Jak przygotować się do jazdy na rowerze?

Jak przygotować się do jazdy na rowerze?

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

zmora naszych czasów, siedzący tryb eksperymentów i wcale życia, daje się mocno we znaki naszym organizmomjazda  rowerem

– mówi Sylwester Szmyd. – niedociągnięcie aktywności wywołuje między innymi nadwagę, schorzenia serca i układu krążenia. Jak temu zaradzić? Siadamy na rowery! Oczywiście najlepsze efekty da systematyczne kręcenie pedałami, oraz okazjonalne przejażdżka jest miała pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Co nam daje jazda na rowerze? Czerpiemy z tego dużo korzyści, a przede wszystkim wzrost odporności poprzez korzystniejsze dotlenienie ludzkiego ustroju. Za tym idzie powiększanie się średnicy żył i tętnic, wzrasta ich elastyczność, a to tymczasem daje większą odporność na zwapnienie i kumulowanie się cholesterolu. Jeżeli dodamy do tego prawidłowe odżywianie przy odpowiednim dawkowaniu obciążeń jest skutkowało to redukcją masy ciała. Co istotne: w czasie jazdy na rowerze nie powstają ogromne obciążenia stawów , więc ta postać rekreacji możliwa bywa zarówno w przypadku najmłodszych, młodych osób, dorosłych, jak też i osób starszych. Jeżeli posiadamy w planach regularne jazdy na rowerze Przygotowania do jazdy na rowerze w sezonie letnim, zrobienia kondycyjne prawidłowo byłoby rozpocząć już zimą. Narty zjazdowe, biegowe czy snowboard – te sporty pomagają wzmocnić mięśnie nóg, co latem zaowocuje tak potrzebną na rowerze mocą. Dla poprawienia sprawności fizycznej zapraszam na basen albo do siłowni. Drobny szczegół – trzeba byłoby w tych chwilach posiadać przy sobie kompana, który w krytycznym punkcie jest podporą, jak trzeba zmobiluzje świetnym słowem. Poza tym w czasie takiego ćwiczenia pojawia się składnik rywalizacji, a to zawsze oddziałuje stymulująco. We dwóch zawsze raźniej! W każdym ćwiczenia ważna bywa

systematyczność, dlatego też zalecam stopniowe zwiększanie obciążeń czy to na siłowni, c  jak  przygotować  się  do  rajdu  rowerowego

zy na basenie, czy ostatecznie na rowerze. Zacznijmy od krótszych osób treningowych, a w miarę wzrostu naszej siły i wytrzymałości wydłużajmy je po kilka rozmiaru basenu, kilka serii ze sztangą czy w końcy kilka kilometrów na rowerze. Chciałbym zwrócić uwagę na fakt, że nawet po świetnym ćwiczenia zimowym nie możemy natychmiast rzucać się alt2 na długie dystanse. Przejechanie już w 1 kontakcie z na rowerze 100 kilometrów może wyłącznie zaszkodzić. Na początek proponuję 10 kilometrów, nastepnie 15, później 20 i tak stopniowa, aż po 30 dni zrobimy właśnie 100. Ale wtedy będziemy już odpowiednio przygotowani. Na początek proponuję trening 20-minutowy, trzy razy w tyg.. W procesu tygodniowym możemy zwiększać jednostkę o 5 minut, co po 12 tyg. da nam godzinną jednostkę treningową, w sumie niemal 180 minut w tyg.. Należy zwrócić także uwagę na stopień trudności trasy dobieranej na trening. Przede wszystkim nie może być nudna. Tu zalecam trasy krajobrazowe, interesujące zarówno pod względem estetycznym więc sportowym. ten drugi aspekt ma wartość na początku sesji treningowej: najpierw łatwa, stopniowo zwiększamy trudność, aby dojść do ekstremalnych szlaków, pełnych technicznych podjazdów niczym w Alpach. Jeżeli planujemy regularne jazdy, uprawianie odrębnych sportów w sezonie nie ma sensu. Wysiłek, jaki włożymy w pedałowanie w całości jest odpowiednia do utrzymania sprawności fizycznej poprzez cały czas, kiedy będziemy jeździć alt3 na rowerze. Po dłuższej przerwie trzeba mieć świadomość, aby dać sobie trochę okresu na powrót do ustalonego trybu. Ile czas, to jest uzależnione od indywidualnych właściwości kolarza, jak też i od rozmiaru rozbratu z na rowerze. ważnym aspektem każdego ćwiczenia, oraz wycieczki rowerowej bywa rozgrzewka. Wiadomo, zastane mięśnie okazują się dość podatne na kontuzje. Zanim wsiądziemy na rower poświęćmy kilka minut na rozciągnięciejak  jeździć  rowerem mięśni nóg, grzbietu, karku. Do podparcia możemy wykorzystać rower albo jakiś murek i poprzez kilka minut rozgrzewamy najistotniejsze mięśnie, tak by na siodełku usiąść już przygotowanym. – Choć dla wielu osób rower kojarzy się jako typowo letni sport, da się go także uprawiać zimą – twierdzi Sylwester Szmyd. – Odpowiedni ubiór, do tego ciepła czapka, opony z kolcami i nawet w tęgie mrozy da się pedałować.

Wtedy kondycję utrzymamy poprzez cały rok. czas rowerowy ciągnie się.

Co prawda o przygotowaniu należy myśleć raczej na początku roku, ale nadal możesz dodatkowo dużo zrobić! - alt4 podpowiada Piotr Skarżyński, technik fizjoterapiipoprawić kondycję, czyli wydolność ludzkiego ustroju układu oddechowego i krwionośnego i odpowiednio wytrenować mięśnie pracujące w danym sporcie. W wypadku kolarstwa będą to zwłaszcza mięśnie nóg. mimo wszystko czy posiadasz jedynie kilka dni wolnego w to lato? Zastanawiasz się jak je najdogodniej wykorzystać? nigdy w życiu nie brałeś udziału w wyprawie rowerowej, ale posiadasz wielką chęć? Rower stoi w piwnicy, ale przenigdy nie przejechałeś nim dalej niż do najbliższego lasu? Doskonale! Po przeczytaniu tego treści będziesz gotowy albo gotowa do czterodniowej wycieczki i odpowiedź na pytanie "Jak wykorzystać kilka dni wolnego?" stanie się prosta. Każda zdrowa osoba powyżej 12 roku życia okazuje się przejechać na rowerze 70 kilometrów dziennie - bez wyższych przygotowań. znaczy to, że w najbliższy, przedłużony dwoma dniami urlopu weekend, możesz odbyć trzystukilometrową wycieczkę. Jej przygotowanie nie okazuje się trudniejsze niż wybór dobrych programów telewizyjnych. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, za dwie 60 minut możesz już być w drodze.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness