Jak oczyścić organizm na wiosnę? To musisz wiedzieć!

Jak oczyścić organizm na wiosnę? To musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-08-11

brak komentarzy

Najwyższy okres, aby letnie orzeźwienie oraz zastrzyk korzystnej energii dotarły oraz do naszego organizmu.neutralizację  organizmu

Najpierw mimo wszystko pora na małe porządki... Aby móc skutecznie przeprowadzić detoksykację organizmu, należy bacznie przyjrzeć się winowajcom takiego stanu rzeczy oraz dostępnym metodom odtruwania organizmu. Zdjęcie: Grand Velas Puerto Vallarta Wiosna zawitała już w pełni tylko w kalendarzu, dodatkowo w przyrodzie, która powoli budzi się do życia z zimowego letargu. Najwyższy okres, aby letnie orzeźwienie oraz zastrzyk korzystnej energii dotarły oraz do naszego organizmu. Najpierw mimo wszystko pora na małe porządki... Aby móc skutecznie przeprowadzić detoksykację organizmu, należy bacznie przyjrzeć się winowajcom takiego stanu rzeczy oraz dostępnym metodom odtruwania organizmu. Mamy nadzieję, że taki artykuł pomoże Państwu rozwiać wszelkie wątpliwości oraz zachęcić do podjęcia leczeniu oczyszczającej. Czy mój organizm potrzebuje oczyszczeniu Na początek oceńmy czy potrzebujemy leczeniu odtruwającej. W tym zamiarze, należy zadać sobie kilka prostych pytań. Czy w ciągu ostatnich 2 miesięcy?: miałem nawracające problemy z zasypianiem zazwyczaj czułem się wycieńczony/-a, brakowało mi energii oraz entuzjazmu do obowiązkach miałem problemy ze skupieniem uwagi moja cera zmieniła wygląd na ziemisty, szary moje paznokcie stały się łamliwe, włosy matowe, z tendencją do wypadania mój oddech miał nieświeży zapach dokuczała mi nadpotliwość cierpiałem na problemy metaboliczne, uczucie pełności po posiłku, notoryczne wzdęcia oraz gazy czułem się ociężały/-a, zazwyczaj puchły mi nogi paliłem papierosy oraz piłem olbrzymie ilości piwa zazwyczaj jadłem wysoce przetworzoną żywność miewałem niepohamowany apetyt na słodycze? letnie neutralizację to przebieg, który powinniśmy rozpocząć właśnie dziś, na przełomie wiosny oraz zimy, kiedy rozpoczyna się przesilenie letnie. Nagle zaczynamy być zmęczeni, rozdrażnieni oraz zdekoncentrowani. Czasem cierpimy na bezsenność, a innym razem nie możemy się obudzić, ponieważ śpimy dość „ciężko” oraz długo. Czasem odczuwamy apatię albo jesteśmy wewnętrznie „rozbici”. Bywa, że częściej dochodzi do kłótni z partnerem albo z pracownikami, a najłatwiejsze sprawy nużą nas, drażnią oraz bez wyraźnej przyczyny potrafią wyprowadzić nas w równowagi. Jesteśmy także więcej podatni na z pozoru niegroźne infekcje, a przypadłości, z którymi walczymy od dłuższego czasu nagle się intensyfikują – przypominają o sobie np. nerwobóle, migreny, dawne kontuzje albo wrzody. Zmęczenie, rozbicie, niedociągnięcie energii, alergie, migreny –  to właśnie główne symptomy przesilenia wiosennego, którym specjaliści nazywają syndrom zmęczenia wiosennego. jest przesilenie letnie oraz jak sobie z nim radzić? objawia się przede wszystkim utratą energii życiowej oraz witalności, sennością, ogólnym osłabieniem oraz bólami ciała. symptomy przesilenia mogą pokonywać kilka tygodni. W tym czasie np. wypadają nam włosy, które stają się słabe oraz matowe, łamią się paznokcie, a skóra jest szara oraz pozbawiona blasku. Trudno nam się skupić, mamy słabszy refleks oraz do tego łatwo się denerwujemy. Dlaczego tak się dzieje? Zimą spędzamy mniej czasu na powietrzu, mniej się ruszamy, jemy mniej owoców oraz warzyw oraz rzadziej widujemy słońce. Dni okazują się krótsze, a nasz organizm przyzwyczaja się do długich wieczorów spędzanych 4 ścianach, oraz do mniejszej aktywności fizycznej. Zapadamy niemal w „zimowy sen”, ponieważ prędzej robi się ciemno. W punkcie przełomu, czyli okresu który przeżywamy właśnie dziś, gdy zima z wiosną spotykają się w postaci wysokich skoków ciśnienia oraz zmiennych (wręcz skrajnych) warunków atmosferycznych (co da się zwłaszcza ostatnio zauważyć za oknem :)), etap naszego umysłu oraz ciała odpowiada niezwykle intensywnie. Nagle musimy się przestawić na dłuższą aktywność w ciągu dnia, zmusić organizm do „oddziaływania” poprzez większą zawartość godzin. niedobór ochoty do oddziaływania, niemal przewlekłe zmęczenie oraz niewyspanie oraz tragiczna kondycja ciała oraz włosów to postać „walki” naszego ciała z nadchodzącymi zmianami w przyrodzie, na które nagle musimy się przestawić. Czy Przedwiosenne porządki – oczyszczanie organizmu da się się do tego przygotować? da się. Przesilenie letnie nie dotyka przecież wszystkich w równym stopniu. Zwykle więcej cierpią osoby, które… ostrożnie mówiąc się zaniedbały. Nieprawidłowa jadłospis (mimo ograniczonej ilości świeżych warzyw oraz owoców, zimą da się przecież dostarczać organizmowi licznych witamin), za dość mała zawartość aktywności oraz rześkiego powietrza (usprawiedliwianie się złą pogodą), czy nieprawidłowy sen, o którym więcej napisałam w tym artykule (chodzi o osoby, które nie kładły się wystarczająco prędko spać, aby organizm mógł w odpowiedni sposób wypocząć oraz się zregenerować). Jeśli do tego dochodziły leki albo używki, to rzeczywistość zdecydowanie dodatkowo się psuje. Nie znaczy to mimo wszystko, że takie osoby muszą pogodzić się z „cierpieniem” oraz przeczekać taki  trudny dla nich pora nic nie robiąc.  Wręcz przeciwnie – powinny szczególnie w tym czasie o siebie zadbać. Jak? drogocenne jest prawidłowe oczyszczenie. Czy należy się oczyszczać?

Ludzki organizm posiada naturalną zdolność do samooczyszczenia oraz odnowy.  jak  oczyścić  organizm  wiosną

Robi to nieustannie. odpowiedzialne są za to przede wszystkim wątroba oraz nerki, ale oczyszczamy się także poprzez pory ciała (pot), oraz oddech. Pomimo tych naturalnych zdolności naszych organizmów, możemy oraz powinniśmy je wspierać w tym procesie, skoro już tysiące lat temu (gdy świat oraz pożywienie nie były tak zatrute jak obecnie) medycyna chińska, ajurweda, a na naszych terenach także mnisi (np. ojcowie Benedyktyni) stworzyli nieprzetworzone  systemy, które wpływają na oraz wspierają przebieg oczyszczania. W dzisiejszym, zanieczyszczonym świecie sezonowe neutralizację organizmu jest absolutnie niezbędne. Zgromadzone w organizmie toksyny skutkują tym alergie, spadek energii życiowje, defekty ciała, osłabienie włosów, doprowadzają nawet do stanom depresyjnym. W skrajnych przypadkach organizm broniąc się przed toksynami wytwarza torbiele oraz modyfikacje rakowe. Co interesujące, specjaliści oszacowali, że w organizmie przeciętnego człowieka może odłożyć się w ciągu jednego roku nawet 8 niepotrzebnych niepotrzebnych kilogramów trucizn! Toksyny, a więc zanieczyszczenia, które gromadzą się w naszych organizmach, możemy rozpisać na zewnętrzne oraz wewnętrzne. Zewnętrzne to przywołane wcześniej leki, pożywienie, napoje, używki, zanieczyszczone powietrze itd. Toksyny wewnętrzne to skutek złych emocji, przede wszystkim kumulowanego stresu, który niszczy nasze ciała w sposób jak najbardziej fizyczna. Dlatego neutralizację organizmu możemy przeprowadzić na licznych różnych terenach, a najrozsądniej jest wyznaczyć sobie na to  przynajmniej 7 dni. powinno być ono świetnie zaplanowane oraz odpowiedzialnie przeprowadzone. Oczywiście możemy przeprowadzać krótkotrwałe głodówki, ale wymagają dość odpowiedzialnego, indywidualnego podejścia, dlatego dzisiaj nie będę o nich pisała. Dzisiaj przybliżę podstawowe elementy prawidłowego, zdrowego, rozsądnego oczyszczania. Dlaczego powinniśmy się oczyszczać? ubóstwiam obserwować naturę oraz z niej czerpać mądrość. Gdy opadną śniegi, na polach występuje duża zawartość kamieni (efekt przesuwania się wierzchniej warstwy piasku w głąb gleby), a jadąc poprzez Polskę widzimy dziś duże ilości śmieci. Jeśli rolnik nie oczyści pola, a okaże się je użyźniać, wzmacniać oraz oraz nawozić, to bez względu na to jak dobrych oraz skutecznych suplementów powinno używał, jego plony będą marne, gdyż pole było oraz pozostało zanieczyszczone. Dlatego na wiosnę zawsze wszelkie prace na polu oraz w ogrodzie rozpoczyna się od oczyszczania. Podobnie jest z naszym organizmem – możemy starać się go wzmacniać, uodparniać oraz odżywiać, nawet najlepszym, najzdrowszym oraz najbardziej ekologicznym pożywieniem, ale jeśli nie oczyścisz najpierw organizmu, te wysiłki nie przyniosą żadnych rezultatów. Wręcz przeciwnie – zawartość toksyn powinno kumulowała. Więc jeśli używasz pigułek (nawet „jedynie” przeciwbólowych), pijesz alkohol, zdarza ci się raz na jakiś moment zjeść pożywienie zawierając konserwanty albo złe tłuszcze, to na pewno zauważasz w własnym organizmie skłonność do zakażeń, bólów głowy, osłabienia, a skóra staje się jak gąbka, miękka oraz mało elastyczna, ciało jest napuchnięte oraz występuje skłonność do alt2 zatrzymywania

płynu mineralnej w organizmie.

powiększa się waga ciała oraz nawet najwspanialsze kuracje odchudzające prawdopodobnie na dłuższą metę nie przyniosą żadnych efektów. obecnie jest dobry pora na to, by zmodyfikować swoje życie, zmodyfikować swoje nawyki, by nareszcie przeprowadzić porządek w własnym organizmie. dość wskazane okazują się raz w roku radykalne kuracje oczyszczające, ale one wymagają czasu, spokoju, odpowiedniego zrobienia oraz przede wszystkim urlopu. Radykalne neutralizację ; tym, że trzeciego dnia występuje zastój – uwolnione toksyny skutkują tym niekorzystne samopoczucie, które mija czwartego albo piątego dnia zabiegu. świetnie jest ją połączyć z oczyszczaniem emocji oraz ducha, pozbywania się starych wzorców oraz tego, co nas blokuje by swobodnie oraz z radością ruszyć do przodu. neutralizację które dzisiaj Wam proponuję nie jest obciążające dla organizmu, nie musimy brać urlopu by je przeprowadzić. trzeba wprowadzić modyfikacje do własnego codziennego stylu życia, by wkrótce przekonać się,jak  oczyścić  organizm że czujemy się lżejszy, młodsi oraz pełni wigoru. To jest dobry pora, by przygotować nasze organizmy na wszelkie dobrodziejstwa, jakie w najbliższych miesiącach zaoferuje nam natura – one nas dopomogą, a ja będę pisała Wam o tym co przeprowadzić, by jak najrozsądniej to wykorzystać! 1. Właściwa jadłospis Przede wszystkim należy zacząć od modyfikacje leczeniu odchudzającej. Jeśli takiej nasze posiłki były nieregularne, nieobarczone wartościowych preparatów odżywczych, najwyższy pora aby stały się zdrowe, lekkie oraz notoryczne. Kwiecień to idealna pora na domową uprawę kiełków (link) – nasiona rzeżuchy, pszenicy, lucerny, czy rzodkiewki uzupełnią nasz organizm w wit. z zespoły B oraz A, C, E, także cenne składniki mineralne, takie jak potas, magnez, czy wapń. Doskonale nadają się do sałatek, kanapek (jedynie razowe pieczywo!), serków (najrozsądniej kozie) oraz nie wymagają mnóstwo wysiłku w uprawie. Nieodłącznym elementem zbilansowanej leczeniu odchudzającej okazują się ryby, zasobne w NNKT oraz jarzyny oraz kasze, zawierające mnóstwo witamin oraz minerałów. We wzbogacaniu leczeniu odchudzającej oraz wspomaganiu odporności pomogą nam także nieprzetworzone medykamenty, takie jak czosnek, czy chrzan, o którego cechach przeczytacie tutaj. Koniecznie trzeba posiadać na uwadze, że nasza jadłospis praktycznie powinna być wolna od chemicznych dodatków oraz możliwie jak najmniej przetworzona. wielokrotnie zapominamy, że pożywienie to „paliwo” dla naszego organizmu – od jego jakości jest zależne nasze zdrowie, samopoczucie oraz energię. niedobór świeżych owoców czy warzyw możemy sobie zrekompensować dietą zasobną w nasiona (ciecierzyca, soczewica, fasola, siemię lniane, nasiona dyni, słonecznika, sezamu, chia) oraz kasze. świetnie jest też spożywać orzechy oraz migdały (oczywiście w niewielkich dawkach), sezam, jarzyny korzeniowe oraz kapustne, ryby oraz świetnej jakości oleje oraz oliwy. oraz oczywiście dużo polskich jabłek! letnie neutralizację to przebieg, który powinniśmy rozpocząć właśnie obecnie, na przełomie wiosny i zimy, kiedy rozpoczyna się przesilenie letnie. Nagle zaczynamy być zmęczeni, rozdrażnieni i zdekoncentrowani. Czasem cierpimy na bezsenność, a innym razem nie możemy się obudzić, gdyż śpimy szczególnie „ciężko” i długo.

Czasem odczuwamy apatię albo jesteśmy wewnętrznie „rozbi

ci”. Bywa, że częściej dochodzi do kłótni z partnerem albo z pracownikami, a najłatwiejsze sprawy nużą nas, drażnią i bez wyraźnej przyczyny potrafią wyprowadzić nas w równowagi. Jesteśmy także więcej podatni na z pozoru niegroźne infekcje, a problemy, z którymi walczymy od dłuższego czasu nagle się umacniają – przypominają o sobie np. nerwobóle, migreny, dawne kontuzje albo wrzody. Zmęczenie, rozbicie, niedociągnięcie energii, alergie, migreny –  to właśnie główne efekty przesilenia wiosennego, którym specjaliści nazywają syndrom zmęczenia wiosennego. co to jest przesilenie letnie i jak sobie z nim radzić? objawia się przede wszystkim utratą energii życiowej i witalności, sennością, ogólnym osłabieniem oraz bólami ciała. symptomy przesilenia mogą pokonywać kilka tygodni. W tym czasie np. wypadają alt3 nam włosy, które stają się słabe i matowe, łamią się paznokcie, a skóra jest szara i pozbawiona blasku. Trudno nam się skupić, mamy słabszy refleks i do tego łatwo się denerwujemy. Dlaczego tak się dzieje? Zimą spędzamy mniej czasu na powietrzu, mniej się ruszamy, jemy mniej owoców i warzyw oraz rzadziej widujemy słońce. Dni okazują się krótsze, a nasz organizm przyzwyczaja się do długich wieczorów spędzanych mieszkaniu, oraz do mniejszej aktywności fizycznej. Zapadamy niemal w „zimowy sen”, gdyż prędzej robi się ciemno. W sytuacji przełomu, czyli okresu który przeżywamy właśnie obecnie, gdy zima z wiosną spotykają się w postaci wysokich skoków ciśnienia oraz zmiennych (wręcz skrajnych) warunków atmosferycznych (co da się zwłaszcza ostatnio zauważyć za oknem :)), etap naszego umysłu i ciała odpowiada niezwykle intensywnie. Nagle musimy się przestawić na dłuższą aktywność w ciągu dnia, zmusić organizm do „oddziaływania” przez większą zawartość godzin. niedobór chęci do oddziaływania, niemal przewlekłe zmęczenie i niewyspanie oraz tragiczna kondycja skóry i włosów to postać „zmagania się” naszego ciała z nadchodzącymi zmianami w przyrodzie, na które nagle musimy się przestawić. Czy da się się do tego przygotować? da się. Przesilenie letnie nie dotyka przecież wszystkich w równym nasileniu. Zwykle więcej cierpią osoby, które… delikatnie mówiąc się zaniedbały. Nieprawidłowa dietę (mimo ograniczonej ilości świeżych warzyw i owoców, zimą da się przecież dostarczać organizmowi licznych witamin), nazbyt mała zawartość aktywności oraz rześkiego powietrza (usprawiedliwianie się złą pogodą), czy nieprawidłowy sen, o którym więcej napisałam w tym artykule (chodzi o osoby, które nie kładły się wystarczająco prędko spać, aby organizm mógł w odpowiedni sposób odpocząć i się odnowić). Jeśli do tego dochodziły leki albo używki, to rzeczywistość zdecydowanie dodatkowo się psuje. Nie znaczy to jednak, że takie osoby muszą pogodzić się z „cierpieniem” i przeczekać taki  trudny dla nich moment nic nie robiąc.  Wręcz przeciwnie – powinny szczególnie w tym czasie o siebie zadbać. Jak? drogocenne jest prawidłowe oczyszczenie. Czy należy się oczyszczać? Ludzki organizm posiada naturalną zdolność do samooczyszczenia i odnowy. Robi to nieustannie. odpowiedzialne są za to głównie wątroba oraz nerki, ale oczyszczamy się także poprzez pory skóry (pot), oraz oddech. Pomimo tych naturalnych zdolności naszych organizmów, możemy i powinniśmy je wspierać w tym procesie, skoro już tysiące lat temu (gdy świat i pożywienie nie były tak zatrute jak obecnie) medycyna chińska, ajurweda, a na naszych terenach także mnisi (np. ojcowie Benedyktyni) stworzyli naturalne  systemy, które wpływają na i wspierają przebieg oczyszczania. W dzisiejszym, zanieczyszczonym świecie sezonowe neutralizację organizmu jest absolutnie niezbędne. Zgromadzone w organizmie toksyny skutkują tym alergie, spadek energii życiowje, defekty skóry, osłabienie włosów, doprowadzają nawet do stanom depresyjnym. W skrajnych przypadkach organizm broniąc się przed toksynami wytwarza torbiele i zmiany rakowe. Co interesujące, specjaliści oszacowali, że w organizmie przeciętnego człowieka może odłożyć się w ciągu jednego roku nawet 8 nadprogramowych niepotrzebnych kilogramów trucizn! Toksyny, a więc zanieczyszczenia, które gromadzą się w naszych organizmach, możemy pogrupować na zewnętrzne i wewnętrzne. Zewnętrzne to przywołane wcześniej leki, pożywienie, napoje, używki, zanieczyszczone powietrze itd. Toksyny wewnętrzne to skutek złych emocji, głównie kumulowanego sytuacji stresogennych, który niszczy nasze ciała w sposób jak zwłaszcza ruchowy. Dlatego neutralizację organizmu możemy przeprowadzić na licznych różnych terenach, a najdogodniej jest wyznaczyć sobie na to  przynajmniej 7 dni. musi być ono prawidłowo zaplanowane i odpowiedzialnie przeprowadzone. Oczywiście możemy przeprowadzać krótkotrwałe głodówki, ale wymagają szczególnie odpowiedzialnego, indywidualnego podejścia, dlatego dzisiaj nie będę o nich pisała. Dzisiaj przybliżę podstawowe elementy prawidłowego, zdrowego, rozsądnego oczyszczania. Dlaczego powinniśmy się oczyszczać? ubóstwiam obserwować naturę i z niej czerpać mądrość. Gdy opadną śniegi, na alt4 polach występuje duża zawartość kamieni (efekt przesuwania się wierzchniej warstwy piasku w głąb gleby), a jadąc przez Polskę widzimy obecnie duże ilości śmieci. Jeśli rolnik nie oczyści pola, a będzie je użyźniać, wzmacniać i i nawozić, to bez względu na to jak dobrych i skutecznych środków jest używał, jego plony będą marne, gdyż pole było i pozostało zanieczyszczone. Dlatego na wiosnę zawsze wszelkie prace na polu i w ogrodzie rozpoczyna się od oczyszczania. Podobnie jest z naszym organizmem – możemy starać się go wzmacniać, uodparniać i odżywiać, nawet najlepszym, najzdrowszym i zwłaszcza ekologicznym pożywieniem, ale jeśli nie oczyścisz najpierw organizmu, te wysiłki nie przyniosą żadnych rezultatów. Wręcz przeciwnie – zawartość toksyn jest się kumulowała. Więc jeśli używasz pigułek (nawet „wyłącznie” przeciwbólowych), spożywasz alkohol, zdarza ci się raz na jakiś czas zjeść pożywienie zawierając konserwanty albo złe tłuszcze, to na pewno zauważasz w własnym organizmie skłonność do zakażeń, bólów głowy, osłabienia, a skóra staje się jak gąbka, miękka i mało elastyczna, ciało jest napuchnięte i występuje skłonność do zatrzymywania h2o w organizmie. powiększa się waga ciała i nawet najwspanialsze kuracje odchudzające prawdopodobnie na dłuższą metę nie przyniosą żadnych efektów. dziś jest korzystny moment na to, by zmodyfikować swoje życie, zmodyfikować swoje nawyki, by nareszcie przeprowadzić porządek w własnym organizmie. dość wskazane okazują się raz w roku radykalne kuracje oczyszczające, ale one wymagają czasu, spokoju, odpowiedniego zrobienia i przede wszystkim urlopu. Radykalne neutralizację wiąże się tym, że trzeciego dnia występuje zastój – uwolnione toksyny skutkują tym niekorzystne samopoczucie, które mija czwartego albo piątego dnia leczeniu. dobrze jest ją połączyć z oczyszczaniem emocji i ducha, pozbywania się starych wzorców i tego, co nas blokuje by swobodnie i z radością ruszyć do przodu. neutralizację które dzisiaj Wam proponuję nie jest obciążające dla organizmu, nie musimy brać urlopu by je przeprowadzić. okaże się wystarczające wprowadzić zmiany do własnego codziennego stylu życia, by wkrótce przekonać się, że czujemy się lżejszy, młodsi i pełni wigoru. To jest korzystny moment, by przygotować nasze organizmy na wszelkie dobrodziejstwa, jakie w najbliższych miesiącach zaoferuje nam natura – one nas dopomogą, a ja będę pisała Wam o tym co przeprowadzić, by jak najdogodniej to wykorzystać! 1. Właściwa dietę Przede wszystkim należy zacząć od zmiany diety. Jeśli owej nasze posiłki były nieregularne, nieobarczone wartościowych substancji odżywczych, najwyższy moment aby stały się zdrowe, lekkie i notoryczne. Kwiecień to idealna pora na domową uprawę kiełków (link) – nasiona rzeżuchy, pszenicy, lucerny, czy rzodkiewki uzupełnią nasz organizm w wit. z zespołu B oraz A, C, E, także cenne składniki mineralne, takie jak potas, magnez, czy wapń. Doskonale nadają się do sałatek, kanapek (wyłącznie razowe pieczywo!), serków (najdogodniej kozie) oraz nie wymagają mnóstwo wysiłku w uprawie. Nieodłącznym elementem zbilansowanej diety okazują się ryby, zasobne w NNKT oraz jarzyny i kasze, zawierające mnóstwo witamin i minerałów. We wzbogacaniu diety i wspomaganiu odporności pomogą nam także naturalne medykamenty, takie jak czosnek, czy chrzan, o którego cechach przeczytacie tutaj. Koniecznie trzeba wiedzieć, że nasza dietę praktycznie może być wolna od chemicznych dodatków i możliwie jak najmniej przetworzona. zazwyczaj zapominamy, że pożywienie to „paliwo” dla naszego organizmu – od jego jakości jest zależna nasze zdrowie, samopoczucie i żywotność. niedobór świeżych owoców czy warzyw możemy sobie zrekompensować dietą zasobną w nasiona (ciecierzyca, soczewica, fasola, siemię lniane, nasiona dyni, słonecznika, sezamu, chia) oraz kasze. dobrze jest też spożywać orzechy i migdały (oczywiście w niewielkich dawkach), sezam, jarzyny korzeniowe i kapustne, ryby i świetnej jakości oleje i oliwy. i oczywiście dużo polskich jabłek!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness