Głód? - to może być fałszywy alarm!

Głód? - to może być fałszywy alarm!

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

Gdy próbujesz zmienić złe nawyki żywieniowe, zrzucić parę kilo albo utrzymać świetną sylwetkę, głód okazuje się wyjątkowo twardym oraz niewygodnym przeciwnikiem. To taki upierdliwy jegomość, który dosłownie wierci ci dziurę w brzuchu. Robi to tak skutecznie, że nawet wielkich, silnych mężczyzn ; złamać. Każdy z nas zna konsekwencje niepowstrzymanego objadania albo nocnych wędrówek do chłodziarki. Każdy z nas wie, co się dzieje, gdy nie nauczymy się głodowi odmawiać. A to przecież niezwykle niełatwe – stawką jest przecież przyjemne nasycenie w opozycji do nieprzyjemnej tortury pustego brzucha. okazują się mimo wszystko sposoby, by z głodem sobie jako tako poradzić.
dwa rodzaje głod

 

Zanim stworzymy receptę na pokonanie pociągania w żołądku, zwróćmy uwagę na kilka elementów głodu, które pomogą nam lepiej czytać reakcje własnego ciała, a w rezultacie – skuteczniej na nie oddziaływać. Żeby podjąć godną walkę z głodem musimy prawidłowo poznać naszego przeciwnika: być na przykład świadomym, że istnieją jego dwa rodzaje. głód fizjologiczny, czyli ten prawdziwy i głód psychiczny, toczący się w głowie, nie w brzuchu, a poprzez to nieco fałszywy. ten pierwszy jest objawem faktycznego kryzysu energetycznego. Jak pokonać fałszywy głód? Rozpoznać go da się nie tylko po grających marsza kiszkach, ale również powszechnej ospałości organizmu, czy bólu głowy. to sygnał, że w naszej krwi doszło do spadku glukozy, aminokwasów oraz kwasów tłuszczowych. wtenczas cierpimy niezłe katusze oraz wydaje nam się, że MUSIMY coś zjeść. Co mimo wszystko nie jest prawdą.

 

Nasz organizm nauczył się przecież świetnie z głodem radzić. Jeśli nie mamy dolegliwości z sylwetką, głód fizjologiczny to znak, że powinniśmy coś przekąsić (ale nie pałaszować bez opamiętania!). Jeśli znajdujemy się na ścisłej kuracji – prawidłowo będzie przeczekać. głód fizjologiczny trwa przecież mniej więcej 20 – 30 minut. później nasze ciało przestawia się oraz zaczyna czerpać z zapasów, czyli rozpoczyna przebieg odchudzania. Na dłuższą metę głodowanie nie ma mimo wszystko w procesie gubienia kilogramów sensu– po jakimś czasie chronicznego wstrzymywania się od posiłków, mocno spowalnia się tempo przemiany materii, poprzez co ciało coraz oporniej gubi kilogramy. Dlatego istotne jest, by nie opierać swojej diety na głodowaniu, a raczej na niewielkich, choć częstych oraz rozsądnie skomponowanych posiłkach, które co jakiś moment dodadzą nam sił.

głód psychiczny to natomiast dodatkowo gorszy, ponieważ więcej niecny jak pokonać głód rywal. Powstaje on na skutek naszych złych przyzwyczajeń i kuszących bodźców z zewnątrz. Taki rodzaj głodu dopada nas zawsze wtedy, gdy nam coś ładnie „zapachnie”, choć wcale nie jesteśmy głodni, gdy widzimy, że w telewizji ktoś zajada się pysznościami, poprzez co oraz my zaczynamy posiadać ochotę na podobne satysfakcji. Głodowi psychologicznemu sprzyja nuda, zajadające się towarzystwo, wiecznie całkowita pyszności lodówka. Jego sojusznikiem są również wypracowane poprzez nas nawyki – czyli jeśli co wieczór zajadasz się lodami albo chipsami, trudno w kolejnych dniach będzie ci zrezygnować z tego rytuału. głód psychiczny będzie ci przecież podpowiadał, że MUSISZ ulec pokusie, ponieważ zwanych inaczej będziesz się po prostu źle czuł.
Sposoby na oszukanie głodu
Lodówka całkowita wartościowych rzeczy

Jeśli się odchudzasz, zrezygnuj ze wszystkich pokus wokół. Nie wypełniaj zamrażarki lodami, nie kupuj ciastek oraz batonów na zapas, kaloryczną zawartość lodówki skutecznie uszczuplaj oraz ograniczaj. Oczywiście to bardzo niełatwe zadanie, jeżeli nie mieszkasz sam. Wtedy nie posiadasz wypady – musisz uruchomić silną wolę. Innym sposobem jest również zapełnienie lodówki „zapychaczami głodu”, po które będziesz sięgał zawsze wtedy, gdy dopadnie cię burczenie w brzuchu. Najlepszym z nich będzie co zrobić żeby nie czuć głodu lekka surówka, bez co więcej śmietany albo co słabsza – majonezu, za to skomplikowana z samych poprawnych warzyw oraz kiełków. jedz ją, gdy tylko zaczyna cię ssać. świetnym pomysłem „na głoda” są również kefiry zdrowe oraz serki wiejskie i lekkie, nie za słodkie owocowe (jabłka, truskawki, grejpfruty). Słodkie, owocowe kefiry czy smakowe serki homogenizowane ze względu na wysoką zawartość cukru nie będą skutecznym rozwiązaniem.
Ciepła woda

Ciepła woda to bardzo skuteczny zapychacz głodu. Gdy dopada cię ssanie, nie sięgaj po colę czy co słabsza, kiełbasę z lodówki. Napij się za to szklanki ciepłej wody mineralnej, najrozsądniej z dodatkiem cytryny. Kwaśny sok nie tylko doda smaku czystej wodzie, ale również podkręci spalanie kalorii. Jeśli ci mało, wypij dodatkowo jedną szklankę, a potem wykonaj sobie herbatę. W ten sposób przeczekaj dolegliwy kryzys. Gdy uda ci się to parę razy, wkrótce stanie się twoim nawykiem.
Mycie zębów

Jeśli siłujesz się z głodem, pójdź do łazienki oraz umyj zęby. To skuteczny metoda na ssanie w żołądku –zajmuje na chwilę twoje uważa, jednocześnie dostarczając smakowego uderzenia liści mięty, poprzez co wysyła do mózgu fałszywy sygnał sytości. O jak nie czuć głodu umyciu zębów apetyt zawsze nieco spada, więc na jakiś moment będziesz miał spokój. później ratuj się wodą albo wspomnianymi owocami.

Zakupy tylko po głównym posiłku

To sprytny metoda na spalenie tkanki tłuszczowej, który specjaliści od diety chętnie podsuwają własnym pacjentom. Najpierw się najedz, a potem rób spożywcze zakupy. Istnieją badania naukowe, które potwierdzają, że kupowanie „na głodzie” sprawia, że więcej rzeczy pakujemy do koszyka, poprzez co w dalszej części skutecznie wypełniamy lodówkę niepotrzebnymi zapychaczami oraz mnożymy pokusy.
uważaj, co oglądasz oraz gdzie odwiedzasz

Podczas odchudzania zrezygnuj z oglądania kulinarnych programów, które zwykle umacniają ochotę na jedzenie. staraj się również ograniczyć poruszanie się ze znajomymi „na miasto”, szczególnie do knajp oferujących jedzenie, a przed każdą imprezą postaraj się uzbroić psychologicznie oraz złóż silne postanowienie o nie podjadaniu.

spalenie tkanki tłuszczowej to ciężki orzech do zgryzienia. Na pocieszenie dorzućmy, że im głębiej w las, tym prościej – im dłużej się odchudzasz, tym lepiej radzisz sobie z głodem oraz nabierasz właściwych nawyków. Po jakimś czasie coraz mniej boleśnie radzisz sobie z nieprzyjemnym ssaniem w żołądku oraz lepiej rozumiesz faktyczne wymogu własnego organizmu. Powodzenia!

 

 

Zobacz też 

Opaski na rękę Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness