Jak spacerować, żeby schudnąć?

Jak spacerować, żeby schudnąć?

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

Moda na jogging opanowała Polskę, ale powoli bywa wypierana przez power walking, czyli poruszanie się, które odchudza. jak działa oraz jak powinno się chodzić? poznaj zasady

Międzynarodowe Centrum Biotechnologii podaje, że żeby poruszanie się przyniosło pozytywne skutki dla kondycji, powinniśmy jednorazowo przejść 10 tys. kroków, dobrze 3–4 razy w 7 dniach. Nie może to być jednak zwykłe poruszanie się. najdogodniej jeśli Jak spacerować, żeby schudnąć? będziemy szli tak, jakbyśmy się gdzieś śpieszyli.

Jeśli przyjąć średnią długość kroku jako 75 cm, to powinniśmy przejść lub przebiec dla kondycji 8 km. Jeśli natomiast dodatkowo chcemy, żeby ta aktywność pozwoliła nam spalać tłuszcz, powinniśmy się poruszać w średnim tempie.

Jak podaje amerykański instytut American College of Sports Medicine (ACSM) nasze tempo powinno się wahać pomiędzy 4,8 km/h a 6,4 km/h. Wtedy będziemy spalać tłuszcz, a jedynie tracić na wadze. To, ile kalorii spalimy, maszerowanie odchudza jest zależne od naszej wagi, płci oraz ilości tłuszczu, ale ACSM podaje średnie dane dla osób, które przebiegną 1600 metrów. Mężczyzna spali między 124 a 88 kalorii, a kobieta między 105 a 74. 

W okresie wakacyjnym idealne bywa poruszanie się po plaży. mimo wszystko tutaj też obowiązują zasady, jeśli chcemy osiągnąć określone rezultaty. Po suchym piachu powinniśmy chodzić nie dłużej niż 10 minut, jeśli nie chcemy doprowadzić do przeciążeń mięśni, szybki spacer lepszy niż bieganie a po mokrym do 20 minut. Po trawie trzeba chodzić nawet 30 minut.

- Walcz z tłuszczem maszerując - mówi Nicki Waterman. - wymagać to powinno od ciebie w sumie 90 minut chodzenia dziennie. Początkujący mogą zacząć od 70 minut. Nawet jeśli teraz chodzisz średnio pół 60 minut dziennie, odczujesz ogromną poprawę, jeśli wydłużysz taki moment do 60 minut.

Twój plan czterotygodniowy

przez pierwsze 2 tygodnie nie nadwyrężaj się. Maszeruj w stałym odchudzanie się podczas chodzenia tempie - dobrze powinno, jeśli przejdziesz milę (1600 metrów) w 20 minut. Przed każdą sesją pamiętaj o rozgrzewce - przez pięć do dziesięciu minut idź w umiarkowanym tempie, później dobrze się rozciągnij. Po wszystkim rozluźnij organizm w taki sam sposób.

W trzecim oraz czwartym 7 dniach próbuj maszerować prędzej oraz dalej w tym samym odcinku czasu. powinieneś czuć, że wytężasz siły, jednak idąc nadal możesz mówić.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness