Jak jeść zdrowo na mieście? Triki, które Cię zaskoczą!

Jak jeść zdrowo na mieście? Triki, które Cię zaskoczą!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Zaczęłaś właśnie walkę o ładną sylwetkę, przygotowujesz sobie ; zdrowe, zbilansowane posiłki oraz regularnie ćwiczysz.zdrowe  jedzenie  na  mieście

Wcześniej w każdy weekend wychodziłaś ze znajomymi do różnych knajp. Jadłaś burgery, pizze itd. obecnie ich unikasz, bo obawiasz się, że zaprzepaścisz to, co tej wypracowałaś. Niepotrzebnie! Sprawdź, jakie dania możesz jeść bez wyrzutów sumienia. Tatar To danie przyrządzane z surowego mięsa wołowego, surowego żółtka oraz dodatków (cebula, oliwa z oliwek, ogórek, musztarda itd.). 160 g tatara ma ok. 231 kcal. Do tego kromka razowego pieczywa oraz mamy pełnowartościowy posiłek. W tej porcji tatara znajduje się ok. 21 g białka, 15 g tłuszczu oraz 2,1 g węglowodanów. da się skosztować różnych rodzajów tatarów. Jeśli surowa mięso wołowe do Was nie przemawia, dajcie szansę tatarowi z łososia. Sałatki  Kolorowe sałatki to zawsze dobry pomysł. dodatkowo świetnie, kiedy w zawartości mają grillowane mięso (np. z kurczaka, krewetek) albo wędzonego łososia. Uważajcie na tłuste oraz pełne kalorii sosy na bazie śmietany. świetnie poproście o podanie sosu w sosjerce. Dzięki temu same będziecie dozować jego dawkę. Podziękujcie za tłuste grzanki – zamiast tego zjedźcie kromkę pełnoziarnistego pieczywa. Zupy Sezonowe zupy na bazie rosołu okazują się wręcz oczekiwane na prawidłowej kuracji. Ogórkowa, pomidorowa, fasolowa, dyniowa, jarzynowa to wyłącznie kilka propozycji. Jeśli to możliwe, poproście o niezabielanie zupy (np. śmietaną) albo zabielenie jej jogurtem bezpiecznym. Zrezygnujcie z grzanek czy groszku ptysiowego. Danie z grillowanym, duszonym bądź pieczonym mięsem Unikajcie panierowanych mięs. Zdrowe odżywianie na mieście Grillowane okazują się najrozsądniejszą opcją. w miejsce frytek czy opiekanych ziemniaków (które zwykle okazują się oblepione tłuszczem) wybierzcie ziemniaczane purée (bez masła). Do tego lekkie sałatki. Pieczone ryby Ryby okazują się świetnym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Pstrąg, dorsz, łosoś, dorada czy tilapia – te ryby w knajpach wybieram przeważnie. Owoce morza Grillowane krewetki, małże w sosie własnym, nadziewany kalmar to dania polecane na kuracji. Owoce morza okazują się niskokaloryczne oraz zawierają sporą dawkę białka. da się się nimi zajadać!    uznaje się, iż typowa porcja grillowanych warzyw skropionych oliwą to mniej więcej 150 kcal. To naprawdę niewiele. Tym bardziej w porównaniu do porcji carbonary, która może posiadać ich nawet 700, a do

tego pochodzić one będą z tłuszczu oraz węglowodanów.zdrowe  jedzenie  na  mieście

Tak więc nie trzeba rezygnować z włoskich dań, a jedynie rozsądnie je wybierać Kuchnia francuska    W przypadku restauracji francuskich pozycja ma się podobnie jak ta opisana powyżej. Wybieramy grillowane mięso oraz jarzyny pod każdą postacią (oczywiście bez wyczerpujących sosów). Jeśli decydujemy się na bagietkę, makaron czy inne produkty zbożowe, zjedzmy więcej warzyw oraz unikajmy produktów o wysokiej zawartości tłuszczu. Bez strachu skusić możemy się za to na lampkę dobrego francuskiego wina. Kuchnia orientalna    Chińskie, wietnamskie oraz koreańskie knajpy to jedno, a rosnące jak grzyby po deszczu budki z pseudo-orientalnym spożywaniem w niezbyt wygórowanej cenie - drugie. Lepszej jakości będą oczywiście dania serwowane w tych pierwszych. prościej też znajdują się w nich coś zdrowego.   mieście" src="a" />  Co istotne, świeże zioła, trawa cytrynowa, imbir, chilli, czyli popularne orientalne dodatki, wpływają na trawienie oraz przyspieszają przemianę materii. Chińskie czy koreańskie dania nie okazują się więc tak ciężkostrawne, jak mogłoby się to wydawać.    Dania, których należy stronić od w restauracjach orientalnych, to min. sajgonki, kurczak, kaczka czy krewetki w cieście etc., a więc potrawy tłuste oraz węglowodanowe zarazem. świetnie natomiast skusić się na różnego rodzaju zupy, które zwykle nie okazują się, w orientalnym wydaniu, nazbyt pełne kalorii, lub warzywne curry, surówki oraz sojowy makaron.    Wybierając się do orientalnej knajpki na posiłek pamiętajmy o tym, iż znany wszystkim w orientalnej kuchni sos sojowy okazuje się produktem szczególnie słonym, a więc zaleca się, przez resztę dnia po takim daniu, popijać więcej płynu, najrozsądniej z cytryną.    ; budkach, jak pewnie licznych z nas wie, serwowane okazują się przede wszystkim dania, których trzeba byłoby stronić od (sajgonki, smażone mięso w cieście). jednak, jeśli nie mamy innego wycieczki, możemy zjeść posiłek oraz tam. Zamówmy np. tofu, a zamiast porcji ryżu - dodatkową surówkę. Kuchnia japońska    W azjatyckich restauracjach możemy zamawiać niemal wszystko. Tradycyjne japońskie dania, przygotowywane zgodnie z zasadami makrobiotyki, obfitują w zdrowe tłuszcze, zasobne w wit. oraz makroelementy algi, produkty sojowe (np. miso, czyli lekka zupa przygotowywane na bazie pasty z fermentowanej soi), jarzyny strączkowe (np. fasolka adzuki).    Jeśli lubimy sushi, problem pokarmów na mieście zostaje definitywnie rozwiązany. Sushi okazuje się stosunkowo niskokaloryczne, ale szczególnie sycące. Poza tym, marynowany imbir, który okazuje się do niego alt3 dodatkiem, wspomaga trawienie oraz przyspiesza przemianę materii. Nie powinniśmy także obawiać się z powodu znajdującego się w sushi białego ryżu - okazuje się on przygotowywany z dodatkiem octu, co spowalnia przebieg wchłaniania się węglowodanów. Na obniżenie wypadkowej glikemicznej całego dania powinno posiadać także wpływ dodatkowo ryby oraz wodorostów oraz wspomniany wcześniej imbir. Podstawowe zasady    Podstawowe zasady jadania „na mieście” trzeba ująć w następujący sposób: - jemy przed wyjściem z mieszkaniu zdrową przegryzkę - może to być lekka sałatka warzywna czy chudy jogurt (jeśli oczywiście wiemy, że czeka nas główny posiłek w restauracji, bo np. umówiliśmy się tam z przyjaciółmi). Dzięki temu unikniemy wilczego głodu oraz ochoty spróbowania wszystkiego, co jedynie znajduje się w menu... - przed daniem w restauracji wypijamy szklankę płynu (jeśli mamy zamiar jeść węglowodany - wodę z cytryną) - do jedzenia z alkoholi

zamawiamy jedynie wytrawne wino    Podczas wyboru mięsa pamiętamy, by: - zawsze zamawiać to grillowane albo pieczone,

a nie panierowane czy smażone - rezygnować z tłustego, czerwonego mięsa na rzecz drobiu oraz ryb    Z składników kuracji odchudzającej węglowodanowych wybieramy te: - pełnoziarniste albo razowe - ugotowane al dente (nawet jeśli taka opcja nie bywa uwzględniona w menu, to warto o nią zapytać)    Kwestia warzyw zdaje się najprostsza - je da się przecież jadać w nieograniczonych dawkach. Niemniej mimo wszystko pamietać należy o tym, że pełną kontrolę nad składem sałatek czy surówek posiadamy w mieszkaniu, we swojej kuchni, podczas gdy zamówiona w restauracji sałatka może zostać np. zalana tłustym sosem przyrządzonym na bazie majonezu. Tak więc: - zamawiając surówkę, alt4 prosimy o niepolewanie jej sosem, ale podanie go pojedynczo - wybieramy sałatki z oliwą z oliwek albo sosem vinegrette, a nie sosami majonezowymi - jarzyny podawane na ciepło powinny być ugotowane albo grillowane - unikamy tych panierowanych    Te ogólne wytyczne zdają się stosunkowo jasne oraz intuicyjne, ale na co dokładnie możemy sobie pozwolić w różnych restauracjach? Kuchnia włoska    Kuchnia włoska kojarzy się z makaronem z ciężkimi sosami oraz pizzą. uważa się, że raczej do najlżejszych nie należy. Nic bardziej mylnego! Włoskie bary mają

w swojej ofercie zdecydowanie więcej pysznych oraz zarazem dobrych czy nawet dietetycznych potraw.  

  We włoskiej restauracji zamawiamy grillowane mięso oraz jarzyny - tego typu dania są lekkie oraz da się je jadać nawet wtedy, gdy znajdujemy się na kuracji redukcyjnej. ze względu na to że to zioła oraz świeże jarzyny, a nie parmezan, są głównym elementem włoskiej kuchni, zamawiając takie danie nie będziemy posiadać poczucia, że coś tracimy. także oliwa z oliwek, którą będą polane jarzyny, nie trzeba wstawać naszego niepokoju. Należy ona ze względu na to że do zespoły tzw. „dobrych” (lub „dobrych”) tłuszczów.    Jeśli lubimy makaron, tak charakterystyczny dla kuchni włoskiej, okaże się wystarczające upewnić się, np. pytając czy prosząc o to kelnera, by był on ugotowany al dente - okaże się posiadać wtedy niższy indeks glikemiczny. Co fakt tak właśnie gotuje się pastę we Włoszech, ale, jak wiadomo, upodobania kuchenne Polaków są zgoła inne, a więc niektórzy szefowie kuchni we włoskich knajpkach mogą dopasowywać formę dań do gustów klientów.  

 

Zobacz też 

Trener thriathlonu 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness