Jak trenować samemu i nie stracić motywacji?

Jak trenować samemu i nie stracić motywacji?

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Dla wielu ludzi treningi np. na siłowni czy jogging są śmiertelnie nudne. W przypadku długoterminowego planu zmiany swojej sylwetki nuda bywa jednym z twoich największych wrogów, dlatego musisz wykonać wszystko, aby nie wkradła się w twój codzienny trening, gdyż to właśnie wiejące nudą wielogodzinne sesje ćwiczeń sprawiają, że dużo ludzi przegrywa motywację.

Dlatego regularnie wprowadzaj urozmaicenia do swoich planów w trakcie treningów. Jeśli kochasz pływać to nie ograniczaj się wyłącznie do pływania, ale przynajmniej raz w tyg. pójdź na siłownię albo wskocz na rower. modyfikacja treningu niesie ze sobą dużo korzyści, gdyż oprócz przełamywania monotonii dostarcza organizmowi motywacja do ćwiczeń nowych bodźców i dobrze uaktywnia go do zmian niż długotrwałe, jednostajne ćwiczenia wykonywane zawsze w taki sam sposób i o takiej samej porze dnia.

Twoje treningi powinny regularnie się zmieniać. Nie stroń od drastycznych zmian. Jeśli poprzez dużo miesięcy trenowałeś wyłącznie martwy ciąg i wyciskanie sztangi leżąc to koniecznie spróbuj podciągania na drążku. Albo jeśli poprzez długi okres trenowałeś długodystansowe jogging to spróbuj treningu interwałowego o wysokiej intensywności (HIIT). Gwarantujemy, że efekty takiego urozmaicenia treningu zaskoczą cię.

Nie lub dla siebie nazbyt surowy

Spójrzmy prawdzie w oczy – nawet najwytrwalsi miewają słabsze dni czy tyg.. Po wielu miesiącach wytężonych mtywacja do treningów ćwiczeń może nadejść taki okres, że najzwyczajniej w świecie będziesz chciał odpocząć. Pozwól sobie zatem za odrobinę oddechu, albo dodatkowo dobrze – ujmij odpoczynek od treningów i radykalnej diety w własnym długoterminowym planie.

Nie szukaj jednak wymówek od regularnego treningu. Nie możesz pozwalać sobie na permanentne luzowanie kategorie i liczyć na to, że efekty przyjdą same. Trenuj ciężko i wytrwale, a krótka przerwa od momentu do momentu niech okaże się tym czasem na naładowanie baterii, regenerację i planowanie kolejnych tygodni postępów.

Proponujemy następujący system treningów przeplatanych odpoczynkiem:

  • Co sześć tygodni wytężonych treningów rób sobie jeden tydzień odpoczynku, podczas którego treningi motywacyjne wcale nie ćwiczysz.
  • Zawsze dawaj sobie właściwą zawartość momentu na regenerację, zwłaszcza gdy trenujesz ciężko dużo grup mięśni. przenigdy nie przystępuj do treningu gdy odczuwasz, że jesteś wycieńczony lub obolały po ostatniej sesji i nie doszedłeś dodatkowo do siebie. Prowadzić to okaże się do przetrenowania i skutecznie zniszczy motywację do kolejnych ćwiczeń.
  • Pamiętaj, że twoje mięśnie rosną nie wtedy gdy ćwiczysz, ale wtedy gdy odpoczywasz. Zażywaj zatem dużo snu i odpoczynku dając mięśniom okres na regenerację.

Szukaj wsparcia

Ostatnim, jednak szczególnie istotnym elementem pozwalającym utrzymać nam motywację do obowiązkach nad sobą bywa wsparcie ze strony najbliższych i znajomych. Zaproszenie kogoś jak nie stracić zapału do ćwiczeń bliskiego do twojego programu zmiany własnego ciała może okazać się świetnym pomysłem. Czyż nie bywa przecież tak, że gdy widzisz, że jesteś obserwowany poprzez kogoś na siłowni to więcej się starasz? Właśnie tak może zadziałać na ciebie inna osoba, z którą trenujesz.

Zaproszenie partnera do wspólnych treningów - czy to małżonka czy przyjaciela - okaże się wyrazem wzajemnej odpowiedzialności za siebie, może dostarczyć wsparcia i silnego bodźca utrzymującego cię na właściwej drodze do wymarzonej sylwetki w chwilach zwątpienia i zniechęcenia. Zaproś zatem do wspólnych treningów zaufaną ci osobę i osiągajcie wymarzone cele razem!

 

Zobacz też 

Szkoły Jogi w Polsce


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness