Jak mieć zdrowe i lśniące włosy? Wystarczy zmienić dietę!

Jak mieć zdrowe i lśniące włosy? Wystarczy zmienić dietę!

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Piękne i mocne włosy to ogromny atut, ale nie każdy z nas może się nimi pochwalić. Preparaty do włosów, nawet te najlepsze, pomagają niejako na zewnętrzną część włosa. Jeśli chcesz wzmocnić włosy od wewnątrz, zamiast do drogerii pójdź do sklepu spożywczego. badania wykazały niejako, że odpowiednia kuracja dietetyczna przyczynia się do wzrostu dobrych włosów.

Nie oczekuj przy tym cudów – jeśli twoje włosy okazują się cienkie i delikatne, przenigdy nie będziesz mieć grubych włosów. Zbilansowana kuracja dietetyczna liczna w białko i żelazo, także wit. może jednak poprawić ich stan.

Co oddziałuje na włosy niszcząco?

nieprzerwany pośpiech, stres, niewłaściwa kuracja dietetyczna osłabiają nasz organizm. Wypadanie włosów może być także jednym z objawów anemii.

Jedną z konsekwencji osłabienia organizmu jest nieszczególna kondycja naszych włosów. Co jeść, by włosy były zdrowe? Włosy wyrzeźbione okazują się m.in. z białka i substancji mineralnych. Jeżeli w naszym organizmie wstępuje niedobór miedzi albo cynku tym samym we włosach następuje spadek poziomu tych mikroelementów. Staja się one słabe, łamliwe i nieobarczone połysku.

Błędy żywieniowe, które wpływają niekorzystnie na włosy:

  • picie wielkich ilości mocnej kawy, herbaty,
  • notoryczne spożywanie wysokoprocentowych napojów,
  • notoryczne spożywanie potraw zawierających nasycone tłuszcze zwierzęce – frytki, hamburgery, hamburgery,
  • zbyt duża ilość cukru, słodyczy, białego pieczywa, bananów i winogron (zbyt duża ilość cukrów prostych w diecie sprawia, że włosy wielokrotnie się przetłuszczają oraz okazują się przyczynia się do powstawania łupieżu),
  • nadmierne spożywanie szczawiu, szpinaku, botwinki i rabarbaru – występują w nich szczawiany, które nie pozwalają na przyswajanie wapnia, magnezu, cynku.

artykuły spożywcze na zdrowe dieta na zdorowe włosy włosy

Jednym z najlepszych źródeł ważnych dla włosów substancji odżywczych okazują się ryby morskie, np. łosoś. Zawierają one dużo kwasów tłuszczowych omega-3, białko,wit. A, D oraz wit. z zespołu B. Związki te korzystnie wpływają na stan włosów oraz ukrwienie skóry głowy.

Niedobór żelaza także wpływa niekorzystnie na włosy. Może być on wywoływany zbyt małą jego zawartością w pożywieniu, zaburzeniami jego absorpcji. Ponadto, wielokrotnie spożywanie mocnej herbatę albo kawy ogranicza przyswajanie żelaza. Kofeina, szczawiany obecne w napojach blokują przyswajanie żelaza, wapnia i cynku.

niedociągnięcie żelaza wywołuje osłabienie włosów, które stają się cienkie i łamliwe. Aby zwalczyć anemię i poprawić stan włosów, należy wzbogacić jadłospis o produkty zasobne w żelazo, jak: żółtko jaja, czerwone mięso (wołowina, cielęcina, kaczka), także kakao, suszone morele, brokuły, fasolka szparagowa, kasza gryczana i jaglana.  jakie produkty na zdrowe włosy Unikaj żywności przetworzonej oraz fast foodu.

; spożywać produkty zasobne w wit. E, A i selen. Witamina A pozwala zregenerować komórki i keratynę. Natomiast witamina E poszerza żyły i tętnice, które odżywiają włosy i chronią je przed uszkodzeniami. Selen tymczasem chroni skórę przed starzeniem.

Uzupełnianie tych witamin jest szczególnie istotne w czasie letnim. wówczas promienie słoneczne nadmiernie wysuszają włosy, które stają się łamliwe, mniej elastyczne i rozdwajają się na końcach. Dla kondycji skóry głowy warto chrupać marchewki. Znajduje się w nich dużo wit. A, która wpływa tylko na wzrok, oraz na naskórka.

W diecie na zdrowe włosy nie może zabraknąć także ciemnozielonych warzyw. Szpinak i brokuły to doskonałe bogactwo witamin C i A, które okazują się niezbędne do co jeść żeby mić ładne włosy wytwarzania sebum. Sebum to oleista substancja wydzielana poprzez gruczoły łojowe zlokalizowane w obrębie mieszków włosowych.

Opaski na rękę Warszawa

warto jeść także rośliny strączkowe. Zawierają one tylko białko, żelazo i cynk, oraz biotynę. Niedobory biotyny objawiają się suchymi, łamliwymi włosami. Dla włosów korzystne jest także spożywanie orzechów, które mają w sobie tylko kwasy omega-3, oraz cynk. Niedobór cynku może prowadzić do nadmiernej utraty włosów, dlatego orzechy powinny na stałe wejść do jadłospisu.

dietę na włosy musi zawierać także białko, obecne w mięsie drobiowym tj. z drobiu, indyka, rybach, nasionach roślin strączkowych, nabiale oraz jajach. dietę na włosy dla pań musi zawierać około 50 - 80 g białka. Niedobór tego składnika może doprowadzić do łamliwości włosów, a zbyt duży jego niedociągnięcie w organizmie mogą spowodować nadmierne wpadanie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness