Jak nie przytyć rzucając palenie? To musisz wiedzieć!

Jak nie przytyć rzucając palenie? To musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

1.Wypełnij wolny moment Zaplanuj aktywności na momenty, w których dopadniejak  nie  przytyć

Cię paląca potrzeba sięgnięcia po papierosa. najrozsądniej wykonaj sobie wtenczas przerwę na kofeinę, przespaceruj się chwilę albo załatw jakaś sprawę, którą odkładałaś na później – nie będziesz dysponowała momentu, żeby myśleć o paleniu oraz/albo jedzeniu! 2. Zajmij czymś swoje ręce Byli palacze tyją również dlatego, że mają nawyk trzymania czegoś w rękach. Papierosa zazwyczaj zastępują jakimiś przekąskami, dlatego zadbaj o to, by cały moment posiadać coś w ręku. obowiązkach może to być długopis, a jeśli chcesz przetrwać wieczór bez dymka, pomyśl może o robieniu na drutach? Innym wyjściem może być również odpisywanie na zaległe maile albo bezpieczne spa dla paznokci: wykonaj manicure oraz zaszalej z lakierem. 3. Pamiętaj o wodzie Wszędzie oraz zawsze noś ze sobą butelkę h2o! Nie dość, że będziesz dysponowała zajęte ręce, to dodatkowo popijanie odpowiedniej ilości h2o w ciągu dnia pozwoli Ci zapanować nad głodem oraz zadba o Twoją zgrabną sylwetkę. 4. zrób zdrowe przekąski Noś ze sobą zdrowe przekąski, których porcje odmierzysz wcześniej w domu. Możesz pakować je do plastikowych pojemników albo zamykanych na klipsy woreczków. W taki sposób przekąska nie powinna przerodzić się w pełny posiłek! Do takiego jak  rzucić  paleniepodjadania polecamy przede wszystkim suszone owoce oraz niskokaloryczne batoniki zbożowe. 5. Poczuj miętę Do torebki wrzuć niesłodzone gumy do żucia, miętówki oraz miniwersję płynu do płukania ust (im bardziej miętowe artykuły – tym skuteczniej). Jeśli dopadnie Cię raptowny ssanie w żołądku, będziesz mogła szybko odświeżyć swoje podniebienie – zauważysz, że chęć na słodycze przejdzie! Jeśli jesteś po kolacji, nie ociągaj się z umyciem zębów oraz wykonaj to natychmiast po posiłku. 6. Rusz się! Jeśli do tej pory unikałaś aktywności fizycznej jak ognia, a wejście na siłownię kojarzyło Ci się z wrotami do piekła, to najdogodniejszy Jak nie przytyć rzucając palenie? okres, by to zmodyfikować! Ćwiczenia zminimalizują Twój ssanie w żołądku, rozbudzą przemiana materii, pomogą spalać kalorie oraz poprawią humor. non stop palisz?   jak  rzucić  palenie  i  nie  przytyć  Podobno i krokiem w drodze do rzucenia bywa załapanie mechanizmu oddziaływania tego okropnego nałogu. Aby zrozumieć, jak wygrać tę potyczkę, przeczytaj historie trzech uzależnionych kobiet. Tekst: Lisa Drayer, Katarzyna Dwornik   Uporczywy kaszel i przesuszenie w gardle najdogodniej łagodzić częstym popijaniem h2o. Mogą to być woda mineralna niegazowana albo soki z owoców w kontrolowanych dawkach lub niskokaloryczne soki warzywne. Problem zaparć rozwiąże błonnik z warzyw i owoców oraz płatków owsianych albo muesli. da się wzmocnić efekt, jedząc namoczone suszone śliwki na czczo po przebudzeniu albo wypijając pół kubka ciepłej płynu z łyżeczką miodu. korzystny efekt dają również otręby pszenne albo z płatków owsianych dosypywane do sałatek i jogurtu. Błonnik w sposób naturalny pobudzi perystaltykę jelit. Zmysły smaku i zapachu, upośledzone poprzez dym papierosowy, po 7 dniach wracają do kondycji fizycznej, a całkowitą sprawność odzyskują po niespełna 30 dni od rzucenia palenia. Napady głodu okazują się związane z tym, że wszystko zaczyna prawidłowo smakować. Poza tym wkładanie posiłków do ust i gryzienie rekompensuje wyuczony nawyk trzymania papierosa w ustach czy w rękach. Najpowszechniejszym mitem bywa to, że palące kobiety okazują się szczuplejsze. Nikotyna tłumi co fakt apetyt, czyli palaczki jedzą mniej, ale z badań wynika, że częściej niż niepalące wybierają artykuły wysokokaloryczne i zasobne w tłuszcze. Z rzucaniem palenia wiąże się przekonanie o zwiększeniu wagi i tego w szczególności boją się kobiety palące papierosy. mniej więcej 80% kobiet, zwłaszcza tych, które popełniają błędy żywieniowe w normalnym jadłospisie, i tych, które nie uprawiają jakiejkolwiek aktywności fizycznej, nabiera wagę średnio 5 kg, a niejednokrotnie i więcej. Tycie potęgują: tragiczna jakość składników, ich przypadkowość, nieregularność, uleganie zachciankom i podjadanie oraz niedobór aktywności. Rozwiązaniem trudu bywa przestrzeganie zasad dietetycznych i ściskanie się lekkostrawnej, niskokalorycznej alt2 diety. Włączenie do codziennej diety z ziół ekstraktów oczyszczających albo soku z brzozy pomoże przyspieszyć wypłukiwanie substancji szkodliwych z organizmu. menu odchudzająca podczas rzucania palenia nie może być szczególnie restrykcyjna. walka z głodem nikotynowym podczas jej aplikowania może okazać

się nadto trudna i kończy się porażką. P

roponowana wartość kaloryczną codziennego jadłospisu bywa zależna od aktywności fizycznej i waha się od 1500 kcal do diety normokalorycznej dla wieku, płci, wagi i wzrostu. Posiłki powinny być regularne, co 3 do 4 godzin, tak żeby zlikwidować podjadanie. Jeżeli pojawia się spory apetyt, posiłki powinny zawierać więcej błonnika roślinnego. jarzyny i owoce dostarczają jedynie włókna pokarmowego, który wypełnia żołądek, lecz więc cennych witamin antyoksydacyjnych i kwasów owocowych. U osób palących stwierdza się obfite niedobory witamin i w jednocześnie czasie zwiększenie zapotrzebowania na te antyoksydacyjne witaminy. najważniejsze witaminy dla palaczy to witaminy C, E Superprodukty zawierają dużo osłonowych i zwiększających energię elementów diety, a spożywanie ich przynosi większe korzyści niż spożywanie suplementów witam... Jeden papieros niszczy ok. 25 mg witaminy C, podczas gdy zapotrzebowanie każdego dnia wynosi ok. 60–70 mg. Witamina bierze udział w pobudzenia wytwarzania kolagenu, w syntezie hormonów i transmiterów oraz potęguje detoksykację i odporność organizmu. jest zmiataczem wolnych rodników, ochrania tkanki przed starzeniem. Występuje w świeżych jarzynach i owocach: papryce, jarzynach kapustnych i ziemniakach oraz dzikiej róży, truskawkach, porzeczkach i owocach cytrusowych. Na wiosnę prawidłowo pamietać o dodawaniu do dowolnej dania zieleniny, zwłaszcza pietruszki i szczypiorku. Niedostateczna dawkę witaminy bywa przyczyną osłabienia organizmu, podatności na zmęczenie i infekcje, zmniejszonej wydolności fizycznej i zdolności adaptacji do modyfikacje temperatury. Witamina E bywa przeciwutleniaczem, ochrania błony komórkowe przed wolnymi rodnikami. zaleca się pamietać, że występuje w olejach, orzechach i nasionach. Witamina A jest odpowiedzialny za ciała, bierze udział w odnowie komórkowej. Spożywamy ją w formie prowitaminy w jarzynach i owocach pomarańczowych, czerwonych i żółtych alt3 oraz w formie witaminy z przetworami mlecznymi, bywa w jajkach, wątrobie i tranie rybim. Cynk ochrania komórkę przed wolnymi rodnikami, podnosi odporność organizmu. Wpływa na korzystniejsze funkcjonowanie wątroby i nerek. jest dość ogólny w produktach konsumpcyjnych. Najwięcej pierwiastka bywa w owocach morza, mięsie, ziarnach słonecznika i sezamu oraz w jajach i jarzynach zielonych. Selen współpracuje z witaminą E, zapobiegając szybkiemu starzeniu się komórek, ochrania przed tworzeniem się rakowych. ochrania mózg i serce przed niedotlenieniem. Znajduje się w produktach zbożowych, wątrobie, owocach morza, czerwonym mięsie i jajach. Kwas foliowy występuje w ciemnozielonych jarzynach liściastych, drożdżach i jajkach. jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu krwiotwórczego i nerwowego. Osobom palącym zagraża niedobór witamin z zespoły B, zwłaszcza B1. Najbogatszym źródłem witaminy okazują się artykuły zbożowe, mięso, wędliny i rośliny strączkowe oraz wyciąg z drożdży piekarskich. Witamina B1 bywa składnikiem koenzymów biorących udział w przemianie węglowodanów. Niedostateczna dawkę tiaminy prowadzi do zaniku otoczki mielinowej komórek nerwowych, co utrudnia przenoszenie się impulsu nerwowego. Znaczny niedobór w organizmie prowadzi do choroby berii berii, charakteryzującej się zmianami w układzie na tle nerwowym i sercowo-naczyniowym. Kiedy rzucasz palenie, Twoja menu może być oparta na kilku zasadach, które ułatwią Ci radzenie sobie w chwilach kryzysu. Gdy odczuwasz nieposkromiony

apetyt, przeważnie „rzucasz się” na spożywanie, dlatego nie trzymaj 4 ścianach przekąsek.

Batony, cukierki, ciasteczka zastąp warzywami surowymi albo gotowanymi oraz niskokalorycznymi owocami. Nie kupuj części diety na zapas, np. w miejsce 5 bułek kupuj dwie. Żeby zająć czymś ręce, noś zawsze przy sobie butelkę płynu mineralnej. Gdy nadejdzie chęć na spożywanie albo papierosa napij się łyk płynu. Obawa przed przytyciem niejednokrotnie sprawia, że palacze odkładają pożegnanie z nałogiem na "wieczne nigdy". moment to zmodyfikować! Nie zyskasz nadliczbowych niepotrzebnych kilogramów, jeśli poznasz mechanizm tycia po rzuceniu palenia oraz tajemnicę zgubnego wpływu nikotyny, które zdradza dietetyk katarzyna Dąbrowska-Górska z Poradni Dietetycznej Dietosfera. Dlaczego palacze niejednokrotnie okazują alt4 się szczupli, a po rzuceniu palenia tyją? Czy ma to korelację z tym, że palacze praktycznie jedzą mniej, a po rzuceniu palenia zaczynają się objadać? katarzyna Dąbrowska-Górska z Poradni Dietetycznej Dietosfera: Nikotyna działa podobnie jak kofeina, podnosi ciśnienie krwi i przyspiesza tempo przemiany metabolicznej. analizy pokazuję, że osoby, które rzuciły palenie tyją średnio mniej więcej 5 niepotrzebnych kilogramów, bez modyfikacje nawyków żywieniowych właśnie ; odstawienia nikotyny. Jeśli do tego dojdzie zwiększenie wrażliwości na smak i zapach, czyli czerpanie większej zadowolenia z spożywania, jak również zajadanie stresów, tudzież nerwowe menu, tzw. zajmowanie rąk jako rekompensata po papierosie - to wszystko może sprawić, że w krótkim czasie po rzuceniu palenia da się utyć nawet paręnaście niepotrzebnych kilogramów. Czy zna Pani przypadki osób, które traktowały palenie papierosów jak menu odchudzającą? Tzn. traktowały nikotynę jako środek odchudzający? katarzyna Dąbrowska-Górska: Osobiście nie spotykamy się z takim przypadkiem, ale słyszałam, że okazują się osoby, która mają takie "genialne" pomysły, by traktować nikotynę jako środek odchudzający. Czym to zagraża? katarzyna Dąbrowska-Górska: W grę zaliczają się wszystkie

niekorzystne efekty związane z pieczeniem: od szarej cery, brzydkiego aromatu z ust,

poprzez zmniejszenie pojemności płuc, aż po nowotwory - jedynie płuc, ponieważ palenie potęguje również zagrożenie raka piersi. Mając na uwadze, że po rzuceniu palenia tyje się bez modyfikacje nawyków żywieniowych mniej więcej 5 niepotrzebnych kilogramów, należy odpowiedzieć sobie na pytanie, co okazuje się groźniejsze: 5 niepotrzebnych kilogramów nadwagi czy nowotwór płuca? Odpowiedź okazuje się oczywista, ponieważ 5 niepotrzebnych kilogramów nadwagi to problem, który da się rozwiązać w ciągu 1-2 miesięcy, a nowotwór okazuje się zagrożeniem życia! Czy rzucając papierosy, należy natychmiast przejść na menu odchudzającą? katarzyna Dąbrowska-Górska: Rzucanie palenia z jednoczesnym zrzucaniem nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów to 2 mocne zadania. Bywają one za niełatwe, jednak warto się tego podjąć. zaleca się wykorzystać sytuację silnej motywacji i mocnej decyzji, czyli: zmieniam nawyki na zdrowsze!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness