Jak pić regularnie wodę? 5 praktycznych wskazówek!

Jak pić regularnie wodę? 5 praktycznych wskazówek!

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Latem, szczególnie w upalne dni, należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. zaleca się wypróbować się do kilku praktycznych wskazówek pozytywnego nawodnienia.

1. Zaczynaj dzień od filiżanki płynu. Czysta woda może być głównym źródłem wody w naszej codziennej diecie i stanowić przynajmniej 60-80 procentach tego, co w ciągu całego dnia wypijamy. Woda jest najkorzystniejszym wyborem – jest naturalna, nie posiada kalorii ani zbędnych dodatków.

2. Miej wodę zawsze w Jak pamiętać o piciu wody? 5 wskazówek! zasięgu ręki i wybieraj nią systematycznie w ciągu całego dnia. Wodę należy pić regularnie przez cały dzień, niewielkimi porcjami, by uzupełniać ją w czasie proporcjonalnym do jej utraty. Tylko wtedy zostanie wchłonięta do tkanek i odpowiednio wykorzystana w trakcie procesów zachodzących w organizmie.

3. Woda wspiera regulować temperaturę ciała. Kiedy temperatura powietrza wzrasta, z powierzchni naskórka zaczyna parować woda w postaci potu. Dzięki temu mechanizmowi organizm może regulować swoją regularność w piciu wody temperaturę zarówno latem, i zimą. Właściwe nawodnienie wspiera zapobiegać przegrzaniu naszego ciała.

4. Pamiętaj, że przeciętny człowiek powinien wypijać ok. 2 l wody dziennie. Dorosła kobieta potrzebuje dziennie około 1,6 litra wody, mężczyzna ok. pół litra więcej. najrozsądniej, aby większość z tego stanowiła woda, która najrozsądniej gasi pragnienie. Zapotrzebowanie na wodę jest zależne jedynie od wieku, wagi ciała, płci, stanu fizycznego, ale również od temp. powietrza. okazuje się to jak często pić wodę szczególnie kluczowe w czasie upalnych dni.

5. Napij się płynu, zanim poczujesz pragnienie. Większość z nas sięga po wodę tylko wtedy, kiedy pojawia się pragnienie, które jest i sygnałem odwodnienia. Należy pamiętać, że nawet nieznaczne, 1-2 procentowe odwodnienie organizmu może powodować przesuszenie w ustach, spadek wydolności organizmu, zwiększone odczucie gorąca, zmęczenie, modyfikacje ciśnienia krwi, zawroty i bóle głowy.

6. Możesz urozmaicać odczucie smakowe płynu. Woda z liściem świeżej liści mięty, jak pamiętać o piciu wody plastrem cytryny albo pomarańczy delikatnie zmieni odczucie smakowe oraz jest miała oddziaływanie orzeźwiające, szczególnie wtedy, kiedy temperatura powietrza jest wysoka.

7. Zachęcaj pozostałych do regularnego picia płynu. Wychodząc z domu latem, należy pamiętać jedynie o odpowiednim ubiorze i okularach przeciwsłonecznych, ale przede wszystkim o zabraniu ze sobą butelki płynu. zaleca się dawać dobry przykład i zachęcać pozostałych do tego, by dbali o zdrowe nawyki związane z regularnym piciem płynu.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness