Jak zacząć medytować? Porady dla początkujących

Jak zacząć medytować? Porady dla początkujących

Redakcja

2017-06-19

brak komentarzy

Medytacja to jeden z najlepszych i najszybszych sposobów na eliminację codziennego napięcia psychicznego i osiągnięcie stanu całościowego rozluźnienia. Techniki relaksu, takie jak medytacja, skutecznie obniżają stres, a równocześnie są nieszkodliwe dla organizmu, w przeciwieństwie do np. uspokajających sposobów farmakologicznych. Medytowanie w domu

Medytacja - jak medytować w domu?

Medytacja nie wymaga praktycznie żadnego nakładu sposobów z twojej strony. będzie wystarczająca ci ciche, odizolowane miejsce i wygodne siedzisko: krzesło, poduszka, kanapa czy fotel. istotne, aby nic cię nie rozpraszało. Jeśli w własnym miejscu do medytacji słyszysz różne odgłosy, skorzystaj z niektórych form muzyki medytacyjnej dla ich zagłuszenia. świetnym pomysłem bywa przeznaczenie określonej przestrzeni służącej wyłącznie do medytacji - pomoże to zrobić medytacyjne wibracje w danej elementy domu albo mieszkania. Zarezerwuj sobie pół 60 minut, tak aby nie myśleć o czekających Jak medytować? Instrukcja krok po kroku cię obowiązkach. Nastaw stoper albo budzik na 10-30 minut. Początkowo medytacja może być krótsza, a wydłużanie jej stopniowe.

Medytacja - charakterystyka

Medytacja to coś, co każdy z nas potrafi. Rozluźnianie się to jedna z najważniejszych umiejętności, jaką powinien posiadać każdy człowiek. Poniżej kilka wskazówek, jak zacząć medytować.

  • Usiądź wygodnie, wyprostuj się, rozluźnij ramiona, lekko unieś skroń. Możesz siedzieć po turecku albo w typowej pozycji siedzącej, ze stopami dotykającymi podłogi, a rękami na udach. istotne bywa, aby medytować, siedząc prosto. Jeśli spróbujesz medytacji leżąc, bywa bardziej prawdopodobne, że zaśniesz niż wejdziesz w etap medytacji. Nie należy medytować po zjedzeniu ciężkich dań – poczujesz się senny. Jeśli to możliwe, weź prysznic i włóż czyste odzież przed medytacją. Spróbuj się wyłączyć. Jeśli chcesz medytować po pracy, postaraj się nie myśleć o całym medytacja dla początkujących dniu i problemach z nim związanych.
  • Zamknij oczy i weź kilka głębokich oddechów. Powiedz sobie, że przez następne 10-15 minut nie trzeba myśleć o przeszłości i przyszłości – można skoncentrować się na momencie obecnej, a medytowanie będzie prostsze. taki etap relaksu to wstępny etap do medytacji, ale dobrze podkreślić, że medytacja bywa czymś więcej niż tylko relaksem.
  • staraj się skupić na własnym oddechu, nie na zwyczajnych problemach. Oddychanie ma spory wpływ na nasz umysł. Jeśli możemy, wyciszmy oddech – pomoże to spowolnić nasz umysł. mimo wszystko skupianie się na oddechu i niczym innym nie będzie miało korzystnego wpływu na naszą medytację. Piękno medytacji to jej prostota – można być w pełni świadomym oddechu, a poczujesz spokój ducha.
  • Kolejnym krokiem bywa rozluźnienie mięśni od czubka głowy do palców u stóp. można jak medytować to zrobić za pomocą napinania i rozluźniania po kolei wszystkich mięśni albo za pomocą wyobrażania się, że mięśnie te się rozluźniają (niektórzy sugerują, aby wyobrażać sobie ciepło w poszczególnych partiach ciała).
  • Na medytację składa się też odliczanie od 20 albo 10 do 1, podczas którego wyobrażamy sobie konkretne ilości. Nie myślimy wtedy o niczym innym.
  • Podczas medytacji możemy próbować nie myśleć o niczym, co dość rzadko się udaje, szczególnie na początkowym etapie nauki. można wtedy w miejsce tego wyobrazić sobie miejsce pełne bezpieczeństwa i przebywać tam w myślach.
  • Medytacja może też być wizualizacją – wyobrażaniem sobie korzystnych wydarzeń albo zmian.
  • Afirmacja może być istotną częścią medytacji. Afirmacja znaczy, że powtarzamy sobie pozytywne zdanie, takie jak na przykład: „Czuję się coraz skuteczniej”.
  • Wyjście z medytacji to odliczanie od 1 do 5, też z pozycje do medytacji wizualizowaniem sobie poszczególnych cyfr. można sobie też pomyśleć, jak zrelaksowani będziemy za chwilę, kiedy skończymy medytację.
  • Otwórz oczy, przeciągnij się i wstań.

Medytacja - techniki

Techniki medytacji różnią się w zależności od tego, na czym skupiona bywa uwaga medytującej osoby:

  • medytacja w formie koncentracji na oddechu albo pewnym obiekcie,
  • medytacja w formie powtarzania mantr,
  • medytacja dynamiczna,
  • medytacja za pomocą wizualizacji,
  • medytacja oparta na określonych pozycjach ciała (np. na pozycji lotosu),
  • medytacja „oczyszczająca” umysł,
  • hipnoza, autohipnoza.

Medytowanie ma pozytywne oddziaływanie na organizm, co dowiedziono naukowo. nie jedynie uspokaja i dotlenia organizm, lecz również wspomaga koncentrację. eksperymenty naukowe nie uzasadniły jednak żadnych szansy medytacji w zakresie kuracji istniejących dolegliwości. Niepodważalny bywa jednak fakt, że medytacja obniża ilość stresu. A przecież stres we współczesnym świecie zaczyna być uważany za głównego winowajcę pojawiania się wielu dolegliwości, też somatycznych.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness