Jak ćwiczyć po 40-tce? To będzie dla Ciebie najlepsze!

Jak ćwiczyć po 40-tce? To będzie dla Ciebie najlepsze!

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Kiedy człowiek ma 20 lat, zapewne wszystko co robi na siłowni, robi nieprawidłowo. nadto dużo ćwiczeń dla jednej grupy mięśni, nadto wiele powtórzeń oraz przerw, a przede wszystkim – niedociągnięcie jasnego zamiarze ćwiczeń. Kiedy okazuje się się młodym, da się sobie pozwolić na takie błędy. Ale w miarę jak dojrzewamy, oczekujemy wyższego zysku z wysiłku, który wkładamy w podnoszenie tych wszystkich ciężarków oraz ciężarów.

Wymagamy maksimum rezultatu w niskim czasie. i to ; dlatego, że jesteśmy niezwykle zajęci oraz nie mamy nadto dużo momentu na siłownię, ale dlatego, że każde ćwiczenie to określone zużycie Trening po 40-tce: jak ćwiczy Cameron Diaz? naszego ciała. Nie ma powodu, abyśmy mieli się zużywać czy wyczerpywać, ćwicząc więcej niż to potrzebne do osiągnięcia naszego zamiarze.

Nie przeginaj

Nie każdy musi być Pudzianem. konkretny określony pułap siły oraz sprawności całkowicie wystarcza. Dlatego sterowanie intensywnością oraz objętością ćwiczeń okazuje się niezwykle kluczowe. Niestety biologia wcale nie okazuje się po naszej stronie. Nasze potrzeby regeneracji okazują się niższe niż u nastolatków. Dlatego częstotliwość treningów musi być uzależniona od naszych potrzeb treningowych.

Jeśli chodzi o wzmocnienie oraz utrzymanie stanu siły oraz organizmu, to klasyczne 3 razy w tygodniu można. Ale może z tą biologią wcale nie okazuje ćwiczenia po 40-tce się tak źle. Podczas imprezy "Strong Man Powitanie lata - Sopot 2005", 56 letni Jan Łuka pobił na skroń Mariusza Pudzianowskiego podczas kilku konkurencji.

krystian Przybysz
fizjoterapeuta, szef grupy medycznego You Can Dance

Rozgrzewka

Zapewne w młodych latach niejeden z nas potrafił zacząć od razu od wyczerpujących ćwiczeń, podnieść setki kilogramów bez żadnej rozgrzewki. To głupie, nawet jak się ma dwadzieścia lat, a paręnaście lat później wręcz strasznie niebezpieczne. Właściwie przeprowadzona rozgrzewka przyśpiesza krążenie krwi w mięśniach, poprawia oddech oraz zwiększa wchłanianie tlenu oraz sprężystość stawów. Przed rozpoczęciem właściwych ćwiczeń z ciężarami należy przeprowadzić 10-20 minut rozgrzewki, wykonując takie ćwiczenia, jak ćwiczyć po 40-tce jak szybki spacer na bieżni, jazda na rowerze stacjonarnym lub ćwiczenia na stepperze.

i dodatkowo przed samym rozpoczęciem ćwiczeń z ciężarami - trzeba zrobić kilka powtórzeń z ciężarem o połowę mniejszym niż ciężar docelowy dla danej sesji. Na przykład, jeśli trening ma polegać na ośmiu powtórzeniach z ciężarem 120 kilogramów, rozgrzewka powinna obejmować 8 do 10 powtórzeń z wagą 60 kilogramów. Przy ćwiczeń statycznym polegającym na przytrzymywaniu przez 5 sekund wagi 200 kg, rozgrzewka polega na takim samym ćwiczeniu, ale z ciężarem 100 kg – itd.

rób mniej ćwiczeń

Jednym z największych błędów, jaki popełniają panowie ćwiczący na siłowni, jaki trening po 40-tce okazuje się powtarzanie dużej ilości ćwiczeń na każdą grupę mięśni. okazuje się to po prostu niepotrzebne. Mięśnie rosną poprzez dostosowywanie się do intensywności, z jaką okazują się zmuszane do badań, a intensywność z kolei mierzona okazuje się ilością ćwiczeń wykonanych w danym czasie. Tak naprawdę o wiele lepszy efekt da się osiągnąć wykonując jedno dość intensywne ćwiczenie na jedną grupę mięśni.

Dla przykładu, mięśnie klatki piersiowej da się ćwiczyć na bramce ze stosami, wykonując trzy powtórzenia, potem zrobić trzy powtórzenia na pekdeku oraz zakończenie trzema powtórzeniami na ławce z wyciskaniem. analizy pokazują, że 90%


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness