Dzięki temu unikniesz za wysokiego chlesterolu!

Dzięki temu unikniesz za wysokiego chlesterolu!

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

menu na obniżenie cholesterolu - zasady odżywiania

Aby obniżyć pułap cholesterolu dzięki kuracji należy mieć na uwadze o pewnych zasadach:

  • Dużo błonnika w formie pektyn, który zakłóca wchłanianie cholesterolu z przewodu pokarmowego. Z owoców szczególnie dobrze wpływają: jabłka, czarne jagody, porzeczki, agrest, grejpfruty. Z warzyw w szczególności bogate we frakcję pektyn są nasiona roślin strączkowych (groch, soja, fasola), marchew oraz dynia.
  • Wielo- oraz jedno-nienasycone kwasy tłuszczowe z Tygodniowy jadłospis na obniżenie poziomu cholesterolu! ryb morskich, oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek oraz orzechy, zwłaszcza włoskie, wymiennie słonecznik, pestki z dyni. Obniżają miażdżycorodną frakcję LDL, pułap trójglicerydów oraz podwyższają „dobry” cholesterol.
  • witaminy C, A oraz E- antyoksydanty zawarte w warzywach, owocach, rybach, olejach oraz orzechach. wpływają na obniżanie cholesterolu we krwi.
  • artykuły sojowe, które wg eksperymentów wpływają pozytywnie na zmniejszenie poziomu całkowitego cholesterolu oraz frakcji LDL.
  • wyeliminuj zupełnie href="https://portal.abczdrowie.pl/slodycze-a-dieta">słodycze, cukier (max 3 łyżeczki na dzień do napoju) oraz alkohol.
  • Unikaj cholesterolu całkowitego oraz trójglicerydów - poniżej 200mg/dl,

    „zły” cholesterol LDL poniżej 135 mg/dl

    „dobry” cholesterol HDL powyżej 58 mg/dl, u facetów oraz 66 mg/dl u pań cholesterolu oraz nasyconych kwasów tłuszczowych. Należy zrezygnować ze smalcu oraz słoniny, ograniczyć lub zrezygnować ze śmietany oraz masła oraz margaryn twardych. W zamian można włączyć margaryny miękkie wysokogatunkowe, za wysoki cholesterol które podniosą jedzenie nienasyconych kwasów tłuszczowych. Źródłem cholesterolu oraz nasyconych kwasów okazuje się także mięso, wędliny oraz mleko oraz jego przetwory. Dlatego dobrze wybierać chude rodzaje mięsa (kurczak, indyk), chude przetwory mleczne.

  • Jajka ze względu na wysoką zawartość cholesterolu spożywaj nie częściej niż raz w tyg..
  • Aby obniżyć pułap cholesterolu unikaj potraw smażonych w panierce, tłustych sosów oraz polewania potraw tłuszczem z patelni.
  • Łącz w posiłku produkty zwierzęce (mięso, produkty sposoby na obniżenie cholesterolu mleczne itd.) z warzywami lub owocami zawierającymi pektyny. będą w formie sałatki lub dodatku do kanapek oraz deseru.
  • Spożywaj posiłki regularnie, co 3-4 godzin.
  • W sklepie wkładaj do koszyka jedynie produkty dozwolone oraz pomagające obniżyć cholesterol.
  • Ryby są dobrą alternatywą mięsa, powinny znajdować się w jadłospisie 2-3 razy w tyg..
  • Techniki sprzyjające kuracji obniżającej cholesterol: gotowanie tradycyjne, gotowanie na parze, duszenie bez wcześniejszego obsmażania, smażenie beztłuszczowe, pieczenie w piekarniku.

 

Zobacz też 

Kursy Pole Dance


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness