Jak zmniejszyć stres właściwym odżywianiem się? To Cię zaskoczy!

Jak zmniejszyć stres właściwym odżywianiem się? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-08-23

brak komentarzy

Jutro wielki dzień, a ty w miejsce porządnie się wyspać, przekręcasz się z boku na bok, boli cię talia i pocą się dłonie.stres    a  nawyki  żywieniowe

Stres cię nie mobilizuje. Sprawia, że nie jesteś w stanie wydusić zwroty, a wszystkie sądzi uciekają z głowy. bywa twoim największym wrogiem. Ale nie załamuj się, możesz go przebyć. jest wystarczająca, że poznasz kilka trików. Metod do walki ze stresem okazuje się szczególnie mnóstwo, ale nie ma jednego uniwersalnego sposobu, który raz na zawsze rozprawiłby się z nieprzyjemnym uczuciem napięcia. licznych psychologów próbowało skatalogować techniki radzenia sobie ze stresem. Wśród nich wymieniali np. konfrontację z kłopotem, szukanie wsparcia społecznego, ucieczkę od trudności, samokontrolę itp. Od czego okazuje się zależne odporność na stres i jak minimalizować nieprzyjemne uczucia towarzyszące wyzwaniom? Lek na stres [Enigma]   Spis treści Jak radzić sobie ze stresem - efekty nerwów Jak sobie radzić ze stresem - wojna ze stresem Jak sobie radzić ze stresem - techniki Jak sobie radzić ze stresem - sposoby na stres Jak sobie radzić ze stresem - ćwiczenia na stres Jak radzić sobie ze stresem - efekty nerwów Jeśli nasz organizm tylko poprzez minutę jest w stresującej sytuacji, nic groźnego nam nie zagraża. Gorzej, gdy pozostajemy w ciągłym stresie. Możliwe konsekwencje nerwów długotrwałego, to: rozkojarzenie, bezsenność, uczucie niepokoju, popadanie w nałogi, trudności w oddychaniu, nerwica i depresja, wrogie nastawienie do ludzi, niezadowolenie z seksu, sądzi samobójcze. Osoby zdenerwowane często mają nieudane życie małżeńskie, ich związki się rozpadają. Trudno okazuje się przecież być z osobą,jak  zmniejszyć  stres  jedzeniem które okazuje się nieustannie rozgoryczona i ze wszystkiego niezadowolona. przyczyną nerwów może być praktycznie wszystko, od naprawdę niebezpiecznych sytuacji: śmierć najbliższej osoby, rozwód, więzienie, wesele, utrata obowiązkach, ciąża, św., do szczególnieczy  właściwe  odżywianie  zmniejsza  sters  prozaicznych rzeczy, jak spotkanie z nieznanymi osobami, egzamin, codzienny hałas czy nieprzerwany niedobór momentu. coraz częściej ludzie przeżywają także ogromny stres ;. występuje w wyniku presji na jak najlepsze wyniki, nazbyt wymagającego szefa, świadomości ryzyko zwolnienia, długich godzin obowiązkach, co oczywiście wpływa ujemnie na życie rodzinne i towarzyskie. Szaleńcze tempo życia, ciągła presja momentu i bycia najlepszym, spiętrzenie obowiązków profesjonalnych i domowych – a potem znużenie, ospałość, niedobór energii, trudności z zaśnięciem, huśtawki nastrojów, częste migreny, kłopoty z koncentracją, bóle brzucha, pleców i karku. Nie bez powodu stres został uznany za chorobę współczesnych lat. bywa to mocna „trucizna” dla organizmu, pozbawiająca radości życia. Długotrwały stres okazuje się szczególnie dolegliwy i ma destrukcyjny wpływ na funkcjonowanie człowieka i jego zdrowie. niekorzystne symptomy nerwów to m.in.: gniew, gniew, rozdrażnienie, złe samopoczucie, częste grypy i infekcje, palpitacje serca, osłabienie, kłopoty

ze snem, migreny, szybka utrata wagi, obniżona jakość obowiązkach, drżenie rąk, tiki nerwowe itp.

Jak sobie radzić ze stresem - wojna ze stresem Przede wszystkim Czy właściwe odżywianie może redukować stres? kluczowe okazuje się pozytywne nastawienie. Ciągłe powtarzanie sobie, że jestem beznadziejny i nic mi nie wychodzi, na pewno nie pomoże. dobrze myśleć o swoich sukcesach, nawet jeśli są małe.   Jak sobie radzić z kryzysem? Wzloty i upadki są nieodzownym elementem życia człowieczego. Kiedy jesteśmy szczęśliwi, wydaje się, że świat należy do nas. mimo wszystko w sytuacji kryzysu, człowiek... trzeba czerpać z nich siłę do kolejnych wyzwań. z wyjątkiem tego, świetną bronią przeciwdziałające stresowi są: zdrowa kuracja dietetyczna – nie wolno zapominać o codziennej porcji owoców i warzyw. Humor świetnie poprawia też czekolada, wybierajmy jednak tę ciemną, a nie nadziewaną czy mleczną. Antystresowo działa też: seler naciowy, orzechy włoskie, jajka, kartofle, pomarańcze, fasolka szparagowa, czarne porzeczki. Magnez to pierwiastek wpływający na prawidłową pracę układu nerwowego, dlatego dobrze dostarczać jego właściwą zawartość w spożywanych pokarmach albo suplementować. Uwaga! Picie piwa nie okazuje się świetnym rozwiązaniem. Przed problemami nie wolno uciekać, trzeba wyjść im naprzeciw i je przebyć; ćwiczenia relaksacyjne – usiądź prosto, rozluźnij ciało i spokojnie oddychaj. obecnie podnoś ostrożnie ramiona tak, jakbyś chciał dotknąć nimi uszu. Powoli i spokojnie obracaj skroń raz w lewą, raz w prawą stronę. To tylko jedno z ćwiczeń, a okazuje się ich bardzo więcej i naprawdę skutkują. Do ćwiczeń relaksacyjnych zaliczają się m.in.: techniki oddechowe (wizyta kontrolna wdechów i wydechów), obniżanie napięcia mięśniowego za pomocą jogi, tai chi albo ćwiczeniach autogennego Schultza; sport – wysiłek pomoże rozładować złą energię. Wybierzmy taki rodzaj aktywności, który sprawia nam przyjemność. Dla jednych jest to joga, inni wolą fitness. podstawowe, żeby jest nam miło, wtedy wytworzą się endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia. Sport umożliwia też zapomnieć o kłopocie i zająć sądzi czymś zupełnie innym. Ponadto poprawia krążenie, dotlenia organizm, rozluźnia mięśnie i umożliwia nabrać dystansu do problemów dnia codziennego.   O stresie otwierają perspektywy też zapomnieć nieduże działania, jak np.: ciepła kąpiel z dodatkiem ulubionych olejków, ziołowa herbata z melisy albo dziurawca, książka albo film, do których ochoczo wracamy, spokojna muzyka, sen trwający przynajmniej siedem godzin, rozmowa z najbliższymi, oddanie się pasjom, zainteresowaniom, hobby. Jak sobie radzić ze stresem - techniki Radzenie sobie ze stresem (ang. coping) okazuje się zbiorem działania ukierunkowanych na walkę z zagrożeniem. Aktywność zaradcza tym odróżnia się od normalnej aktywności nastawionej na osiągnięcie zamiarze, że przebiega w warunkach zakłócenia równowagi, więc okazuje się utrudniona. „Radzenie sobie” ma trzy odniesienia znaczeniowe.

Może być rozpatrywane jako: liczba osób, którzy cierpią na nazbyt wysoki zawartość sytuacji stresogennych w kompilacji

z nieprawidłowymi nawykami żywieniowymi i niedostarczaniem do człowieczego ustroju odpowiednich ilości potrzebnych składników odżywczych stale wzrasta. Kiedy jesteśmy pod oddziaływaniem presji otoczenia, terminów, czy pozostałych sytuacji i sytuacji stresogennych, mamy tendencję do selekcjonowania specyfików konsumpcyjnych o mniejszej składniki odżywczej, za to szybszej i łatwiejszej do przyrządzenia i zjedzenia. Najlepszym tego przykładem okazują się fast foody – czyli definiowane alt2 jako „śmieciowe menu” artykuły obejmujące dużą dawka cukru rafinowanego i tłuszczów nasyconych. Te niezdrowe wybory żywieniowe mogą przyczyniać się do narastania poziomu sytuacji stresogennych w dłuższym czasie, nie mówiąc już nawet o szczególnym wpływie na powstanie wielu pozostałych kłopotów ze zdrowiem. Jednym ze sposobów pozwalających nieco uwolnić nękający nas stres okazuje się zwracanie bacznej uwagi na prawidłowy sposób odżywiania się. Poniżej, w dalszej partie naszego współczesnego treści zaprezentujemy Ci zwykle trwające niezdrowe wzorce żywieniowe. Każdy z nich okazuje się pośrednio albo prosto powodowany przez stres. Jeśli potrafisz je zidentyfikować u siebie, to musisz także nauczyć się je kontrolować. Nie wspominamy tutaj o absolutnym wykreśleniu ich z codziennego życia, ponieważ wiemy doskonale, że wielu przypadkach jest to niemożliwe. Ale jeśli będziesz w stanie je rozpoznawać i umieć minimalizować ich częstotliwość, to już jest to niewielki sukces. Pozwoli Ci to zauważalnie ograniczyć stres, albo przynajmniej przeciwdziała jego stopniowemu przyrostowi do niebezpiecznych dla kondycji fizycznej poziomów. 1. Stres często przekłada się na picie nazbyt dużej ilości kawy kawa okazuje się intentywnym stymulantem, który sprawia, że czujemy się pełni energii. potęguje nam to zwalczyć ogarniające nas zmęczenie i poczucie senności. Ale kawa osobiście w sobie ma także znaczny wpływ na Twój organizm. Na do tego okazuje się napojem o cechach potencjalnie uzależniających. Mimo tego, że kawa może wykazywać szereg korzyści jeśli pijemy ją z umiarem, to wykazano także, że nadużywanie kofeiny potęguje generalny stres. Kofeina występuje także w herbacie pod nazwą teiny, w niektórych napojach gazowanych (zwłaszcza rodzaju cola), napojach energetycznych i czekoladzie Kofeina wpływa prosto na stymulację wytwarzania kortyzolu – hormonu odpowiedzialnego za stres – co może powodować migreny, kołatanie serca i nerwowość. Jeśli posiadasz skłonność do picia dużych ilości kawy, spróbuj ją stopniowo minimalizować. Jeśli uda Ci się nie przekraczać trzech kubków albo pięciu filiżanek dziennie, to już jest spory sukces. musisz mimo wszystko dążyć do poziomu jednej, góra dwóch filiżanek kawy na 24 h. 2. Skłonność do jedzenia specyfików konsumpcyjnych, które zwiększają zawartość kortyzolu kawa nie okazuje się jedynym czynnikiem, który wpływa na zwiększenie poziomu kortyzolu. Cukry rafinowane i węglowodany jasne także cechują się podobnymi właściwościami. artykuły żywnościowe obejmujące spore ilości tłuszczów nasyconych i rodzaju trans mogą także powodować wysoki zawartość kortyzolu. Tłuszcze te są trwające w dużych dawkach wielu zakąskach, fast foodach i potrawach smażonych. Spożywane w dużych dawkach artykuły odzwierzęcego, takie jak czerwone mięso, sery i artykuły z mleka pełnotłustego mogą powodować zaburzenia równowagi poziomu kortyzolu. Jak już wskazywaliśmy powyżej, hormon taki prosto okazuje się odpowiadający za stres w Twoim organizmie. Aby utrzymać zawartość kortyzolu pod kontrolą, szczególnie skuteczniej jest wybrać artykuły bogate w węglowodany złożone, błonnik i w tłuszcze jednonienasycone i wielonienasycone. 3. Pomijanie pokarmów mnóstwo osób pomija niektóre z pokarmów w trakcie dnia, tłumacząc się tym, że stres odbiera im apetyt. jednak prawidłowe odżywianie alt3 się ma zasadnicze znaczenie dla kontrolowania sytuacji stresogennych. Poprzez menu dostarczasz do własnego człowieczego ustroju podstawowych składników odżywczych i energii koniecznej do prawidłowego funkcjonowania. Ale jak wskazywaliśmy już w poprzednim punkcie, nie wystarczy w tym celu jeść byle czego. Dla wielu ludzi typowym usprawiedliwieniem dla pomijania kolejnych pokarmów w ciągu dnia okazuje się to, że mają nazbyt dużo zadań do wykonania. jednak sam fakt zrobienia sobie przerwy na zjedzenie drugiego śniadania, czy lunchu umożliwia odprężyć ciało i umysł. A to rzecz jasna umożliwia uśmierzyć stres, ; nagromadzone tymczasowe napięcie umysłowe. Jednym ze sposobów, aby jeść zdrowo bez komplikowania sobie życia okazuje się picie zielonych, energetyzujących koktajli i koktajl. Muszą być one mimo wszystko oparte o substancje nieprzetworzone, takie jak mleko, woda, owoce i jarzyny. Nie chwytaj wcale pod uwagę tzw. shake’ten, które da się dostać w spektakularnych sieciach fast foodów. Koktajle i koktajl są łatwe i szybkie w przygotowaniu. A jednocześnie dostarczają Ci energii i składników odżywczych, które są łatwo absorbowane i wystarczą na cały dzień. 4. Picie niewystarczających ilości płynu Picie odpowiednich ilości płynu okazuje się niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Twojego człowieczego ustroju i mózgu. Ale woda nie jedynie pełni te istotne funkcje. Musisz przyswoić także, że odgrywa ona znaczącą funkcję pozwalając uśmierzyć stres i napięcie nerwowe. Kiedy pijesz wodę, Twój mózg odbiera tę czynność jako impuls do odprężenia całego ciała. Odżywianie pełni znaczącą rolę w fizjologicznej regulacji uczucia głodu i sytości, także pokrywa wymogu emocjonalne człowieka. Rosnąca liczba negatywnych reakcji żywieniowych często bywa odpowiedzią na codzienny stres, nieprzychylne emocje i nowoczesny model piękna kreowany przez media, gdzie szczupła sylwetka bywa wyznacznikiem składników. Stres bywa złożonym zjawiskiem fizjologicznym i okazuje się bezpośredni skutek oddziaływania bodźców zewnętrznych zwanych stresorami na organizm ludzki [1]. Zależność pomiędzy stresem a negatywnymi zachowaniami żywieniowymi trzeba rozpatrywać na dwóch płaszczyznach – fizjologicznej i psychologicznej.   Fizjologiczna koncepcja relacji stres – zachowania żywieniowe Jak donoszą australijscy badacze Torres i Nowson, wzrost bądź redukcja spożywania pożywienia w sytuacji stresowej jest zależne od rodzaju stresora i aktywowanego układu nerwowego, a dokładniej właściwej osi nerwów [2]. W przypadku nerwów krótkotrwałego aktywowana bywa oś układ współczulny – rdzeń nadnerczy. Współczulny układ nerwowy okazuje się odpowiadający za reakcję walki albo ucieczki. W pierwszych sekundach działania stresora pobudza on nadnercza do produkowania adrenaliny i noradrenaliny Następstwem tego bywa m.in. odpływ krwi z narządów do mięśni i obniżona aktywność układu pokarmowego, czego skutkiem bywa odruch powstrzymywania się od spożywania [2,3]. Stres chroniczny wywołuje natomiast aktywację osi podwzgórze – przysadka – kora nadnerczy (układ HPA). w tym przypadku działanie stresora sprawia, że podwzgórze pobudza przysadkę, wydzielając hormon o nazwie kortykoliberyna (CRH). Przedni płat przysadki pod oddziaływaniem CRH sprawia uwolnienie hormonu ACTH, który tymczasem wywołuje reakcje doprowadzające do wydzielenia do krwi glikokortykoidów. Kortykoliberyna (CRH) poza całościową regulacją reakcji stresowej hamuje apetyt, a alt4 glikokortykoidy i beta – endorfiny go pobudzają. bywa to zjawisko ujemnego sprzężenia zwrotnego. głównym celem do zrozumienia całego procesu bywa pora oddziaływania stresora. Efekty CRH widoczne okazują się w organizmie po kilku sekundach, podczas gdy wpływ działania glikokortykoidów ujawnia się od kilku minut do kilku godzin. Po zdarzeniu stresowym organizm w kilka sekund pozbywa się CRH z krwiobiegu, ale usuwanie glikokortykoidów ciągnie się godzinami. To wtedy mózg rozpoczyna przebieg uzupełniania zapasów energii, glikokortykoidy stymulują łaknienie, w konsekwencji czego sięgamy po zestaw dań. Poddawanie się chronicznemu stresowi sprawia, że w naszym ciele nieustannie bywa uwalniana i usuwana kortykoliberyna (CRH) a glikokortykoidy utrzymują się na wysokim pułapie. W praktyce przebieg ten prowadzi do przemieszczania się i gromadzenia warstwy tłuszczu, uaktywnia wzrost apetytu, a jednakowym przyczynia się do wzrostu masy ciała [2,3,4].   psychiczny aspekt relacji stres – zachowania żywieniowe Relację stres – zachowania żywieniowe w kontekście mentalnym trzeba badać w odniesieniu do sposobów radzenia sobie ze stresem. Sytuacje stresowe zagrażają dobremu samopoczuciu, dlatego człowiek dąży do zminimalizowania uczucia zdenerwowania, wykorzystując dostępne mu sposoby. Zwiększona potrzeba spożywania często staje się sposobem radzenia sobie ze stresem. Zachowania żywieniowe, uwarunkowane negatywnymi emocjami, przestają być jedynie odpowiedzią na odczucie głodu. Doświadczenie nerwów może być czynnikiem wywołującym konieczność spożywania. zestaw dań ze względu na swoją dostępność staje się prostym sposobem redukcji zdenerwowania psychowegetatywnego. Może stanowić metodę radzenia sobie z trudnymi sytuacjami poprzez odwracanie uwagi od źródła kłopotu czy kompensować przeżywane trudności [5,6,]. W obliczu nerwów u niektórych osób zauważany bywa przebieg zajadania dolegliwości, podczas gdy inni redukują branie pożywienia. Ostatnie badania wykazują, że osoby nieustannie sprawdzające swoją sylwetkę, w odpowiedzi na ciężki etap emocjonalny jedzą więcej, podczas gdy osoby nie stosujące żadnych barier w stanach zdenerwowania jedzą mniej. Według dr Paula Lattimore z Uniwersytetu w Liverpool, eksperta w dziedzinie reakcji żywieniowych, osoby nieustannie sprawdzające swoją sylwetkę i doprowadzające kuracji odchudzającej restrykcyjne zużywają tak dużo energii na oszukiwanie naturalnych sygnałów biologicznych, że pozostaje im tylko niewielka rezerwa zapasów energetycznych, których mogą użyć w walce z sytuacjami stresowymi. Dlatego w sytuacjach najmocniejszego zdenerwowania osoby te tracą kontrolę i spożywają większą zawartość pożywienia. Najlepszym sposobem kontroli masy ciała nie bywa zatem korzystanie z rygorów dietetycznych, a dostarczanie organizmowi umiarkowanych ilości pokarmów niskokalorycznych, zawierających źródła witamin, szczególnie warzyw i owoców [7,8]. Sytuacje stresowe okazują się w znajdujących się czasach nieodłącznym atrybutem życia człowieka, a pojęcie nerwów na stałe zagościło w języku powszechnym. wielokrotnie brak możliwości osiągnięcia zamiarze ze względu na nierealistyczne oczekiwania (np. uzyskanie ideału szczupłej sylwetki, promowanej przez mass media) okazuje się związane odbieraniem danej sytuacji jako czynnikastresującego. Zachowania żywieniowe okazują się jedynie odpowiedzią na odczucie głodu, ale często okazują się uwarunkowane negatywnymi emocjami. Niezwykle kluczowe wydaje się zatem wypracowanie indywidualnych metod zaradczych, które w sytuacji nerwów będą wykorzystywane i które pomogą zniwelować jego źródło.  


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness