bywa picie płynu zaraz po przebudzeniu i to właśnie wtedy powinniśmy wypijać najsilniejszą jej zawartość w ciągu dnia. Aby wiedzieć dokładnie, jaka to zawartość uzyskany wynik podziel jeszcze na 3

Przykład: 2 litry : 3 = prawie 0,7 litra po przebudzeniu.

Zaleca się, aby kobiety podczas połogu wypijały, co najmniej 8 szklanek wody dziennie. Przyszłe mamy cierpiące na nadciśnienie powinny pić nawet do 4,5 litra dziennie w małych porcjach.

Amerykański Institute of Medicine zaleca w ciąży wypijanie mniej więcej 2,3 litra płynu dziennie, a kobietom karmiącym aż 3, 1 litra. Picie małej ilości płynu zwiększa ryzyko przedwczesnego porodu.

pociech także powinny pić dużo płynu. Wylicz dzienne zapotrzebowanie na wodę swojej pociechy. Woda bywa niezbędna do prawidłowego rozwoju organizmu. pociech okazują się w ciągłym aktywności, dlatego rozpocznie częściej czują pragnienie niż dorośli. Zadbajmy o zdrowy nawyk już od najmłodszych lat.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness