Ile kalorii mają warzywa strączkowe? Zobacz czy warto je jeść na diecie

Ile kalorii mają warzywa strączkowe? Zobacz czy warto je jeść na diecie

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Każdy, kto choć trochę interesował się zdrowym odżywianiem i starał się zbilansować swoją jadłospis, spotkał się z nakazem spożywania dużej ilości warzyw. spożywanie tych roślin nie zawsze kojarzy się nam jednak z przyjemnością. samoczynnie wspomnienie dań ze szpinakiem, jakie były nieodzownym towarzyszem naszego dzieciństwa, wywołuje, że niechętnie sięgamy po zdrowe jarzyny. warto jednak zdać sobie sprawę, że mogą być zarazem opłacalne dla kondycji i smaczne. Możesz zatem usatysfakcjonować zapotrzebowanie ludzkiego ustroju na witaminy i mikroelementy, jedząc smaczne jarzyny strączkowe.

składniki odżywcze warzyw strączkowych

Do roślin strączkowym spożywanych Sprawdź! Ile kalorii mają różne gatunki warzyw strączkowych? w rożnych kuchniach świata zalicza się: białą fasolę, zielony groszek, fasolę szparagową, soczewicę jadalną, bób i soję. Szeroko znane okazują się ich właściwości smakowe i odżywcze, a różne sposoby ich przygotowywania skutkują tym, że nie powinny być nudne. Wszystkie przytaczane jarzyny bogate okazują się w białka, dlatego też w dużych proporcjach powinny być stosowane w diecie wegetariańskiej. Poza tym okazują się bogatym źródłem błonnika, usprawniającego działanie przewodu pokarmowego i przyspieszającego spalenie tkanki tłuszczowej. W potrawach z warzyw strączkowych znajdują się także potrzebne organizmowi sole warzywa strączkowe kcal mineralne m. in. wapń, fosfor, jod i żelazo i witaminy z grupy B, a także ekologiczne antyutleniacze. spożywanie roślin strączkowych bywa wskazane zarówno dla wegetarian, którzy muszą uzupełnić niedobory białka, jak i dla diabetyków z uwagi na niski indeks glikemiczny omawianych roślin. warzywa strączkowe zawierają różną wartość kaloryczną. Najwięcej kalorii znajduje się w 100 gramach białej fasoli (346 kcal), soi (360 kcal) i soczewicy jadalnej (444 kcal), grochu (350 kcal). Dlatego też trzeba spożywać je w mniejszych porcjach, choć z uwagi na bogactwo czy warzywa strączkowe są zdrowe składników odżywczych, nie należy ich wykluczać z kuracji odchudzającej odchudzającej. rozpocznie mniej kalorii mają dania z bobu, fasolki szparagowej lub zielonego groszku. Liczba kalorii we wskazanych jarzynach nie przewyższa 100 g, a wyśmienity na surowo zielony groszek posiada ich mniej niż połowę.

potrawy z warzyw strączkowych

potrawy przyrządzane z warzyw strączkowych możemy przyrządzać przez cały rok- zarówno upalnym latem i mroźną zimą, ponieważ sposób ich konserwacji, którym bywa suszenie, wywołuje, że się nie psują i nie tracą składników odżywczych. Zanim przystąpi się do przyrządzania posiłków, należy mieć właściwości warzyw strączkowych na uwadze, że soję, bób, groch i fasolę moczymy przez kilka godzin w letniej wodzie. Po uprzednim umyciu warzyw trzeba przystąpić do robienia zupy fasolowej, kremu z zielonego groszku, pasty z bobu, kotletów sojowych lub sosu sojowego. Przygotowując dania z warzyw strączkowych, będziesz czuł się zdrowszy, a bogactwo smaków, jakie odkryjesz sprawi, że warzywa strączkowe na zawsze zagoszczą w twoim czterech ścianach i nie będą pojawiały się tylko w trakcie wigilijnej kolacji pod postacią kapusty z grochem.

 

Zobacz też 

Pole Dance Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness