Jak robić zdrowe zakupy? Przestrzegaj tych 5 zasad!

Jak robić zdrowe zakupy? Przestrzegaj tych 5 zasad!

Redakcja

2017-08-09

brak komentarzy

Zdrowe odżywianie wcale ; być kosztowne, da się prawidłowo zaplanować swoje zakupy,FIT  zakupy

by zdobyć oczekiwany efekt. Oczywiście każdy z nas może mieć inne wyobrażenie zdrowego dań – liczne alergie, kuracji odchudzającej i nietolerancje pokarmowe eliminują część kwestii. jednak postawy, jakie przedstawię poniżej, dotyczą ogólnych zasad: jak kupować tanie, zdrowe spożywanie. Za przetworzone spożywanie dużo zapłacisz kupione dania, które nadają się do zjedzenia po podgrzaniu w kuchence mikrofalowej, okazują się nierozsądnym wyborem zarówno pod względem dietetycznym, jak również ekonomicznym. Zawierają zazwyczaj dużą zawartość wzmacniaczy smaku, konserwantów, barwników i pozostałych uzdatniaczy i bywają wykonane ze słabych jakościowo substancji. Ponadto oferują nadto mnóstwo tłuszczu, soli i cukru. Z drugiej strony ich skomponowanie i zapakowanie okazuje się kosztowne, co przekłada się na definitywną cenę kapsułek. Za podjętą wygodę z spożywaniem zapłacisz więc podwójnie. Zdrowe i tanie spożywanie świetnie przyrządzać z kwestii, które kupimy w postaci naturalnej, nieprzetworzonej i niedoprawionej. wymaga to większej ilości czasu? Może i tak, ale makaron razowy z białym serem i cynamonem przyrządzisz w 10 minut, cena potrawy jest niski a wartość zdrowotna nieporównywalnie wyższa. Tanie i zdrowe obiady na mieście Jeżeli jesz na mieście, to omijaj fast foody. Pomimo iż wydają się stosunkowo tanią alternatywa, w rzeczywistości nie przynoszą nam odpowiedniej ilości substancji odżywczych, a ponadto skutkują tym nadwaga i inne schorzenia cywilizacyjne. Zwróć świetnie uwagę na bary mleczne, które przeżywają swój renesans i nie okazują się już symbolem siermiężnej kuchni PRL. Mają do zaoferowania stosunkowo nieskomplikowane i zdrowe dania, które da się kupić w szczególnie atrakcyjnych cenach. Tanie i zdrowe spożywanie (a przynajmniej zdrowsze niż fast food) mają zazwyczaj do zaoferowania dodatkowo stołówki firmowe i szkolne, pod warunkiem, że oferują obiady ugotowane na miejscu, a nie odgrzewane z mrożonych półproduktów Zdrowe odżywianie na wynos. Czy to możliwe? Chcesz zaoszczędzić trochę gotówki i uszczęśliwić swój pełnym zdrowia spożywaniem? Samodzielnie przygotowuj sobie posiłek do obowiązkach. primo będziesz mieć stuprocentową gwarancję i pełną kontrolę nad tym, co ląduje na twoim talerzu, a secundo – zaoszczędzisz. Dla przykładu sałatka grecka, dostępna w ofercie lunchowej restauracji czy firmowych barów, kosztuje ok. 15–20 zł.. Przygotowując ją samodzielnie wjak  robić  dietetyczne  zakupy  domu, będziesz w stanie zaoszczędzić nawet połowę owej sumy. Z kanapkami kwestia wygląda dość podobnie. Tanie i zdrowe spożywanie potrzebuje jedynie odrobiny zaangażowania. Przepisy na sukces – zdrowe i tanie spożywanie w twojej kuchni Jeżeli szukasz inspiracji do modyfikacje swoich nawyków żywieniowych, wpisz w wyszukiwarkę frazę: „zdrowe tanie przepisy” a uzyskasz dostęp Tanio i zdrowo – zakupy z głową! do niezliczonej ilości blogów i stron promujących takiego rodzaju styl przygotowywania dań. Dostępne tam porady podpowiedzą ci, jak da się zoptymalizować koszty zakupów, przy jednoczesnym zachowaniu zasady zdrowego odżywiania się. opłacalne jest na przykład mieć na uwadze o tym, by kupować owoce sezonowe, okazują się one wtedy niedrogie i zwłaszcza odżywcze. Jeżeli dodatkowo dodatkowo znajdziesz w własnej okolicy targ, na którym w sposób bezpośredni będą wystawiać się producenci, możesz zaoszczędzić sporą sumę. Korzystaj z obniżek, ale rozsądnie. Jeżeli posiadasz okazję kupić np. świeży płat ryby w atrakcyjnej cenie, to pozwól sobie na większą zawartość, którą zamrozisz porcjami – dostarczysz organizmowi dużej ilości wartościowych kwasów omega, optymalizując budżet. Tanie i zdrowe spożywanie da się dodatkowo kupować, kierując się zasadą regionalizmu. Dla przykładu nabiał pochodzący z miejscowych mleczarni może być bardzo tańszy niż taki oferowany poprzez „wiodących” producentów, ze względu na mniejsze koszty transportu i reklamy. Ponadto zaleca się zwrócić uwagę na skład. wielokrotnie białe sery czy kefiry ekologiczne od miejscowych firm mają bardzo prostszy i zdrowy skład. Ostatnia rada – stwórz domowy ogródek z ziołami (na balkonie, tarasie czy parapecie) – uzyskane oszczędności i walory smakowe potraw (zioła ułatwiają zmniejszenie ilości soli) zaskoczą cię na pewno.

Dodatkowa satysfakcja bezcenna, a spożywanie przepyszne! tanie  zakupy

Co dla Was znaczy „oszczędzanie na jedzeniu”? Dla mnie bywa to świadome wybieranie substancji, nie kupowanie bez planu i mądre zarządzanie lodówką, ponieważ przede wszystkim chcemy jeść zdrowo smacznie bez rujnowania naturalne budżetu. O ile staramy się robić zakupy z głową, to dodatkowo zdarza Nam się coś nie wykorzystać i zmarnować (gdy minęła data ważności), ale pracujemy nad tym Moją radością zawsze jest eksperymentowanie domu. ubóstwiam testować i próbować nowych potraw. Wiem, że do tego trzeba odwagi i przełamania, której tak naprawdę cały okres się uczę. Wiecie jak to bywa, macie swoje ukochane przepisy, które na 99% wychodzą i na myśl: „przygotuję na główny posiłek makaron wg Magdy Gessler”, to poźniej okazuje się, że nie ma wymaganych substancji. ostatecznie uzupełniamy zapasy i potrzebne do przepisu składniki, ale chęć na ugotowanie oryginalnego makaronu już przeminęła, tak jak przeminie data ważności na produktach do tego przepisu i kolejna „torebka” wyląduje w koszu. My za to skończymy ze schabowym i pyrami na talerzu Podwójna strata, ponieważ nie dość, że jadłospis do wyrzucenia to i nasze kubki smakowe stracą, ponieważ nie zaznają nowych zainteresowania. Nie ma co dużo tu mówić – na jadłospis idzie fura kasy, w końcu jadłospis, to też jakiś rodzaj zainteresowania, a alt2 one kosztują ;). Ale wszystko jest zależna od Nas jak szczególnie poszarga to naszym budżetem. trzeba nie jeść? Ale, po co? Jak nie dasz żołądkowi, to dasz lekarzowi….i chyba nie znalazłam lepszego rozwiązania niż planowanie pokarmów. Zakupy: Przygotowałam dla Was zestaw dań obiadowy na 7 dni  można zobaczyć, że niektóre dania tak przygotowuję, żeby mieć na 2 dni, tak aby nie stać za dużo domu.  W tym przepisie przeważa cukinia, ponieważ szczególnie szybko się ją gotuje, ale da się ją zastąpić innym warzywem np. marchewką, groszkiem, bakłażanem, papryką. Jak, kto woli Zdrowa żywność jest droga, nie stać mnie”. Ile razy już to słyszałam. Pora, by ostatecznie rozprawić się z tym mitem. można jeść zdrowo nie wydając fortuny. da się jedynie odpowiednie podejście i minimum kreatywności. Poznajcie moje sposoby na to, żeby jeść zdrowo i nie zbankrutować. 1. JEDZ KASZE i ZUPY są tanie, zasobne w substancje, zdrowe. Zupy mogą stać w schładzarce kilka dni, a co podstawowe – porządną zupą naprawdę da się się najeść! 2. zrób we własnym domu swoje MIESZANKI (MUSLI, warzywa NA PATELNIE, PRZYPRAWY ITD.) Za sprzedawane w sklepie gotowe składniki płacisz nierzadko kilka razy więcej niż za zrobienie ich od podstaw. Ponadto zazwyczaj tracisz na walorach natury zdrowotnej, ze względu na to że kupujesz opakowania posiadające niepotrzebne dodatki. i tak w musli masz cukier, w przyprawie do ziemniaków sól, a w jarzynach na patelnie większość to kartofle (które nie są złe, ale dominować powinny inne warzywa). Podobnie z konserwami czy słoikami – w miejsce wybierać np. soczewicę w puszcze, kup suchą i ugotuj. 3. KUPUJ SEZONOWE OWOCE i warzywa Korzystaj z polskich kwestii jak na przykład jabłka, buraki, rzodkiewka, pietruszka itd. Kupuj je w sezonie, czyli wtedy kiedy są najtańsze. Pamiętaj, że owoce i warzywa nowiutko po zbiorach mają najwięcej witamin.

Polecam zapoznanie się z kalendarzem sezonowości warzyw i owoców,

chociazby z owej strony (link). 4. HODUJ ZIOŁA NA BALKONIE/PARAPECIE Zioła umożliwiają zmniejszenie co więcej soli do potraw, wzbogacając przy tym nasze menu w cudowne zapachy. Ceny sklepowych półkach ziół w doniczkach nie są mimo wszystko nazbyt zachęcające, dlatego zaleca się rozważyć własną hodowlę. 5. zrób ZAPASY W INTERNECIE produkty, które mogą poleżeć dłużej (kasze, ryże, makarony, bakalie, mąka, słodziki) kupuj w wielkich pudełkach – przeważnie wychodzi taniej. Nie przerażaj się wysoką ceną jednorazowego zamówienia – to cena zakupów rozłożony na kilka miesięcy. Jeśli natomiast chodzi o dostawę, większość sklepach proponuje gratisowy dowóz powyżej danej sumy. dobrą opcją jest tu złożenie większego, alt3 zbiorczego zamówienia wraz z przyjaciółmi czy rodziną. 6. KUPUJ NA masę Ceny zapakowanych kwestii (wędliny, owoce, warzywa, bakalie) niemal zawsze są wyższe. Wygoda nie idzie tutaj w parze z oszczędnością, dlatego czasem zaleca się poświęcić chwilę na własnoręczne zważenie i zapakowanie danej rzeczy 7. WIĘCEJ WARZYW, MNIEJ MIĘSA Mięso nie należy do najtańszych. próbuj, żeby jest trwające na stole 2, góra 3 razy w tyg.. W pozostałe dni stawiaj raczej na wegetariańskie obiady. Możesz też w ramach kompromisu wykonywać różne sztuczki – np. kotlety mielone wykonuj pół na pół z ugotowaną kaszą jaglaną – powinno zdrowiej, ekonomiczniej i…smaczniej. 8. PRZEGLĄDAJ GAZETKI PROMOCYJNE sklepach oczywista kwestia, ale tak naprawdę mało komu chce się to robić. Tu wg mnie sprawdzają się aplikacje na telefon, gdzie wszystko jest podane niemalże na tacy (np. Blix). W dość komfortowy sposób możemy regularnie przeglądać najnowsze promocje, o których zostajemy powiadomieni automatycznie. Zdecydowanie polecam. Przy okazji obniżek zaleca się robić zapasy kwestii, które wyjątkowo lubimy (oczywiście z umiarem). Ja zazwyczaj kupuję awokado na zapas – cena regularna to ok. 4 zł, w obniżek kosztuje średnio 2 zł. Podobnie z bananami, których nadto wielka dawkę spokojnie da się zamrozić. Trzeba jedynie pamietać o jednym – promocja obniżek nierówna, dlatego kalkulujcie i wybierajcie z głową 9. KUPUJ ONLINE  Za dowóz zakupów z supermarketu do mieszkania płacimy jednorazowo kilka zł (zdarzają się też promocyjne darmowe dostawy), co pozornie może wydawać się marnowaniem oszczędności. W dłuższej perspektywie mimo wszystko czasem okazuje się, że dużo zaoszczędziliśmy. primo nie narażamy się na pokusy, nabywamy jedynie to co zaplanowaliśmy. Nie chodzimy po sklepie, więc nie kuszą wszechobecne pułapki reklamowe takie jak ogromne wózki sklepowe, pobudzający apetyt zapach pieczywa, przyjemna muzyka. Siedzimy przed komputerem (zazwyczaj najedzeni, co też nie jest bez wpływu), wybieramy potrzebne składniki i gotowe. Przy okazji mamy wszystkie promocje zebrane w jednym miejscu 10.

NIE MUSISZ kupować WYSZUKANYCH

preparatów Jagody goji, młody jęczmień czy spirulina – te składniki robią furorę w świecie zdrowego odżywania. Mimo to jestem zdania, że spokojnie da się się bez nich obejść. Oczywiście nie  mam na fantazje tego, że wcale nie zaleca się ich wybierać, ze względu na to że właściwości natury zdrowotnej da się im odmówić. Traktowałabym je mimo wszystko jako urozmaicenie, do tego do naszego jadłospisu kiedy mamy więcej funduszy. Więcej na taki temat znajdziecie tutaj. 11. PRZELICZAJ i PORÓWNUJ CENY Producenci stosują różne sztuczki, zwiększając wizualnie dawka kapsułek. Czasem też celowo zaniżają gramaturę. Załóżmy że widzimy 2 soki, pozornie posiadające identyczną alt4 dawka płynu. Kiedy mimo wszystko się przyjrzymy, może okazać się że jeden ma 1 l, natomiast drugi 0,9 l. Dlatego właśnie porównujemy ceny nie za pojemnik, a za litr, kilogram czy w niektórych przypadkach sztukę (oczywiście jakość też ma tu znaczenie). Przydatne tutaj będą też takie strony jak koszyk cen – wchodzimy na http://www.dlahandlu.pl/koszyk/, wrzucamy wybrane poprzez nas składniki do wirtualnego koszyka i sprawdzamy, w którym sklepie zakupy wyjdą nam najtaniej. 12. ZAMRAŻAJ Brzmi banalnie, ale fakt jest ta że czasem nie przychodzi nam do głowy, że dany preparat nadaje się do mrożenia. zazwyczaj tak jest np. w przypadku bananów. A tymczasem obrane i pokrojone w plastry zamrożone banany idealnie nadają się do smoothies (tworzą aksamitną gęstość) czy do chociazby do szybkich lodów bananowych. Podobna zasada dotyczy owoców sezonowych – jeśli mamy trochę wolnego miejsca, spokojnie możemy kupić większą dawka np. truskawek i zamrozić je na zimę. W sezonie kg tych owoców kosztuje kilka zł, natomiast ceny mrożonek to minimum 10 zł/kg. Mrozić możemy też zieleninę (tu przypomina się koperek w pudełku pod lodach), zioła (np. zalane wodą w kostkach do lodu), pieczywo, zupy (trzeba pamietać, że zwiększają objętość) czy białka jaj. 13. NIE MARNUJ spożywania Czasem z pozornie nieprzydatnych kwestii da się wykonać coś pysznego – trzeba jedynie odrobina kreatywności. na przykład: z natki marchewki da się ukręcić pesto (potem dodajemy makaron, trochę warzyw/mięsa i posiłek gotowy), z czerstwego chleba zrobimy grzanki, resztki warzyw da się dodać do omleta warzywa z rosołu nadają się na kotlety i na koniec recyklingowy mistrz, czyli pieczone obierki z ziemniaków (przepis znajdziecie tu) 14. ZAINWESTUJ W SOKOWIRÓWKĘ/WYCISKARKĘ albo mikres Soki i koktajle niewątpliwie są zdrowe, niestety ceny w sklepach czasem przyprawiają o ból głowy. mikser do przygotowywania koktajl da się kupić już za 50-60 zł, natomiast ceny sokowirówek czy wyciskarek zaczynają się od 80 zł. Możesz też kupić zwykłą wyciskarkę jedynie do cytrusów, której cena to od 30 zł wzwyż. ta inwestycja dość szybko się zwraca, dlatego nie przejmujemy się początkowym kosztem. 15. NIE KUPUJ oliwy extra virgine dobrym źródłem kwasów omega-3 jest olej rzepakowy, a nie oliwa z oliwek jak się ogólnie sądzi. Ma też o dużo więcej rozchwytywany stosunek płciowy płciowy omega-6 do omega-3 (to ważna kwestia, którą szerzej opisałam tutaj). mowa tutaj o NIERAFINOWANYM oleju, a nie zwykłym kujawskim. Oliwa z oliwek to preparat przereklamowany, za który niepotrzebnie przepłacamy. w miejsce tego do sałatek wybierz nasz rodzimy olej rzepakowy czy lniany.

 

Zobacz też 

Brûleur de graisse


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness