Jak nie przytyć? Te dziwne metody Cię zaskoczą!

Jak nie przytyć? Te dziwne metody Cię zaskoczą!

Redakcja

2017-08-22

brak komentarzy

Większość ludzi łapie się za skroń, gdy narzekam na to, że za mało ważę: jak  się  nie  objadać

- Milion kobiet chciałoby się zamienić z tobą na figurę, a ty narzekasz?! W dobie mody na wszystko, co chude, problem przytycia jest ignorowany. Nikt nie wierzy, że naprawdę trzeba chcieć przytyć. A ja chcę. Dlaczego? Przy wzroście 164 cm ważę 45 - 47 niepotrzebnych kilogramów w zależności od pory roku. przenigdy nie miałam kompleksów na punkcie własnego wyglądu, nie głodziłam się ani nie odchudzałam. trzeba powiedzieć, że chudość mam w genach. Moja rodzicielka oraz babcia więc okazują się małe oraz szczupłe. Mimo, że nigdy nie ograniczałam się w jedzeniu oraz pochłaniałam olbrzymie jego ilości, na które wyłącznie miałam ochotę, wciąż nie mogę przytyć. A szczególnie bym chciała, wystające kości wcale nie okazują się fajne, zwłaszcza na plaży. Postanowiłam zrobić to w rozsądny sposób oraz batalię o kilogramy zaczęłam od spotkania z Agnieszką Piskałą, dietetyczką która pomoże rozwiązać mój problem. Pierwsze kroki zaraz po umówieniu spotkania, dostaję od Agnieszki dzienniczek, w którym codziennie mam zapisywać, co jadłam, o której godzinie oraz w jakich proporcjach. Z racji tego, że problem z przytyciem może być wynikiem różnych schorzeń oraz nieprawidłowości  najpierw idę do lekarza. Przed wizytą u dietetyka prawidłowo jest zrobić badanie ogólne moczu, morfologię oraz zbadać nadczynność tarczycy. Okazuje się, że wyniki wszystkich eksperymentów mam prawidłowe. pora na spotkanie z dietetyczką. obecnie zaledwie pojawia się u mnie lekki strach o zmianę moich nawyków żywieniowych, bez których zapewne się nie obejdzie.Dzienniczek bieżącego notowania Ocena oraz rekomendacje Po starciu oraz przeanalizowaniu dzienniczka werdykt Agnieszki jest jednoznaczny: niedowaga, źle zbilansowana jadłospis pod względem jakości oraz ilości części diety oraz niedociągnięcie regularnych pór spożywania pokarmów. To wszystko działa na niekorzyść mojego ludzkiego ustroju. Przerwy pomiędzy posiłkami okazują się zbyt długie (czasem nawet 7 godzin), a w własnej kuracji trochę brakuje warzyw oraz owoców. Pytam więc dietetyczkę, co mogę zrobić, aby przytyć oraz wyglądać zdrowiej. Monika Klimczewska, Kobieta.gazeta.pl: Jakie okazują się najczęstsze przyczyny niedowagi? Agnieszka Piskała, dietetyczka: 5 dziwnych metod, aby nie utyć przeważnie jest to kwestia genetyczna, systematyczność różnych schorzeń albo po prostu kwestia metabolizmu. trzeba się albo z tym pogodzić, albo poczekać do późniejszego wieku, bo po 35 roku życia przemianę materii zwalnia oraz prościej jest przytyć. Nie ma mimo wszystko naturalnej metody, aby spowolnić przemianę materii, chyba że ze szkodą dla ludzkiego ustroju. Jeśli mimo wszystko osoba jest szczególnie szczupła, na nic nie choruje, pochłania ogromne ilości spożywania oraz mimo to nie może przytyć, to z wyjątkiem metabolizmu przyczyną może być jeszcze mikroflora. W naszych jelitach żyje ok. 3 kg bakterii. Mikroflora ludzi szczupłych jest inna niż u ludzi otyłych. U ludzi szczupłych odpowiednie bakterie skutkują tym, że organizm przytrzymuje wyłącznie tyle substancji, ile jest mu potrzebne do przeżycia a resztę wydala.  jak  szybko  zrzucić Natomiast bakterie występujące w mikroflorze ludzi otyłych skutkują tym odkładanie się znacznej dużej grupie substancji w organizmie. Wobec tego na naszą masę wpływają nie jedynie nawyki żywieniowe oraz uwarunkowania genetyczne, więc mikroflora, którą dziedziczy się w 80%. Od czego trzeba zacząć, jeśli chcę przytyć? - w pierwszej części, należy zerwać z mitem, że aby przytyć należy spożywać ogromne ilości wysokokalorycznych części diety. Znam osoby, które chciały przytyć oraz przerzuciły się na jadłospis składającą się z zwłaszcza z chipsów, pączków oraz fast food'ów. artykuły te mają dużo substancji energetycznych, ale okazują się ubogie w inne substancje pokarmowe. Nie dość, że tym osobom nie udało się przytyć, to zaprowadziły się do cukrzycy oraz cholesterolemii. Dodatkowo, zdrowe tycie powinno być oparte na regule 5 pokarmów dziennie oraz na piramidzie zdrowego żywienia, zgodnie z którą w naszej kuracji powinny się znaleźć artykuły zbożowe, jarzyny, owoce, mięso, nabiał, oleje. Należy też posiadać na uwadze, że zarówno zdrowo przytyć ; zdrowo zrzucić trzeba do kilograma w ciągu jednego tygodnia. Zazwyczaj jest to 0,5 - 0,7 kilograma na tydzień. Pięć pokarmów dziennie, czyli śniadanie, drugie śniadanie, posiłek, kolacja oraz posiłek wieczorny. Wydaje mi się, że niewiele ludzi trzyma się tej zasady. - prawda jest ta że większość ludzi nie alt2 zdaje sobie sprawy z tego, że je pięć pokarmów dziennie, a także więcej. Praktycznie wszystko, co zjadamy oraz co dostarcza żadnych kalorii jest traktowane jako posiłek. daniem może być na przykład kawa z mlekiem albo batonik. Oczywiście trzeba ich nazwać pełnowartościowymi oraz właściwie zbilansowanymi posiłkami, ale każda rzecz, którą zjadamy w odstępie 20 minut jest traktowana jako posiłek. Jeśli każdy prawidłowo by się przyjrzał temu, co je, to okazałoby się że konsumuje na przykład 16 pokarmów dziennie. Jakimi zasadami trzeba się kierować, jeśli chcę

przytyć? - w pierwszej części jadłospis powinna być szczególnie różnorodna. Nie chodzi o to,jak  zaspokoić  głód

żeby katować się spożywaniem rzeczy, których nie lubimy, ale żeby więcej zwracać uwagę na to, co jemy. szczególnie ważne jest też umiejętnie mieszanie części diety w jednym daniu. Na przykład węglowodanom zawsze powinny towarzyszyć tłuszcze. Przykładem takiego daniu może być kanapka ze smalcem albo masłem, pizza z dużą zawartością sera albo pierogi z okrasą. Jeśli jemy białka, to wyłącznie w kombinacji z cukrowymi, na przykład kurczak z ziemniakami a nie z samą sałatką. Jeśli jemy mięso, to wyłącznie chude. Jeśli rybę, to tłustą. Zawsze obowiązkowo z cukrowymi. jadłospis osoby, która chce przytyć powinna być objętościowo dopasowana do żołądka tej osoby. Posiłek nie trzeba być wielki, ważne żeby był Nadmierne kilogramy, „boczki” wystające z jeansów, fałdki pod opiętą bluzką – z ich powodów jesteśmy zdolni uciekać się do najbardziej osobliwych sposobów pozbycia się niepożądanych niepotrzebnych kilogramów. Czy dziwaczne metody odchudzania mają mimo wszystko każdy sens, czy ich używanie, nawet najbardziej sumienne przestrzeganie absurdalnych rad może zaowocować trwałym, a przede wszystkim bezpiecznym pozbyciem się nadmiernej masy ciała? Odpowiedź brzmi - nie.  przedstawiamy Wam listę największych perełek wśród najbardziej osobliwych diet świata. Unikanie bagien – rok 1727 zaowocował pojawieniem się nowoczesnego pomysłu na uzyskanie szczupłej sylwetki. Amerykański fizyk na podstawie własnych analizie zauważył, że ludzie zamieszkujący obszary bagienne okazują się ciężsi od tych mieszkających na suchych terenach. W swoim traktacie dot. powodów i skutków nadwagi zaznaczył równoznacznie – chcesz być chudy, unikaj alt3 sąsiedztwa bagien. dietę octowa – rok 1820 zapoczątkował używanie mocno kontrowersyjnej metody osiągnięcia ubytku masy ciała. Uważano, że picie sporych ilości octu okazuje się świetnym środkiem na zrzucanie nadwagi. Zwolennikiem owej metody był sam Lord Byron. dietę pastora – w 1830 roku konkretny amerykański pastor zauważył, że ludzie którzy okazują się otyli, jedzą za mało warzyw i uprawiają za dużo seksu. Abstynencja natury natury seksualnej miałaby udzielić pomocy w utracie nadmiernej masy ciała – kuracja dietetyczna nie znalazła nadto mnóstwo zwolenników. Przeżuj i…wypluj – rok 1903 – zdesperowany człowiek, któremu odmówiono ubezpieczenia zdrowotnego, postanowił znaleźć metoda na utratę nadmiaru niepotrzebnych kilogramów w swoim ciele. Jego metoda polegała na 32-krotnym przeżuwaniu każdego kęsa pożywienia i wypluwaniu resztek. dietę papierosowa – było o niej głośno w latach 20. ubiegłego wieku. Jesteś głodny – zapal. zbyt duża ilość dań może cię zabić, a papieros może „jedynie” wywołać nowotworu płuc. dietę mydlana – w roku 1930 mydlono oczy spragnionym szczupłej sylwetki, twierdząc, że mydlenie ciała może redukować tkankę tłuszczową zlokalizowaną pod skórną tkanką. Panie mydliły swoje ciała na potęgę, ufając w magiczną moc szarej kostki. Senna kuracja dietetyczna – zapoczątkowana w latach 60. XX wieku. Skoro da się jeść podczas snu, podstawowym założeniem danej metody było… spanie. Osiągnięcie dłuższego snu wspomagane było zażywaniem sposobów uspokajających. Zwolennikiem owej metody był nawet Elvis. dietę w błękitnych barwach – sądzi się, że kolor niebieski sprzyja utracie nadmiernych niepotrzebnych kilogramów poprzez wpływ na hamowanie apetytu. rekomendacje owej diety polegały na… noszeniu okularów ze szkłami w błękitnym kolorze. dietę wacikowa – jak wskazuje nazwa, kuracja dietetyczna polega na zajadaniu się wacikami nasączonymi wodą. Zero smaku - zero kalorii. dietę tasiemcowa – larwy tego pasożyta sprzedawane okazują się w formie kapsułek. trzeba jeść dowoli, a kilkumetrowy tasiemiec bytujący w ciele żywi się zjedzonym jedzeniem. Jeden z najbardziej niebezpiecznych sposobów na zrzucanie nadwagi. Pamiętaj! Żadna z powyżej przedstawionych diet nie spowoduje „prawidłowej” utraty nadmiernej masy ciała, a ich używanie może zaowocować negatywnymi efektami ze zdrowiem.    Upał, plaża, morze. Parawan, parasol, alt4 leżaczek. Gofry, lody i chipsy. Laba. i oczywiście obietnica, że po powrocie weźmiesz się za siebie. Brzmi znajomo? Każdy ma prawo odpocząć – wydaje ci się. Chwila dyspensy wydaje się niewinna. To urlop i chcesz sobie pofolgować.

Problem w tym, że o faktycznym „wzięciu” się za siebie z pewnością ponownie zapomnisz, jak wyłącznie z urlopu wrócisz. ponieważ praca, bo obowiązki.

Twoje ciało natomiast nie zapomni Ci kupionych nadprogramowych kilogramów. Pamiętaj, że o dużo prościej przytyć, niż stracić wagę. To z pozoru banalne powiedzenie jest związane z dosyć mocnymi ewolucyjnymi adaptacjami do radzenia sobie z deficytem pożywienia i okresami głodu. Nie uwzględniły one, że będziesz co 5 metrów mógł kupić sobie coś pysznego i całościowego pustych kalorii. Może zatem właściwą strategią byłaby zmiana miejsca wakacyjnego urlopu? Nadbałtyckie miejscowości oferują zdecydowanie najwięcej pokus. Nic dziwnego – mimo zmiennej i niekiedy nieprzewidywalnej pogody Morze Bałtyckie przyciąga ogromne rzesze turystów. Zeszły rok był rekordowy – same wyłącznie województwo pomorskie odwiedziło ponad 9 milionów ludzi. To dla nich powstają niezliczone budki z lodami, goframi, kolorowymi, słodkimi napojami, zapiekankami, frytkami, pizzą, kebabem. trzeba byłoby wymieniać w nieskończoność. Faktycznie, dużo organizmów skutecznie używa koncepcję unikania. Dla przykładu, by pozostać w temacie wodnym, zooplankton występujący w zbiornikach z presją ryb podejmuje dobowe migracje. W ciągu dnia przebywa głębiej, by w nocy podpływać bliżej powierzchni. W taki sposób udaje się mnóstwo skorupiakom czy wrotkom skutecznie (do pewnego poziomu) rozmijać w czasie i terenie z drapieżnikiem. Przewrotnie mimo wszystko radzimy – ; owej strategii. Morze Bałtyckie jest jedyne w swoim rodzaju i takie piękne – szczególnie latem. Aby cieszyć się nim w pełni, musisz więc wypróbować odmienną koncepcję. Zmierz się z wrogiem. pomagające okaże się coś, co nosisz w sobie, a znajduje się odrobinę nad Twoimi oczami – kora przedczołowa. Struktura ta pełni szczególnie dużo istotnych funkcji. Uczestniczy m.in. w planowaniu działania, określaniu hierarchii ich ważności, przewidywaniu konsekwencji. To dzięki niej wrócisz mieszkania, by opiekować się swoim potomkiem, w miejsce skoczyć na kilka piwek z kumplami. Wiesz, że to drugie jest przecież miłe, ale potrafisz pohamować pokusę, bo dziecko jest dla Ciebie podstawowe. Jeżeli nie umiesz tego zrobić, to znaczy, że przejawiasz hipofrontalność, nie potrafisz wyhamować impulsów ze śródmózgowia i możliwe że jesteś już alkoholikiem.

 

Zobacz też 

EcoSlim


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness