Jak utrzymać dietę pracując na zmiany? - najważniejsze wskazówki

Jak utrzymać dietę pracując na zmiany? - najważniejsze wskazówki

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

1. Ogólne cechy odżywiania podczas pracy zawodowej zmianowej Osoby pracujące w systemie zmianowym, tracą obfite ilości energii. zazwyczaj także nieregularnie się odżywiają, a takie podejście może posiadać nieprzychylne konsekwencje dla organizmu. Zdrowie oraz ogólna kondycja ludzkiego ustroju ludzi pracujących na zmiany, a zwłaszcza, gdy występuje zmiana nocna, są poddawane poważnym obciążeniom. Nieregularny grafik pracy zawodowej może być dla ludzkiego ustroju oraz psychiki czynnikiem nerwów. Nierzadko towarzyszą temu liczne problemy, takie jak zmęczenie, bezsenność, ograniczona zdolność do wysiłku, utrata apetytu, choroby przewodu pokarmowego albo układu krążenia. Funkcje ludzkiego ludzkiego ustroju podlegają określonym rytmom – dziennym   oraz nocnym. Reguluje to wszystko tzw. zegar wewnętrzny czy biologiczny, który ; światło oraz steruje naszym biorytmem. dieta  a  praca

Człowiek zazwyczaj okazuje się zwłaszcza aktywny w ciągu dnia, a w nocy organizm przełącza się na tryb nocny oraz oszczędza energię

Częstotliwość tętna oraz ciśnienie tętnicze tętnicze zmniejszają się, procesy trawienie wyhamowują, a aktywność wątroby oraz zapotrzebowanie na ciepło zwiększają się. Praca zmianowa poważnie narusza nasz rytm biologiczny, potrzebuje od nas identycznego poziomu wytrzymałości zarówno w dzień, ; w nocy. Prawidłowy rytm wyznacza mózg oraz okazuje się ściśle powiązany z drażniącym skutkiem, które wywiera światło na ludzkie oko. tymczasem przyjmowanie pokarmów ma nieduży wpływ na nasz zegar biologiczny. Gdy zapewniamy spożywanie do ludzkiego ustroju o różnych porach dnia, to on po prostu zaczyna wydzielać enzymy trawienie, nie wychodząc z prawidłowego rytmu dnia oraz nocy. Chociaż spożywanie nie ma żadnego wpływu na nasz biorytm, to jednak pracownicy zmianowi muszą zwracać uwagę na prawidłowy rozkład Dieta dla pracujących na zmiany! posiłków oraz powinni jadać we właściwym czasie. Dzięki temu, organizm tracąc energię na przełączenie się między nocnym oraz dziennym rytmem, dostaje wsparcie. Nie posiadasz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!     2. Zasady, których muszą przestrzegać wszyscy Należy zauważyć, że niezależnie od tego czy pracujemy zmianowo, czy nie, musimy przestrzegać ogólnych zasad żywieniowych: – obowiązkowo należy zjeść przed wyjściem do pracy zawodowej; – przerwy między posiłkami powinny wynosić nie więcej niż 4-5 godzin; – należy proporcjonalnie rozkładać posiłki w ciągu całego dnia, zgodnie z odpowiednio dobranym bilansem kalorycznym; – w ciągu dnia należy wypijać zero 2,5 l h2o; – ostatni posiłek powinien być zawsze zero 2 h przed snem. 3. Praca na pierwszą oraz drugą zmianę W przypadku pierwszej oraz drugiej zmiany wszystko okazuje się dość proste. stosuje się te same zasady, jak w przypadku ludzi pracujących od 8:00 do 16:00. najważniejsze aby spożyć pierwszy posiłek zero pół godziny. po przebudzeniu.

Obliczanie pory każdego kolejnego spożywania zależy od ich ilościpraca  na  zmiany  a  dieta

Jeżeli jemy 4 razy dziennie, to przerwa między posiłkami powinna wynosić ok. 4-5 godzin, przy 5 posiłkach ok. 3-4 h, a przy 6 ok. 2,5 h. istotne okazuje się, aby ostatni posiłek był spożyty dwie h przed snem, unikniemy zbędnego obciążania żołądka oraz dolegliwości z zaśnięciem. Liczą się podstawy być może to co dziś napiszę okazuje się sprzeczne ze wszystkim, co do owej pory słyszałeś oraz czytałeś, ale musisz to posiadać świadomość: tak naprawdę nie ma istotnego wpływu to alt2 czy ostatni posiłek zjesz przed godziną 18. czy też o 21. zabierzesz się dopiero za II śniadanie! ważne są podstawy, czyli to ile energii w ciągu 24 h dostarczasz, jaki jej udział stanowią kalorie białka, jaki z tłuszczu a jaki z węglowodanów oraz z jakich źródeł pokarmowych je pozyskujesz oraz czy pokrywasz zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne substancje. Te czynniki determinują wpływ kuracji odchudzającej na sportową kondycję oraz Twoje zdrowie oraz na nich się skoncentruj. Reszta to kwestie drugo oraz trzeciorzędne. menu musi być elastyczna Regularność produktów pomaga nam utrzymać konkretny reżim oraz wspiera zapanować nad przebiegiem samej kuracji odchudzającej, dlatego nawet pomimo eksperymentów zmianowej możesz na niej polegać.  Pamiętaj, że liczy się Twój plan dnia, czyli to o której wstajesz, o której kładziesz się spać oraz to kiedy trenujesz, a nie zwyczajowe pory produktów. Wstajesz o 19.? OK. Zjedz śniadanie. Kładziesz się świcie? swobodnie jedz kolację oraz nie przejmuj się stereotypami. Nie jesteś głodny? OK. Nadrobisz później. Nie zmuszaj się oraz nie staraj się dopasować za wszelką cenę do wzorców. Podsumowanie Praca w trybie zmianowym, nie musi być oznaką rezygnacji z prawidłowo zbilansowanej kuracji odchudzającej. ważne okazuje się mimo wszystko by odrzucić przekonania mówiące, że „je się w dzień a nie w nocy”, oraz teorie zgodnie z którymi spożywanie pokarmów po godzinie 18 okazuje się niezdrowe czy niekorzystne dla sylwetki. menu musi posiadać charakter osobisty, czyli – być odpowiednio dopasowana do potrzeb konkretnej osoby, w tym dodatkowo jej planu dnia. praktycznie zasada okazuje się prosta – jemy wtedy, kiedy alt3 jesteśmy aktywni. Jeśli zatem pracujesz na modyfikacje, w tym nocną, musisz odpowiednio planować posiłki i zmieniać ich konfigurację i h, tak aby jeść gdy musisz posiadać energię do działania. Co z regularnością, spytasz? Owszem okazuje się ona ważna i jeśli udaje się jeść zachowując takie same h spożywania dań codziennie, to świetnie. Nasz organizm przyzwyczaja się wtedy do pór pokarmów i przygotowuje się na przyjęcie pożywienia, chociażby wydzielając soki metaboliczne. W teraźniejszych czasach mimo wszystko nie każdemu okazuje się dane jeść regularnie. Nie oznacza to bynajmniej, że perspektywy na szczupłą sylwetkę okazują się przekreślone. Nie powinnaś także rezygnować z leczeniu odchudzającej czy dbania o swoje nawyki żywieniowe, wyłącznie dlatego, że w takim systemie pracujesz.

Nie okazuje się to dobra wymówka  jak  utrzymać  dietę  w  pracy

możliwe że efekty będą wolniejsze niż w przypadku regularnego spożywania dań, mimo wszystko będą się pojawiać, a przede wszystkim ustrój powinno świetnie odżywiony. Jakie okazują się zasady? Planując posiłki na modyfikacje musisz przyswoić o przestrzeganiu podstawowych zasad: pierwszy posiłek zjedz krótko po przebudzeniu, najpóźniej do dwóch godzin po wstaniu z łóżka, między kolejnymi daniami zrób 3-4 h przerwy, ostatni posiłek zjedz na około 3-4 h przed położeniem się spać. Niby nieskomplikowane, ale jak to wprowadzić w życie kiedy jednego dnia pracuję jeszcze właściwie, a w następne nowa zmiana? Zobaczmy to na przykładzie. Basia pracuje na 3 modyfikacje. pierwotna od 6:00-14:00, druga 14:00-22:00, trzecia 22:00-6:00. stosuje dietę NSD z 5 posiłkami: śniadanie, II śniadanie, centralny posiłek, przekąska, kolacja. Swoje posiłki planuje w następujący sposób: Posiłki spożywane w nocy powinny być pełnowartościowe. Odpadają wszelkie batoniki, w tym z płatków, cukierki, krakersy, czy alt4 ciastka ‘niby zdrowe’. Muszą to być posiłki, które odżywią i dodadzą energii, a nie jedynie na chwilę zagłuszą nieposkromiony apetyt. Same owoce też nie wystarczą. Co znajdziesz w jadłospisie naszej przykładowej Basi? Kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z dodatkami np. twarogiem, chudą wędliną i warzywami, ale też sałatki z grzankami razowymi albo pieczywem, czy koktajle mleczno-z owoców albo warzywne. Dzięki temu trzyma się bilansu energetycznego leczeniu odchudzającej, dostarcza organizmowi elementów diety odżywczych, ale przede wszystkim nie zasypia w eksperymentów i nie zagłusza głodu szklanką h2o. Ma siłę do działania i czuje się świetnie.   

Co na to naukowcy?

W teraźniejszych czasach sztuczne oświetlenie wydłużyło nam czas aktywności i pozwaliło pracować nocą. Niestety zaburza to nasz naturalny rytm okołodobowy, co może nieść ze sobą chociażby problemy ze snem, ale też układem odpornościowym, czy przyczyniać się do cukrzycy rodzaju II. To okazuje się niestety tym i wiele tekstów klinicznych to potwierdza. Ostatnie informacje pochodzą z konferencji w Waszyngtonie Society for Neuroscience. Dr Christopher Colwell z University of California w Los Angeles omówił analizy przeprowadzone na myszach. Gryzonie przedzielono na dwie grupy. Jedna jadła właściwie według zegara biologicznego, druga mogła jeść wyłącznie nocą. Wszystkie zwierzęta spożywały taką samą żywność i spały taką samą dawka godzin, różnica była wyłącznie w porach pokarmów i snu. Po kilku tyg. spróbowano nauczyć myszy łączenia dźwięku z zagrożeniem, by mogły reagować na nie odpowiednio wcześniej. Okazało się, że gryzonie, które miały zakłócony rytm okołodobowy miały trudności z zapamiętaniem tego, co się nauczyły, jak także z rozpoznawaniem nowych obiektów. odnotowano także modyfikacje w hipokampie. Badanie pokazało więc, że menu nocą zmniejsza zdolności poznawcze, zwłaszcza uczenie się i zapamiętywanie. Dr Colwell podkreśla:  

 

Zobacz też 

Opaski na rękę Warszawa


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness