Jak się przygotować do wyjazdu na narty? To muszisz wiedzieć!

Jak się przygotować do wyjazdu na narty? To muszisz wiedzieć!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Coraz okazalszymi krokami zbliża się zima – ulubiona pora roku amatorów białego szaleństwa, awyjazd  na  narty

zwłaszcza narciarzy i snowboardzistów. Z utęsknieniem czekają oni na pierwsze opady śniegu, które przykryją stoki, tak uwielbianym poprzez nich białym puchem. mimo wszystko jazda na nartach, i snowboardzie, to nie jedynie radość, także w miarę głęboki wysiłek ruchowy. Dlatego też, przed wyjazdem w góry należy odpowiednio przygotować zarówno sprzęt narciarski, i swój organizm. trzeba o tym pamietać, gdyż konsekwencje takiego zaniedbania okazują się odczuwalne dodatkowo długo po zaprzestaniu zimy. Narciarstwo (jazda na nartach i snowboardzie) okazuje się zwłaszcza powszechny wśród Polaków sport zimowy. uważa się, że w Polsce uprawia je od 3 do nawet 5 milionów ludzi. trzeba także zaznaczyć, że z roku na rok pobudza się liczba narciarzy i snowboardzistów szusujących po stokach. mnóstwo ludzi, zwłaszcza tych, które nigdy wcześniej nie jeździły na nartach, sądzi narciarstwo za miłą kondycję spędzania wolnego okresu na łonie natury w górach. Należy jednak pamietać, że mimo obiegowej opinii narciarstwo okazuje się wymagającą formą aktywności. W związku z tym, przed wyjazdem w góry niezbędne okazuje się optymalne przygotowanie człowieczego ustroju. „Narciarskie” treningi Każdy trening powinien uwzględniać specyfikę danej dyscypliny sportu. Nie czyli okazuje się w przypadku planu treningowego co  wziąć  na  nartyprzygotowującego do wyjazdu na Jak przygotować organizm do wyjazdu na narty? narty albo snowboard. W skład planu treningowego przyszłych konsumentów stoków narciarskich powinny wchodzić przede wszystkim ćwiczenia siłowe. Równie kluczowe są ćwiczenia wytrzymałościowe, i ćwiczenia rozciągające i koordynacyjne – zwłaszcza te odpowiadające za propriocepcję (czucie

głębokie). Ćwiczenia siłowe Ćwiczenia siłowe powinny być ukierunkowane przede wszystkim ćwiczenia  przed  nartami

na poprawę wytrzymałości siłowej. Z czego to wynika? Otóż w czasie pobytu na stoku rzadko kiedy dochodzi do sytuacji, w której należy zwyciężyć ogromne albo szczególnie ogromne obciążenie. Najczęstszym obciążeniem narciarza albo snowboardzisty okazuje się jego ciało, ubiór i niekiedy nieduży plecak. ogromne wartość ma także moment trwania wysiłku. Przeciętny moment spędzany na stoku waha się od 4 do nawet 8 godzin. W sytuacji, gdy chociaż 25% tego okresu poświęconego okaże się na czynna jazdą, to i tak mięśnie muszą pracować od 1 do 2 godzin. bywa to wielka praca, porównywalna z szczególnie mocnym treningiem siłowym. Jakie części ciała? mimo temu, co mogłoby się wydawać, w czasie jazdy na nartach albo snowboardzie nie pracują jedynie mięśnie nóg. Równie dużą pracę wykonują mięśnie grzbietu, brzucha, i pośladków. Szusowanie po stoku angażuje także mięśnie znajdujące się w obrębie ramion i klatki piersiowej. Właśnie z tego względu w treningach siłowych przygotowujących do wypadu na stok powinny znajdować się ćwiczenia angażujące praktycznie wszystkie mięśnie człowieczego człowieczego ustroju. alt2 Ćwiczenia wytrzymałościowe Na podstawie przeprowadzonych badań zauważono, iż narciarstwo i snowboarding, uprawiane nawet rekreacyjnie, sprzyjają poprawie zdolności wytrzymałościowych i krążeniowo-oddechowych ustroju. Właśnie z tego względu wskazane okazuje się umieszczenie ćwiczeń wytrzymałościowych w planie treningowym przygotowującym do wypadu na stok. ; ćwiczenie poprawiają maksymalny pobór tlenu, co może być szczególne pomagające w górach, gdzie zawartość tlenu w powietrzu okazuje się mniejsza niż na nizinach. Ćwiczenia rozciągające Ćwiczenia rozciągające powinny znajdować się w każdym ćwiczeniach, niezależnie od jego przeznaczenia. W przypadku planu treningowego ukierunkowanego stricte na przygotowanie człowieczego ustroju do wyjazdu na narty/snowboard trzeba uwzględnić dodatkowe ćwiczenia

rozciągające angażujące przede wszystkim kończyny dolne i tułów.

Ćwiczenia koordynacyjne umieszczenie w planie treningowym ćwiczeń koordynacyjnych okazuje się szczególnie wskazane w przypadku ludzi, które jedynie będą stawiały swoje pierwsze kroki na nartach albo snowboardzie. Z pewnością przyczynią się one do skrócenia okresu niezbędnego do opanowania prawidłowej techniki jazdy. także więcej doświadczeni klienci stoków mogą w swoich planach przygotowawczych uwzględnić ćwiczenia koordynacyjne. Z pewnością one nie przeszkodzą, a mogą w istotnym stopniu wpłynąć na poprawę techniki jazdy. Plany na treningu ze wsparciem trenera: Wypróbuj Chyba każdy z nas nie może się doczekać i zazwyczaj sądzi o zbliżającym się sezonie zimowym. Planujemy czas, wybieramy miejsce do którego się wybierzemy, a także przeglądamy ofertę najnowszego sprzętu i ubioru narciarsko-snowboardowego. Owszem, posiadanie solidnych nart czy deski alt3 i modnego w danym sezonie ubraniu to rzecz ważna. My jednak sugerujemy, aby przed naszym ukochanym wyjazdem poświęcić trochę momentu także na przygotowanie własnego ciała i człowieczego ustroju. Innymi słowy - zaplanować profesjonalny trening, który pozwoli nam w pełni wykorzystać potencjał ośnieżonych stoków. Umiem jeździć, po co mi trening? Z pewnością mnóstwo z Was zadaje sobie to pytanie. Otóż trening ruchowy okazuje się nam niezbędny jedynie aby ograniczyć potrzeby wystąpienia i ewentualne rezultaty kontuzji na stoku. bywa on także niezwykle przydatny, aby czerpać więcej satysfakcji z samej jazdy. Odpowiednie przygotowanie fizyczno-kondycyjne umożliwi nam łatwiejsze osiągnięcie perfekcyjnej techniki jazdy, i wydłuży czas poprzez który możemy szaleć na śniegu (a nie zsuwać się asekuracyjnie po stoku już po godzinie intensywnej jazdy). największym kłopotem są tzw. Każdy z nas marzy o spędzeniu, chociazby kilku dni na stoku narciarskim. mimo wszystko stale niewielu amatorów tego białego sportu nie zdaje sobie sprawy, iż do owej zabawy powinien przygotować się ruchowo. Jazda na nartach okazuje się szczególnie wymagającym sportem, gdzie niedociągnięcie wcześniejszego przygotowania może zakończyć się kontuzją. Narciarska przygoda na stoku może być okraszona wcześniejszym treningiem. Odpowiednie przygotowanie gwarantuje Ci całościową poprawę kondycyjną i przeciwdziała ewentualnym urazom czy nadwyrężeniom. Jeżeli

każdego dnia nie okazuje się za szczególnie aktywną osobą możesz mieć problemy z miłą jazdą po stoku.

Taki wyjazd może okazać się niekorzystny dla Twojego człowieczego alt4 ustroju. Wybierając sylwester na stoku musisz swój trening przygotowawczy rozpocząć już 6-8 tygodni przed planowanym wyjazdem. Głównym głównym celem tego zabiegu okazuje się poprawa powszechnej wydolności Twojego człowieczego ustroju i co najistotniejsze zwiększenie mięśni. dobrze więc abyś zwrócił swoją uwagę na mięsień czworo głowy ud i przywodziciela ud. dobrym treningiem na te części mięśni okazuje się marsz na bieżni, marszobiegi, jazda na rowerze stacjonarnym i niekrótki fitness. Pamiętaj, aby po kolejnymi takim ćwiczenia rozciągnąć swoje ciało. Taki wycisk swojemu organizmowi zalecane okazuje się. abyś przeprowadzał 2-3 razy w tyg.. Przed samym wejściem na stok nie zapomnij o przeprowadzeniu krótkiej rozgrzewki. Ma ona za zadanie przygotować Twój organizm do zbliżającego si wysiłku. zrób kilka skłonów i przysiadów, możesz do niego dodać krążenia biodrami, truchtanie w miejscu i wymachiwanie rękami. żywotny trening musisz zakończyć na 10 dni przed samym wyjazdem. Taki zabieg mam za zadaniem dać odpoczynek Twoim mięśniom, aby mogły się odnowić. poprzez taki czas musisz stale mimo wszystko się rozciągać, pozwoli to Tobie na utrzymanie sprężystości stawów. Decydując się na spędzenie swoich letnich miesięcy na stoku musisz dostosować się do wyżej wymienionych rad. Pamiętaj, że trening ma sprawić, aby Twój wyjazd pozostanie zapamiętany na długie lata, ale wyłącznie z tej pozytywnej strony bez żadnych przykrych zdarzeń związanych z kontuzją.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness