Jak utrzymać motywację do ćwiczeń?

Jak utrzymać motywację do ćwiczeń?

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Aby utrzymać motywację do treningów nie możesz katować się seriami ćwiczeń, których nie znosisz. być może czytałeś w książkach o samodoskonaleniu, że przełamanie się do robienia czegoś, na co nie ma się ochoty może przynieść pozytywne rezultaty, mimo wszystko w przypadku wytężonego wysiłku fizycznego rozłożonego na czas mnóstwo miesięcy ta strategia po prostu nie zda egzaminu, gdyż prędzej czy później skutecznie zniechęci cię do ćwiczeń.

Jeśli zatem jesteś zwolennikiem jazdy na rowerze a nie cierpisz pływać to skoncentruj się na jeździe na rowerze a basen omijaj szerokim łukiem. 5 rad, jak podtrzymać motywację do ćwiczeń Jeśli wolisz ćwiczyć z ciężarami niż biegać to zdecydowanie skup się na ćwiczeniach na siłowni oraz odpuść sobie jogging. Na dłuższą metę jedynie ta strategia odniesie skutek. Pamiętaj, że wybitni sportowcy wybierają tę dyscyplinę, którą po prostu lubią uprawiać oraz to właśnie dlatego są w stanie odnosić w niej sukcesy.

Czy wyobrażasz sobie Adama Małysza startującego w mistrzostwach kulturystycznych albo Mariusza Pudzianowskiego biegającego maratony? Zapewne nie. Dlatego skoncentruj się na tych sportach, których uprawianie sprawia ci radość a utrzymanie motywacji do kolejnych ćwiczeń jest znacznie łatwiejsze.

Wyznacz sobie cele

Motywacja motywacja treningowa do ćwiczeń jest silniejsza jeśli wyznaczysz sobie osiągalne oraz zmierzalne cele, na których realizację przeznaczysz odpowiednio dużą ilość czasu. Wyznaczone poprzez ciebie cele muszą być konkretne oraz zmierzalne, gdyż jedynie w ten sposób będziesz w stanie sprawdzić swoje postępy.

Nie możesz zatem formułować celów zbyt ogólnych jak na przykład „chcę być silniejszy” albo „chcę być szczuplejsza”, gdyż nie będziesz w stanie sprawdzić ich osiągnięcia. Twoje cele muszą być sformułowane szczególnie konkretnie, czyli np.: „chcę wyciskać 120kg na klatę” albo „chcę posiadać 60cm w talii”.

przytaczane przykłady to przykłady celów jak wytrwać przy treningach długoterminowych. Aby je zrealizować potrzebujesz mimo wszystko więcej szczegółowego planu oraz wyznaczenia celów krótkoterminowych, które pozwolą na utrzymanie motywacji do ćwiczeń w czasach, gdy zmiany na twoim ciele nie są dodatkowo widoczne.

Przykładowym głównym celem krótkoterminowym jest np. „w tym miesiącu, dwa razy w tyg. przebiegnę 5 kilometrów” albo „w tym miesiącu nie będę spożywała słodyczy pod żadną postacią”.

skrupulatne planowanie kuracji odchudzającej oraz planu ćwiczeń wykracza poza ramy tego treści, mimo wszystko odsyłamy cię do innych artykułów na fitnesi.pl traktujących o planowaniu jadłospisu oraz zestawów ćwiczeń w motywacja w odchudzaniu zależności od obranego celu treningowego.

Pamiętaj, że najlepszym sposobem na utrzymanie motywacji do ćwiczeń oraz obowiązkach nad sobą bywa zaplanowanie oraz kontrola postępów – nieodzowną pomocą może się tutaj okazać kartka papieru oraz długopis, dzięki którym zaplanujesz co będziesz jadł poprzez najbliższy tydzień i jakie ćwiczenia oraz z jaką intensywnością będziesz wykonywał. Po kolejnymi zakończonym dniu czy tyg. możesz dokonać krótkiej analizy tego, co udało ci się zrealizować oraz zastanowić się nad ewentualnymi poprawkami do swojego krótkoterminowego planu, który ma doprowadzić cię do osiągnięcia wyznaczonego długoterminowego celu.

 

Zobacz też 

Szkoły Jogi w Polsce


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness