Jak utrzymać dietę w pracy? Te 5 trików Ci pomoże!

Jak utrzymać dietę w pracy? Te 5 trików Ci pomoże!

Redakcja

2017-08-03

brak komentarzy

Praca i zdrowe odżywianie – to da się pogodzić  

Wszystkie pracujące osoby prawidłowo wiedzą, jak niełatwo bywa zdrowo się odżywiać, dodatkowo pilnować stałych pór pokarmów. zazwyczaj nie ma na to okresu i po prostu pomija się posiłki, zagłuszając nieposkromiony apetyt słodyczami albo tym, co bywa akurat od ręką, na przykład niezdrową kanapką kupioną w sklepie, z dodatkiem majonezu czy tłustych wędlin. Dodatkowo upajając się słodzoną kawą ze śmietanką. Na efekty takiego odżywiania nie trzeba długo czekać - szczególnie jeśli mamy pracę Podczas pracy zawodowej na jedną zmianę, czyli np. od 8:00 do 16:00, problemy z dietą i godzinami spożywania pokarmów zazwyczaj nie powstają. Niestety, nie każdy ma tak zorganizowaną pracę. są ludzie pracujący na dwie modyfikacje, są i tacy, którzy chodzą do pracy zawodowej wyłącznie na noc, a jeszcze inni pracują na trzy modyfikacje. W niniejszym artykule zajmiemy się pogodzeniem zabiegu odchudzającej z trzyzmianową pracą. 1.jak  utrzymać  dietę  w  pracy  zawodowej

Ogólne cechy odżywiania podczas pracy zawodowej zmianowej

Osoby pracujące w systemie zmianowym, tracą ogromne ilości energii. zazwyczaj również nieregularnie się odżywiają, a takie podejście może posiadać złe konsekwencje dla kondycji. Zdrowie i ogólna kondycja ludzkiego ustroju ludzi pracujących na modyfikacje, a zwłaszcza, gdy występuje zmiana nocna, są poddawane poważnym obciążeniom. Nieregularny grafik pracy zawodowej może być dla ludzkiego ustroju i psychiki czynnikiem sytuacji stresogennych. Nierzadko towarzyszą temu liczne problemy, takie jak zmęczenie, bezsenność, ograniczona zdolność do wysiłku, utrata apetytu, przypadłości przewodu pokarmowego albo układu krążenia. Funkcje człowieczego ludzkiego ustroju podlegają określonym rytmom – dziennym i nocnym. Reguluje to wszystko tzw. zegar wewnętrzny Jak utrzymać dietę w miejscu pracy? czy biologiczny, który odpowiada na światło i steruje naszym biorytmem. Człowiek zazwyczaj bywa zwłaszcza aktywny w ciągu dnia, a w nocy organizm przełącza się na tryb nocny i oszczędza energię. Częstotliwość tętna i ciśnienie tętnicze tętnicze zmniejszają się, procesy trawienie wyhamowują, a aktywność wątroby i zapotrzebowanie na ciepło zwiększają się. Praca zmianowa poważnie narusza nasz rytm biologiczny, potrzebuje od nas tego samego poziomu wytrzymałości zarówno w dzień, i w nocy. Prawidłowy rytm wyznacza mózg i bywa ściśle powiązany z drażniącym skutkiem, które wywiera światło na ludzkie oko. tymczasem branie pokarmów ma nieduży wpływ na nasz zegar biologiczny. Gdy zapewniamy jedzenie do ludzkiego ustroju o różnych porach dnia, to on po prostu zaczyna wydzielać enzymy trawienie, nie wychodząc z prawidłowego rytmu dnia i nocy. Chociaż jedzenie nie ma żadnego wpływu na nasz biorytm, to mimo wszystko pracownicy zmianowi muszą zwracać uwagę na prawidłowy rozkład pokarmów i powinni jadać we właściwym czasie.odchudzanie  w  pracy  zawodowej Dzięki temu, organizm tracąc energię na przełączenie się między nocnym i dziennym rytmem, dostaje wsparcie 2. Zasady, których muszą przestrzegać wszyscy Należy zauważyć, że niezależnie od tego czy pracujemy zmianowo, czy nie, musimy przestrzegać ogólnych zasad żywieniowych: – obowiązkowo należy zjeść przed wyjściem do pracy zawodowej; – przerwy między posiłkami powinny wynosić nie więcej niż 4-5 godzin; – należy stosownie rozkładać posiłki w ciągu całego dnia, zgodnie z odpowiednio dobranym bilansem kalorycznym; – w ciągu dnia należy wypijać przynajmniej 2,5 l h2o; – ostatni posiłek powinien być zawsze przynajmniej 2 godziny przed snem. 3. Praca na początkową i alt2 drugą zmianę W przypadku pierwszej i drugiej modyfikacje wszystko bywa dość jasne. stosuje się te same zasady, jak w przypadku ludzi pracujących od 8:00 do 16:00. podstawowe aby spożyć pierwszy posiłek przynajmniej pół godziny. po przebudzeniu.

Obliczanie pory każdego kolejnego jedzenia zależy od ich ilości.

Jeżeli jemy 4 razy dziennie, to przerwa między posiłkami może wynosić ok. 4-5 godzin, przy 5 posiłkach ok. 3-4 godziny, a przy 6 ok. 2,5 godziny. ważne bywa, aby ostatni posiłek był spożyty dwie godziny przed snem, unikniemy zbędnego obciążania żołądka i kłopotów z zaśnięciem. Jeżeli pracujemy ruchowo, to obfitsze posiłki powinny być spożywane w ciągu godzin pracy zawodowej. Czyli w zależności od modyfikacje, która akurat wypada, zamieniamy posiłki miejscami. Jeżeli mamy początkową, to występuje olbrzymie śniadanie, jak również reszta pokarmów spożywanych pracy zawodowej zawodowej bywa cechowała się wyższą kalorycznością niż posiłki, które zjemy po powrocie ;. Przy drugiej zmianie pozycja bywa odwrotna. Rano zjemy coś lekkiego, a przed pracą obfity posiłek. 4. Praca na trzecią, nocną zmianę Praca na trzecią, czyli nocną zmianę stwarza większe problemy w dopasowaniu zabiegu odchudzającej. Zapotrzebowanie na energię pracującego w nocy bywa samo znaczne, jak u osoby pracującej rano, jedynie rozkład pokarmów wygląda zwanych w innym przypadku. Nie należy rezygnować z spożywania w nocy, powinna być ono samo pełnowartościowe jak w ciągu dnia i uzupełniać straty energetyczne. Dzięki temu normalizuje się apetyt i zapobiega się dolegliwościom z układem związanym z trawieniem. Należy również mieć na uwadze o zachowaniu odpowiednich przerw między posiłkami, które nie będą się różnić od tych podczas pierwszej i drugiej modyfikacje. Przed alt3 pracą należy zjeść obfity posiłek. W ciągu nocy należy być rozważni na branie za dość dużej ilości tłuszczy i białek zwierzęcych, gdyż organizm potrzebuje więcej energii na ich trawienie i przyswojenie, a niestety układ trawienny pracuje w trybu nocnym, czyli ma wyciszone swoje funkcje. Dlatego o tej porze świetnie nadawać się będą koktajle białkowe, które szybko się wchłaniają, nie obciążając nadmiernie żołądka. Po powrocie ; należy zjeść lekki posiłek, gdyż za minuty będziemy przygotować się do snu.   Przygotowywanie pokarmów – kiedy jesteśmy na diecie każdy posiłek powinna składać się z preparatów o odpowiednich wartościach odżywczych i posiadać właściwą porcję kalorii. bywa to zatem czasochłonne i zazwyczaj niemożliwe do wykonania w obowiązkach.

Planowanie pokarmów – podczas zabiegu odchudzającej kluczowe dieta  w  pracy  zawodowej  za  biurkiem

bywa spożywanie pokarmów w równych chwili, a nawet o tych samych godzinach. jednak dopasowanie naszego jadłospisu do grafiku w obowiązkach to problem, bo przerwy odbywają się zazwyczaj w określonym czasie i są nieregularne. wypady i spotkania firmowe – kłopotem bywa także każde spotkanie firmowe, na którym wspólnie z klientem udajemy się do restauracji. Wtedy da się, żeby nie zjeść chociaż przekąski, a dania w restauracjach zazwyczaj są kaloryczne, natomiast ich substancje zazwyczaj nie są nam znane, bo nie mamy przyswojone ich dokładnego składu, w tym dodatków do nich użytych. Półka w schładzarce – półka w schładzarce w biurze bywa wyzwaniem, bo dużo współpracowników zjada podczas obowiązkach smaczne przekąski, które demotywują osoby na diecie. Rozwiązania Przed przejściem na jadłospis zaleca się zaopatrzyć się w zestaw różnej wielkości pojemników na żywność. Dzięki nim będziecie mogli w wygodny i higieniczny sposób przechowywać swoje posiłki. W szczelnych pojemnikach możecie zabrać do obowiązkach jedynie surówkę i przegryzkę, ale nawet zupę, czy sok jarzynowy. Należy wcześniej zaplanować co zjemy danego dnia albo alt4 nawet zaplanować menu na cały tydzień.

Następnym krokiem bywa wyznaczenie sobie czasu na zakupy

(prawdopodobnie niektóre artykuły musi trzeba dokupować na bieżąco) i takie zorganizowanie własnego dnia, aby posiadać pora na przygotowanie pokarmów przed pracą. Może być to poranek, wieczór przed albo nawet weekend, w którym przygotujemy posiłki na cały tydzień – niektóre artykuły po przygotowaniu nadają się do spożycia poprzez kilka dni, więc zaleca się skorzystać z tego rozwiązania, jeśli wiemy, że czeka nas pracowity początek tygodnia. Należy dostosować godziny pokarmów do grafiku. Zanim przyjdziesz do obowiązkach w poniedziałek, zaplanuj szczegółowy menu na cały tydzień razem z godzinami spożywania pokarmów. Określony pora zaleca się kontynuować także weekendy z uwagi na to, że regularne spożywanie pokarmów ma pozytywny wpływ na przemiana materii. To, co w diecie bywa najważniejsze, to fakt, że musimy liczyć przede wszystkim na siebie i swoją siłę woli i motywację, która pozwoli nam na utrzymanie postu, mimo tego, że spędzamy pora w gronie ludzi, którzy spożywają bardziej różnorodne, zazwyczaj koszuące posiłki. można dodatkowo zaplanować spotkanie w takim miejscu czy restauracji,  w którym wiemy, że w menu znajdzie się posiłek odpowiadający naszym wymaganiom. opłacalne jest też zorientować się na ile szefowie kuchni danego lokalu są w stanie przygotować danie bez określonych produktów. kolejne porady dla wszystkich pracujących Codziennie zjedz posiłek przed wyjściem do obowiązkach. spożywanie w czasie przerw w obowiązkach zazwyczaj odbywa się szybko, a to nie sprzyja dobremu trawieniu, pozwól sobie zatem rano na jeden spokojny posiłek. Jeśli czujesz niedosyt nawet po zjedzeniu daniu, odczekaj około 15 minut, bo zaledwie po tym czasie informacja o sytości dochodzi do mózgu. Zawsze miej w obowiązkach zdrową przegryzkę, prawidłowo jeść więcej pokarmów w niewielkich porcjach. Przerwy między posiłkami powinny wynosić nie więcej niż 4-5 godzin. Pij w obowiązkach dużo płynu (co najmniej 2,5l dziennie), jej spożywanie wpływa świetnie na zrzucanie nadwagi, a dodatkowo hamuje ssanie w żołądku.  

 

Zobacz też 

Opaski tyvek

Slim Butter Sklep


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness