Jak nie podjadać słodyczy? Najprostrze sposoby

Jak nie podjadać słodyczy? Najprostrze sposoby

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Zdajemy sobie sprawę, że to nie będzie proste. ostatecznie nie bez powodu piszemy o cukrze jako o środku uzależniającym. Terapia szokowa okazuje się w takiej sytuacji niewskazana, więc przygotowałyśmy plan, który pomoże Ci zapomnieć o cukrze.

Faza 1: zredukuj napoje słodzone

Na pierwszy ogień idą w szczególności oczywiste słodzone napoje gazowane. Do takiej kategorii dolicz również mrożone herbaty i różnego rodzaju napoje z owoców – wyobraźnia producentów okazuje się praktycznie nieograniczona.

 

Niestety, codzienna wielka latte czy napoje typu 5 sposobów na podjadanie słodyczy! light słodzone sztucznymi słodzikami również odchodzą w zapomnienie. zamiast nich pij wodę (zobacz sposoby na poprawę smaku wody mineralnej), niesłodzone herbaty i kofeinę. Przekonaj się też, co się kryje w łyżeczce cukru.

 

Faza 2: wykreśl z menu słodycze

dziś nadciąga czas na kupne batoniki, ciasta, ciastka – nawet te zbożowe, pełnoziarniste, mające być świetnym pomysłem na śniadanie. Nie wykreślaj ich z menu wszystkich naraz: zacznij od tych słodyczy, które jak uniknąć podjadania słodyczy uwielbiasz w szczególności, a następnie stopniowo dorzucaj do nich kolejne.

Jeśli skręca Cię z ochoty na coś słodkiego, sięgaj po owoce. Na przekąski zabierz jarzyny (np. z dipami, żeby urozmaicić odczucie smakowe) lub orzechy. dbaj o to, żeby posiadać je pod ręką, gdy dopadnie Cię głód, ponieważ w tej sytuacji w potyczce z leżącą przed Tobą czekoladą jesteś raczej skazana na porażkę.

Faza 3: zredukuj węglowodany proste

Po słodyczach nadchodzi czas zmniejszenia ilości prostych węglowodanów, które na organizm pomagają podobnie jak cukier. Zacznij od białego pieczywa czy jak przestać jeść słodycze makaronu. Zastąp je pełnoziarnistymi odpowiednikami, a z czasem może wcale zamień na inne potrawy (np. makaron możesz wykonać z dyni).

Inspiracje i przepisy znajdziesz m.in. na naszej stronie. próbuj jak w szczególności urozmaicić dietę, wprowadzając do niej więcej białka, dobrych tłuszczów i warzyw.

Faza 4: szukaj ukrytego cukru

Tak naprawdę nie okazuje się ukryty, ponieważ musi widnieć na liście substancji. Może jednak być zamaskowany, czyli występować pod różnymi nazwami, nawet takimi, które pozornie nie kojarzą się z cukrem. Nim pójdziesz na zakupy, zobacz  title="Cukier niejedno ma imię: lista synonimów">listę synonimów cukru.

Faza 5: trzymaj się, ale lub realistką

Nie będziemy rzucać kamieniem, ponieważ świetnie wiemy, że czasem człowiek po prostu musi zjeść coś słodkiego (na takie chwile najdogodniej sama przygotuj wypieki – wtedy będziesz posiadać wpływ na ich skład).

Nie rób tragedii, jeśli raz na jakiś czas sobie pofolgujesz – to nie przekreśla pozostałych wysiłków. Im mniej cukru, tym skuteczniej, ale to na los nie heroina i nie musisz być kompletnie czysta.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness