Jak przyśpieszyć metabolizm? 6 pomocnych trików na co dzień!

Jak przyśpieszyć metabolizm? 6 pomocnych trików na co dzień!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Wiecie już, że ciśniemy menu.triki  na  metabolizm

Nie zaszkodzi ani Jackowi, ani mnie. Fajnie by było, gdyby kilka dobrych nawyków weszło nam w krew, bo mimo wszystko prowadzenie bloga o takim profilu ma bezpośredni korelację z obwodem talii. Ale są rzeczy, które praktykujemy od szczególnie dawna i prawdopodobnie to właśnie dzięki nim stale mieścimy się w drzwiach. Poniżej znajdziecie kilka sprawdzonych patentów, które podkręcają przemiana metaboliczna, a z drugiej strony wymagają zero zaangażowania. prawidłowo pasuje tu hasztag #najlepiej. Z chudnięciem i dietami okazuje się taki problem, że dość łatwo uzyskać efekt odwrotny do obranego. Przy za szczególnie restrykcyjnej zabiegu scenariusz może być szczególnie prosty – najpierw schodzi woda (hurra, hurra! chudnę!), a później wszystko się przytrzymuje. dokładnie z tego względu, że siada przemiana metaboliczna. Jak więc utrzymać go na wysokich obrotach, niezależnie od wszystkiego?   1. Rusz się z rana! i wcale nie mówię tu o wyczynowym uprawianiu sportu albo hektolitrach wylanego na siłowni potu. Rusz się rano, wyłącznie przez minutę, ale za to energicznie. Możesz robić squat, brzuszki albo wykonać kilka odrębnych prostych ćwiczeń. Ja lubię Powitanie Słońca, jacek kilka odrębnych prostych asan. Rachu – ciachu i po strachu. To nie ciągnie się nawet 15 minut. Serio. 2. Woda z cytryną na pusty żołądek Szklanka ciepłej wody mineralnej z sokiem z połowy cytryny. Coś, co budzi mnie skuteczniej, niż najmocniejsze espresso. miłe ciepełko rozchodzi się od żołądka i trafia prosto do… mózgu. Serio, po kilku łykach jestem rześka, gotowa do działania i mam czysty umysł. Pobudka nad kawą zajmuje mi bardzo momentu. A poza tym pierwotna szklanka wody mineralnej odhaczona. 3. Pokochaj warzywa U mnie to bezpieczne – nie zjem mięsa, jeśli nie mam obok warzyw. Muszę, bo się uduszę. z wyjątkiem witamin w jarzynach znajdziesz dużo błonnika – najlepszego przyjaciela sprawnego przewodu pokarmowego. i nie będę pisała o tym, jak przemycać warzywa niejadkowi. Jesteś dorosłym człowiekiem, więc jedz tę brukselkę i przestań narzekać. 4. Błonnik okazuje się ważny Wszyscy to wiedzą, ale mało kto zwraca uwagę. A błonnik okazuje się jak miotełka, która czyści jelita. z wyjątkiem tego maleje wchłanianie cholesterolu, sprawia, że przyśpieszenie  metabolizmu  czujemy się syci, a do tego dodatkowo obniża ciśnienie tętnicze. Czary za kilka zł.. Błonnik okazuje się naprawdę ważny. 5. Pij wodę Truizm, ale jak będziesz żarł dużo błonnika, a nie będziesz wypijał dużo wody mineralnej, to twoje posiedzenia na tronie będą długie i bezowocne. Poza tym dwa litry wody mineralnej dziennie dodatkowo nikogo nie zabiły, a na pewno pomagają neutralizować organizm z toksyn. Dziewczynom nie muszę nawet mówić jaka okazuje się różnica między tkanką skórną prawidłowo nawodnioną, a odwodnioną. 6. pokochaj pikantne dania zdecydowane w smaku   jak  usprawnić  metabolizmprzyprawy, takie jak chili, świetnie podkręcają przemiana metaboliczna. kiedyś modne było picie wody mineralnej z pieprzem kajeńskim i miodem (Grycanki). W sumie też może być. postać nie ma specjalnego nieistotne, istotne, aby nie omijać pikantnych potraw, bo ich oddziaływanie 6 nawyków, które przyspieszą metabolizm! przeciąga się nawet do h po daniu. Nie odmawiaj sobie też imbiru, czosnku czy majeranku. 7. Suplementuj witaminę D i to w dawce bardzo przekraczającej to, co okazuje się napisane na opakowaniu. Wreszcie zaczęli mówić o tym specjaliści i – tak dla rodzaje – tu się z nimi zgadzam.

Żyjemy w miejscu, w którym wytworzenie jej w sposób prawidłowy okazuje się trudne albo niemożliwe.

Poza szeregiem prozdrowotnych właściwości witamina D przyspiesza przemiana metaboliczna. A z własnego praktyki wiem, że także świetnie wpływa na dobre samopoczucie. A kiedy suplementujesz witaminę D nie zapominaj o jej wiernej towarzyszce – wit. K2. 8. Jedz regularnie… …ale niewielkie porcje. Organizm szczególnie szybko przestawia się na regularne posiłki i okazuje się lepszym ich strażnikiem, niż przypominajka w telefonie. dość szybko, prawdopodobnie już po kilku dniach, zauważysz, że twój organizm domaga się spożywania z precyzją szwajcarskiego zegarka. wysłuchuj go, ale nie przekarmiaj. 9. Pokochaj śniadania rodzicielka zawsze powtarzała, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. i to prawda. Wtedy rusza cała fabryka. Jeśli posiadasz problem i dotychczas na śniadanie jadłeś kofeinę i zagryzałeś papierosem, to spróbuj przez kilka dni albo zupełnie zrezygnować z kolacji, albo jeść szczególnie lekkie. Możesz je też zastąpić koktajlem z młodego jęczmienia. Gwarantuję ci, że szczególnie szybko zaczniesz się wstawać rano z takim ssaniem, że najpierw pognasz do chłodziarki. 10. Nie stresuj się Udowodniono, że stres bezpośrednio wpływa na obniżenie metabolizmu. Jeśli posiadasz stresującą pracę (albo małżonkę), naucz się technik relaksacji. Znajdź coś, co dla ciebie bywa dobre – biegaj, chodź na spacery, medytuj, patrz w ścianę i z nikim nie gadaj, oddychaj do torebki – zrób cokolwiek, co ci pozwala. Postaraj się codziennie wygospodarować minutę dla siebie i po prostu albo tu i obecnie. 11. Śpij prawidłowo Jakość i długość snu ma duże wartość nie jedynie dla metabolizmu. analizuję, że podobnie jak ja, zauważasz różnicę. Po zarwanej nocy czuję się średnio, po dwóch zarwanych nocach kiepsko, ale po trzech – jak zombie. Osiem godzin. i próbuj kłaść spać przed północą. To istotne, aby działać zgodnie z naszym zegarem biologicznym. 12. Zostaw w spokoju wspomagacze Te wszystkie herbaty i cudowne tabletki rozleniwiają jelita. Wiem, kobiety, jakiego takie jak problem was dręczy, zwłaszcza podczas wyjazdów. Ale wiem też, że ten problem okazuje się w myślach, a nie w… Po prostu się wyluzujcie, wprowadźcie w życie wymienione wyżej punkty i jakoś pójdzie. Znam przypadek pewnej kobiety, która nieustannie była albo na drakońskiej zabiegu, albo żarła czekoladę w proporcjach hurtowych. Myślała, że bilans uda jej się wyrównać pijąc dużo herbaty na przeczyszczenie. Aż pewnego dnia zesrała się w kostium kąpielowy. True story. 13. Punkt dodatkowy – badaj tarczycę (tak, faceci też!) Mało się o tym mówi, ale mamy potężny wysyp zachorowań na przypadłości związane z tarczycą. kiedyś pewna pani endokrynolog powiedziała mi, że to pokłosie Czarnobyla. Może tak, może nie, ale fakt okazuje się taki, że trzeba z tym żyć długo i kompletnie nie skojarzyć faktów. Może więc nie jesteś gruba jak beka, wyłącznie alt2 posiadasz chorą tarczycę? Badaj się, tu nie ma żartów. Wolne tempo metabolizmu bywa w dużym nasileniu powiązane z tendencją do gromadzenia ;. Analogicznie też, im szybsza bywa przemiana metaboliczna tym prawidłowo radzimy sobie z dostarczanymi kaloriami. Współczesnym defektem bywa to, że dużo ludzi niestety ma za szczególnie powolny przemianę materii, co rzutuje na masę i skład ciała, sprzyjając rozwojowi nadwagi i nadwagi. Problem na powodzenie da się rozwiązać i to – na dużo sposobów! Zrozumieć „przemianę materii” Przed omówieniem sposobów pozwalających przyspieszyć przemianę materii zaleca się najpierw wytłumaczyć co owy pora oznacza. Otóż należy przyswoić, że mimo niektórym, obiegowym przekonaniom przemiana metaboliczna nie ma nic wspólnego z tempem pasażu jelitowego i tym jak wielokrotnie chodzimy do łazienki. Tak naprawdę omawiany proces zachodzi we wnętrzu komórek, a nie w świetle przewodu pokarmowego. Przemianę materii definiuje się jako całokształt przemian biochemicznych i towarzyszących im procesów energetycznych, jakie zachodzą we wnętrzu organizmów żywych. Owe procesy dzieli się na anaboliczne i kataboliczne. Synonimem wspomnianego terminu bywa pojęcie „przemianę materii”. Mając powyższą wiedzę oczywiste okazuje się, że wszelkie sposoby pozwalające przyspieszyć tempo pasażu jelitowego nijak się mają do wpływu na przemianę materii. Chcąc ją pobudzić potrzebne są inne oddziaływania, poniżej one… Zwiększ aktywność fizyczną: wprowadź treningi o wysokiej i dość wysokiej intensywności Zwiększenie aktywności fizycznej to najprostszy sposób na podkręcenie tempa metabolizmu. Każda jej postać bywa więc świetnym sposobem na to by przemiana metaboliczna była szybsza, ale prawidłowo sprawdzają się wysiłki o wysokiej i dość wysokiej intensywności. Najkorzystniej bywa więc celować w treningi interwałowe takie jak HIIT (o ile umożliwia stan organizmu i kondycja) i treningi siłowe. inaczej niż aerobów tego rodzaju rozwiązania wywołują wzrost wydatków energetycznych ; w trakcie trwania aktywności, ale także przez dużo godzin po jej zaprzestaniu. Skutek? trzeba spalać więcej tłuszczu zapasowego nawet w czasie potreningowego odpoczynku. kupuj nisko przetworzoną żywność dobrej jakości Chociaż nie

wszyscy o tym wiedzą, to istnieje takie pojęcie jak „termiczny efekt pożywienia” zwany też „swoiście

dynamicznym działaniem pożywienia” (w skrócie SDDP).  Chociaż menu, które spożywamy bywa źródłem energii, to osobiście konsumpcja, gryzienie, trawienie, wchłanianie i przemianę materii produktów dostarczonych w pożywieniu, wiążą się z wydatkiem energetycznym. Innymi słowy jedząc – spalamy kalorie. i w tym miejscu ważna informacja: im mniej przetworzone produkty żywnościowe spożywamy – tym więcej energii wydatkujemy w trakcie i przez konkretny pora po daniu. na przykład, zaleca się zamiast białego pieczywa wybierać pieczywo pełnoziarniste, zamiast dżemu i soków sięgać po świeże owoce, zamiast pasztetu czy parówki wybierać świeże mięso. Jedz białko Niedostateczne picie białka bywa dziś sporadycznością, ale może się zdarzać i dotyczyć ludzi odchudzających się przy zaaplikowaniu „egzotycznych” diet. Tymczasem białko, jako składnik pokarmowy, ma kilka ciekawych walorów, bywa m.in. w szczególności termogennym składnikiem żywności. Chcąc przyspieszyć przemianę materii zaleca się zatroszczyć się o odpowiednie picie suplementów będących źródłem protein, pamiętając o tym by były to jadłospis jak najmniej przetworzone. Mięso, jaja, ryby, nabiał, i orzechy, nasiona, jarzyny strączkowe, wszystkie te jadłospis dostarczają białka. Uzupełnieniem owej listy okazują alt3 się także suplementy białkowe (prawidłowo obejmujące białka serwatkowe), które choć są wysoko przetworzone, także podkręcają przemianę materii. trzeba dbać o to, by białko utworzyło się w kolejnymi daniu. Zadbaj o odpowiednią porcję snu Sen wpływa na kondycję całego człowieczego ustroju, w tym także na mechanizmy odpowiadające za gospodarkę energetyczną. Choć mogłoby się wydawać, że śpiąc krócej mamy szansę spalić więcej kalorii (ze względu na to że dzięki temu przez dłuższą część 24 h jesteśmy w ruchu), to w rzeczywistości rzeczywistość wygląda w innym przypadku. Niedobór snu z jednej strony zaburza mechanizmy kontroli apetytu, a z drugiej sprawia, że maleje nasza spontaniczna aktywność fizyczna. Innymi słowy jeśli się nie wyśpimy, to po prostu mniej się ruszamy i jest to poza udziałem naszej świadomości. Tak więc zaleca się spać zero 7 godzin na 24 h, by przemianę materii pędził prędzej. Używaj ostrych przypraw i ziół zdecydowane w smaku i korzenne przyprawy (zwłaszcza pieprz kajeński, imbir), i niektóre zioła, mogą mieć wpływ na tempo przemian metabolicznych i nawet jeśli nie pomagają w owej materii w sposób rewolucyjny, to dokładają swoją cegiełkę i pomagają przyspieszyć tempo przemiany materii. bywa to zwłaszcza poprzez nasilenie procesu termogenezy czyli – wytwarzania ciepła. trzeba więc mieć świadomość o tym, by włączyć ; dodatki do zabiegu odchudzającej, nawet w symbolicznych dawkach, korzyści z tego faktu okazują się zresztą szersze niż wyłącznie zwiększenie energetycznych wydatków czy poprawa niektórych parametrów metabolicznych. Nie unikaj kofeiny Zarówno mała czarna i zielona i czarna herbata, i yerba mate, wszystkie te napoje mogą pozytywnie mieć wpływ na tempo przemiany materii. bywa tak zwłaszcza za sprawą obecnej w nich kofeiny. Wspomniany alkaloid z jednej strony nasila proces termogenezy i sprawia, że obszerniejsza zawartość energii rozpraszana bywa w postaci ciepła, a z drugiej – rozbudza do oddziaływania, przez co powiększa się spontaniczna aktywność fizyczna i też, polepszeniu ulegają parametry wysiłkowe. Kofeiny nie należy nadużywać, ale włączenie naturalnych jej źródeł do zabiegu odchudzającej w dawkach średnich może być dobre. Zbadaj się i sprawdź czy nie posiadasz choroby hormonalnych Stare stwierdzenie mówi, iż nie ma ludzi dobrych, są wyłącznie źle zdiagnozowani. Oczywiście to mocno pesymistyczne i nie do zakończenia prawdziwe twierdzenie, ale zwraca uwagę na fakt, iż zaburzenia zdrowotne wielokrotnie przebiegają przez niekrótki pora nierozpoznane. Niektóre nieprawidłowości mogą rzutować na tempo przemiany materii. Przykładem może być niedoczynność tarczycy, która nieleczona obniża tempo metabolizmu spoczynkowego, niekiedy nawet o połowę! Stąd też raz na jakiś pora prawidłowo bywa zrobić sobie podstawowe analizy uzupełnione tzw. „panelem tarczycowym” albo przynajmniej oznaczeniem poziomu TSH i FT4. Podsumowanie jak można dostrzec istnieje dużo sposobów na to by przyspieszyć przemianę materii. najrozsądniej mimo wszystko podejść do tematu w sposób holistyczny i zamiast wybierać jedną z wymienionych metod – przetestować wszystkie w pakiecie. Wtedy efekt powinno naprawdę znaczący i zauważalny. metabolizm to po prostu procesy reakcji biochemicznych i towarzyszące im przemiany energii zachodzące w komórkach żywych które stanowią podstawę zjawisk biologicznych. w inny sposób mówiąc - przemiana metaboliczna, zjawisko wszystkim znane. Na przemiana alt4 metaboliczna organizmu składają się dwa czynniki — Podstawowa przemiana metaboliczna i Ponadpodstawowa przemiana metaboliczna, które w kombinacji określają zawartość energii jaką należy dostarczyć do organizmu by utrzymać funkcjonowanie i masę ciała na stałym pułapie. Razem znane jako Całkowita przemiana metaboliczna świadcząca o naszym zapotrzebowaniu na energię. Podstawowa przemiana metaboliczna zwanych inaczej metabolizmem podstawowym bywa definiowana jako najniższy zakres przemian energetycznych, warunkujący dostarczenie energii koniecznej do zachowania podstawowych funkcji życiowych w optymalnych warunkach bytowych. chroni aktywność wszystkich komórek na pułapie koniecznym do przeżycia. stanowi ona 50–70% dobowego wydatku energetycznego człowieka. Funkcje życiowe, o których mowa to praca układów oddechowego, układu krążenia, układu nerwowego utrzymanie stałej temp. ciała, budowania i odbudowy komórek ciała dzięki czemu organizm może działać jako całość. Szybkość przemiany metabolicznej jest zależne od czynników indywidualnych, płci, zabiegu odchudzającej, wieku i umięśnienia więc aktywności fizycznej. istotnym wyznacznikiem PPM bywa wiek. Najwyższy zakres metabolizmu zauważa się w ciągu pierwszych dwóch lat życia ze względu na olbrzymie tempo budowy komórek ciała u najmłodszych. przez pierwsze 6 miesięcy życia niemowlę podwaja swoją masę urodzeniową. Natomiast u ludzi dorosłych po ukończeniu 21 r. życia tempo metabolizmu spada z każdą dekadą o 2%. Znaczący spadek zauważa się po ukończeniu 65 r. życia mimo wszystko jest zależne on nadal od stanu sprawności fizycznej i sprawności fizycznej fizycznej człowieka. Cechą różnicującą tempo metabolizmu bywa także płeć. U pań zauważa się obszerniejsza zawartość tłuszczu i z tego względu ich tempo metabolizmu bywa nieco mniejsze. Wyjątkiem bywa okres menstruacji (więcej energii potrzebne na produkcje krwi), drugą połowę ciąży (wzrost płodu i komórek ciała matczynych) więc pora karmienia piersią (potrzeba wykarmienia niemowlęcia) gdzie tempo PPM bywa zwiększone. Determinantem PPM bywa Wzrost i waga ciała, które odpowiedzialne są za zakres wydatków energetycznych ludzi, z tym że w przypadku PPM odpowiadają one w ponad 50% za różnice pomiędzy poszczególnymi osobami. Osoby o wyższych rozmiarach ciała mają wyższą przemianę podstawową.

na przykład PPM u osoby niedożywionej, czy głodującej bywa o wiele niższa.

Pozostałe 30–50% dobowego wydatku energetycznego to Ponadpodstawowa przemiana metaboliczna (PPPM) potrzebna do wykonywania skutków dnia codziennego, pracy zawodowej zawodowej fizycznej i umysłowej, utrzymania prawidłowej temp. ciała i spożywania, trawienia i wchłaniania pokarmów. Czyli utrzymywania życia na odpowiednim pułapie bez narażania go na straty. zazwyczaj da się zetknąć się z powiedzeniem, że pewien człowiek ma szybki albo wolny przemiana metaboliczna. Z tego względu osoby szczupłe spożywające olbrzymie ilości spożywania mogą nie przybierać na masie przeciwnie do ludzi które przybierają na masie ciała po zjedzeniu wyższych ilości dowolnych składników diety. Czy w związku z tym mamy poddać się temu i nie starać się złagodzić problemów? O ile tendencje do tempa metabolizmu otrzymujemy w genach o tyle to nasz styl życia może determinować jego „prędkość”. Geny okazują się wyłącznie jedną z partie składowych. Istnieje kilka czynników posiadających rzeczywisty wpływ na tempo metabolizmu. Tak się prawidłowo składa, że większość z tych czynników jest zależne od nas samych. mimo wszystko zanim zaczniemy usprawniać te procesy należy się zastanowić czy nasze działania nie wpływają na niekorzyść i czy nie należy ich zmodyfikować.

 

Zobacz też 

Trenerzy w Krakowie


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness