Jak szybko spalić kalorie? Najskuteczniejszy trening cardio!

Jak szybko spalić kalorie? Najskuteczniejszy trening cardio!

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Trening cardio to trening wytrzymałościowy albo tlenowy mający na celu podniesienie tempa przemiany materii i pomoc w zwalczaniu ; z jednoczesną poprawą wydolności tlenowej organizmu.

 

Cardio trening można wykonywać w dowolnych warunkach z użyciem sprzętu albo bez niego. pozytywny plan treningowy okazuje się krótki i głęboki – utrzymujący tętno z reguły na stałym poziomie.

Treningi cardio powinno się dostosowywać do poziomu kondycyjnego i wydolnościowego danej osoby z uwzględnieniem jej wieku, biorąc pod uwagę więc wszelkie wskazania i przeciwwskazania. Odpowiednio wykonywany trening cardio efekty przynosi szybko i na długo.

 

 

Trening cardio na siłowni może obejmować wszelkiego rodzaju biegi na bieżni, jazdę na rowerku stacjonarnym, stepy albo sprint na orbitreku. warto dodać, że orbitrek tylko spali zbyt duża ilość zalegającej ;. Trening cardio na orbitreku poprawi więc prezencję dolnych odcinków ciała, w szczególności podkreślając kształty pośladków i mięśni dwugłowych ud. Trening cardio wykonywany przy jego Dzięki niemu schudniesz! Trening kardio krok po kroku cz.2 pomocy okazuje się o tyle skuteczny, a zarazem bezpieczny, że nie nadwyręża dodatkowo pracujących nań stawów. stawy kolanowe i stawy biodrowe wykonują łagodny i miarowy ruch, dzięki czemu nie zostają obciążone przeciwnie do ćwiczonych aktonów ud i pośladków.

 

Trening cardio dla początkujących powinien być dobrany indywidualnie i jest oparty najchętniej na jeździe na rowerku albo biegu na bieżni za stałym tempem. żywotny trening cardio jest w stanie być bardzo męczący i jest oparty głównie na wszelkiego rodzaju interwałach i połączeniach ćwiczeń aerobowych wykonywanych bez przerw odpoczynkowych.

 

Nie posiadasz momentu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!

 
 

2. Czy ja także mogę wykonywać jedną z form trening cardio?

Z potencjału drzemiącego w ćwiczeniach cardio może w zasadzie korzystać każda osoba, która chce pozbyć się tzw. "oponki".

 

Nie ma wyższych przeciwwskazań do uprawiania jednej z kondycji ćwiczeniach cardio, tak więc jakie efekty przynosi trening cardio może go wykorzystać każdy z wyjątkiem osób, o których mowa w punkcie numer 4.

 

3. Odpowiednia intensywność

zwłaszcza skuteczna okazuje się intensywność aerobowa na przestrzeni od 65 do 85% tętna maksymalnego (HRmax). znaczy to, że najprędzej i najlepiej uderzy się w tłuszcz przy tętnie oscylującym w zaprezentowanej granicy. Oczywiście w jej wyższej partie korzyści będą największe. Należy przy tym wiedzieć że bardziej głęboki trening zmusi serce do większej pracy. Korzyści są obopólne, a mianowicie serce staje się wtenczas lepiej dotlenione, a mięśnie bardziej dokrwione. Takie kombinacja potęguje pracę metabolizmu i proces spalania ;.

 

Do obliczenia odpowiedniego odsetku intensywności niezbędne jest poznanie swojego górnego bezpiecznego progu tętna maksymalnego, które można oszacować za pomocą odpowiedniego wzoru. oto on:

 

Wzór na obliczenie V max

V max = 220 – wiek w latach

 

Założenie przykładowe okazuje się takie, iż osoba ćwicząca ma 25 lat i chce spalać tkankę tłuszczową w co daje trening cardio wyższej granicy 80% HRmax. wówczas obliczenia będą wyglądały następująco:

Etap i – obliczanie V max

V max = 220 – 25

V max = 195

Etap II – obliczanie 80% V max

100% = 195

80% = x

x = 80% x 195 / 100% = 156

 

4. Przeciwwskazania

niepohamowany wysiłek w trakcie ćwiczeniach cardio nie okazuje się wytypowany osobom, które cierpią na nadciśnienie tętnicze i mają problem z sercem i układem krążenia. W przypadku powyżej przywołanych problemy nadto głęboki wysiłek może prowadzić do stanu problemy kondycji bądź życia osoby ćwiczącej. Dlaczego? ze względu na to że w przypadku osób po przebytych zawałach ich serce nie toleruje nadmiernej intensywności ćwiczeniach, w szczególności mogących pojawić się podczas ćwiczeń niekontrolowanych dynamicznych zrywów.

 

warto więc udać się do lekarza i skonsultować swoją sytuację zdrowotną z licencjonowanym i doświadczonym trenerem fitness. To właśnie tym dwóm osobom powinno się powierzyć swój los, jeśli cierpi się ile można schudnąć wykonując trening cardio na jedną z powyżej wymienionych problemy, a naszym głównym celem okazuje się uzyskanie odtłuszczonej sylwetki.

 

Problem z treningiem aerobowym mogą posiadać także osoby cierpiące na nadwagę i otyłość. W tym przypadku problematyczna staje się tylko możliwość narażenia serca. Dodatkowym czynnikiem, niejako dyskwalifikującym osoby z nadmierną nadwagą, okazuje się specyfika ćwiczeniach cardio. Intensywność wykonywanych w tym przypadku ćwiczeń może dodatkowo obciążać kręgosłup i wykonujące pracę stawy. Dlatego w przypadku osób z dużą otyłością zaleca się odpowiednio zbilansowaną pod daną osobę jadłospis. później po redukcji odpowiedniej ilości wagi konieczne okazuje się stopniowe przejście do wstępnych ćwiczeń cardio redukujących tym samym następne nadmiary ;.
 

5. Przykładowe kondycji

Poniżej prezentowano przykładowe kondycji ćwiczeniach cardio, z których może korzystać praktycznie każda osoba, pragnąca być aktywna ruchowo i przy tym spalać tłuszcz:

- skakanka;

- rowerek stacjonarny;

- rower turystyczny / górski / kolarzówka;

- bieżnia;

- ergometr;

- stepper;

- szybki trucht.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness