Jak ćwiczyć mając żylaki? Bezpieczne sposoby, które musisz wypróbować!

Jak ćwiczyć mając żylaki? Bezpieczne sposoby, które musisz wypróbować!

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

roblemy z żylakami kontaktują coraz większą ilość osób – głównie kobiety. Wynika to przede wszystkim z niewystarczającej aktywności fizycznej, związanej z siedzącym trybem życia. Tymczasem szeroko pojęty ruch to jedną z najskuteczniejszych metod zapobiegania żylakom.

ADVERTISEMENT
 


Żylaki a aktywność fizyczna
Wszelka aktywność fizyczna – w tym poruszanie się, spacery i pływanie – stymuluje odpływ żylny. Jak podkreśla chirurg z 5 Wojskowego Szpitala Klinicznego w Krakowie, dr Mariusz Kózka, ruch taki propagować można na co dzień – pracy i po pracy. pomaga on zapobiegać rozwojowi problemu. Dzięki dobrej dostępności ultrasonografii możliwe jest wczesne diagnozowanie stanów problemy, które nie wykazują jeszcze na zaawansowany etap żylaków. Tymczasem im prędzej stwierdzimy problem, tym prościej zahamujemy jego postęp – podkreśla Masz żylaki? Zobacz, jak powinnaś ćwiczyć! specjalista.


Chociaż specjaliści wierzą, że dolegliwość ta jest dziedziczna, najchętniej dotyka osoby z nadwagą, ciężarne kobiety i ludzi, którzy przez dłuższy pora stoją. Wszystkie te sytuacje wpływają na zwiększony nacisk na żyły w kończynach dolnych. Czy ćwiczenia poza zapobieganiem mogą więc pomóc w terapii żylaków? Odpowiedź zależy od rodzaju wykonywanych ćwiczeń, ze względu na to że różne formy ruchu wpływają na żylaki w odmienny sposób. Należy również pamiętać, że nie każda aktywność powinno dobra dla osoby posiadającej problem z żylakami. Niektóre ćwiczenia, takie jak bieg, mogą wywierać zbyt silny nacisk na nogi, pogłębiając opuchlizna żylny.

 


mimo wszystko szereg pozostałych rodzajów aktywności pomaga zachować kondycję i właściwe krążenie krwi. Ćwiczenia o niskiej lub trening przy żylakach średniej intensywności mogą i zapobiegać, i pomagać w kuracji żylaków. proste ćwiczenia, takie jak spacery czy rozluźnianie mięśni łydki i kostek, umożliwiają złagodzenie objawów i przytłumienie postępu problemu. praktycznie chodzi o jak najczęstsze wprawianie nóg i stóp w ruch. Nawet siedząc, trzeba zataczać kręgi za pomocą stóp, aby utrzymać właściwe krążenie krwi. Podobne ćwiczenia przynoszą oczekiwany efekt, ze względu na to że przyspieszają krążenie w kończynach i rozładowują narastające napięcie. opłaca się więc wystrzegać się krzyżowania nóg przez dłuższy pora.

Podczas gdy ćwiczenia nie zlikwidują żylaków, mogą złagodzić niektóre dokuczliwe objawy. Regularne ćwiczenia dopomogą żyły i mięśnie nóg. Osoby posiadające żylaki powinny pamiętać, aby nie nadwyrężać kończyn, lecz angażować je w ruch, gdy to jedynie możliwe.

Jak złagodzić choroby związane z żylaki a siłownia żylakami?
Ćwiczenia są jednym z możliwych sposobów zapobiegania i łagodzenia objawów żylaków. Istnieje szereg pozostałych zmian, których wprowadzenie może być skutecznym remedium na taki problem. Jedną z nich jest utrata nadmiaru kilogramów. Im bliżej nam do normalnej wagi, tym lepsze krążenie krwi i mniejszy nacisk na żylaki. opłaca się więc pamiętać o diecie ubogiej w sól, która zwiększa opuchlizna wywoływany zatrzymaniem wody mineralnej w organizmie.

dobrym pomysłem jest również unoszenie nóg w położenia siedzącej. W taki sposób możliwe jest złagodzenie nacisku w żyłach. Należy mimo wszystko pamiętać, aby nie siedzieć ani nie stać zbyt długo w takiej samej położenia.

Wpływ na kondycję żył mają więc odzież, które nosimy. praktycznie odradza się wkładanie zbyt ciasnych strojów, w szczególności jeżeli chodzi o nogi jaki trening przy żylakach i talię. Mogą one pogorszyć etap żylaków i pajączków. Kobiety wystrzegać się powinny noszenia obuwia na wysokich obcasach. Dużo lepsze jest buty na niższym obcasie – wprawia ono w pracę mięśnie łydek, co wspomaga funkcje żył.

Osobom z żylakami niekiedy zaleca się więc noszenie pończoch uciskowych, które są luźniejsze na górze i ciaśniejsze przy kostkach. Pomagają one skierować krążenie krwi w kończynach w preferowanym kierunku.

Skutecznym lekiem na przewlekłą niewydolność żylną – przypadłość powiązaną z żylakami – może okazać się ekstrakt z kasztanowca. Zioło może złagodzić opuchlizna i dyskomfort wywoływany schorzeniem. Zanim mimo wszystko rozpoczniemy terapię ekstraktem z kasztanowca lub którymkolwiek innym ziołem, skonsultujmy się z lekarzem, który powie nam, czy specyfik nie wejdzie w niechciane reakcje ze stosowanymi lekami.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness