Jak dostosować trening pod siebie? Uważaj na to!

Jak dostosować trening pod siebie? Uważaj na to!

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

Przy wyborze odpowiedniego ćwiczeń powinniśmy zastanowić się na jakich efektach nam jest zależna oraz w którym czasie chcielibyśmy je osiągnąć. Motywacja bywa podstawą wykonywanych ćwiczeń, mimo wszystko bez widocznych efektów dużo osób poddaje się przedwcześnie oraz ustępuje do dawnych nawyków, czyli braku aktywności fizycznej oraz niezdrowej diety. Dlatego osoby, którym jest zależna na szybkich efektach, powinny zdecydować się na taką kondycję aktywności, która im to umożliwi.

REKLAMA

Poniżej przedstawiamy krótką charakterystykę czterech rodzajów ćwiczeń: siłowego, aerobowego, wibracyjnego oraz interwałowego, którą przygotowała Marlena Miszkiewicz – instruktor fitness oraz tańca, ekspert Vibrostation Training Studio. Mamy nadzieję, że ta krótka charakterystyka okaże się pomocna w wyborze najbardziej odpowiedniego rodzaju ćwiczeń.

 

 

Trening siłowy

Trening siłowy, mimo powszechnej opinii, to tylko ćwiczenia skoncentrowane na rozbudowie masy mięśniowej – bywa to także doskonałe metody w zakresie redukcji tkanki tłuszczowej Jak dobrać dla siebie odpowiedni rodzaj treningu? oraz modelowania sylwetki.

Trening siłowy przyspiesza procesy metaboliczne organizmu oraz służy spalać tłuszcz także wtedy, gdy ciało znajduje się w stanie spoczynku, dzięki czemu zawartość tkanki tłuszczowej się maleje. Do bardzo często wykonywanych ćwiczeń siłowych zalicza się martwy ciąg, pompki, wiosłowanie, podciąganie na drążku, podnoszenie ciężarów oraz squat ze sztangą. W przypadku rozbudowy tkanki mięśniowej, efekty widoczne są po kilku miesiącach, mimo wszystko aby osiągnąć je, konieczne bywa zachowanie regularności ćwiczeń – 2 razy w tygodniu przez 20-60 minut razem z poprzedzającą ćwiczenia rozgrzewką, trwającą około 10-15 minut.

 

Trening aerobowy

Trening aerobowy, zamiennie nazywany tlenowym, polega na wykonywaniu ćwiczeń przy zwiększonej wymianie tlenowej w organizmie, przy jednoczesnym wykorzystaniu umiarkowanej intensywności tętna maksymalnego, czyli około 60 – 65 procentach oznacza to, że tkanka tłuszczowa, w przypadku ćwiczeń aerobowego, spalana bywa za pomocą tlenu. Ćwiczenia aerobowe na takich urządzeniach jak bieżnia, stepper, rower, orbitrek, powinny być wykonywane w krótkich, ale intensywnych seriach ćwiczeń, następujących bezpośrednio odpowiedni trening po sobie. W przypadku ćwiczeń na tego rodzaju urządzeniach, dość ważne bywa zachowanie stałego tempa, które umożliwi swobodne oddychanie oraz nie wywoła u ćwiczącego zadyszki. Istotnym elementem ćwiczeń aerobowego bywa także wytrwałość – ćwiczenia należy wykonywać przynajmniej trzy razy w tygodniu, przy minimalnej długości ćwiczeń 40 minut, gdyż tkanka tłuszczowa spalana bywa zaledwie po 20-30 minutach ćwiczeń.

Trening wibracyjny

Trening wibracyjny to rodzaj ćwiczeń wykonywanych na platformie wibracyjnej o charakterze pasywnym – oznacza to, że taki trening nie potrzebuje wysiłku oraz na platformie będzie wystarczająca stanąć, aby drgania pobudziły wszystkie partie mięśniowe do pracy. Jeden trening na platformie wibracyjnej ciągnie się 30 minut oraz składa się z trzech 10-minutowych sesji, które należy powtarzać 2-3 razy w tygodniu. Podczas jednej sesji ćwiczeń wibracyjnego trzeba spalić 350 kcal.

Trening wibracyjny to dobre metody dla osób, które nie dysponują dużą ilością wolnego okresu, mimo wszystko chciałyby szybko oraz skutecznie pozbyć się ; oraz zatroszczyć się o jak ułożyć plan treningowy poprawę wyglądu własnej skóry oraz sylwetki. W 2015 roku zostało otwarte pierwsze w Polsce studio Vibrostation Training, posiadają wyłącznie w platformy wibracyjne do ćwiczeń podczas którego nie bywa wydzielany pot – dzięki temu trzeba przyjść do studia oraz rozpocząć trening, bez wcześniejszego przebierania się.

Trening interwałowy

Trening interwałowy polega na podejmowaniu wysiłku fizycznego o zmiennej intensywności – bardzo często 15-sekundowego, o maksymalnym poziomie intensywności, sięgającego 80-90 procentach tętna maksymalnego z 45-sekundowym, o średnim poziomie tętna maksymalnego, wynoszącym około 60 procentach Każdy trening powinien zostać rozpoczęty 7-minutową rozgrzewką oraz, dla najlepszych efektów, powtórzony 7 razy. Na koniec ćwiczeń należy przebiec truchtem 10 minut, a potem 5 minut rozciągać się. W ramach ćwiczeń interwałowego trzeba używać takie rodzaje ćwiczeń, jak jogging, jazda na rowerze oraz skakanie na skakance, należy mimo wszystko mieć na uwadze, aby łączny pora ćwiczeń interwałowego nie przekroczył 40 minut oraz aby treningi odbywały się maksymalnie trzy razy tygodniu, jak zaplanować trening gdyż bywa to dość obciążająca dla ciała postać treningowa.

Przed rozpoczęciem treningów dobrze zasięgnąć porady lekarza oraz upewnić się, czy wybrana postać aktywności fizycznej okaże się dla nas bezpieczna. Może okazać się niejako, że wybrany przez nas trening bywa zbyt żywotny lub, w przypadku ćwiczeń siłowego, zbyt obciążający dla naszych stawów – wtedy należy zrezygnować z niego na rzecz pozostałych, lżejszych ćwiczeń.

Sprawdź jaki bywa skuteczny trening.

fajny preparat

Licur 7000 – pradawna mądrość w nowoczesnej formule
Kurkumina, substancja zawarta w kurkumie, bywa głównym składnikiem nowoczesnego suplementu diety – Licur 7000. Kurkumina zawarta w Licur7000 wchłania się tylko szybko, więc dość skutecznie. Jak to możliwe?
Kurkumina to składnik popularnej przyprawy – kurkumy. Jej niezwykłe właściwości są znane od setek lat na odległym Wschodzie, gdzie życiodajna przyprawa bywa często stosowana oraz dość popularna.  Hindusi wierzą, że chociaż kurkumina nie bywa lekiem, to ma naturalną moc oraz bywa jednym z  najmocniejszych przeciwutleniaczy.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness