Jak uniknąć chroby? Koniecznie wykorzystaj te przykłady

Jak uniknąć chroby? Koniecznie wykorzystaj te przykłady

Redakcja

2017-06-12

brak komentarzy

notoryczne mycie rąk

 

Osoby, które wielokrotnie w ciągu dnia dokładnie myją ręce zazwyczaj nie chorują na przeziębienie, ani grypę. Opcje okazują się dwie: albo będziesz zazwyczaj myć ręce albo nauczysz się wystrzegać się dotykania rękami twarzy (okazuje się to trudne do osiągnięcia, gdyż większość z nas dotyka twarzy średnio kilka razy na minutę). Co robić, gdy bierze cię choroba? Odpowiednia higiena ochroni cię przed infekcjami nosogardła.

 

A oto trochę statystyki. Jeśli pewien człowiek z twojego najbliższego otoczenia okazuje się przeziębiony, zagrożenie zarażeniem się stwarza nawet korzystanie ze wspólnych przedmiotów codziennego użytku. zwłaszcza niebezpieczne okazują się :

 

  • krany oraz toaleta: 80% prawdopodobieństwo zarażenia

  • klamki: 75% prawdopodobieństwo zarażenia

  • uchwyty lodówki: 57% prawdopodobieństwo zarażenia

  • pilot do TV: 50% alt2 prawdopodobieństwo zarażenia.



  •  
  •  
 

 Dotykania tych przedmiotów raczej nie unikniesz, więc pamiętaj, że ochronę przed chorobą zagwarantuje ci częste mycie rąk.

Wirus grypy potrafi przetrwać znacznie dłużej, niż wirus zachorowania. Nawet 8 godzin po kontakcie zarażonego z danym przedmiotem, 100% znajdujących się na nim wirusów okazuje się zdolnych do zarażenia kogoś innego.
class="clear"> 
3

Odpowiednia dawka snu

 

szczególnie istotnym czynnikiem zwiększającym ryzyko zachorowania na przeziębienie albo grypę okazuje się za bardzo mała zawartość snu. analiz dowodzą, że jeśli dostarczamy organizmowi mniej niż 7 godzin nieprzerwanego snu dziennie, ryzyko zachorowania wzrasta aż trzykrotnie! Jeśli zatem cierpisz na bezsenność albo posiadasz kłopoty z zasypianiem, postaraj się alt4 przestawić swój zegar biologiczny, np. za pomocą naświetlania niebieskim światłem, przebywania na dworze dłużej w ciągu dnia albo zażywając suplementy diety zawierające melatoninę.

 

Pamiętaj także, że sen nie jest efektywny, jeśli w sypialni nie jest całkowicie ciemno. Pamiętaj także, że gdy już zachorujesz, odpoczynek oraz odpowiednia dawka snu znacząco skrócą czas potrzebny na powrót do zdrowia.

 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness