Jak uniknąć efeku jojo? Oto 6 sprawdzonych rad!

Jak uniknąć efeku jojo? Oto 6 sprawdzonych rad!

Redakcja

2017-08-09

brak komentarzy

Spędza on sen z powiek ludzi odchudzających się, rady  na  uniknięcie  efektu  jojo

a mimo wszystko niewiele ludzi tak naprawdę wie, na czym dokładnie polega oraz jak rzeczywiście da się się go ustrzec. efekt jojo, ponieważ to o nim mowa, dotyczy licznych ludzi, które chciały rozprawić się ze zbędnymi kilogramami. A z dietetycznego punktu widzenia recepta na niego jest prosta… rozsądek.da się wpisać w google'a internetową frazę „jadłospis bez efektu jo jo”, a zostaniemy zasypani wieloma obietnicami odchudzania bez tego zdradliwego zjawiska. Niestety mnóstwo z nich jest chwytami marketingowymi. A kryjące się za tymi zapewnieniami kuracji odchudzającej nie mają mnóstwo wspólnego z racjonalnym zrzucaniem wagi. Mało tego, mogą nawet pobudzać nasz organizm do zareagowania skutkiem jo-jo, ale o tym za chwilę… bywa „efekt jojo”? O efekcie jojo da się mówić wtenczas, gdy różnice wagi po 5 miesiącach przewyższają 10% wagi, jaką chcieliśmy osiągnąć.efekt jojo to tak naprawdę różnice masy ciała, które powstają podczas odchudzania. W dość krótkich czasu występuje naprzemienne tycie oraz tracenie wagi, co jak się prosto domyślić nie jest zdrowe dla naszego ludzkiego ustroju. O efekcie jojo da się mówić wtenczas, gdy różnice wagi po 5 miesiącach przewyższają 10% wagi, jaką chcieliśmy osiągnąć.Według licznych teorii efekt jojo jest naszą pozostałością po praprzodkach. Ma on być swego rodzaju mechanizmem obronnym ludzkiego ustroju – na czasy, gdy nie jest co jeść (co naszym przodkom zdarzało się zazwyczaj). Organizm najzwyczajniej w świecie robił zapasy, jest on przecież zaprogramowany tak, że chciałby zachować jak największe zapasy warstwy tłuszczowej. identycznie jest podczas odchudzania. Przecież gdy stosujemy nieodpowiednią zestaw dań (albo nawet głodówkę) oraz wracamy po jej zaprzestaniu do normalnego odżywiania, występuje efekt jojo oraz tyjemy. efekt jojo oraz hormon Zdobyta w taki sposób wiedza posłuży z pewnością do opracowania programu odchudzania, który gwarantowałby sukces, bez efektu jo jo.Okazuje się, 6 rad, jak uniknąć efektu jojo że naukowcy mogą przewidzieć to, czy zajdzie u kogoś efekt jojo, czy też nie. Brzmi to dosyć naiwnie, a mimo wszystko jest szczerą prawdą. Wszystko za sprawą tekstów klinicznych Compejo Hospitalario Universitario de Santiago w Hiszpanii. Dzięki nim udowodniono związek między wystąpieniem efektu jo-jo a poziomem hormonów apetytu: leptyny oraz greliny. Zdobyta w taki sposób wiedza posłuży z pewnością do opracowania programu odchudzania, który gwarantowałby sukces, bez efektu jo jo.Badanieprzeprowadzono na 104 osobowej grupie ludzi z nadwagą, które przeszły na 8-tyg. zestaw dań niskokaloryczną.

Naukowcy przed jadłospis, w jej trakcie, także po jej zaprzestaniu zbadali jak  nie  mieć  efektu  jojo

całej grupie pułap greliny, leptyny oraz insuliny. Ponownie osoby te przebadano po 32 tyg. od dnia rozpoczęcia badania – czyli po 24 od zakończenia kuracji odchudzającej. To pozwoliło na sformułowanie następujących wniosków: osoby z wyższym stężeniem leptyny oraz niższym greliny miały większą tendencję do powrotu do wagi startowej, czyli okazują się więcej podatne na efekt jojo. Jak ustrzec się przed skutkiem jo-jo?Wyniki tych tekstów klinicznych pozwalają na zastosowanie prostych rozwiązań zapobiegających efektowi jo-jo. Z analiz dietetyków wynika przecież, że mnóstwo ludzi popełnia poważne błędy podczas odchudzania. One decydują o tym, że nie jedynie nie zdobywają wymarzonej wagi, ; przybierają na wadze po zaprzestaniu odchudzania. przynależą do nich: używanie głodówek. Wybieranie niezbilansowanych diet. jadłospis niskokaloryczna. Eliminowanie czynników, które okazują się wręcz niezbędne w pospolitym jadłospisie. niedociągnięcie regularności, spożywanie dań o różnych porach. Unikajmy „skoków” kalorycznościNiestety zazwyczaj wybierane okazują się kuracji odchudzającej, które nie mają w własnym planie tak podstawowych etapów, jak wprowadzanie do kuracji odchudzającej czy utrwalanie osiągniętych efektów. To istotny błąd. Przecież dzięki nim nasz organizm jest przygotowany na „skoki” kaloryczności, przez co nie reaguje szokiem oraz nie robi przywołanych zapasów. Na czym dokładnie polega utrwalanie? W tym etapie do diet wprowadzane okazują się odpowiednie zespołu czynników alt2 i odpowiednie zwiększanie kaloryczności. Oczywiście wszelkie modyfikacje odbywają się stopniowo. wartość kaloryczną jest zwiększana średnio o ok. 50-100 kcal w tyg.. Pamiętajmy, że czynnikiem, który może zadecydować o wystąpieniu efektu jo-jo jest także za szczególnie szybka utrata masy ciała. Organizm na nią zareaguje szokiem oraz na pewno jest chciał zrównoważyć po leczeniu. Co należy zatem robić, by nie dopadł nas efekt jojo? Wybierać kuracji odchudzającej zbilansowane, które nie ograniczają spożywania żadnego z makroskładników – np. węglowodanów. Zapomnieć o głodówkach, czy dietach jednoskładnikowych. Dbać o to, by po zakończonej leczeniu stopniowo zwiększać wartość kaloryczną. Rozłożyć odchudzanie w czasie – po leczeniu trwającej 1-2 tygodni, która jest szczególnie restrykcyjna oraz ; dużym ubytkiem wagi na pewno zajdzie efekt jojo! Włączyć przynajmniej minimalną aktywność fizyczną, która jest doskonale stymulować przemiana materii.

Zgubienie nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów to tylko 1/2 sukcesu.jak  nie  wrócic  do  starych  nawyków

wielokrotnie wszystkie wysiłki, które zaprowadziły Cię do szczupłej sylwetki idą na marne. jest tak za sprawą tzw. efektu jojo. Jeśli chcesz uzyskać informacje na temat co zrobić, by uniknąć efektu jojo, przeczytaj ten artykuł. Niemal 3/4 ludzi którym udało się zrzucić ma do czynienia z skutkiem jojo. By go uniknąć, należy trzymać się kilku zasad opisanych poniżej. Jeśli nie posiadasz ochoty, by Twoje wysiłki poszły na marne, koniecznie zastosuj się do naszych porad! bywa efekt jojo? Efekt jojo występuje, gdy podczas odchudzania nazbyt drastycznie ucinasz kalorie, oraz gdy po zaprzestaniu odchudzania nazbyt szybko wracasz do swoich poprzednich przyzwyczajeń żywieniowych. Po dłuższym deficycie kalorycznym, który pozwolił na spalenie warstwy warstwy tłuszczowej przemianę materii jest spowolniony i nie poradzi sobie ze strawieniem większej ilości pożywienia, przez co zmagazynuje go w postaci tłuszczu. Nieumiejętne podchodzenie do odchudzania niejednokrotnie prowadzi do efektu jojo. ufając w mity dietetyczne i zastosując leczeniu odchudzającej „cud”, krótko będziesz cieszyć się zgrabną sylwetką. Jeśli chcesz uniknąć efektu alt3 jojo i sprawić, by szczupła sylwetka została z Tobą na zawsze, zastosuj się do poniższych rad. Jak uniknąć efektu jojo? Nie wprowadzaj nazbyt drastycznych zmian. Zarówno przy rozpoczęciu odchudzania, oraz przy jego zaprzestaniu należy wprowadzać stopniowe modyfikacje. Na starcie kalorie ucinaj stopniowo, co kilka dni odejmując 100-150 kcal. Przy zaprzestaniu odchudzania rób dokładnie ;, oczywiście dodając kalorie. Pamiętaj, że po zaprzestaniu odchudzania Twoje zapotrzebowanie pełne kalorii zmalało. Częstym błędem ludzi, którym udało się zrzucić jest powrót do tych samych ilości pożywienia, które zjadali wcześniej. Musisz posiadać świadomość, że po utracie niepotrzebnych kilogramów Twój organizm zużywa mniej kalorii, niż dawniej. Nie zapomnij o aktywności fizycznej. Gdy osiągniesz satysfakcjonującą Cię sylwetkę zaczynasz jeść więcej, by przestać chudnąć i utrzymywać stałą masę. istotne, by w czasie zwiększania zjadanych kalorii być aktywnym fizycznie, ponieważ podczas utraty niepotrzebnych kilogramów Twój przemianę materii zwolnił (a więc szczególnie wolniej trawisz to, co jesz). Aktywność fizyczna pozwoli Ci przyspieszyć przemianę materii. Jedz mniej, a częściej. Nie raz wspominaliśmy w naszych artykułach, że podczas leczeniu odchudzającej mało istotnym elementem jest rozmiar i zawartość składników (mimo, iż mnóstwo ludzi wierzy w ten mit). Nie ma wpływu, czy w ciągu dnia zjesz 6 niewielkich porcji co 2-3 h, czy 2 duże posiłki. jednak podczas wychodzenia z procesu odchudzania kwestia wygląda w inny sposób. Twój przemianę materii jest wolniejszy, a duże (i obszerniejsze, ostatecznie już nie posiadasz ochoty chudnąć) posiłki wcale nie ułatwią ci go przyspieszyć. Wiesz już jak zakończyć zrzucanie nadwagi i uniknąć efektu jojo. Jeśli po przeczytaniu treści odczuwasz większą mobilizację do obowiązkach zawodowej nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz pokochaj nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na zestaw dań na naszym kanale na YouTube! Od lat próbujesz pozbyć się nadprogramowych nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów, ćwiczysz, aplikujesz leczeniu odchudzającej redukcyjne.

Osiągasz wreszcie wymarzoną masę oraz zgrabną sylwetkę,

ale obawiasz się, że zgubione alt4 kilogramy powrócą jak bumerang w postaci efektu jojo? Zastosuj się do poniższych rad eksperta Kreacji Ciała, Pauliny Buraczewskiej, dietetyka, a otyłość na pewno nie powróci. Efekt jojo występuje nagle oraz w ciągu kilku dni rujnuje sylwetkę, na którą pracowaliśmy mnóstwo miesięcy. Zgubione kilogramy jedynie wracają, ale dochodzą do nich nowe, a zapał oraz motywacja do dalszego odchudzania spadają do zera. Gdzie popełniamy błąd oraz co robimy nie tak? poniżej odpowiedź. Zmień sposób myślenia o leczeniu Jeżeli będąc na leczeniu, odliczasz dni do jej zakończenia, to szansa na utrzymanie pozytywnej sylwetki na dłużej bywa niewielka. Pamiętaj – żadna kuracja dietetyczna nie wywoła trwałego efektu, jeśli nie odmieni się myślenia o „byciu na leczeniu” jako chwilowym etapie. Tylko trwała zmiana nawyków żywieniowych bywa kluczem do sukcesu w walce z nadprogramowymi kilogramami i skutkiem jojo. Dlatego pomyśl o leczeniu jako o pełnym kondycji stylu życia, który pomoże zatroszczyć się o nieziemską sylwetkę oraz zdrowie. Odżywiaj się racjonalnie Osoby chcące uniknąć efektu jojo powinny przyjmować racjonalną, odżywczą zestaw dań dostosowaną indywidualnie do zapotrzebowania oraz wyznaczonych sobie celów. W pospolitym jadłospisie uwzględnij artykuły zbożowe (podstawowe bogactwo energii w leczeniu), jarzyny oraz owoce (wit.) i artykuły spożywcze dostarczające pełnowartościowego białka i dobrych tłuszczy, które są niezbędne w prawidłowej leczeniu. Stopniowo wracaj do leczeniu odchudzającej normokalorycznej, unikaj przetworzonych tłuszczów nasyconych i dużej ilości cukrów prostych. Wspieraj dodatkowo organizm naturalną suplementacją, w zamierzenia wyrównania domniemanych niedoborów oraz zapewnienia efektywnego funkcjonowania szlaków metabolicznych. sprawdź masę ciała Aby cieszyć się wypracowaną sylwetką, staraj się kontrolować masę ciała. Waż się raz w tyg., najrozsądniej rano o owej samej porze oraz na owej samej wadze. Prowadź też dziennik odżywiania. zapisuj w nim informacje o dowolnym daniu, przekąsce oraz napoju. Uprawiaj sport Chcąc uniknąć efektu jojo staraj się regularnie uprawiać sport. zaleca się wyjść na spacer, pobiegać, pojeździć na rowerze czy pójść na basen. Regularne ćwiczenia, wykonywane 2-3 razy w tyg., pozwolą Ci podtrzymać efekty odchudzania, podkręcić tempo metabolizmu, wyrzeźbić masę mięśni, a także poprawić zdrowie i samopoczucie.

 

Zobacz też 

Produit minceur efficace


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness