Dziecko z niedowagą - dieta na przybranie masy

Dziecko z niedowagą - dieta na przybranie masy

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

mimo pozorom, przybranie sylwetkę może być dla niektórych równie trudne, co dla pozostałych schudnięcie.dieta  na  przytycie  dla  dziecka

Niestety, niedowaga to jedynie idealna figura i niedobór kompleksów, to zazwyczaj wynik dolegliwości, takich jak np. anoreksja czy bulimia, powód niebezpiecznych kłopotów ze zdrowiem grożący niepłodnością, zaburzeniami funkcji życiowych, ; zgonem. O niedowadze mówi się zwykle wtedy, gdy waga spada o 10-15% poniżej tej odpowiedniej, a indeks BMI wynosi mniej niż 18,5. To etap, w którym zaczyna brakować podstawowych czynników odżywczych i dochodzi do niebezpiecznego wyniszczania ludzkiego ustroju. Jakie okazują się przyczyny za dość niskiej wagi? Rygorystyczna dietę Zaburzenia głodu, przypadłości, takie jak anoreksja i bulimia Wyjątkowo szybka przemiana metaboliczna dokuczliwe ćwiczenia natury cielesnej Silny i długotrwały stres Od czego zacząć? Jeśli wstydzisz się odstających koś  niedowaga  u  dzieckaci albo po prostu nadto dużo schudłaś czy pojawiły się u ciebie komplikacje zdrowotne i chcesz przytyć, dietę musisz rozpocząć od niskokalorycznych pokarmów, stopniowo zwiększając liczbę kalorii dostarczaną sobie w ciągu całego dnia do mniej więcej 3000. Co wybierać? składniki białkowe, jak mięso (najrozsądniej drób albo cielęcinę), tłuste ryby, nabiał, orzechy Tłuszcze, np. w formie śmietany, masła, żółtek jaj, oliwy extra virgine, oleju winogronowego Węglowodany, czyli np. składniki mączne (makarony, pieczywo), kasze w miejsce używać sporych ilości soli, potrawy doprawiaj ziołami Pij soki warzywne i z owoców (szklanka soku przed spożywaniem pobudzi apetyt) i mleko pełnotłuste Rozpieszczaj się deserami, np. owocami ze śmietaną, słodkimi kisielami, napojami słodzonymi miodem najrozsądniej, jeśli twoja waga okaże się się zwiększać o mniej więcej 0,5 kg tygodniowo.   Więcej, ale zdrowo Twoja dietę, mimo że obfita w różnorodne składniki i dość obfita, powinna być mimo wszystko zdrowa. Zaspokajanie apetytu nie znaczy, że przestają cię obowiązywać podstawowe zasady zdrowego odżywiania i możesz od tej pory jeść szkodliwe fast-foody, nielimitowane ilości słodyczy, smażone  dziecko  z  niedowagą  jadłospis  w głębokim tłuszczu, zdecydowane w smaku potrawy czy pić napoje gazowane. Nie warto się także przejadać, a jedynie jeść tyle, by poczuć sytość. W innym wypadku grożą ci wzdęcia, biegunki i obstrukcje. W twoim menu niech pojawiają się za to świeże jarzyny i owoce, postaraj się jeść o regularnych porach mniej Dieta na przytycie dla dziecka z niedowagą więcej 5 pokarmów dziennie, nigdy pamiętaj o pożywnym śniadaniu i dość istotnym drugim śniadaniu. Możesz pozwolić sobie też na małe przekąski między posiłkami. Przykładowy menu na cały dzień dla ciebie (mniej więcej 2500 kcal): Śniadanie 3 kanapki z pieczywa pełnoziarnistego z szynką drobiową i serem, jajo na twardo, kilka rzodkiewek, liść sałaty, kawa albo herbata Drugie śniadanie 2 kromki pieczywa z masłem, pomidor, serek wiejski główny posiłek Zupa pomidorowa z makaronem i natką pietruszki, gruczoły mlekowe z kurczaka z jarzynami i ziemniakami, szklanka soku owocowego podwieczorek Jogurt naturalny, słodki kisiel owocowy posiłek wieczorny Bułka grahamka, filet z ryby, surówka z marchewki, szklanka herbaty owocowej Jesteś nastolatką, masz niedowagę i lekarz zalecił Ci przytycie. Zadajesz sobie pytanie, jak zdrowo przytyć? Jak się do tego zabrać, aby przybyło mi mięśni, a nie tłuszczu? ze względu na to że niedowadze zwykle towarzyszy niedobór białka i mnóstwo witamin i czynników mineralnych w organizmie, Twoja nowa dietę powinna być tak ułożona, aby jak błyskawicznie te niedobory uzupełnić. Ryc. Piramida zdrowego żywienia   istotne, aby Twoja nowa dietę była urozmaicona, aby nie była monotonna i zawierała składniki z każdych pięter piramidy zdrowego żywienia dla nastolatków, opracowanej w Instytucie Żywności i Żywienia (ryc.; www.izz.waw.pl). Każdego dnia jedz: składniki zbożowe, jarzyny, owoce, składniki mleczne, ryby lub mięso lub ich białkowe zamienniki – nasiona roślin strączkowych, tłuszcze roślinne w odpowiednich proporcjach. staraj się, aby posiłki wyglądały atrakcyjnie, apetycznie, aby kusiły smakiem i aromatem – umożliwią ci w tym zioła i ekologiczne przyprawy. Jedz niejednokrotnie, najrozsądniej 4–5 razy dziennie, w mniej więcej regularnych odstępach. Dzień zaczynaj od śniadania. Podstawą każdego głównego jedzenia okazują się składniki skrobiowe, czyli pieczywo lub kasze, płatki zbożowe, ryż, makaron lub kartofle. Do każdego jedzenia jedz warzywo i owoc. Tak więc jarzyny i owoce staraj się jeść 5 razy dziennie. wybieraj różne rodzaje warzyw i owoców, każdy rodzaj posiada różne wit. i składniki mineralne w różnych proporcjach. Owoce i soki z owoców zawierają więcej kalorii niż jarzyny. Szczególnie dużo kalorii dostarczają winogrona i banany. Zielonolistne jarzyny – szpinak, brokuły, sałata, kapusta, a też soja, fasola i pomarańcze dostarczając sporych ilości kwasu foliowego, który obok żelaza zawartego w największej ilości w mięsie, służą w kuracji anemii (anemii), która niejednokrotnie towarzyszy

niedowadze. Wypijaj codziennie 3 filiżanki mleka (np. w postaci zupy mlecznej, budyniu, czy koktajlu)

lub jogurtu, kefiru lub maślanki. Fermentowane napoje alt2 mleczne z żywymi kulturami bakterii korzystnie wpłyną na florę bakteryjną jelit, a jednocześnie na trawienie. świetnej jakości białka dostarczy też ser biały lub żółty. składniki mleczne okazują się dla Ciebie świetnym źródłem białka, witamin B2 i B12 i przede wszystkim najlepszym i najbogatszym źródłem wapnia. Zjadaj codziennie porcję ryby lub mięsa. Z ryb polecane okazują się tłuste ryby morskie, a mięso i wędliny wybierz chude, gdyż tłuszcz zwierzęcy posiada dużo cholesterolu, który przynosi rozwijanie się miażdżycy. odstępstwo od reguły stanowią ryby, poleca się notoryczne (2–3 razy w tyg.) spożywanie tłustych ryb morskich (takich jak śledź, makrela, łosoś), ze względu na to że dostarczają poprawnych kwasów tłuszczowych omega-3. Mięso dostarcza pełnowartościowego białka, witamin z zespoły B i dużej ilości żelaza, które ochrania przed niedokrwistością. Aby powiększyć przyswajalność żelaza do każdego dania mięsnego, czy kanapki dodaj surówkę warzywną lub owoce, ze względu na to że zawarta w nich witamina C pobudza przyswajalność żelaza. Mimo, że chcesz przytyć, nie jedz za dość dużo słodyczy, gdyż dostarczają one “pustych kalorii”, a mnóstwo z nich posiada także dużo niezdrowego tłuszczu. Na deser lub między posiłkami, zamiast słodyczy chrup niesolone orzechy, migdały, pestki dyni, nasiona słonecznika lub zjedz kilka suszonych owoców. okazują się one bogatokaloryczne, ale zawierają mnóstwo cennych czynników odżywczych. W wyższych ilościach mogą pozwolić sobie na nie właśnie osoby pragnące przytyć. Do surówek i sałatek dorzucaj olej, najrozsądniej rzepakowy lub oliwę z oliwek. Na poprawę apetytu dobrze wpłynie przebywanie na świeżym powietrzu, a też aktywność fizyczna.   Niedowaga dzieci.pl 2012-07-27 13:45 2 opinii AAA       Niedowaga okazuje się to etap niedoboru masy ciała. przeważnie akceptuje, że mamy z nią do czynienia, gdy BMI (wskaźnik masy ciała, z ang. Body Mass Index) spada poniżej 18,5. U niewielkich najmłodszych odpowiednia waga okazuje się oznaczana na podstawie siatek centylowych. Niedowagę zdefiniujemy, gdy waga ciała ; przekraczała 3 centyla dla danego wieku. Thinkstockphotos Do czynników przyczyniających się do rozwoju niedowagi u najmłodszych zaliczamy: przypadłości metaboliczne, pasożytnicze, zaburzenia wchłaniania pokarmów i endokrynologiczne. U najmłodszych do 1 roku życia karmionych piersią może rozwijać się nietolerancja laktozy, objawiająca się częstszymi i luźnymi stolcami. Obserwujemy wtedy niedobór rozrostu wagi u niemowlaka. Zespoły niedobrego wchłaniania muszą być zdiagnozowane poprzez pediatrę. Przeprowadzone badania wykazały, że dużo schorzeń ma związek z tym, co najmłodszych jedzą i alt3 piją. Znaczna niedowaga prowadzi do osłabienia odporności i częstych zakażenia. Zrównoważona kuracja dietetyczna z niewielką zawartością tłuszczu, mająca przetwory mleczne, mięso, ryby, jajka, owoce i jarzyny, dostarcza rozwijającemu się organizmowi energię i niezbędne ;. Jak okiełznać dziecko w podróży - poradnik Niezwykłe fakty z życia płodowego porady ekspertów: Czy da się wykiwać testy na ojcostwo? Ci ludzie zostali połączenia po latach dzięki badaniu DNA postępowanie z niejadkiem: - uczenie odpowiednich nawyków żywieniowych, - kuracja dietetyczna musi być wysokoenergetyczna, - należy urozmaicać posiłki, aby zachęcić dziecko do spożywania, dania powinny być kolorowe i świeże, - nakładanie niewielkich porcji, branie kilku potraw dziennie, - w ciągu dnia da się proponować maluchowi przekąski: owoce, ciastka zbożowe, jogurt, ser żółty, masło orzechowe, - zmniejszenie spożywania między posiłkami napojów, które dają uczucie sytości i wywołują, że dziecko mniej je, - zmniejszenie słodyczy, gdyż stanowią one puste kalorie, - wskazana okazuje się aktywność ruchowa na świeżym powietrzu, która rozbudza apetyt, - należy prowadzić rozmowę i rozwiązywać problemy wspólnie ze dojrzalszym potomkiem, aby zapobiec chorobom na tle nerwicowym tj. anoreksji albo bulimii kuracja niedowagi: nadto niska waga może prowadzić do niebezpiecznych komplikacji natury zdrowotnej, jak także świadczyć o chorobie. Jeżeli po konsultacji z lekarzem uzyskamy informację, że dziecko okazuje się zdrowe, wtedy z wyjątkiem korzystania odpowiedniej diety, możemy dawać leki na przyrost masy ciała: Preparaty na poprawę apetytu, zawierają składniki zwiększające łaknienie, stymulujące wydzielanie soków trawiennych i poprawiające pracę przewodu pokarmowego: - Apetizer - syrop dla najmłodszych powyżej 3 roku życia. posiada w składzie ekstrakty z ziół, owoców zapewniających prawidłowy przebieg procesów trawiennych i przyswajanie witamin i czynników mineralnych. Podaje się 1 małą łyżkę 2 razy na 24 h, przed daniem; -

Citropepsin - płyn doustny, posiada w składzie enzym uczestniczący w procesie trawienia białek - pepsynę.

Dawkuje się 3 razy dziennie po 5-10 ml na 20 minut przed daniem; - Immunaron C - syrop z aloesem, aronią, żurawiną, maliną, różą i witaminą C, rekomendowany przy braku apetytu u najmłodszych w wieku 3 lat. stosuje się 1 małą łyżkę syropu na 30 minut przed daniem; - Syrop dla niejadka - okazuje się kompozycją ziół, witamin i czynników mineralnych wspomagających trawienie i poprawiających apetyt, dla najmłodszych alt4 od 3 roku życia. akceptuje 3 razy dziennie po 1 łyżeczce. Substancje gorzkie pobudzają wydzielanie soków trawiennych, co przeciwdziała podrażnieniom wywołanym za dość długim zaleganiem pożywienia w żołądku. Zażywane w postaci herbaty, kropli albo syropu: - Amarosal w syropie, na bazie ziół o słodko-gorzkawym smaku, dla najmłodszych od 1 roku życia; - Krople żołądkowe T - zawierają związki goryczkowe zwiększające produkcje soku żołądkowego; - Odwar z korzenia goryczki - stosuje się jako środek pobudzający łaknienie, dla najmłodszych powyżej 12 roku życia. Przygotowany odwar należy pić 3 razy dziennie, 15-30 minut przed spożywaniem; - Ziele piołunu działa wspierająco w braku głodu. akceptuje szklankę naparu na pół godziny przed posiłkami. Nie dawać dzieciom poniżej 14 roku życia. Preparaty wysokokaloryczne do picia: - Nutridrink - płyn odżywczy o smaku owoców tropikalnych, waniliowym, czekoladowym, dostarcza organizmowi szereg czynników wysokoenergetycznych. Przechowuje się w lodówce, przed spożyciem należy wstrząsnąć zawartość

pojemnika. podawany od 3 roku życia; - Nutridrink yoghurt o smaku malinowym,

nie dawać dzieciom poniżej 3 roku życia i w przypadku uczulenia na białka mleka krowiego; - Ensure Plus - od 4 roku życia. witaminy, minerały i kwasy organiczne stymulujące czynność wydzielniczą żołądka i wzmagające apetyt: - witaminy z zespoły B – ich niedobór obniża łaknienie u dziecka; - Kinder Biovital - płyn multiwitaminowy, rekomendowany w ramach uzupełnienia codziennej diety w przypadku braku apetytu, dla najmłodszych powyżej 3 lat. Dawkuje się 2 razy dziennie po 5 ml specyfiku; - Bioaron Multiwitamina - syrop o aroniowym smaku, posiada w składzie w własnym zawartości 12 witamin. wytypowany w zamierzenia uzupełnienia słabo zróżnicowanej i ubogiej w wit. diety i przy braku apetytu. Podaje się 1 raz dziennie 4 ml podczas daniu, dzieciom w wieku powyżej 3 lat; - Sanostol - tabletki do pociągania od 4 roku życia. Ewa Głowińska-Trzebiatowska O autorce: Ewa Głowińska-Trzebiatowska okazuje się doktorem nauk farmaceutycznych, absolwentką Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego na Wydziale Farmaceutycznym, specjalizuje się w preparatach na oparzenia, okazuje się też zatrudnionym jednej z gdańskich aptek. Prywatnie - rodzicielka 2-letniej Julki. Niniejszy materiał okazuje się materiałem poglądowym, informacyjnym i nie okazuje się porady lekarskiej. Autor materiału i WP S.A. nie ponoszą odpowiedzialności za zastosowanie się poprzez kogokolwiek do treści materiału.  

 

Zobacz też 

Trenerzy we Wrocławiu


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness