Jak poprawić samopoczucie zimną? To musisz wiedzieć!

Jak poprawić samopoczucie zimną? To musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

okazują się trzy podstawowe metody polepszenia nastroju – dobry film (najrozsądniej komedia),jak  mieć  lepsze  samopoczucie  zimą

ruch (rower, bieg, sporty walki, piłka nożna itd) oraz spędzenie momentu w świetnym towarzystwie. Obniżenie nastroju wielu przypadkach łączy się z brzydka pogodą, najcześciej typowo jesienną szarugą, deszczem i niewielkim ciśnieniem atmosferycznym. okazują się osoby, które przy takiej aurze rozkwitają, nie mniej mimo wszystko większość ludzi deklaruje, że nie lubi brzydkiej pogody i przypisuje jej swój obniżony nastrój. Niektórych wiec już dopadla zimowa depresja, inni mają jedynie zły nastrój. Byle do wiosny – powtarzamy, ale do wiosny zostało przecież wciaż dodatkowo mniej więcej pół roku. Czy może może być sposób, by przeżyć chłodną porę roku w świetnym nastroju? Przede wszystkim nie zgadzajmy się na to, że zima musi być też gorzej. Dużo jest zależna od nas samych. Chcesz być też uszczęśliwiona zima? Spróbuj różnych sposobów. Sprawdź środki na poprawę nastroju nie na receptę. też skoro uznasz, że niektóre z nich nie są dla ciebie, pozostałe powinny pomóc ci odzyskać dobre samopoczucie. Ludzki mózg pracuje sprawniej i wydajniej. Kiedy posiadasz dobry humor, twój organizm produkuje więcej adrenaliny, która polepsza czujność i uwagę, poprawia pamięć i kojarzenie, wpływa na zdolność uczenia się i pomysłowość.dobre  samopoczucie  zimą Sprawia, że jesteś więcej tworcza, prędzej podejmujesz decyzje i rozwiązujesz problemy. Rzadziej cierpisz. Pozytywny nastrój polepsza stężenie immunoglobulin i potęguje aktywność histaminy, hormonu mobilizującego system odpornościowy. Podwyższa też zawartość we krwi i skuteczność oddziaływania leukocytow, komórek obronnych ludzkiego ustroju. Dużo razy może być tak, że nic nam się nie chce, nie mamy w ogóle ochoty do oddziaływania, zachowujemy się jakbyśmy byli w zaawansowanym stadium depresji. dzieje się tak najcześciej wtenczas kiedy akurat coś tam nam nie wychodzi, kiedy np. zawiedliśmy kogoś na kim nam zależało. Zamykamy się w sobie, nie wiemy co dalej ze sobą wykonać, najchętniej zapadlibyśmy w zimowy sen.  jak  poprawić  nastrój  zimą  Ponad 50 % niewiast, które urodzily dziecko, parę dni po Gorsze samopoczucie zimą? To przez niewystarczającą ilość płynów porodzie wpada w psychiczny dołek. Czuja zmęczenie, zniechecenie, popłakuja sobie, wydaje im się, że obowiazki są ponad ich siły i je przerastają. W miesiacach jesiennych, kiedy dominuje słota i niedostatek światła, u praktycznie wszystkich ludzi występuje obniżenie nastroju. powinniśmy przetrwać 60 dni, podczas których może być ciemno zarówno kiedy wychodzimy do obowiązków, oraz kiedy wracamy mieszkania. da się nie mniej mimo wszystko temu przeciwdzialać, np. słuchając muzyki, zmieniając wystrój pomieszczeń, nawiązując pozytywne kontakty z ludźmi, szukając dobrych wiadomości i robiąc dobre wrażenie na odrębnych. Nie trzeba żadnych leków. warto też uświadomić sobie, że pogoda może być zmienna i po kilkudziesieciu h niebo może się wypogodzić. warto hartować ciało, namawiać sie do aktywności, do spaceru, a kiedy spadnie śnieg – biel przykryje szarość i jest odbijać więcej światla słonecznego, co też wplynie na poprawę nastroju. Szare kolory kojarzą się nam ze

smutkiem i wywołuja niekorzystne odczucia estetyczne. W takim nastroju lepiej nie podejmujmy

ważnych decyzji, poczekajmy na właściwsza pogodę. szacuje się, iż okolo 20% dorosłych oraz więc 50% pociechy i nastolatków cierpi na symptomy zwiazane z pogorszeniem samopoczucia emocjonalnego, które coraz dużo częściej wymagają ingerencji klinicznej. By lepiej zrozumieć funkcjonowanie emocjonalne osób depresyjnych i lękowych oraz wskazania właściwości specyficznych dla owych zaburzeń, dr Magdalena Nowicka ze Szkoły lepszej Psychologii publicznej sprawdziła, jak cierpiący na nie osoby oddziaływają na swój nastrój. W badaniu porównała osoby depresyjne i lękowe z osobami pełnowartościowymi. Sprawdziła jak często stosuja zabiegi obniżania i podwyższania nastroju oraz jaki charakter mają te oddziaływania – automatyczny czy może kontrolowany. faktorem tego stanu (tzw. „baby blues”) są zmiany gospodarki hormonalnej, które związane są z porodem. Spowodować może to też też niedostateczna ilość snu, gdy dziecko np. stale płacze. Zadajmy sobie okropnie ważne pytanie, czy może naprawdę jesteśmy tacy źli, czy może naprawdę do niczego sie nie nadajemy? Przypomnijmy sobie co takiej osiągnęliśmy w życiu, ilu osobom pomogliśmy, ile dobra uczyniliśmy. Czy może to też co jest dawniej wiec już sie nie liczy, czy może liczy sie jedynie alt2 aktualne potkniecie? Nasza samoocena w wyniku chwilowego niepowodzenia może ulec znacznemu osłabieniu. naukowych wskazówek w takiej kwestii nie mamy, raczej rozwiązujemy określone problemy praktyczne. Depresje, depresyjki, stany depresyjne pojawiają sie sezonowo. Osobom o zasobnej kieszeni da się radzić wyjazd na pól roku na Południe. Pozostałym wypada przyzwyczaić się do naszego klimatu. Na niedociągnięcie słońca służy ponoć terapia światlem. Niektórzy lubią poprawiać sobie nastrój słodyczami, ale dużo pań później narzeka, że to też zostawia ślad w postaci nadwagi. prościej radzisz sobie ze stresem. Optymista trudne sytuacje postrzega jako wyzwanie, a nie zagrożenie, które jego paraliżuje. Ponadto dobry nastrój redukuje we krwi steżenie hormonow związanych z reakcją na stres. i dlatego ludzie pogodni po zdenerwowaniu prędzej wracają do równowagi. Wyniki eksperymentów pokazały, że zarowno osoby depresyjne, oraz lękowe w sposób niezależny od woli uruchamiają poznawcze i behawioralne zabiegi zmierzające do pogorszenia nastroju. W depresji są to rownież przede wszystkim zabiegi związane z nasilaniem przeżywanego wiec już nastroju negatywnego. Osoby depresyjne utrzymuja przekonanie, że po jednym niepowodzeniu wkrotce przyjdą następne. Osoby lekowe osłabiaja nastrój pozytywny. Maja oni tendencję do przypisywania wlasnych sukcesow innym i są pewni o swojej niekompetencji. skuteczniej znosisz bol. Dobre samopoczucie polepsza produkcję endorfin, tzw. hormonow szcześcia, które oddziałują jak bezpieczne znieczulacze i rozweselacze. Zakupy to też rozrywka oklepana, ale nic tak nie poprawia humoru, jak nowy ciuszek albo buty. Niestety, faceci maja odwieczny kłopot ze zrozumieniem tego zjawiska. Zarzucają nam, że wyrzucamy pieniąadze w błoto, albo że nie widza sensu w kupowaniu poprzez nas czegoś nowoczesnego,

skoro nasza szafa i tak pęka w szwach. A przecież często powinno wystarczające niewielki drobiazg,

a na naszej twarzy występuje szeroki uśmiech. taka to rownież prosta rzecz, a tak może poprawić humor. Większość niewiast lubi słodycze. też te, które są na odwiecznej leczeniu, uwielbiaja słodkości. Wydawałoby się, że to też nic takiego, a nie mniej mimo wszystko i taki drobiazg ; poprawić humor. Lody z bitą śmietaną, ciasto z kremem, czekolada i odmienne pełne kalorii przysmaki to rownież dobry alt3 sposób na relaks. Skonsumowane w samotności albo z osoba towarzyszącą zawsze smakują pysznie. Kobiety to też uczuciowe istoty, ktore lubia, kiedy sie do nich mowi. Czasem drobny gest ; poprawić nam humor, a miłe słowo sprawić, żebyśmy poczuły się pewniej i lepiej. Jednym z miłych partie są naturalnie komplementy, ktore podbudowują i uszczęśliwiaja. Kiedy czujemy się docenione poprzez drugą osobe, często same zaczynamy doceniać siebie, a to też prawdpodobnie najmocniejszy sposób na dobre samopoczucie. Najlepsze i najtańsze lekarstwo na wszelkie zmartwienia i nerwy. Zapewnij sobie zwykłą porcję aktywności poprzez np. spacery na rześkim powietrzu (ok. 1,5 h). trenuj joge, która świetnie odpręża ludzkie ciało i umysł, umożliwia sie odprężyć. Rob cokolwiek byle jak najwięcej się ruszać, zwłaszcza na powietrzu. Jesteś lubiana. Optymista ; rozładować napięta atmosferę, załagodzić konflikt, skonsolidować grupe. prościej nawiązuje bliskie, serdeczne zwiazki z innymi ludźmi. Nie każdy jego dzień musi przypominać bajkę, ale z uśmiechem na buzi po prostu łatwiej mu żyć. Zły nastrój dopada nas często w sezonie jesienno-zimowym. Mamy ponure fantazje, jesteśmy zmęczeni, senni. wywołuje to też niedostatek światła slonecznego, bo kiedy nadto mało jego do nas dociera, to też organizm polepsza produkcję melatoniny (hormon działający ja środek nasenny), a jednocześnie maleje wydzielanie hormonów, które odpowiedzialne są za nasz dobry nastrój. Witajcie Kochani! Dziś trocha z innej beczki... Zima ostatni czasy nas nieźle mrozi, pogoda nie rozpieszcza, słoneczka mało, a na dworze z zasady szaruga, oprócz dokuczliwego zimna, a może nawet więcej od niego, dościgają nas smutki, melancholia, handra, a to i gorzej, schorzenia i grypy - dookoła słychać narzekania, zima niedobra, zima niewłaściwa... Ale czy na pewno bywa taka już nie dobra?  Od kilku dni choruję, antybiotyk, ciepły koc, gorąca herbata ostatnio okazują się moimi Nadchodzi nieprzychylny okres dla naszego ludzkiego ustroju,  możliwe że mnóstwo z Was już to odczuło. Zatem ulega zmianiom nasze ciało –  z racji tego że na dworze jest coraz zimniej chętniej przyjmujemy dania tłuste oraz pełne kalorii, a nasz umysł? Psychika reaguję na zmianę alt4 pogody, szarości za oknem wpływają na złe samopoczucie oraz całościową niechęć do wszystkiego, ciśnienie tętnicze tętnicze się waha więc powinniśmy sięgać po kolejną kofeinę bo padamy z nóg. A właściwie kawa jest czynnikiem sprawczym niedobrego samopoczucia ze względu na to że wypłukuje ona magnez, który ; za mnóstwo skutków w naszym

organizmie, co podstawowe dla nas; jego niedobór może spowodować niedociągnięcie energii,

bóle głowy, zestresowanie, bezsenność etc. Trzeba sobie uświadomić, że ; Ja na owej kuli ziemskiej mam stany depresyjne, zaczynam więcej ważyć itd., itd., każda z nas mogłaby dopisać tu dodatkowo kilka podpunktów ; ) Jak wyjść z owej opresji? Kilka prostych zasad: Zgodnie z powiedzeniem; „Jesteś tym co jesz” – jedz zdrowo, nawet dania wpływają na nasze samopoczucie. Pada pytanie – co jeść, a czego nie jeść? Częściej spędzamy okres przed telewizorem, zostajemy czterech ścianach skutkiem tego jest, iż jemy więcej przekąsek takich jak; chipsy, krakersy, ciastka etc..  Nie powinniśmy odmawiać sobie zupełnie przekąsek trzeba, że zamienimy je na zdrowe przekąski, a jednakowym dostarczymy naszemu organizmowi witamin, których w tym czasie potrzebujmy w szczególności. Do rzeczy!  Jedzmy dużo świeżych owoców, warzyw, dla urozmaicenia możemy wybrać te w formie suszonej. Zacznij uprawiać każdy sport – regularnie! Jeśli posiadasz w sobie dużo stymulacji niech to okaże się jogging w parku, nordic walking. Jeśli potrzebujesz motywatora zapisz się z koleżanką na basen, siłownię, fitness etc.. Uprawianie sportu na pewno pomoże nam zgubić kilka niepotrzebnych kilogramów, co ważniejsze nasze samopoczucie się polepszy, gdyż zwiększy się zakres endorfin, dzięki którym będziemy się częściej uśmiechać w miejsce następnej kawy możemy pic również herbatę Yerba Mate, która funkcjonuje jak kawa oraz dodaję nam sił oraz energii, dodatkowo nie wypłukuje magnezu, funkcjonuje antyoksydantowo, obniża zakres cholesterolu.   P.S W Internecie znajdziecie mnóstwo blogów z pomysłami na zdrowe menu oraz gotowanie. P.S2 Pamiętajcie o domowym SPA. Zabiegi pielęgnacyjne kobiecie zawsze dodają dobrej samooceny! P.S3  Zapoznajcie się z zasadami parzenia Yerba Mate, gdyż nie parzymy ją jak zwykle w 100 stopniach, ze względu na to że przegrywa wtedy wszystkie swoje właściwości.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness