Jak ograniczyć sól? Praktyczne sposoby!

Jak ograniczyć sól? Praktyczne sposoby!

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

ograniczenie spożycia soli może udzielić pomocy w obniżeniu ciśnienia, co tymczasem wspiera utrzymać serce w doskonałej kondycji. gdyż większość z nas je więcej soli, niż jest to zalecane (6 g, czyli 1 płaska łyżeczka), powinniśmy pomyśleć o ograniczeniu jej spożycia.

Zawsze możesz przetestować dodać mieszanki przypraw i ziół, aby dania dobrze smakowały, to zadziwiające jak szybko kubki smakowe przyzwyczajają się do zmian w diecie, a przy stopniowym ograniczaniu soli różnica w smaku nie musi być wyczuwalna.

oto 10 prostych sposobów, które pomogą ci ograniczyć dawkę konsumowanej Sól – jak ją ograniczyć i wybrać najzdrowszą? soli:

Sam przygotowuj posiłki

Dzięki temu możesz kontrolować dawkę dodawanej soli i sodu. Szukaj dobrych przepisów na dania zasobne w błonnik, o niskiej zawartości tłuszczu i oparte na z pełnego ziarna składnikach.

schowaj solniczkę

Unikaj dodawania soli do wody mineralnej podczas przyrządzania posiłków ziemniaków, makaronu lub ryżu. Na stole postaw młynek do pieprzu, ale solniczkę świetnie schowaj. Jeśli dodajesz soli podczas przyrządzania posiłków, używaj soli niskosodowej.

Zrezygnuj z wędlin kupowanych w sklepach

wykonuj kanapki z pieczonym lub grillowanym mięsem w miejsce używania mięsa w puszcze lub mięsa przetwarzanego, które mogą zawierać ogromne ilości sodu.

W jak używać mniej soli pierwszej kolejności używaj świeżych lub mrożonych składników

Gotuj, używając świeżych lub mrożonych warzyw i świeżej, mrożonej lub ususzonej fasoli tak zazwyczaj, jak to możliwe. Jeśli podczas przyrządzania posiłków aplikujesz warzywa lub fasolę z puszki, opłucz je przed użyciem, by pozbyć się nadmiaru dodanej do nich soli.

Czytaj wiadomości o składniki odżywczej i listę składników

Nie zapomnij o czytaniu etykiet na opakowaniach. Na etykietach sól zazwyczaj pojawia się jako sód (6 gramów soli odpowiada 2,5 gramom sodu). W przypadku mrożonek patrz na wiadomości "składniki odżywcze w jednej porcji".

Kupuj składniki niskosodowe i te  na co zamienić sól o obniżonej zawartości sodu

Na opakowaniach składników szukaj słów jak na przykład "bez soli", "z mniejszą ilością soli", "niskosodowe" lub "bez dodatku sodu". menu o bogatszym smaku Eksperymentuj z różnymi ziołami i przyprawami, by dania zyskały kolejne walory smakowe bez konieczności używania soli.

Rozsądnie zabierz przekąski

Zrezygnuj ze słonych przekąsek i dopilnuj na przetworzone spożywanie, takie jak krakersy, nachos, chipsy ziemniaczane czy precle, ser, sosy, przetworzone konserwy, zupy w puszcze lub w proszku czy mrożone dania. zamiast nich sięgaj po świeże owoce i warzywa, niesolony popcorn, niesolone orzechy czy niesolone krakersy.

Jedząc jak nie używać soli poza domem, ogranicz konsumowanie sodu

Pizza, kanapki, hot-dogi i hot dogi okazują się głównym źródłem sodu w naszej diecie. Jedząc poza domem, zabierz dania o niskiej zawartości soli, rozpatrz zamówienie mniejszej porcji lub jedz danie na pół z przyjacielem. Jeśli to możliwe, sprawdź wcześniej menu oferowane przez restaurację i wiadomości o składniki odżywczej.

lub cierpliwy

minie trochę okresu, zanim Twoje kubki smakowe przyzwyczają się do pokarmów o mniejszej zawartości sodu czy soli, ale nareszcie się uda! oraz pamiętaj, każda mała zmiana, jakiej dokonujesz, jest krokiem na drodze do zdrowego serca.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness