Jak zacząć zdrowo się odżywiać w nowym roku? Poznaj triki!

Jak zacząć zdrowo się odżywiać w nowym roku? Poznaj triki!

Redakcja

2017-08-31

brak komentarzy

Dobre nawyki żywieniowe to jedne z najpowszechniejszych postanowień noworocznych. zdrowe  odzywianie

Każdy z nas zapewne wie oraz stale słyszy, że trzeba zdrowo się odżywiać, że aktywność fizyczna bywa szczególnie istotnym czynnikiem pozwalającym nam cieszyć się zdrowiem, że nie do zakończenia przestrzegamy pewnych zasad, a nie jeden (nie jedna) z nas chciał(a)by zrzucić parę niepotrzebnych nadprogramowych kilogramów tu oraz ówdzie, zadbać (nareszcie) o siebie oraz o swoje zdrowie, oraz po prostu zmienić coś na korzystniejsze w swoim życiu. Nowy rok (Rok) to swego rodzaju okazja, by rozpocząć kolejny etap w swoim życiu, wziąć się (ponownie) za jakieś trudniejsze zadanie. To także swego rodzaju punkt wypady w wykonaniu danego projektu, od którego leci „okres”. ta magiczna data, która czyni cuda oraz motywuje nas do oddziaływania. Ale czy to na pewno oddziałuje? Hmmm… Wszystko jest zależne od tego, jakie mamy priorytety. To one powinny kryć się za naszymi „postanowieniami„. Realizacja pewnych celów bywa zależna od tego, jak szczególnie chcemy je zrealizować przy ponoszeniu akceptowalnego trudu. Jeśli cel danego postanowienia bywa dla nas ważny, to oraz prawdopodobieństwo, że pozostanie ono realizowane okaże się większe. Czyli podstawowym warunkiem dotrzymania takiego dieta  na  nowy  rokpostanowienia bywa nasza wewnętrzna chęć oraz motywacja. Bez tego ani rusz. Kiedy chcemy zrealizować dany cel, projekt, przedsięwzięcie, po prostu to robimy, bierzemy się do roboty, planujemy, rysujemy mapę fantazje, określamy etapy pośrednie, grupujemy większy projekt na mniejsze zadania oraz realizujemy je krok po kroku. Nie potrzebna nam do tego jakaś magiczna data. Ale… Czasem mamy chęć lub konieczność coś zamknąć, odpocząć, aby móc zacząć realizować następne plany. Czy przełom roku nie bywa dobrym momentem? Bywa, że właśnie w przedświątecznej gonitwie mamy taką motywację, aby skończyć określone sprawy, by spędzić św. na spokojnie, z satysfakcją zrealizowanych planów oraz zadań. A od świąt do początku stycznia mamy ponad tydzień, który możemy spędzić wręcz w rytmie slow, ponieważ świat wokół nas jakby zwalnia, wszyscy spędzają czas z najbliższymi, mamy wreszcie minutę, by określone Nowy rok to czas na nowe i dobre nawyki żywieniowe rzeczy przemyśleć oraz zastanowić się,zdrowa  dieta  co bywa dla nas istotne, jakie mamy priorytety. analizuję, że to dobry czas, aby przypomnieć sobie, czego chcemy oraz jakie mamy plany na przyszłość, co chcemy zrealizować, co nowoczesnego wprowadzić do naszej codzienności. Ale… Nic nadto mocno. Zmiana cyferek w kalendarzu nic nie odmieni, jeśli czegoś nie pragniemy. Nie pojawią się nagle nowe sytuacji, czy szansy, które nam ułatwią realizację

postanowień. To wyłącznie nasza podświadomość oraz wszechobecna gorączka postanowień,

na której żerują marketingowcy. Zauważmy, że to właśnie w styczniu bywa wysyp zniżek do klubów fitness, obniżek na różnego rodzaju programy odchudzające, upiększające, pseudozdrowotne. A to oddziałuje wyłącznie powierzchniowo. Chcemy tu oraz obecnie, bywa popyt, bywa oraz podaż. Bez większej refleksji. Wszak w lutym okazuje się, że postanowień nie dotrzymujemy, że nie mamy momentu na to, co w styczniu zdecydowaliśmy robić w określonych dniach, czy określonej ilości. A może zanim zaczniemy realizować te drakońskie postanowienia o pozbyciu się paru kilogramów się oraz niejedzeniu słodyczy, to dodatkowo zjemy kawałeczek czegoś słodkiego, wszak realizację postanowień możemy zacząć od jutra… Może tarta orzechowa? Taki niewielki grzeszek… Ćwiczyć będziemy później… Jeżeli jednym z waszych postanowień jest rozpoczęcie zdrowego stylu życia lub utrzymanie dobrych przyzwyczajeń – mam świetną informacja. Te 9 nadprogramowych, dobrych nawyków spowoduje, że będzie wam szło jak z płatka. Nie ukrywajmy – w drobnostkach siła. oraz o to chodzi w tych nawykach: niby nie okazują się drastyczną zmianą, która odwróci wasze życie wzwyż nogami, ale mogą sprawić, że spełnienie waszych postanowień przyjdzie wcześniej, niż myślicie. Nieważne, czy chcecie zredukować wagę, wyrobić sobie sylwetkę czy po prostu żyć zdrowo – każdy z tych punktów na pewno wam trochę w tym pomoże. NAUCZ SIĘ PLANOWAĆ Posiłki, oczywiście. Co nam to daje? Planowanie substancji to nie jedynie motywacja do prawidłowej kuracji odchudzającej, ale też ochrona przed „skokami w bok” oraz nagłymi atakami obżarstwa albo porzucaniem normalnego spożywania. Mając zaplanowane to, co zjesz – przynajmniej jakoś ogólnie – alt2 przygotowujesz wcześniej posiłki albo kupujesz potrzebne produkty. Efekt? Nie zjesz czegoś na szybko, bo posiadasz już gotowy główny posiłek. Nie przygotujesz sobie niezdrowego, bo przecież w schładzarce czekają substancje na zdrową kolację. proste! Planowanie ma też jeden plus – dzięki temu możesz robić listy zakupów, które naprawdę szczególnie pomagają wydawać mniej pieniędzy. Serio. To jeden z moich ulubionych sposobów na oszczędzanie – z dokładną listą jestem w stanie wydać o połowę mniej kasy. Ach, moja rada: świetnie robić listę oraz chodzić na zakupy co trzy dni. Robiąc zakupy na tydzień, zawsze coś mi zostawało oraz czasami się psuło – bo czasami nie zjadłam obiadu albo podgrzałam resztki z wcześniejszego dnia. WODA PO PRZEBUDZENIU oraz PRZED SNEM Nawet jeśli nie lubisz pić płynu, wypij powoli jedną szklankę – świetnie z sokiem z cytryny – jak jedynie podniesiesz z łóżka, a drugą przed snem. Cytryna da kopa twojej odporności, woda oczyści przełyk oraz w połączeniu z sokiem cytrynowym wspomoże pracę wątroby. Poza tym to jeden ze sposobów na więcej płaski brzuch. oddziałuje!   ZAŁÓŻ KONTO NA PINTEREŚCIE To bywa niedocenione kopalnia motywacji – wspomniałam o tym już setki razy, np. tu.  Załóż tablicę „zdrowe odżywianie” oraz „ćwiczenia” oraz dorzucaj motywujące obrazki. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, zobacz moje tablice – może sobie coś przypniesz – klik. Pinterest to najwłaściwszy sposób na utrzymanie motywacji. MONITORUJ POSTĘPY Załóż zeszyt, w którym będziesz notował twoją sylwetkę lub obwody, albo wyniki na treningach – w zależności od tego, jaki bywa twój cel. To pomoże ci trzymać się wyznaczonego zamierzenia oraz nie zbaczać nadto często ze ścieżki. nie wiesz, jak notować swoje postępy? dawniej udostępniłam arkusz do wydrukowania: klik MIEJ POD RĘKĄ PRZEKĄSKI Ja ; w schładzarce mam zawsze serek wiejski, a w koszyku na owoce – przynajmniej jedno jabłko. Możesz przygotować więcej zaawansowane przekąski z przepisów (znajdziesz tu oraz tu), albo po prostu posiadać zawsze jakieś jarzyny, owoce oraz nabiał alt3 w schładzarce. W każdym razie – przydaje się, kiedy musisz zjeść coś na szybko albo nie chce ci się robić czegoś skomplikowanego.   dobrym pomysłem bywa też gotowa zupa krem z Marvita (ja lubię jedynie pomidorową) albo sałatka z Biedronki – najwłaściwszy skład ma ta z mozzarellą. Grzanek nie musisz dorzucać, jeśli szczególnie się boisz tłuszczu palmowego, ale nie wpadajmy ze skrajności w skrajność, prawda? MOTYWACYJNE NOTKI To sposób, który wpadł mi do głowy dosłownie kilka dni temu – kup kolorowe karteczki, napisz na nich motywujące teksty lub cytaty oraz porozklejaj po całym mieszkaniu. Na schładzarce, lustrze w łazience, drzwiach do pomieszczeniu –

wszędzie!  Za każdym razem, kiedy będziesz zerkać na taką kartkę, złapiesz wyrzuty sumienia,  że znów ominąłeś trening 

oraz kto wie, może założysz buty oraz ruszysz do ćwiczeń? bierz UDZIAŁ W WYZWANIACH najdogodniej tych na Codziennie Fit Wyzwania to okazja, aby razem z grupą zmusić się wzajemnie oraz wykonać coś, do czego zazwyczaj zabieramy się jak pies do jeża. tymczasowo na portalu obowiązuje wyzwanie styczniowe, do którego możesz dołączyć w dowolnej kilku chwilach, ale już niedługo zagości więc wyzwanie związane z nawykami żywieniowymi. Jesteśmy tu po to, żeby się wspierać DODAJ JEDNO WARZYWO Do każdego twojego daniu – nawet, jeśli to mają być jedynie 2 plastry pomidora oraz pół marchewki. Ja dawniej nie lubiłam warzyw oraz to szczególnie, obecnie jem je często oraz ze smakiem – musiałam jedynie znaleźć własny sposób przygotowani ZMIENIAJ PLAN CO 4 tyg. w pierwszej kolejności, po to, żeby organizm nie przyzwyczajał się do starych ćwiczeń – wtedy okazują się mniej efektywne – secundo po to, żeby tobie się nie znudziło. Kilka zestawów ćwiczeń znajdziesz u mnie, dużo z nich jedynie się pojawi – nieustannie realizuję swoje postanowienie o zadbaniu o tego bloga Szukaj też inspiracji na siłowni, youtube, blogach, stronach… wszędzie!Jakie ćwiczenia wybrać? Tutaj niewielki poradnik. Mam nadzieję, że wprowadzenie tych małych nawyków pozwoli wam dodatkowo lepiej prowadzić własny zdrowy alt4 tryb życia – nie musicie ich realizować natychmiast jednocześnie! Każda mała zmiana bywa dobra. ubóstwiam czytać, a ostatnio trochę zaniedbałam swoje hobby. W zeszłym roku obiecałam sobie, że przeczytam wszystkie lektury oraz istotne książki z dowolnej epoki. Czytanie całej Biblii zajęło mi niemal 3 miesiące oraz na tym zakończyłam swoje postanowienia – wróciłam do literatury nowoczesnej. W tym roku chcę przeczytać 24 książki, 2 na miesiąc – mam już przygotowaną kolekcję romantyczną, oczywiście. Szkoda, że nie wliczają się tutaj książki dla

najmłodszych, ponieważ miałabym wyrobioną normę na 3 letnich miesięcy do przodu. skosztować zrozumieć WordPressa Kasia,

która bywa dobrym aniołem mojego bloga, wyjeżdża do Australii za miesiąc – napiszę Wam o tym za jakiś pora, ponieważ to jedynie historia! oraz pora zacząć ogarniać bloga od technicznej strony samodzielnie, a przynajmniej skosztować. Póki co, to dla mnie największe wyzwanie. Zabawa bez komórki oraz tu będę się pilnowała. Obiecałam sobie, że bawiąc się z potomkiem nie będę zerkała na komórkę. okres dla dziecka, to pora dla dziecka. oraz to nie podlega dyskusji. Jeden wieczór w tygodniu wyłącznie dla męża Tę zasadę praktykujemy z mężem od dłuższego momentu. Czasem wychodzi skuteczniej, czasem gorzej, ale staramy się. Raz w tygodniu kino, wypad do restauracji, film na laptopie, wspólna kolacja czy rozmowy przy lampce wina. Nie istotne gdzie oraz co, istotne że mamy kilka godzin wyłącznie dla siebie. Z wyłączoną komórką oraz laptopem. Raz w 30 dni spotykam się z przyjaciółkami okres tak szybko leci, że mam problem spotkać się z przyjaciółkami, które mieszkają zaledwie kilka kilometrów ode mnie. świetnie, że wyprawiamy urodziny swoje oraz mężów – przynajmniej mamy zagwarantowane 6 spotkań w roku! Mam nadzieję, że w tym roku znów uda nam się co miesiąc śmigać na kino niewiast, a jak nie to przynajmniej pogaduchy przy małej czarnej czy kolacji. Mamy powodzenie, że nasi mężowie szczególnie świetnie się dogadują, więc nie trzeba ich namawiać na spotkani


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness