Jak nie przytyć jedząc w restauracji? Sprawdzone porady!

Jak nie przytyć jedząc w restauracji? Sprawdzone porady!

Redakcja

2017-08-25

brak komentarzy

okazują się miejscami, w których więc możesz znaleźć coś dobrego dla siebie. jak  nie  przytyć  w  restauracji

Wybierając danie nie wstydź się spytać kelnera o sposób wykonania oraz dokładany skład. Nie wahaj się poprosić o zmianę smażonych na głębokim tłuszczu ziemniaków czy frytek na porcję brązowego ryżu, a tłustego sosu na jogurt albo odrobinę oliwy extra virgine. Poniżej przedstawiamy Ci rady dotyczące poszczególnych elementy posiłku. PRZYSTAWKI: natychmiast podziękuj za orzeszki oraz pieczywo z masłem czosnkowym, później może być już za późno... ZUPY: wybierz czyste, niezabielane zupy np. jarzynową, grzybową, barszcz z buraków DANIA GŁÓWNE: wybierz dania gotowane, pieczone oraz  grillowane. Upewnij się, że przy ich przyrządzaniu nie dodano tłuszczu! Szczególnie polecamy Ci: - drób: indyk, kurczak - zwłaszcza biustu. Zrezygnuj z kaczek oraz gęsi. Pamietaj o ściągnięciu tłustej skórki. - mięsa: chuda mięso wołowe (polędwica) oraz cielęcina, doskonale smakuje też mięso z królika - ryby: chude ryby – dorsz, sola, lin, okoń, sandacz, mintaj. Zrezygnuj z tłustego karpia, węgorza, suma, leszcza, łososia, makreli, halibuta itp. do tego DO DANIA GŁÓWNEGO: wybierz ryż brązowy albo dziki, kasze – gryczaną albo jęczmienną oraz makaron razowy. Zrezygnuj z białego zwykłego ryżu (chyba, że bywa to ryż BASMATI), drobnych kasz – np. kuskus oraz ziemniaków oraz frytek. artykuły te charakteryzują się wysokim indeksem glikemicznym oraz małą zaw,  menu  w  <img src= restauracji a dieta" src="a" />artością błonnika pokarmowego – więc po ich spożyciu szybko poczujesz nieposkromiony apetyt oraz znów zechcesz coś zjeść. SAŁATKI: przeczytaj uwagi do barów sałatkowych. DESERY: zignoruj pytanie kelnera „Co podać Państwu na deser?” Ewentualnie zjedz surówkę owocową (poproś by nie dodawano do Twojej porcji piwa – on więc bywa źródłem kalorii) NAPOJE: wybierz herbatę – najrozsądniej zieloną (oczywiście bez cukru), herbatki z owoców, napary z ziół, możesz też skusić się na słabą kofeinę (z dodatkiem mleka, a nie śmietanki) albo soki warzywne (mają o dużo mniej kalorii niż z owoców). Oczywiście świetnym napojem bywa jak zawsze woda niegazowana. ALKOHOLE: oczywiście najrozsądniej z nich zrezygnować, ale jeśli już naprawdę musisz to przynajmniej wybierz alkohole niskoprocentowe tzn. zamiast kieliszka wódki, wybierz lampkę wina (najrozsądniej rozcieńczonego pół na pół z wodą) albo małe piwo. A co z RESTAURACJAMI typu FAST-FOOD? To miejsca, które trudno polecać osobom dbającym o linię. Możesz tu zjeść jedynie sałatki, ale oczywiście bez co więcej sosu! Większość proponowanych tu sosów bywa naprawdę dość kaloryczna, dlatego pojemnik sałatki możesz wymieszać z kupionym w pobliskim sklepie niewielkim jogurtemjak  nie  przytyć  w  barze

sprawdzonym. Hamburgerom, cheesburgerom, pizzom, panierowanym skrzydełkom drobiu oraz innym rodzaju

Większe wyjście znaczy mimo wszystko większy problem… Co wybudować gdy czeka nas główny posiłek albo posiłek wieczorny w restauracji? W niektórych lokalach już alt2 na samym początku, nim przyniesione zostaną zamówione dania, otrzymujemy coś na poczekanie. Czasem bywa to chleb ze smalcem, kiedy indziej grissini*. Zrezygnuj z składników takich „poczekajek”. Prawdopodobnie zjesz więcej niż zaplanujesz, a później na pewno nie zrezygnujesz z zamówionych potraw.  Jeśli nie możesz wytrzymać, na samym początku zamów oraz wypij szklankę wody, która skutecznie wypełni żołądek.  Postaraj się zjeść tylko zupę oraz drugie danie. Ewentualnie, jeżeli musisz zamówić przystawkę, wybierz surówkę. Kieruj się tymi samymi zasadami, które dotyczyły lekkich sałatek w kawiarni. Karty dobrych restauracji okazują się pełne różnego rodzaju zup. Będąc na kuracji najdogodniej wybrać, te które nie okazują się zabielane (tzw. „czyste”), zrezygnuj więc z kremów (przeważnie przygotowane okazują się z użyciem śmietany). Możesz oczywiście wybrać bardziej kaloryczną zupę, mimo wszystko pamiętaj, by wtedy zamówić lżejsze drugie danie. Przy wyborze drugiego dania zwróć uwagę na sposób przygotowania mięsa. Nie jedz smażonego, zdecyduj się na grillowane, pieczone czy gotowane. zabierz chude rodzaje (cielęcina, kurczak, indyk). A jeśli rzadko jadasz ryby czy owoce morza, to może wyjście do restauracji  okazuje się świetną okazją do ich spróbowania? Zapomnij o frytkach, zamów ciemny ryż, makaron, gotowane kartofle. Jeśli jesteś we włoskiej restauracji, możesz wybrać makaronu z sosem ze świeżych pomidorów. Nie wybierz sosów serowych czy lasagne. Pamiętaj, że pizza, nawet w najlepszej restauracji, okazuje się szczególnie kalorycznym daniem. alt3 A na koniec… najlepszym rozwiązaniem okazuje się rezygnacja z deseru. Ale gdy pokusa bywa za dość wielka, ponieważ wszyscy wokół coś zamawiają, Ty wybierz owoce, mimo wszystko bez takich dodatków jak bita śmietana czy czekolada. Jeżeli posiadasz ochota na lody, zdecyduj się na sorbet. Czasem w ramach deseru podawane okazują się różnego rodzaju sery. Jeśli posiadasz na nie ochota, zjedz niewielki kawałek własnego ulubionego. Nie liczy się tylko co jesz, lecz również jak. Nie chodzi tu o żaden

savoir-vivre, ale o kilka prostych trików jak jeść by zjeść mniej. Jeśli jesteś w restauracji, gdzie sam nakładasz sobie na talerz spożywanie,

dokładnie zastanów się co chcesz wybrać. A na talerzyk włóż małą porcję. Jedz wolno, delektuj się, rozmawiaj z towarzyszami (nareszcie jesteś tu zwłaszcza z ich względu!). Po kolejnymi kęsie odkładaj sztućce, weź łyk wody, dokładnie gryź. Nie spiesz się! Jeśli coś Ci nie smakuje, albo nie posiadasz już na to ochoty, nie zmuszaj się. Nie musisz zjeść wszystkiego! Gdy wydaje ci się, że musisz, ponieważ zapłaciłeś, pomyśl raczej o tym co bywa dobre dla Twojego ludzkiego ustroju. Jeżeli się przejesz, wyłącznie będziesz czuł się źle ruchowo, ale również emocjonalnie. Wyjście do restauracji ze znajomymi powinno być przyjemnością, również jeśli starasz się dbać o linię. należy tylko przestrzegać tych kilku prostych rad. Zawsze dokładnie przemyśl swoje zamówienie oraz alt4 kieruj się leczniczym rozsądkiem. Korzystaj z dotychczasowej wiedzy dotyczącej zdrowego odżywiania. i nie martw się.  Mawia się, że to nie spożywanie jest tuczący, a wyrzuty sumienia. Nie pozwól, więc im się pojawić zachowując umiar oraz nie objadając się nadmiernie. Jeśli mimo wszystko zgrzeszysz oraz zjesz dodatkowy kawałek ciasta, nie przejmuj się tym zbytnio oraz nie rezygnuj z kuracji odchudzającej. Już przed podróżą pomyśl w jak dużym stopniu będziesz miał wpływ na jakość oraz skład urlopowego menu. Wiadomo, że podczas wyjazdów, szczególnie takich, kiedy nie zawsze trzeba sobie przygotować posiłek samodzielnie, ciężko okazuje się ściśle wykonywać się do kuracji odchudzającej. mimo wszystko bez względu na to czy jedziesz do hotelu z opcją „all inclusive”, czy będziesz przygotowywać menu samodzielnie – zawsze możesz wypróbować chociaż podstawowe zasady zdrowej kuracji odchudzającej. Dzięki temu nie zmarnujesz efektów swojej analiz na nadprogramowe praktyczne porady: Śniadania oraz kolacje - produkty na te posiłki możesz sobie kupić w miejscowych sklepach. Na śniadanie przygotuj mleko albo jogurt organiczny z płatkami. Pamiętaj by wybrać mleko chude albo jogurt bez cukru, a musli tradycyjne bez co więcej cukru. Na kolację dobrym pomysłem okazuje się sałatka albo kanapka z ciemnego pieczywa z chudą wędliną, pasztetem sojowym, serem twarogowym chudym, ewentualnie czasami z żółtym serem. Pamiętaj o porcji warzyw do tych pokarmów: pomidorze, ogórkach czy innym kolejnymi warzywie.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness