Jak ćwiczyć, żeby nie przesadzić?

Jak ćwiczyć, żeby nie przesadzić?

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Po każdym kolejnym znacznym wysiłku ruchowym ciało zostaje przeniesione w etap zmęczenia, w etap, który śmiało można pogrupować zarówno na taki rozchwytywany, oraz niepożądany. niepożądane zmęczenie nazywa się przetrenowaniem i jest symptomem, którego każdy powinien unikać. Przetrenowanie – jest i jak uniknąć?

Uprawianie sportu powinno zawsze kończyć się uczucie zmęczenia, które jest sprawdzonym elementem Jak nie przesadzić, gdy zaczyna się ćwiczyć? treningu. Dlaczego? jedynie zmęczenie rozbudza ciało do pozytywnych zmian posiadających poprawić osiągi siłowe, kondycyjne, szybkościowe itd. i zmian posiadających poprawić zdrowie, wygląd i samopoczucie. Natura człowieka nie zna jednak umiaru i również w sportach przesadza. Za dużo, za zazwyczaj, za szybko i bez głowy, wszystko to może spowodować przekroczenie granicy pomiędzy dobrym i złym uczucie jak zachować zdrowy rozsądek zaczynając ćwiczyć zmęczenia. Złe zmęczenie (przetrenowanie) to etap, który uniemożliwia kontynuację planu treningowego, wykonywania treningów i ćwiczeń. Odbija się również na umyśle, co rzutuje na stosunki badań, w mieszkaniu - ogólnie wpływa na pogorszenie życia codziennego. Przetrenowanie zawsze oznacza przebieg o negatywnym wydźwięku na płaszczyźnie funkcjonowania całego ludzkiego ustroju. Z naukowego punktu widzenia przetrenowanie to zakłócenia zdolności jak nie przesadzić w treningu odbudowujących ludzkiego ustroju prowadzące do negatywnych zmian fizycznych i - uwaga: PSYCHICZNYCH. Do zaburzeń fizycznych przynależą:

  • bóle mięśni i stawów
  • problemy z układem pokarmowym i niedociągnięcie apetytu
  • migreny, nierzadkie zachorowania, infekcje i alergia
  • zaburzenia koordynacji ruchowej
  • u pań nieregularne menstruacji
  • kontuzje i kontuzje sportowe

Do zaburzeń psychicznych przynależą:

  • apatia i ospałość
  • niedociągnięcie ochoty do wysiłku
  • spadek koncentracji
  • zaburzenia snu

z wyjątkiem powyższych negatywnych wydźwięków można wyróżnić jak uniknąć przetrenowania również objawy tzw. laboratoryjne, a mianowicie:

  • zintensyfikowane zmęczenie podczas treningu i pomiędzy treningami (w okresie odpoczynku)
  • zintensyfikowane zużycia energii i tlenu
  • zintensyfikowane powstawanie mleczanu we krwi podczas wysiłku fizycznego mniejszego niż najwyższy
  • spadek poziomu węglowodanów w mięśniach i w wątrobie
  • spadek efektywności powrotu tętna po treningu do spoczynkowego
  • wzrost poziomu adrenaliny i kortyzolu
  • zakłócenia parametrów krwi i głównego męskiego hormonu.

 

Zobacz też 

EcoSlim


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness