Jak obniżyć cholesterol? Dieta strukturalna może Ci pomóc

Jak obniżyć cholesterol? Dieta strukturalna może Ci pomóc

Redakcja

2017-07-05

brak komentarzy

ajwiększe wartość w obniżeniu stężenia cholesterolu we krwi ma właściwe odżywianie się i wysiłek fizyczna. Zastosowanie w praktyce podanych tu rad pomoże ci w sposób naturalny zmniejszyć ilość „niedobrego” oraz zwiększyć ilość „dobrego” cholesterolu i „odmłodzić” twoje serce zmniejszając niebezpieczeństwo miażdżycy. Wysiłek fizyczna Wysiłek fizyczna bywa jedną z niewielu rzeczy, które mogą podnieść stężenie „dobrego” cholesterolu HDL, przy jednoczesnym obniżeniu „niedobrego” LDL. trenuj codziennie lub co najmniej co drugi dzień po zero 50 minut.

Taki regularnie podejmowany wysiłek wpłynie na zrzucenie niepotrzebnych niepotrzebnych kilogramów oraz dobre modyfikacje cholesterolu

. Powinien to być nawyk, który utrzymasz do zakończenia życia. lecznicze oddziaływanie   jak  uniknąć  wysokiego  cholesteroluwysiłku fizycznego nie ogranicza się do zapobiegania chorobom serca, mózgu oraz chorobom nowotworowym, ale wspiera również przeciwdziałać mnóstwo plagom nowoczesnej cywilizacji takim, jak nadwagę, stany depresyjne, choroba Alzhaimera. Poprawia humor oraz oddziałuje przeciwdepresyjnie poprzez wydzielane w trakcie wysiłku serotoniny oraz endorfin, zwanych powszechnie hormonami szczęścia. najwłaściwszy rodzaj wysiłku to taki, który bywa dostosowany do twojej aktualnej sprawności fizycznej oraz powinien być on modyfikowany razem z nią. Na początek da się zacząć od Nordic Walking, zwykłego spaceru, pilatesu lub jogi, a przy lepszej sprawności – od marszobiegu lub jazdy na rowerze. razem z poprawą sprawności w grę mogą wchodzić więcej wzbogacone programy ćwiczeniowe, wliczając w to pływanie, siłownię, gry grupowe czy gimnastyka. Ryby oraz kwasy omega 3 Jedząc ryby możesz zachować zdrowsze serce, ; zawartych w nich kwasów tłuszczowych omega 3, które obniżają ciśnienie tętnicze krwi oraz niebezpieczeństwo rozwoju blaszki miażdżycowej i wykazują oddziaływanie antyarytmiczne. U ludzi po zawale serca redukują niebezpieczeństwo nagłego zgonu. We krwi obniżają przede wszystkim triglicerydy. Polecane okazują się szczególnie makrele, sardynki, łososie, pstrągi oraz halibuty. Aby uniknąć dodawania niezdrowych tłuszczów, rybę musi przyrządzić w piekarniku, na przykład w foli aluminiowej, lub na grillu, albo ugotować na parze z ziołami. Należy wiedzieć, że ryba kupowana w puszkach musi być z dodatkiem oliwy extra virgine, a nie oliwy, gdzie w zamian za zdrowe kwasy omega 3 znajdują się kwasy tłuszczowe omega 6 działające odwrotnie do omega 3, również potrzebne organizmowi, ale jak wynika z eksperymentów analizujących dietę, zjadane przez nas w nadmiarze w przetworzonej żywości. Olej słonecznikowy da się zjadać na chłód jako do tego do sałatek, jeśli konkretny człowiek nie je przetworzonej żywności. Co zrobić jeśli konkretny człowiek nie lubi ryb oraz nie bywa przekonać się do nich? Należy wtedy do codziennej leczeniu odchudzającej dołączyć siemię lniane, olej lniany lub używać suplementy zawierające kwasy tłuszczowe omega 3. Jeśli decydujesz się na suplementy, pamiętaj o jedzeniu chudego mięsa świetnej jakości oraz warzyw w miejsce ryb.

Oliwa z oliwek Oliwa z oliwek zawiera zestaw przeciwutleniaczy

, które mogą obniżyć stężenie „niedobrego” cholesterolu LDL, nie obniżając jednocześnie stężenia „dobrego” cholesterolu HDL. musi to być oliwa extra virgin, czyli z pierwszego tłoczenia na chłód. Zjadaj codziennie 2-4 łyżek stołowych oliwy używając Dieta strukturalna w walce z wysokim poziomem cholesterolu jej do: sosu vinegrette (najdogodniej z czosnkiem) dodawanego do sałatek, polewania warzyw, obsmażania w niskich temperaturach lub duszenia chudego mięsa oraz warzyw, marynat. Polecane bywa również używanie oliwy do nawilżania pieczywa w zamian za masło a w szczególności za margarynę. Rozpuszczalny błonnik korzystny przepis na dzienną porcję owsianki 8 filiżanek zimnej płynu 1,5 szklanki płatków owsianych lub jęczmiennych (najdogodniej zamieniać co drugi dzień) 1/2 niewielkiej łyżeczki cynamonu 1 utarte jabłko szczypta soli szczypta kurkumy ewentualnie: posiekane migdały, suszone morele, rodzynki, figi, daktyle lub utarty banan Płatki wsypujemy do garnka, zalewamy 8 filiżankami zimnej płynu, wstawiamy na gaz, dodajemy szczyptę soli, gotujemy ok. 10 minut na niewielkim ogniu, nastepnie dodajemy utarte jabłko, szczyptę kurkumy oraz pół łyżeczki cynamonu i ewentualnie posiekane migdały, suszone morele lub utartego banana. Całość musi gotować się zero 15 minut, ale może dłużej,sposoby  na  obniżenie  cholesterolu do 40 minut - uwolni się wtedy więcej rozpuszczalnego błonnika. Przy dłuższym gotowaniu należy uzupełniać wodę. Rozpuszczalny błonnik przeciwdziała przedostawaniu się cholesterolu z jelita do krwi, pomagając obniżyć cholesterol całkowity oraz LDL. Zawierają go takie artykuły, jak na przykład: owsianka, jęczmień oraz płatki jęczmienne, suszone śliwki, fasola, gruszki oraz jabłka ze skórką, bakłażan. Półtorej szklanki płatków owsianych lub jęczmiennych zawiera około 6 g rozpuszczalnego błonnika. Dodając do nich starte jabłko lub utartego banana możemy zdobyć dzienną zalecaną porcję 10 g błonnika. Czosnek, cebula, szczypiorek jarzyny te przynależą do prebiotyków - symulują wzrost bakterii probiotycznych w jelitach i wykazują oddziaływanie przeciwzapalne. służą w sposób naturalny obniżyć cholesterol oraz cukier we krwi. Używaj ich w codziennej leczeniu, najdogodniej z dodatkiem oliwy extra virgine. Cynamon najwłaściwszy bywa cejloński. Obniża pułap cholesterolu oraz cukru we krwi i nieznacznie maleje jej krzepliwość. Dla spadku cholesterolu spożywaj w codziennej leczeniu łącznie około 1/2 niewielkiej łyżeczki cynamonu, dodając go do kawy, jabłek przyrządzonych na ciepło, porannej owsianki. Skonsultuj z lekarzem kwestię spożywania cynamonu w przypadku używania leków przeciwzakrzepowych jak na przykład Acenocumarol, Warfin, Pradaxa, czy Xarelto. Orzechy włoskie, laskowe oraz migdały Orzechy, w najbardziej znaczącym nasileniu te wymienione powyżej, ale również orzeszki ziemne, okazują się bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Redukują dzięki temu stężenie cholesterolu we krwi oraz utrzymują równowagę w krwioobiegu. Dzienna dawka orzechów musi wynosić około 40 g, czyli mniej więcej 2 łyżki stołowe. Powinny być świeżo obrane z łupiny – takie orzechy zachowują świeżość oraz nie jełczeją. Pamiętaj mimo wszystko, że orzechy to artykuły wysokokaloryczne. Nie jedz też orzechów solonych ani słodzonych. najrozsądniej używać ich w zamian za artykuły zawierające nasycone kwasy tłuszczowe dokładane do sałatek, takie jak: ser, mięso, grzanki, nie więcej mimo wszystko niż jedną garść dziennie. prawidłowa flora bakteryjna jelit i dobra kwaśność soku żołądkowego Spożywaj artykuły zawierające żywe kultury bakterii Lactobacillus. Godnym polecenia jedzeniem wpływającym korzystnie na florę bakteryjną jelit okazują się kiszonki, np. kiszona kapusta oraz sok z niej i alt2 kiszone ogórki. są one szczególnie kluczowe dla ludzi stosujących zazwyczaj leki przeciwdziałające zgadze lub antybiotyki. Rośliny strączkowe Zawierają rozpuszczalny błonnik oraz białko. Wprowadź do codziennej leczeniu odchudzającej fasolę, cieciorkę, groch, soczewicę. Czerwone wino Mała dawka czerwonego wina do jedzeniu co 2-gi dzień (dla ukochanego lampka, dla kobiety pół lampki) wspiera podwyższyć „korzystny” cholesterol HDL dzięki zawartości polifenoli. występujące w winie polifenole zwalczają procesy zapalne w krwioobiegu, zwiększają ich rozkurcz, zwalczają powstawanie zakrzepów, a dzięki temu wszystkiemu usprawniają przepływ krwi oraz zaopatrywanie serca w tlen. powstają przede wszystkim w skórce czerwonych winogron.

Znawcy twierdzą, że wyłącznie rodzaj winogron oraz teren z którego

pochodzą ma wartość dla ilości wytworzonych polifenoli, także pora przebywania w dębowych beczkach, który powinien wynosić powyżej 6 miesięcy. Polifenole utleniają się oraz tracą swoje walory zdrowotne w kontakcie z powietrzem, tak więc wino po otwarciu powinno być trzymane w zamkniętej butelce w schładzarce oraz spożywane w przeciągu kilku dni. ; utleniania, rodzynki oraz sok winogronowy nie okazują się już tak cennym źródłem polifenoli Podwyższony pułap cholesterolu, określany fachowo jako hipercholesterolemia, to obecnie jedno z najchętniej występujących zaburzeń metabolicznych. Problemy z poziomem cholesterolu zwiększają niebezpieczeństwo dolegliwości układu sercowo – naczyniowego, w tym zawału serca i udaru mózgu. A fakt bywa ta, że zazwyczaj to my sami szczególnie intensywnie na to pracujemy. tragiczna dietę, brak aktywności fizycznej i palenie papierosów to najważniejsze czynniki wpływające na rozwijanie się zaburzeń lipidowych w organizmie. Na los da się temu zapobiec. Czytaj dalej, a sprawdzisz jak tego dokonać! Cholesterol to substancja tłuszczowa występująca we wszystkich komórkach ciała. Oczywiście bywa on niezbędny do sprawnej pracy zawodowej zawodowej organizmu – bierze udział m.in. w powstawaniu wit. D, kwasów żółciowych i hormonów płciowych (głównego męskiego hormonu, estrogenów i progesteronu). Zdecydowana część cholesterolu (ok. 70%) powstaje w organizmie, syntetyzowana bywa przede wszystkim poprzez wątrobę, a w mniejszym nasileniu więc jelito cienkie. z kolei cholesterol pochodzący z leczeniu odchudzającej bywa ok. 30% puli cholesterolu całkowitego. za  wysoki  cholesterolTak naprawdę organizm okazuje się wytworzyć całą potrzebną dawkę cholesterolu do prawidłowego funkcjonowania (bywa tak w przypadku osób na leczeniu wegańskiej, wykluczających wszystkie składniki odzwierzęce) – nie ma konieczności transportowania go z pożywieniem. Cholesterol, zarówno taki wyprodukowany w organizmie ; dostarczony z pożywieniem, transportowany bywa w osoczu w formie lipoprotein (w powiązaniu z białkami). Dlatego też z wyjątkiem całkowitej zawartości cholesterolu niezmiernie ważna bywa jego zawartość w poszczególnych frakcjach białkowych, ponieważ to właśnie ona ma decydujące wartość w odkładaniu się blaszki miażdżycowej i rozwoju dolegliwości układu krążenia. W badaniach medycznych z wyjątkiem cholesterolu całkowitego możemy sprawdzić cholesterol LDL i cholesterol HDL. To właśnie te parametry oznaczają dawkę cholesterolu w poszczególnych frakcjach. Cholesterol LDL (lipoproteiny o niewielkiej gęstości) określany bywa powszechnie jako „zły” cholesterol. Zwyczajowo bywa 60 – 70% cholesterolu całkowitego.

Jego rola polega na transporcie cholesterolu do wszystkich komórek organizmu

gdzie zostaje wykorzystany m.in. do wytwarzania alt3 hormonów. Frakcja LDL transportuje cholesterol więc do komórek nabłonka garnków. Jeśli bywa go za dość dużo zaczyna odkładać się w tętnicach postaci blaszki miażdżycowej. analizy kliniczne potwierdzają, że cholesterol LDL bywa najważniejszym czynnikiem ryzyka związanym z rozwojem miażdżycy. To właśnie kontrola ilości owej frakcji lipidowej bywa nadrzędny cel zapobiegania chorobom układu krążenia. z kolei cholesterol HDL (lipoproteiny o dużej gęstości), powszechnie nazywany „świetnym” cholesterolem, odpowiada za transport cholesterolu z komórek organizmu (w tym nabłonka garnków) do wątroby. Frakcja HDL cholesterolu zbiera nadmiar cholesterolu z obwodu, dzięki czemu przeciwdziała odkładaniu się blaszki miażdżycowej i redukuje niebezpieczeństwo rozwoju dolegliwości układu krążenia. Zwykle bywa on 20 – 30% całościowej ilości cholesterolu. Z tego względu niezmiernie istotne bywa zachowanie odpowiedniego poziomu tylko cholesterolu całkowitego, ale przede wszystkim frakcji HDL i LDL (w tabeli poniżej znajdują się normy poszczególnych parametrów profilu lipidowego). Pamiętaj o regularnych badaniach poziomu cholesterolu! Zaburzenia w profilu lipidowym nie dają żadnych objawów – po cichutku doprowadzają do zmian w krwioobiegu, zagrażających zdrowiu a nawet życiu.  

Miażdżyca powstaje na skutek odkładania się cholesterolu pochodzącego z LDL w błonie wewnętrznej tętnic.

nadto wielka ilość cholesterolu trafia do komórek zwanych makrofagami. Makrofagi wypełnione dużą zawartością cholesterolu nazywane są komórkami piankowatymi. Pod błoną wewnętrzną tętnic znajdują się komórki mięśni gładkich. Komórki te na skutek zwiększających się ilości cholesterolu w błonie wewnętrznej garnków zaczynają wytworzyć tkankę włóknistą, która odgradza wytworzoną w obrębie naczynia warstwę tłuszczu od przepływającej krwi. Pokrywa ta zostaje dodatkowo umacniana poprzez odkładające się w niej sole wapnia. Tak powstaje twarda blaszka miażdżycowa, która zwęża światło tętnicy a jednakowym redukuje przepływ krwi do kluczowych organów (np. serca). mimo wszystko, wbrew pozorom, to nie bywa największy problem.   bogactwo: www.naukawpolsce.pap.pl Dużo więcej niebezpieczne są miękkie blaszki miażdżycowe, czyli te, które nie mają dodatkowo wytworzonej pokrywy włóknistej. Otóż miękkie blaszki miażdżycowe mają tendencję do pękania. W tej sytuacji do światła naczynia wylewa się zawartość blaszki miażdżycowej i powstaje zakrzep, który może częściowo albo bez wyjątku zamknąć światło tętnicy.

Miażdżyca najchętniej rozwija się w tętnicach wieńcowych

(doprowadzających bogatą w tlen i ; krew do serca) i przeprowadza do rozwoju choroby wieńcowej (choroby niedokrwiennej serca). Jeśli zdarzy się, że miękka blaszka miażdżycowa pęknie, a jej zawartość utworzy zakrzep, który zamknie światło tętnicy wieńcowej to wtenczas wspominamy o zawale serca. Oczywiście miażdżyca może występować w tętnicach w całym organizmie. W przypadku rozwoju miażdżycy w tętnicach szyjnych może dojść do udaru niedokrwiennego mózgu. Do zablokowania przepływu krwi pod oddziaływaniem blaszki miażdżycowej może dojść więc w tętnicach doprowadzających krew do nóg i górnych, tętnicach nerkowych czy tętnicy doprowadzającej krew do jelit (krezkowej).

Co wpływa na pułap cholesterolu? fakt bywa ta, że zaburzenia w profilu lipidowym są najchętniej skutkiem niezdrowego stylu życia. dietę bogatą w nasycone kwasy tłuszczowe, izomery trans kwasów tłuszczowych, proste i alkohol to podstawowy winowajca. niedobór aktywności fizycznej w szczególny sposób wpływa na spadek alt4 poziomu HDL i wzrost triglicerydów. Niezależnym i potężnym czynnikiem ryzyka sprzyjającym rozwojowi dolegliwości układu krążenia bywa palenie papierosów. Rzucenie nałogu sprzyja obniżeniu poziomu LDL cholesterolu i wzrostowi stężenia cholesterolu we frakcji HDL. Cholesterol to cząsteczki tłuszczu (lipidy), które odgrywają istotną funkcję pracy zawodowej serca, mózgu, wytwarzania hormonów płci oraz soków żółciowych. Jego nadmiar bywa mimo wszystko szkodliwy. Ile potrzebujemy cholesterolu W 75% cholesterol wytwarzany bywa przez wątrobę oraz w regule bywa to dawkę wystarczająca dla zapewnienia wszystkich funkcji ludzkiego ustroju. nadprogramowe 25% cholesterolu dostarczamy razem z jedzeniem. Niestety, nie zawsze bywa to cholesterol korzystny dla organizmu. W naszym organizmie są w różnych proporcjach dwa rodzaje cholesterolu.

Jeden to cholesterol LDL, który w kombinacji z białkiem przekazywany bywa z wątroby do komórek, gdyż nie rozpuszcza się w wodzie, transportowany bywa we krwi. Komórki pobierają go tyle, ile potrzebują, a nadmiar odkładany bywa w krwioobiegu. bywa to tzw. zły cholesterol. Drugi to cholesterol HDL, czyli pozytywny cholesterol, który w kombinacji z białkiem wędruje od komórek do wątroby. Im więcej HDL, tym mniej LDL składa się w naczyniach. Zdrowy człowiek powinien posiadać od 138 do 200 mg cholesterolu całkowitego na dl (decylitr). kluczowe okazują się mimo wszystko także składników dla poszczególnych typów. i tak LDL powinien wynosić poniżej 135 mg/dl, wynik powyżej 155 mg/dl bywa już nieprawidłowy oraz wymaga odpowiednich przeciwdziałań. Prawidłowe HDL dla facetów waha się między 35 a 70 mg/dl, a dla pań między 40 a 80 mg/dl. Niestety ok. 50% dorosłych Polaków ma nadto wysoki ilość cholesterolu LDL. Czym zagraża wysoki ilość cholesterolu LDL   Wysoki ilość cholesterolu LDL bywa poważne zagrożenie dla organizmu, a nawet życia.

Niestety nie zawsze jesteśmy tego świadomi oraz nie wiemy jak obniżyć cholesterol LDL, którego wysoki ilość może spowodować: miażdżycę garnków – najczęstsza przyczyna zawałów serca, wylewy krwi do mózgu, choroba niedokrwienna nóg. Zwłaszcza dwie pierwsze okazują się szczególnie niebezpieczne, gdyż stanowią najczęstszą przyczynę zgonów w Polsce. Uznane okazują się także za choroby cywilizacyjne, czyli spowodowane niewłaściwą dietą. Najważniejszą czynnikiem sprawczym wysokiego poziomu cholesterolu LDL bywa siedzący tryb życia oraz spożywanie suplementów wysokoprzetworzonych. LDL jak obniżyć LDL to zły cholesterol, który składa się na ściankach garnków oraz powoduje ich zatkanie. Do komórek dociera coraz mniej tlenu razem z krwią. Ma to negatywny wpływ na pracę licznych organów, a w dłuższym czasie okresu doprowadza do rozwoju licznych niebezpiecznych dolegliwości. Najważniejszym środkiem zaradczym bywa profilaktyka, czyli zmiana nawyków żywieniowych. Przede wszystkim należy zrezygnować z fast foodów, zawierających dużą dawkę konserwantów oraz tłuszczów. W codziennej leczeniu zaleca się zastąpić tłuszcze zwierzęce tłuszczami roślinnymi, które nie zawierają cholesterolu. w miejsce mięsa, należy spożywać więcej ryb. Wprowadziłeś te modyfikacje oraz nadal zastanawiasz się jak obniżyć ilość cholesterolu LDL? kolejne kroki będą nieco trudniejsze. Przede wszystkim pomocna bywa aktywność fizyczna, klika minut aktywności dziennie da doskonałe efekty, przy okazji pozwoli także zrzucić niepotrzebne kilogramy.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness