Dowiedz się jak zmierzyć wielkość porcji przy pomocy własnych dłoni

Dowiedz się jak zmierzyć wielkość porcji przy pomocy własnych dłoni

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Jak odmierzać posiłek rękami?

Białko: Środek dłoni

Porcja jakiegokolwiek mięsa powinna mieścić się na środku dłoni (bez palców). Zwykle jest to około 100 g. białka o poziomie talii kart. głównym celem jest rozłożenie zapotrzebowania na białko w ciągu całego dnia. Zjedzenie zalecanej porcji na raz, utrudni organizmowi odpowiednie przetrawienie go. Należy wiedzieć, że w ciągu tygodnia nie należy zjadać więcej niż 500 g czerwonego mięsa. będzie wystarczające je zastąpić białymi rybami (mintaj, sola), tymi tłustymi (łosoś) oraz roślinami strączkowymi czy ziarnami.

jarzyny: Zaciśnięta pięść

W ciągu dnia należy zjeść około 4 a nawet 5 takich porcji. Komponuj Jak przy pomocy dłoni odmierzyć wielkość porcji? posiłek tak, aby znalazły się w nim różnokolorowe jarzyny. Może także przygotować taki, którego jednym ze produktów są chociażby same brokuły albo sam kalafior. Taki wariant przygotowanej porcji warzyw, należy liczyć jako 2. Zwykle okaże się on trudnił około 1/2 normalnej wielkości talerza albo pojemnika hermetycznego.

Owoce: Rozłożone dłonie

będzie wystarczające, że codziennie zjesz 2 takie porcje oraz zaspokoisz zapotrzebowanie organizmu na witaminy. Na obu dłoniach zmieści się około 80 g. Pamiętaj mimo wszystko, że to nie ma być kopiec owoców. pilnuj jedynie ich zawartości cukru. Dla przykładu, winogrona zawierają więcej fruktozy niż borówki. To oznacza także, że mają jak przy pomocy dłoni zmierzyć porcje jedzenia więcej kalorii. Możesz sobie przygotować sałatkę z owoców albo mus, którym polejesz chociażby owsiankę albo jaglankę. 

Węglowodany: Zaciśnięta pięść

Porcja makaronu, ryżu czy kaszy może wydawać się mała, ale tak naprawdę całkowicie nam wystarczy. W momencie, gdy gotujesz węglowodany, zaczynają one absorbować wodę, przez co stają się większe oraz cięższe, a przez to także dobrze zaspokajają ssanie w żołądku. Porcja ma około 70 g, czyli jakieś 200 kcal. Pamiętaj, że masz jeszcze do zjedzenia sporą porcję warzyw no oraz białko, które jest sycące. Więc nie trzeba dokładać więcej makaronu niż zmieści się w biust.

Tłuszcze: Kciuk

Nieważne jakiego tłuszczu używasz. Może to dobieranie jedzenia dzięki dzłoniom być masło, olej rośliny, oliwa z oliwek, a nawet olej z kokosów. Dziennie powinieneś zjadać ich zaledwie tyle, ile mierzy szczyt kciuka. jest to porcja, która zmieści się też spokojnie na łyżeczce. Możesz je używać jako bazę do podsmażania (chociaż na kuracji dobrze jeść ugotowane albo pieczone) dodatkowo jako bazę do sałatkowego dressingu.

Orzechy oraz nasiona: Środek dłoni

Zastanawiasz się jak wkomponować do składników orzechy oraz nasiona? Rano możesz je dodać do owsianki albo jaglanki. Jeżeli przygotowywujesz sałatkę (warzywną albo owocową), trzeba uprażyć odrobinę ziarna oraz posiekane orzechy oraz posypać ją nimi. świetnym sposobem okaże wielkość porcji przy pomocy dłoni się także zmiksowanie ich w koktajlu. Dlaczego są one tak ważne w naszej kuracji? bo poprawiają one przemiana materii oraz poprawiają cyrkulację jelit. Zawierają także białko.

Cukry: Palec wskazujący

Trudno Ci zrezygnować ze słodyczy? Dziennie możesz zjeść tyle, ile zmieści Ci się na palcu wskazującym (ok 20 g). W zależności od produktu okaże się to około 100 nadprogramowych kalorii. Przed treningiem możesz zjeść chociażby pasek gorzkiej czekoladowych przysmaków. jednak jeśli masz chęć na ciasto, to jego porcja powinna być wielkości dwóch złączonych palców - wskazującego oraz środkowego). ta przekąska składa się z zwykle około 170-180 kcal.

 

Zobacz też 

Impreza Integracyjna Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness