Jak wygrać z nadwagą? Wypowiedzi gwiazd!

Jak wygrać z nadwagą? Wypowiedzi gwiazd!

Redakcja

2017-08-01

brak komentarzy

1. Jedz mniej, niż spalasz. To bywa naprawdę proste. Nie musisz czytać kolejnych punktów poniżej ani kupować opasłych poradników o sekretach odchudzania. Problem oczywiście w tym, że menu bywa przyjemne, a redukowanie bywa dokuczliwe. 2. Zmień nawyki. menu ma to do siebie, że dawniej się kończy. Jeśli powstrzymujesz się od słodyczy i ukochanych drożdżówek poprzez trzy tyg. kuracji odchudzającej, a później z zapałem do nich wracasz, możesz posiadać gwarancję, że wkrótce twoja waga zwiększy się. A jaki sens ma katowanie się dietą wyłącznie po to, by po niecałym miesiąc odrobić straty? 3. Zmęczenie? Lekki głód? Jakie to przyjemne. Postaraj się cieszyć uczuciem lekkiego pociągania w żołądku. Jeśli je odczuwasz, znaczy, że Zasady dietetyczne dla ludzi z nadwagą i nadwagą Jednym ze sposobów umożliwiającym zakwalifikowanie się do zespołu ludzi z odpowiednia waga ciała, nadwagą, nadwagą, czy też niedowagą, bywa wyliczenie tzw. wskaźnika masy ciała. wskaźnik masy ciała = BMI (Body Mass Index) obliczamy według wzoru dzieląc masę ciała (zmierzona za pomocą wagi) wyrażoną w kg poprzez wzrost w m² BMI = kgm² Np. wskaźnik BMI dla osoby o wzroście 170 cm (1,7 metra) i masie ciała 65 kg (zmierzonej za pomocą wagi) wynosi: BMI = kgm²  = 65(1,7)²  = 652,89  = 22,49 Na podstawie obliczonej substancje BMI możemy zaliczyć dana osobę do odpowiedniej zespołu przyjmując poniższe warunki. Niedowaga BMI  poniżej 20 Norma BMI od 20 do 25 otyłość BMI od 26 do 30 nadwaga BMI od 31 do 40 Olbrzymia nadwagę BMI powyżej 40 Obliczony indeks BMI mieści się w przedziale od 20 do 25, czyli osoba dla której został wyliczony, ma prawidłową masę ciała. Typy Wygraj z nadwagą tak jak gwiazdy! nadwagi Na podstawie różnic w rozmieszczeniu warstwy tłuszczu w ustroju wyróżniamy 2 typy nadwagi.   

Bransoletki silikonowe

       nadwaga pośladkowo – udowa czyli takich jak „gruszki”jak  wygrać  z  nadwagą

bywa najbardziej charakterystyczna dla kobiet chociaż może występować także u panów. taki typ nadwagi powiązany bywa z odkładaniem się warstwy tłuszczu pod skórną tkanką na udach i pośladkach. Zwiększonemu odkładaniu tłuszczu w tych partiach szczególnie sprzyja czas ciąży. nadwaga udowo – pośladkowa zwiększa zagrożenie zachorowania na raka biustu, macicy, przypadłości układu kostno – stawowego, sprzyja powstawaniu żylaków nóg. Natomiast to mniejsze zagrożenie dla rozwoju cukrzycy i najwyższego ciśnienia tętniczego.  jak  pokonać  otyłość

         nadwaga brzuszna czyli trzewna albo takich jak „jabłka”

bywa spotykana przede wszystkim u panów, ale może dotyczyć także kobiet. nadwaga trzewna związana bywa z odkładaniem się w nadmiarze warstwy tłuszczu w obrębie jamy brzusznej i bywa dość niekorzystna dla organizmu. taki typ nadwagi sprzyja rozwojowi cukrzycy, najwyższego ciśnienia tętniczego, kamicy pęcherzyka żółciowego, stłuszczeniu wątroby i innych schorzeń. U ludzi z nadwagą trzewną stwierdza się wysokie substancje „niedobrego” cholesterolu (frakcja LDL) oraz obniżenie substancje „dobrego” cholesterolu (frakcja HDL), także znaczne substancje trój glicerydów i nadkrzepliwość krwi. Zaburzenia te sprzyjają powstawaniu miażdżycy. Jak ustalić typ nadwagi? Należy dokonać pomiaru obwodu w talii i w biodrach. nastepnie oszacować tzw. indeks WHR dzieląc obwód w tali poprzez obwód w biodrach. WHR = obwód w taliiobwód w biodrach   nadwaga brzuszną czyli takich jak „jabłka” rozpoznajemy u kobiet, gdy: WHR > 0,85, a u panów, gdy WHR > 1,0. nadwaga pośladkowo – udową czyli takich jak „gruszki” rozpoznajemy, gdy WHR bywa obniżony.           

Jeśli twoja masa bywa odpowiednia alt2 to dość świetnie.   jak  pokonać  nadwagę

Gdy cierpisz na nadwagę albo nadwagę konieczna bywa redukcja masy ciała. zrzucanie nadwagi nie bywa proste, potrzebuje konsekwencji i dużo cierpliwości. Nie próbuj chudnąć jak błyskawicznie i za wszelką cenę. Unikaj aplikowania tak zwanych „niesamowitych” diet. Zaleca się, aby spadek masy ciała wynosił około 1 – 2 kg na miesiąc, czyli nie więcej niż 0,5 kg tygodniowo. sprawdź raz w tyg. masę ciała. Otrzymywane wyniki zapisuj w Dzienniczku samokontroli.   Podstawowe zasady podczas odchudzania   Regularność – każdego dnia jedz 4 regularne posiłki. Pierwszy jak błyskawicznie po wstaniu (do 1 godz.), następne w odstępach 3 – 6 godzin, ostatni 2 – 4 60 minut przed zasypianiem 2. Skład daniu – wszystkie 4 posiłki musza zawierać poniższe substancje: Białko stałe (chude mięso, chuda wędlina, chuda ryba, chudy twaróg, jajko, nasiona strączkowe – groch, fasola, soja, soczewica) Węglowodan złożony (pieczywo, kartofle, ryż, kasza, makaron, mąka, kukurydza, płatki z płatków owsianych/jęczmienne) Do daniu i miedzy nimi da się dojadać dowolna dawka warzyw (surowe, gotowane, kiszone, w postaci zup czysto warzywnych) 3. Odpowiednie porcje – waż na wadze elektronicznej odpowiednia dawka artykułu węglowodanowego i białkowego, tak aby wielkość porcji odpowiadała Twojej racji pokarmowej.   ważne wiadomości: Zawsze spożywaj wszystkie cztery posiłki: śniadanie, 2 śniadanie, posiłek i kolację. Posiłki możesz zmieniać kolejnością, ale nie możesz pominąć żadnego z nich. Dzień rozpoczynaj od śniadania, bez względu na to, o której godzinie podniesiesz. z wyjątkiem czterech głównych pokarmów zjadaj przegryzkę w postaci 250 g owoców albo 500 ml produktów mlecznych. Zwróć uwagę, jeśli każdy z tych pokarmów dodajesz do daniu (np. mleko do alt3 kawy/herbaty, jogurt do sałatki itp.) Pij jak najwięcej (powyżej 1,5 litra) napojów niesłodzonych. Możesz pić niegazowaną oraz gazowaną wodę mineralną, dowolne herbaty jak także kawę. Nie pij soków owocowych, słodzonych napojów gazowanych oraz wysokoprocentowych napojów. Jeżeli miedzy posiłkami odczuwasz ssanie w żołądku, możesz dojadać warzywami, takimi jak pomidory, ogórki, kapusta, jarmuż, kalafior, brokuły, sałata, sałata lodowa,

Rudola, papryka, seler naciowy, szpinak, rzodkiewka,

Szybkie odchudzanie

rzepa, brukselka, cykoria, grzyby, cukinia, kabaczek, dynia, szparagi, bakłażan, cebula, fasolka szparagowa, koper włoski. warzywa okazują się w formie surowe, gotowanej, kiszonej albo konserwowej, ale bez dodatku majonezu i śmietany. warzywa korzeniowe, jak marchew, pietruszka, seler, buraki staraj spożywać w ilości do 600 g/dzień. ; masła ani margaryny do smarowania pieczywa, ale możesz je posmarować keczupem, chrzanem albo musztardą. Jeżeli zdarzy Ci się, czy wypić coś „niedozwolonego” np. słodycze, nie opuszczaj z tego względu żadnego z pokarmów. Regularność musi być zachowana mimo wszystko. Jeżeli chcesz się pozbyć nadprogramowych kalorii, zwiększ aktywność fizyczną. w diecie odchudzającej cukier powinien być w całości wyeliminowany. zamiast cukru da się używać dostępne w aptekach i sklepach z artykułami spożywczymi „sztuczne środki słodzące”. Na przykład Aspartam – bywa 200 razy słodszy od cukru i dostarcza minimalną dawka kalorii. Nie nadaje się mimo wszystko do sporządzania potraw poddawanych obróbce cieplnej, czyli przygotowywania pokarmów i pieczenia. Odporne na oddziaływanie wysokiej temp. okazują się preparaty o nazwie Acesulfam K i Peptis T. okazują się używane do przygotowywania pokarmów i pieczenia. Aspartamu nie wolno używać osobom chorym na fenyloketonurię. Dzienna norma aspartamu to 40 mg na 1 kg masy ciała na 24 h (jedna tabletka aspartamu posiada 20 mg tego składnika). ciągle bywa dodatkowo używany alt4 szkodliwy środek słodzący – sacharyna. Dzienna norma spożycia sacharyny nie musi przekraczać 10 kapsułek. W partii produktów cukierniczych cukier zastąpiono fruktozą. bywa to mimo wszystko składnik wysokokaloryczny (jak cukier). Dlatego nie zaleca się chorym na cukrzycę spożywania produktów zawierających fruktozę. Nadwagą określamy zbyt duża ilość warstwy tłuszczu w organizmie w aktu seksualnego do beztłuszczowej masy ciała występujący w nasileniu umiarkowanym. 

  nazbyt wielka dawkę warstwy tłuszczowe

Strefa trenera

j występujący w nasileniu zaawansowanym definiuje jako otyłość. Aby zdefiniować czy mamy do czynienia z nadwagą czy nadwagą, należy przeprowadzić odpowiednie pomiary, z których zazwyczaj wykorzystywanym okazuje się BMI. tymczasem najprostszym sposobem oceny masy ciała okazuje się jej pomiar z użyciem wagi lekarskiej. Nadwagą definiuje zbyt duża ilość masy ciała wynoszący około 10-25% dla danego wzrostu i płci, a otyłości mówi się jeżeli dana waga przekracza normę o ponad 25%.  BMI Zgodnie z wskazówkami WHO czyli globalnej Organizacji organizmu, podstawowym miernikiem wagi w zależności od wzrostu okazuje się indeks BMI (Body Mass Index), zwany także wskaźnikiem Queteleta. Więcej na temat BMI w dziale Kalkulatory - BMI.   Waga: kg.   Wzrost: cm        

indeks BMI definiuje jedynie stopień nadmiaru warstwy tłuszczu,

ale nie mówi o jej rozmieszczeniu w naszym organizmie. dobrze mieć świadomość, że to właśnie rozmieszczenie warstwy tłuszczu, zwane też lokalizacją nadmiaru tłuszczu, ma dość istotny wpływ na stopień ryzyka wieloma schorzeniami wynkającymi z otyłości, o których więcej w dziale ryzyka nadwagi i otyłości.    Idealna waga ciała Dość znanym, ale rozpocznie więcej restrykcyjnym wzorem określającym tzw. idealną sylwetkę ciała okazuje się tzw. równanie Broca-Brughsa. Twoją idealną sylwetkę ciała obliczysz w dziale Kalkulatory - Idealna waga ciała.

Cellactive


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness