Jak się ważyć? - to musisz wiedzieć, jeżeli się odchudzasz!

Jak się ważyć? - to musisz wiedzieć, jeżeli się odchudzasz!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Waga to nadal spory problem dla kobiet, ale także mężczyzn. dużo ludzi źle czuje się ze świadomością,jak  często  się  ważyć

że ma kilka nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów. Problem mimo wszystko w tym, że kiedy rozpoczynamy jadłospis oczekujemy szybkich efektów. Codziennie wchodzimy na sylwetkę, a kiedy wskazówka ani drgnie, zaczynamy panikować. Rzecz w tym, że taki przyrząd powinniśmy odstawić w kąt i skupić się na czymś zupełnie innym.  - Codzienne ważenie się może prowadzić do otyłości. Obsesja na punkcie wagi przeprowadza do zaburzeń żywieniowych - mówi David B. Allison, naukowiec z Centrum analiz nad nadwagą w Alabamie Nasza waga codziennie szczególnie się waha. zależy to od tego, co zjemy danego dnia, czy pijemy dużo h2o, czy ćwiczyliśmy. Dlatego też codzienne ważenie się pokazuje nam po prostu szczególnie dziwne wyniki. najdogodniej robić to raz na tydzień lub raz na 2 tyg. Ważenie się oddziałuje motywująco? Tak właśnie powinna działać na Ciebie okresowe ważenie się. Po parunastu dniach prowadzenia leczeniu odchudzającej, zmniejszona waga to prawdziwa nagroda za trud włożony w odmawianie sobie mnóstwo zainteresowania.  Weź pod uwagę, że jak będziesz ważyć się codziennie i nie zauważysz satysfakcjonującego Cię wyniku, to stracisz cały zapał do obowiązkach.  Według mnóstwo badaczy skupianie się sylwetkę może prowadzić jedynie do zaburzeń żywienia. taka obsesja znacząco wpływa na to, jak postrzegamy sami siebie - przestajemy być aktywni społecznie i unikamy kontaktu z ludźmi.  Poza tym, jeśli codziennie będziesz spoglądać na sylwetkę sam zamęczysz się emocjonalnie. To taki niewielką atak na swoje ciało. Blokada umysłowa nie pozwoli Ci osiągać   zasady  ważenia  się  zadowalających efektów. Jaki z Jak często należy się ważyć? tego wniosek? Ogranicz ważenie się i zacznij notować w notesiku swoje wymiary. Kiedy przechodzisz na jadłospis sprawd  kiedy  się  ważyćzaj sylwetkę i centymetry co tydzień lub 2.   Nie ważyć się wcale, ważyć się codziennie (a według niektórych nawet kilka razy dziennie), sylwetkę wyrzucić czy wręcz zakładać przy sobie? Krótko zwięźle i na temat: jak często się ważyć i jak się ważyć, by pomiary nie były przekłamane? różnice wagi w ciągu dnia różnice wagi w ciągu dnia okazują się normalnym, fizjologicznym zjawiskiem; w ciągu dnia waga ciała może się zmodyfikować nawet o 2 kg (a u niewiast przed miesiączką nawet o 3 kg, co nadal powinno przyczyną do niepokoju chyba, że w trakcie PMS zjadłaś blachę ciasta i popiłaś dużą colą – wtenczas: sorry mała, to nie wina hormonów ;)) aktualna waga ciała okazuje się zależne od poziomu hormonów płciowych (szczególnie zauważalne u niewiast przed miesiączką), stopnia wypełnienia jelit spożywaniem, h2o, która nie została jeszcze wykorzystana w procesach metabolicznych czy stopnia wypełnienia pęcherza Co ile się ważyć? na początku odchudzania co 2 tyg. po dwóch miesiącach od zaczęcia odchudzania co miesiąc Aktualizacja 17.02.2016 – trafiłam na ciekawy artykuł naukowy (pracę przeglądową), która wykazuje, że regularne cotygododniowe ważenie sprzyja realizacji celów sylwetkowych! prawdopodobnie moje subiektywne odczucia związane z częstotliwością były błędne – to sugeruje statystyka, a z nią nie chciałabym się kłócić ;). Kiedy się ważyć? kobiety powinny ważyć się stałego dnia procesu, w pierwszej połowie

procesu, a świetnie między zakończeniem menstruacji, a przed owulacją; umówmy się – PMS + o

dnotowanie naddanych kilogramów = mała wielka tragedia. Dlaczego kobiety powinny ważyć się w alt2 pierwszej fazie procesu? ponieważ za sławetne zatrzymywanie h2o w organizmie okazuje się odpowiedzialny między innymi wysoki ilość progesteronu (hormon oznaczony na powyższym wykresie czarną linią). Zatrzymywanie h2o zwykle równa się zwiększonej wadze, niezależnie od faktycznych postępów sylwetkowych, na które zapracowało się odpowiednią dietą i ćwiczeniami. na pusty żołądek po wizycie w toalecie nago lub w lekkich ubraniach (zawsze tych samych) Jak się ważyć? ustaw się dokładnie na środku wagi stopy ułóż równolegle, muszą całe znaleźć się sylwetkę wysuń się zrób pomiar co najmniej 2 razy – jeśli różnice będą minimalne, to uśrednij wynik;  jeśli różnice między pomiarami będą znaczne (powyżej 500 g) zrób trzeci pomiar i wtenczas uśrednij  Jak się ważyć: podsumowanie Zawsze o takiej samej porze dnia, w tych samych ubraniach i w taki sam sposób. Powtarzalność okazuje się podstawowa dla otrzymania rzetelnych pomiarów. opcją dla ważenia okazuje się mierzenie się za pomocą centymetra krawieckiego. O ile okazuje się to bardziej obiektywny sposób oceny postępów w pozbyciu się paru kilogramów, to niekoniecznie okazuje się sposobem bardziej obiektywnym. Nawet przy zachowaniu wszystkich zasad, o których piszę powyżej istnieje niebezpieczeństwo błędu pomiaru. będzie odpowiednia wzięcie głębszego (niż poprzednim razem) oddechu, nazbyt luźne (lub nazbyt ciasne) złapanie centymetra i zafałszowany wynik gotowy. Jeśli okazuje się zależne Wam na maksymalnym obiektywizmie można analizować oba wskaźniki: zarówno wagę, a także obwody. Dodatkowym parametrem może być także zawartość tłuszczu. Czytaj więcej: Jak zmierzyć zawartość tłuszczu w organizmie bez specjalistycznych przyrządów? Kilka miesięcy temu narzeczony sprezentował mi  najlepszą na rynku nieprofesjonalną sylwetkę z analizatorem składu ciała, którą chciałabym Wam polecić. Ma 8 elektrod (jedynie pod stopami, ale też na alt3 dłonie), więc przy pomiaru dokonuje na podstawie przepływu prądu po całym ciele, co umożliwia na dość dokładne oszacowanie zawartości tłuszczu, mięśniowej i zawartości h2o w organizmie. Kosztuje 300-400 zł, co okazuje się kwotą niejednokrotnie mniejszą, niż w przypadku profesjonalnego sprzętu (a tymczasem tańszych nie dobrze wybierać, ponieważ pomiary z 4 elektrod będą obarczone dużym ryzykiem błędu). okazuje się to korzystny wybór dla ludzi ceniących sobie wygodę i szybkość dokonywania analiz postępów w pozbyciu się paru kilogramów. To dziś porzućmy teorię, a zabierzmy się za praktykę: jak często się ważycie? A może waga poszła w odstawkę na rzecz centymetra krawieckiego? Kobiety, które ważą się rzadziej okazują się szczęśliwsze – było to poświadczone naukowo. Jak donosi Journal of Nutrition Education and Behavior notoryczne ważenie się powoduje nadmierną koncentrację na ciężarze własnego ciała, gorszy obraz ciała, niższe poczucie ; i wreszcie większą skłonność do stanów depresyjnych (kopalnia).

Zobacz też: Ile by tu zrzucić… Czyli jak ustalać cele wagowe?

Dlaczego codziennie ważenie się nie ma sensu? 1. Na naszą sylwetkę mają wpływ dziesiątki czynników, np. pora dnia, dzień procesu, fakt czy jesteśmy po posiłków czy przed, ile wypiliśmy, czy to, czy zjedliśmy coś szczególnie słonego (np. wędzonego łososia w 2. fazie leczeniu odchudzającej przyspieszającej przemianę materii). 2. Mięśnie ważą więcej niż tłuszcz! i mimo lepszej wagi objętościowo zajmują mniej miejsca niż tłuszcz. Jeśli więc ćwiczysz (a na kuracji przyspieszającej przemianę materii robisz to systematycznie), budujesz masę mięśni, jednocześnie spalając tłuszcz. wtenczas waga może ciut wzrosnąć lub pozostać na tym samym poziome, ale Ty wyglądasz szczuplej. A jakie znaczenie ma waga, gdy wyglądamy super? na fotografii poniżej ta osobiście osoba, o wadze 58,5 kg (kopalnia zdjęcia). gołym alt4 okiem widać, że osobiście waga o niczym nie świadczy. 3. Waga to słaby wskaźnik postępów w zrzucanie nadwagi, dużo więcej stwierdzą nam wymiary. Jeśli one spadają, to znaczy, że wszystko okazuje się OK i zbliżamy się do zamierzenia. Waga tego nie odzwierciedla? To znaczy, że oszukuje. karolina, czytelniczka bloga, która na kuracji przyspieszającej przemianę materii zrzuciła 13 kg pisze: „Moje ciało zmodyfikowało się tak, że wyglądam jak 1/2 siebie sprzed leczeniu odchudzającej. Nie kumam tego, jak da się nie widzieć niewiarygodnych efektów wagę, a zauważać je tak szczególnie w wyglądzie.” (całą opinię Karoliny o kuracji można przeczytać w zakładce Opinie o kuracji). 4. różnice wagi (z powodów wymienionych powyżej) źle wpływają na nasze samopoczucie i motywację, mogą zniechęcać do kolejnych wysiłków. Czy nie skuteczniej oszczędzić sobie tego i ważyć się … rzadziej? świetnie ważyć się: Raz w tyg. lub nawet raz na 2 tyg.. Rano po wstaniu z łóżka i wizycie w toalecie, przed śniadaniem. W trakcie leczeniu odchudzającej przyspieszającej przemianę materii gorąco polecam ważenie się nie standardowo w poniedziałek, ale w piątek rano. To naprawdę ma sens, ponieważ okazują się osoby, które lekko przybierają wagę podczas 3. fazy leczeniu odchudzającej, później zwykle waga spada od nowego tygodnia z nawiązką. Ważąc się tylko raz w tyg. w piątek w ogóle o tym wzroście nic nie będziemy posiadać świadomość, spokojnie ciesząc się spadającymi kilogramami. Podsumowując: jeśli jesteś osobą, której waga skacze lub przejmującą się kolejnymi niewielkim zastojem czy wzrostem – zrób coś dla siebie i przestań ważyć się codziennie! uatrakcyjnisz dzięki temu jedynie swoje samopoczucie (rzecz bezcenna), ale możliwe że też wyniki wagowe, ponieważ stres okazuje się intentywnym i niedocenianym przeciwnikiem w bitwie ze zbędnymi kilogramami.

 

Zobacz też 

Trener Personalny we Wrocławiu


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness