Ile pić wody, żeby nawodnić organizm? Poznaj w końcu prawdę

Ile pić wody, żeby nawodnić organizm? Poznaj w końcu prawdę

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Na bazowym poziomie kwestia nawadniania okazuje się prosta – czujesz pragnienie po biegu, więc spożywasz. Zmierzasz na istotne spotkanie w garniturze, a upał daje się we znaki? Bierzesz butelkę h2o.

Jak się mimo wszystko okazuje, okazuje się dodatkowo mnóstwo pytań, na które biegacze chcieliby wreszcie poznać odpowiedź. Osiem szklanek h2o dziennie, czy więcej? Pić przed tym, jak poczuję pragnienie, czy tylko, gdy jestem spragniony? Czy mała czarna odwadnia? Poznanie odpowiedzi okazuje się niezbędne, bo są one kluczem do Twojej efektywności podczas biegu.

 

 

 

Pole Dance Warszawa

 

”Woda bierze udział w każdym metabolicznym procesie Co i jak pić, by nawadniać organizm? zachodzącym w naszym organizmie – mówi doktor Penny Wilson, dietetyk z Houston’s Memorial Hermann Ironman Sports Medicine Institute. – Transportuje ona składniki odżywcze do komórek i usuwa z nich artykuły przemiany metabolicznej. funkcjonuje jak olej w aucie”.

postanowiliśmy zanurkować głęboko pod powierzchnię mitów o nawadnianiu i odkryć schowane pod nią fakty, abyś przenigdy już nie miał wątpliwości, kiedy sięgnąć po butelkę oraz co do niej i w jakiej ilości nalać.

mit 1: Pij osiem szklanek h2o dziennie

fakt: Potrzebna zdrowa dawka nawodnienia dziennie to kwestia indywidualną. ”Osiem szklanek to liczba zupełnie arbitralna. Każdy, szczególnie sportowcy, ma inne wymogu” – mówi dr Susan Yeargin, adiunkt katedry szkolenia sportowego na University jak pić wodę of South karolina. The Institute of Medicine sugeruje a, aby w kwestii nawodnienia kierować się przede wszystkim pragnieniem. Dla zdrowego człowieka to ono powinno być przewodnikiem wskazującym, czego nam potrzeba.

 

mit 2: Jasny mocz równoznaczny z nawodnieniem ludzkiego ustroju

fakt: Niemal przezroczysty mocz to nieco wygórowany wyznacznik. ”Tak długo, jak mocz pozostaje jasnożółty (jak lemoniada), jesteś nawodniony” – mówi Yeargin. Gdy okazuje się zupełnie jasny, znaczy to mniej więcej tyle, że Twój organizm okazuje się pełny po brzegi i wszystko, co w tym momencie do niego wlewasz, okazuje się natychmiast okazuje się usuwane z ludzkiego ustroju. Jeżeli mocz ma kolor soku jabłkowego lub okazuje się jak nawodnić organizm ciemniejszy, a do tego ma szczególnie nieprzyjemny zapach – koniecznie pij.

mit 3: Kofeina odwadnia Cię

fakt: Chociaż kofeina, składnik przede wszystkim kawy i napojów energetycznych, zapewnia zwiększenie efektywności, funkcjonuje również jako środek moczopędny, czyż nie? Jak się okazuje, nie do końca.

”Najnowsze analizy wykazały, że dawka kofeiny pomiędzy 250 i 300 mg – odpowiednik około dwóch filiżanek kawy – minimalnie zwiększy potrzebę wydalania moczu poprzez około trzy 60 minut po spożyciu. jednakże kolejne analizy pokazują, że aktywność fizyczna usuwa te nieprzychylne rezultaty. Gdy wybierzesz się pobiegać w ciągu jednej lub dwóch godzin od wypicia kawy, efekt zwiększonej wymogu do wydalania moczu nie zajdzie” – tłumaczy Yeargin.

Najprawdopodobniej chodzi tu ile pić wody o to, że podczas ćwiczeń krew płynie w kierunku mięśni, z dala od nerek. Dodatkowo, jeśli jesteś fanem latte o poranku lub coli do obiadu, Twój organizm okazuje się przyzwyczajony do kofeiny. Jej wpływ – na fizjologię oraz zwiększanie efektywności – okazuje się więc minimalny.

mit 4: Pragnienie nie okazuje się wyznacznikiem poziomu nawodnienia

fakt: Pragnienie okazuje się zdecydowanie istotnym pomocnikiem w ocenie nawodnienia ludzkiego ustroju i, według licznych ekspertów, to jeden z podstawowych systemów, którymi powinniśmy się tu kierować.

”Mechanizm pragnienia okazuje się dość szczegółowy – mówi Yeargin – Ale zawsze dobrze pomyśleć o naddanych metodach, które pomogą nam ocenić pułap nawilżenia ludzkiego ustroju wodą”.

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness