Jak zdrowo się odżywiać w pracy? Poradnik dla zapracowwanych

Jak zdrowo się odżywiać w pracy? Poradnik dla zapracowwanych

Redakcja

2017-07-05

brak komentarzy

zazwyczaj pytacie mnie jak w prosty sposób zmienić swój sposób odżywiania na zdrowszy. Jednej odpowiedzi na to pytanie nie mam, dlatego przygotowałam dla Was artykuł z 10 najważniejszymi zasadami zdrowego oraz racjonalnego żywienia. Zapraszam do lektury! 1. Spożywaj olbrzymie ilości warzyw   Jak już zapewne wiesz, zdrowe odżywianie polega na regularnym dostarczaniu organizmowi wszystkich potrzebnych elementów diety odżywczych w odpowiednich proporcjach oraz proporcjach. jarzyny zawierają takich elementów diety mnóstwo, dlatego powinny być podstawą dowolnej prawidłowej leczeniu odchudzającej. okazują się nieocenionym źródłem witamin, błonnika pokarmowego oraz fitozwiązków. Jedząc jarzyny: zredukujesz niebezpieczeństwo wystąpienia niektórych nowotworów, zmiejszysz niebezpieczeństwo wystąpienia cukrzycy, miażdżycy oraz zawału serca, obniższysz ciśnienie krwi oraz pułap cholesterolu. Według najnowszych zaleceń żywieniowych powinniśmy spożywać 9 porcji warzyw oraz owoców każdego dnia. W praktyce oznacza to, że jarzyny powinny znajdować się praktycznie w kolejnymi kolejnym naszym jedzeniu. Na mojej stronie ze pełnowartościowymi przepisami znajdziesz setki pysznych przepisów na pełnowartościowe dania warzywne na każdą porę dnia. Najważniesze aby rozpocząć swój dzień od zdrowego oraz sycącego śniadania. Pozwoli to na zwiększenie efektywności Twojego organizmu oraz przeciwdziałać spożycia nadmiaru kalorii w drugiej częsci dnia. kolejne regularne posiłki co 3-4 60 minut ustabilizują pułap glukozy we krwi oraz przyspieszą Twój przemiana materii. Jedząc w ten sposób zapewnisz sobie mnóstwo energii poprzez cały dzień, uchronisz się przed atakami głodu oraz ciągłym uczucie zmęczenia. 3. Wzbogać swoją jadłospis o różnorodne produkty   Postaraj się, aby w Twoim dziennym jadłospisie znalazły się produkty zakwalifikowane do wszystkich grup składników diety konsumpcyjnych. Wyróżniamy sześć takich grup – produkty zbożowe (pieczywo, kasze, makarony), mleko oraz jego przetwory (kefir, sery, kefiry, maślanki), jarzyny oraz owoce. kolejną całą grupę stanowią mięso, ryby oraz ich przetwory i jaja. Do osobnej zespoły przynależą tłuszcze jadalne, czyli oleje roślinne oraz tłuszcze zwierzęce (masło, łój, smalec). Ostatnią grupą składników diety okazują się cukier orazlunchbox  do  badań wyroby cukiernicze, których picie należy zdecydowanie redukować. 4. Unikaj wysoko przetworzonych oraz sztucznych składników diety  

Unikaj wszelkich fast foodów i gotowych potraw dostępnych w sklepach.

Te wysoce przetworzone produkty nie niosą ze sobą nic dobrego – zawierają masę konserwantów oraz wzmacniaczy smaku oraz zapachu (np. aspartam, syrop glukozowo-fruktozowy czy  glutaminian sodu). Do tego charakteryzują się wysoką zawartością tłuszczu oraz soli, których 7 rad, by zdrowo jeść w pracy nadto wielka ilość nie wpływa korzystnie na zdrowie. Żywność przetworzona cechuje się także niską, lub nawet zerową zawartością witamin oraz elementów diety mineralnych. 5. Nawodnij prawidłowo swoje ciało   Woda pełni liczne funkcje w naszym organizmie, bierze udział w licznych procesach i bywa odpowiedzialna za transport składniku odżywczych. picie substancji poprzez osobę dorosłą musi kształtować się na pułapie 1,5 – 2 litrów każdego dnia, co razem z wodą zawartą w żywności daje mniej więcej 3 – 3,5 l dziennie. Skąd ta ilość? Otóż codziennie w procesie oddychania, poprzez układ moczowy, ; z kałem oraz potem tracimy średnio 2,6 l h2o. Straty h2o okazują się jeszcze większe w gorące oraz wietrzne dni lub w trakcie intensywnego wysiłku fizycznego. Aby organizm mógł w pełni sprawnie funkcjonować każdy ubytek płynu musi być na bieżąco uzupełniany. 6. Unikaj sklepowych półkach słodyczy  

Wyroby cukiernicze okazują się źródłem jedynie pustych kalorii (cukier, biała mąka, tłuszcz utwardzony),

tak więc dostarczają organizmowi wyłącznie dużej ilości energii, której nadwyżka magazynowana bywa w postaci tłuszczu. Sklepowe słodycze nie zawierają praktycznie żadnych elementów diety odżywczych. Nadmierne picie cukrów prostych może prowadzić do rozwoju nadwagi, próchnicy zębów, ; zaburzeń poziomu glukozy we krwi, a w efekcie cukrzycy. Dlatego należy redukować jak zwłaszcza picie słodyczy oraz wyrobów cukierniczych lub wybierać te z naturalnymi słodzikami, np. ze stewią. 7. Korzystaj z soli jak najrzadziej   Zgodnie z zaleceniami WHO każdego dnia picie chlorku sodu musi wynosić 5 gramzdrwe  odżywianie  w  badań (mała niewielka łyżka). Okazuje się, że przeciętne picie soli w Polsce wynosi aż 15 gram na osobę na dzień! Wynika to z faktu, iż sól występuje w produktach konsumpcyjnych jako organiczny składnik, ; dodawana bywa do żywności w czasie jej przemysłowego obróbki. olbrzymie ilości chlorku sodu wykorzystuje się w trakcie przygotowywania potraw – na co mamy już bezpośredni wpływ. W związku z tym próbuj nie solić dopóki maksymalnie nie doprawisz dania innymi przyprawami. Unikaj nadmiernego spożycia składników diety wędzonych, konserwowych oraz wysoko przetworzonych. Na placku tortilla rozłóż sałatkę, tuńczyka, dodaj czerwoną fasolę i pokrojone pomidorki koktajlowe. Nałóż jogurt z przyprawami i mocno zawiń tortillę (zobacz powyżej, jak to wybudować, żeby z niej nie ciekło). Popij herbatą z guaraną lub yerba mate (na alt2 stacji benzynowej możesz poprosić o wrzątek).  produkty: energia: 570 kcal, białko: 36 g, węglowodany: 71 g, tłuszcz: 18 g Co zyskasz? porcję białka z tuńczyka, które przyspieszy Twój przemianę materii i dostarczy paliwa mięśniom Jogurt to dodatkowa porcja białka oraz witamina B, która wzmacnia utrzymać koncentrację Tortilla dostarczy Ci sporą zawartość węglowodanów Izoflawony z fasoli, za które okaże się Ci wdzięczna prostata Potas stabilizujący ciśnienie krwi Twoje patenty: 1. Dużo pij – jeśli się odwodnisz, będziesz miał kłopoty z koncentracją, co może być niebezpieczne, gdy prowadzisz samochód. Pij wodę, a nie słodzone soki czy napoje gazowane. w miejsce dużej białej kawy wybieraj małą czarną. Zrezygnuj z napojów energetycznych i zastąp je herbatą z guaraną czy ziołami yerba mate. 2. Jeśli spadnie ilość glukozy we krwi, natychmiast poczujesz ospałość. Nie dopuszczaj do sytuacji, w której zrobisz się szczególnie głodny. rozpocznie lepszą przekąska od hot doga okaże się banan, jogurt organiczny czy garść orzechów. Jeśli baton, to typu corny, a nie czekoladowy. 3. Planowanie to podstawa. prawidłowo przed wyruszeniem w trasę ustal, gdzie się zatrzymasz, zjesz (jeśli możesz, wybierz restaurację, a nie stację benzynową) i odpoczniesz. Jeśli tego nie zrobisz, w trasie najprawdopodobniej będziesz odkładał postój tak długo, jak tylko się da. 4. Zainwestuj w pojemniki termoizolazyjne albo w przenośną lodówkę i spożywanie woź ze sobą.  

Temat, da się porwać się na powiedzenie, że szczególnie kobiecy, że większość panów nie ma zwroty w jaki sposób zdrowo

się odżywiać badań. mimo wszystko tym okazuje się, że i kobiety i mężczyźni potrzebują odżywczej, zbilansowanej leczeniu odchudzającej, żeby skutecznie pracować. Jeżeli spędzasz kilka godzin dziennie w położenia siedzącej, czy to badań, czy może na uczelni i zastanawiasz się co i kiedy jeść, aby być pełnym sił – zapamiętaj tych kilka rad.   Głównym kłopotem badań przy komputerze okazuje się ciągłe podjadanie. W natłoku obowiązków nawet nie zauważamy kalorii, które pochłaniamy, zwłaszcza z nudów. Jak sobie z tym poradzić? Niestety szczególnie trudno okazuje się zrezygnować z podjadania. Na szczęście możemy ten nawyk zamienić w coś pozytywnego. w miejsce czekoladek postaw na świeże jarzyny i owoce. Jeżeli, wiesz, że jesteś łasuchem wcześniej przygotuj sobie pudełeczka z pokrojonymi sezonowymi przekąskami. uwielbiasz intensywne smaki? alt3 Kawałki papryki posyp chilli. Jesteś fanem słodkości? Cynamon świetnie pasuje do marchewki, a jeśli już nie możesz zrezygnować z czekolady – wybierz tą gorzką. Dodatkowo sklepowe półki pełne okazują się suszonych owoców, czy warzywnych i owocowych chipsów. bywa to świetne metody, aby wzbogacić dietę w wit. i minerały (i zająć buzię marzącą o czekoladce ;) ). Temat, trzeba porwać się na powiedzenie, że dość kobiecy, że większość panów nie ma zwroty w jaki sposób zdrowo się odżywiać w pracy. mimo wszystko tym okazuje się, że i kobiety i faceci potrzebują odżywczej, zbilansowanej leczeniu odchudzającej, żeby systematyczne pracować. Jeżeli spędzasz kilka godzin dziennie w położenia siedzącej, czy to w pracy, czy może na uczelni i zastanawiasz się co i kiedy jeść, aby być pełnym sił – zapamiętaj tych kilka rad.  

Głównym kłopotami badań przy komputerze okazuje się ciągłe podjadanie.

W natłoku obowiązków nawet nie zauważamy kalorii, które pochłaniamy, przede wszystkim z nudów. Jak sobie z tym dać radę? Niestety dość trudno okazuje się zrezygnować z podjadania. Na los możemy taki nawyk wymienić w coś pozytywnego. w miejsce czekoladek postaw na świeże jarzyny i owoce. Jeżeli, wiesz, że jesteś łasuchem wcześniej przygotuj sobie pudełeczka z pokrojonymi sezonowymi przekąskami. uwielbiasz ostre smaki? Kawałki papryki posyp chilli. Jesteś fanem słodkości? Cynamon świetnie pasuje do marchewki, a jeśli już nie możesz zrezygnować z słodyczy – wybierz tą gorzką. Dodatkowo sklepowe półki pełne okazują się suszonych owoców, a nawet warzywnych i owocowych chipsów. okazuje się to świetne metody, aby wzbogacić jadłospisco  jeść  w  badań w wit. i minerały (i zająć buzię marzącą o czekoladce ;) ).   Stare, chińskie przysłowie mówi: śniadanie jedz jak cesarz, przed głównym posiłkiem dnia podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj wrogowi. Nie od dziś wiadomo, że najważniejszym daniem w ciągu dnia okazuje się śniadanie. Nie zapominaj o tym! Niektórym z nas (dawniej mnie także) wydaje się, że kiedy opuścimy każdy z pokarmów, zjemy mniej kalorii, poprzez co będziemy szczuplejsi. brednia! Z własnego praktyki wiem, że spożywanie śniadania okazuje się sakramentalnie istotne. Kiedy dopuścimy do uczucia głodu chętniej sięgamy po tłuste przekąski przed przed głównym posiłkiem dnia. Zagospodaruj sobie chwilę, w której będziesz alt4 w stanie w spokoju zjeść. Nie należy spożywać niczego w pośpiechu. najlepiej przeżuć każdy kęs około 25 razy, pokarm wtedy prościej się trawi i wchłania. Tak więc, kolejna rada brzmi: nie spiesz się! Racjonalne odżywianie się to jedynie spożywanie, także picie.

Chyba wszyscy doskonale wiemy jak wielką popularnością cieszą się napoje energetyczne.

Napoje te zawierają duże ilości pobudzających składników. Nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale mogą one spowodować nawet zaburzenie rytmu serca. okazują się one zasobne w proste, które niestety potrafią źle oddziaływać na prezencję naszej sylwetki. Co w miejsce tego? Przede wszystkim stawiamy na wodę! posiada w składzie ona tlen, który okazuje się niezbędny do badań naszego mózgu. Nasz organizm wydala średnio 2,5 l wody mineralnej dziennie, więc należy przyjmować odpowiednią jej ilość, aby uzupełnić straty. No , ale co jeśli naprawdę potrzebujemy zastrzyku energii? mała czarna wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Niestety nadmierne ilości wypłukują z ludzkiego ustroju magnez , który okazuje się niezbędny w procesach myślowych. w miejsce kawy polecam różnego rodzaju zielone herbaty. okazują się one o mnóstwo zdrowsze (pomagają uniknąć problemów układu krwionośnego i problemów rakowych), a przy tym jakie smaczne! Smaków okazuje się tak mnóstwo, że każdy znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo dość istotne okazuje się, aby wcześniej zaplanować sobie pory pokarmów. Powinniśmy jeść co 3-4 60 minut, więc od tego ile okresu spędzasz w pracy, w szkole, bywa zależne ile pokarmów należy zorganizować sobie na cały dzień. Planowanie przede wszystkim. W miarę szans zadbaj o to, aby nic nie przeszkodziło Ci w zjedzeniu posiłku. Czasami okazuje się to niełatwe, jednocześnie kluczowe okazuje się, aby nie zaburzyć rytmu, do którego przyzwyczai się organizm. teraz, kiedy już znasz podstawowe zasady, jakimi musisz się kierować nie zapominaj też o tym, że spożywanie musi sprawiać Ci radość. Nie prawidłowo zbyt mocno jeść rzeczy, których nie uwielbiasz. Nie zmuszaj się do marchewki, kiedy wolisz jabłka. Racjonalna kuracja dietetyczna to jedynie zdrowie dla ludzkiego ustroju, ale przede wszystkim dla duszy. W kolejnym artykule przygotuję dla Was kilka przepisów, które ułatwią Wam używanie się do powyższych rad.  Tymczasem, jeżeli macie jakiekolwiek pytania swobodnie piszcie, komentujcie, pytajcie. Z chęcią rozwieje wszelkie wątpliwości


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness