Jak zdrowo gotować? Najlepsze 3 triki!

Jak zdrowo gotować? Najlepsze 3 triki!

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

wiele ludzi narzeka na niedobór momentu. Niemniej wiem, że dużo z Was na gotowanie i przygotowywanie posiłków mimo wszystko trochę momentu poświęca. Dziś w skrócie napiszę, jak można ulepszyć planowanie, organizację, nasze receptury i techniki przyrządzania potraw, aby jest zdrowiej. Jak zacząć zdrowo gotować? Właśnie tak. Wykorzystaj wybrane z poniższych punktów, a będzie na pewno nieco skuteczniej niż okazuje się.

Już nie raz pisałam, że nie zgadzam się z przekonaniem, że wszystko musimy robić na 200%. Metoda „wszystko albo nic” dobra okazuje się dla żywieniowych maniaków, wielbicieli albo i (niestety) również ludzi, które mają nadmiar momentu.

Was (każdą i każdego z Najlepsze techniki kulinarne – jak zdrowo gotować? osobna) zachęcam do stopniowych, początkowo nawet niewielkich zmian, które w efekcie skali (dni, a później miesięcy i lat) przynoszą oczekiwany skutek- korzystniejsze samopoczucie i korzystniejsze zdrowie.

Pisałam już kiedyś o moich subiektywnie najważniejszych zasadach zdrowego odżywiania. dziś pora obrócić to wszystko w czyn: w Twojej kuchni.

10 pytań i rad dotyczących prawidłowej kuchni

Nie musisz moich wszystkich rad wdrażać natychmiast. Na początek wykorzystaj wybrane, które będą dla Ciebie najłatwiejsze do zrealizowania. świetną opcją okazuje się też rozplanowanie sobie wprowadzania nowych nawyków: jeśli wszystkie z podanych kroków okazują się dla Ciebie zupełnie nowe to wdrażaj np. dwa tygodniowo.

Korzystaj z tych, które zdrowe gotownaie usprawniają Ci efektywne funkcjonowanie w kuchni i gotowanie. z upływem czasu przekonasz się, że wszystkie z opisanych kroków naprawdę ułatwiają codzienne przygotowanie prawidłowych pokarmów.

Szybka kuchnia też może (i może) być zdrowa!

1. Jak robić zdrowe zakupy?

Po prostu je wykonać. To najważniejszy punkt, od którego musisz zacząć, jeśli chcesz, aby Twoje gotowanie jest zdrowe i aby spożywanie służyło Tobie i Twojej rodzinie.

Zadbaj o to, aby w Twojej lodówce i kuchni jest zawsze dużo:

  • warzyw,
  • owoców,
  • pełnoziarnistych składników zbożowych, kasz,
  • roślin strączkowych,
  • pestek, nasion, ziaren i orzechów
  • prawidłowych ziół i przypraw,
  • „mlek” roślinnych wzbogacanych w wapń,
  • wykorzystywanych półproduktów (u mnie np. tofu czy tempeh),

Ku inspiracji zachęcam Cię jak gotować zdrowiej do lektury informacji na temat moich prawidłowych składników potraw.

Jeśli jesteś zapracowaną osobą to wyznacz sobie choć jeden dzień w tyg. na zakupy. okazują się dwie metody na zakupy i musisz samodzielnie zadecydować, która pasuje Ci w szczególności:

  1. Przygotowujesz plan pokarmów na kilka dni (np. cały tydzień) i idziesz na zakupy z listą rzeczy, które musisz zakupić.
  2. Idziesz do sklepu i kupujesz wszystko, co się do Ciebie uśmiecha (zdrowym uśmiechem rzecz jasna). Do mnie uśmiechają się zazwyczaj jarzyny sezonowe, wielokrotnie przecenione, ale również te, których z jakichś czynniki przyczyniające się do ostatnio nie jadłam czy też te, na które zwyczajnie mam zdrowe gotowanie porady ochotę.

zaledwie mając pełną lodówkę wymyślam posiłki. Nierzadko w danym dniu decyduję, co dorzucę do warzywnego gulaszu czy warzywnej potrawki. Moje dania powstają dość spontanicznie, ale wiem, że jeśli jesteś na początku swojej drogi to prościej przyjdzie Ci planowanie. Później, gdy nabierzesz biegłości, może przekonasz się do mojego sposobu. Choć to już jest zależne od Twojego cech charakteru i preferencji.

oraz ostatnia rzecz, ale nie najmniej ważna: nie kupuj słodyczy, składników wysoko przetworzonych, ; tłustych gotowców, obfitujących w olbrzymią dawkę tłuszczów trans oraz nasyconych. Jeśli je kupisz to na pewno je zjesz. najrozsądniej, jeśli nie będziesz ich mieć w czterech ścianach.

 

 

Zobacz też 

Trenerzy i szkoły jazdy konnej


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness