Jak zrobić zdrowe przekąski na domówkę? Triki pani domu!

Jak zrobić zdrowe przekąski na domówkę? Triki pani domu!

Redakcja

2017-08-25

brak komentarzy

Snacking, czyli jadłospis przekąsek, to coraz popularniejszy sposób odżywiania. zdrowe  przekąki  przepisy

Obecnie dużo ludzi odpowiada ze spożywania odpowiednich 4-5 produktów dziennie, w miejsce tego wybierając częstsze jadłospis przekąsek. Przekąski okazują się pełnym zdrowia uzupełnieniem kuracji odchudzającej. zaleca się mimo wszystko wybierać takie snacki, które są tylko pyszne, lecz również pełne produktów odżywczych. Podczas konferencji na temat nadwagi w Instytucie Żywności i Żywienia prof. Jadwiga Charzewska przedstawiała dane z których wynika, że wzrasta ilość pociechy i młodych ludzi konsumujących przekąski. Niestety zazwyczaj jadane poprzez pociechy i młodzież przekąski to produkty pełne soli, cukru i niekorzystnych dla kondycji tłuszczów. – Przekąski są znaczną częścią kuracji odchudzającej pociechy i młodych ludzi, gdyż dostarczają od 20 do 30% całodziennej energii. ta ilość kalorii jest nowy czynnik ryzyka rozwoju nadwagi – mówiła prof. Charzewska. Dlatego tak istotne jest, aby wybierać zdrowe przekąski, które okazują się wartościowym składnikiem naszej kuracji odchudzającej. Przekąski, które przestawiam w dzisiejszy tekście świetnie sprawdzą się jako uzupełnienie energii przed treningiem. Zdrowe przekąski to też doskonały wybór podczas domowych seansów filmowych. Proponowane przeze mnie przekąski świetnie sprawdzą się na kuracji odchudzającej, bo mają mało kalorii. Część pomysłów nadaje się też do zabrania w drogę – można spakować je do pudełka. Jeśli szukacie ciekawych przekąsek na imprezę, to też znajdziecie tu coś dla siebie. Przekąski świetne na imprezę: 1. Mini „pizze” z cukinii Pizza to coś, co raczej nie kojarzy się zdrowo, ale w wersji z cukinią to naprawdę super przekąska. Cukinię myjemy i kroimy na 1 cm Zdrowe przekąski na domówkę plastry.szybkie  i  zdrowe  przekąski Na każdy z plastrów nakładamy trochę sosu pomidorowego (okazują się pomidory z puszki z czosnkiem), a nastepnie niewielką kawałek sera (u mnie kozi w plastrach, ale może być dość cienko pokrojona gouda albo mozarella). Tak przygotowane cukinie wkładamy do nagrzanego do 200C piekarnika na mniej więcej 20 minut. 2. Pomidorki koktajlowe z bazylią Garść przekrojonych na pół pomidorków koktajlowych łączymy w misce z 10 listkami świeżej bazylii i łyżką oliwy z oliwek. Całość ostrożnie solimy i mieszamy. Pomidorki trzeba też nadziać na wykałaczki – wtedy sprawdzą się idealnie w formie przekąski na imprezę. opcjonalnie trzeba do pomidorków dodać małe kulki mozzarelli. 3. Oliwki zielone i czarne wymieszane z czosnkiem

Wytrawna przekąska, która doskonale smakuje z domowym chlebem, ale jest też pyszna bez dodatków. jak  wykonać  przekąski

Zielone i czarne oliwki wyciągamy ze słoika, płuczemy, wsypujemy do miski. następnie dodajemy wyciśnięty poprzez praskę czosnek i łyżkę oliwy z oliwek. Oliwki nadziewamy na wykałaczki. 4. Cykoria i kremowy serek Chrupiąca cykoria i kremowy serek to świetna przekąska. Ja używam kremowego sera koziego, ale świetnie sprawdzi się też kremowy serek kanapkowy takich jak philadelphia. Po prostu rozkładam cykorię tak, aby utworzyć łódeczki z jej liści. następnie na jakiejkolwiek z nich kładę małą łyżkę sera i ostrożnie solę i pieprzę. 5. Surowe papryki z sosem czosnkowym ubóstwiam talerz kolorowych papryk, które chrupię maczając je wcześniej w sosie czosnkowym! Papryki kroimy na podłużne kawałki i układamy na talerzu. Przygotowujemy sos czosnkowy – do jogurtu normalnego alt2 dodajemy zmiażdżony czosnek, sól, pieprz – całość mieszamy. 6. Guacamole Przekąska doskonała. O tym, jak wybudować pyszne guacamole pisałam Wam tutaj. ta pasta świetnie smakuje z tostami z domowego pieczywa. Na imprezę trzeba dodać do owej przekąski np. długie włoskie krakersy chlebowe – grissini. Jako dodatkowo świetnie sprawdzi się też seler naciowy. 7. Sos tzatziki z marchewkami i selerem naciowym taki sos to dla mnie wspomnienie pysznej greckiej kuchni. Aby go przygotować można obrać i przekroić na pół jednego dużego ogórka i wyjąć z niego nasiona. następnie ogórka ścieramy na tarce. Do 300 ml gęstego jogurtu (greckiego albo normalnego) dodajemy przygotowanego ogórka, 3 rozgniecione ząbki czosnku i 1 łyżkę cytryny. Sos świetnie komponuje się z marchewkami pokrojonymi w słupki. 8. Seler naciowy i masło z orzechów nerkowca Moje niedawne odkrycie to seler naciowy połączony z masłem z orzechów nerkowca. Łodygi selera myjemy i kroimy na dwie partii. Łódeczki wypełniamy masłem orzechowym. 9. Orzechy włoskie i orzeszki ziemne Świetne przekąski, które trzeba podjadać bez wyrzutów sumienia. zaleca się mimo wszystko poprzez rozpoczęciem spożywania odmierzyć niedużą porcję (ok. 20-30

gramów), tak aby nie jeść ich bezpośrednio z opakowania – taki sposób pozwoli kontrolować zjadane porcje.

10. Pomidory z fetą Kilka pomidorów siekamy i mieszamy z białego sera typu feta i ulubionymi ziołami. Pomidory układamy na talerzu wyłożonym szpinakiem albo listkami bazylii. Całość skrapiamy oliwą z oliwek. Przekąski świetne na wieczór filmowy: Moje przekąski na imprezę muszą spełniać 2 podstawowe zasady. Powinny być zdrowe oraz jasne w przygotowaniu. Te, które proponuję są wyjątkowo bezproblemowe. Wymagają alt3 jedynie odpowiedniego planowania oraz wcześniejszego zrobienia składników. Na imprezach mnóstwo ludzi lubi serwować sałatki oraz drobne przekąski, które świetnie znoszą dłuższe stanie na stole. To zrozumiałe. Do tego najdogodniej, aby smakowały świetnie na chłód. Nikt nie lubi stałego odgrzewania. A więc zaczynamy Pastę przygotowuje się dość szybko. Pod warunkiem, że mamy dojrzałe owoce awokado na stanie. Ja zwykle kupuję te niedojrzałe oraz we własnym mieszkaniu powoli dojrzewają (leżąc przy dojrzałych bananach albo jabłkach). Polecam to metody szczególnie tym osobom, które non stop trafiają w sklepach na przejrzałe owoce. A co do samej pasty: świetnie pasują do niej warzywa pokrojone w słupki: marchewki, papryka, seler naciowy. sprawdzi się też ogórek, kalarepa, rzodkiew. Jeśli przeznaczasz ugotowaną ciecierzycą to hummus ukręcisz dość szybko. da się go podać w miseczkach albo np. na liściach cykorii, sałaty, kapusty. Możesz też przygotować hummus klasyczny w większej ilości, pogrupować go na porcje, a następnie wykonać kilka opcji smakowych. ubóstwiam kotleciki z piekarnika (oraz w sumie wyłącznie takie robię). Nie trzeba stać długo przy kuchence oraz są zdrowsze niż te smażone. da się je podać jako tradycyjne kotlety (z surówką oraz dodatkiem węglowodanowym), ale również np. z salsą. Pyszne oraz dość praktyczne! Na imprezach świetnie sprawdzają się kanapki, pieczywo oraz zbożowe przekąski. Taki chlebek z komosy robi się praktycznie sam. Trzeba jedynie pamietać o wcześniejszym namoczeniu komosy. Taki dip sprawdza się wspaniale jako dodatkowo do pieczywa, sałatek, warzyw pokrojonych w słupki oraz grilla. bywa pyszny oraz do jego wykonania nie potrzebujesz żadnego jogurtu! Wydaje ci się, że na domówce, alt4 maratonie filmowym czy starciu z przyjaciółmi sprawdzą się tylko chipsy, ciastka i słone przekąski? No cóż – błąd. bywa mnóstwo smacznych, dietetycznych przekąsek, które tylko w mgnieniu oka znikną z talerza, ale jednocześnie pozwolą ci zachować zdrowie i smukły prezencję. poniżej kilka pomysłów na to, jakie przekąski przygotować, by pozostać fit

niezależnie od sytuacji Robiłam wczoraj imprezę z okazji przekroczenia 10 tys. lajków na facebooku

(jeśli dodatkowo tam ze mną nie jesteś – dołącz, jest mi miło!) i postanowiłam jeden warunek: może być zdrowo. Zazwyczaj uginałam się pod presją i kupowałam niezdrowe przekąski i robiłam średnio zdrowe dania, bo przecież tak jedzą moi znajomi. dziś mimo wszystko pomyślałam sobie, że to mój dom i moje zasady, a co za tym idzie, przekąski będą zdrowe, sycące, ale co podstawowe – smaczne i… udało mi się! Wszystkie dietetyczne przekąski były mega hitem i pierwszy raz nie było po imprezie kompletnie NIC. Wszystkim smakowało i spodobał im się pomysł posiłków zdrowo w trakcie imprezowania. Te przekąski smakują równie prawidłowo, o ile nie dobrze, niż tradycyjne chipsy czy krakersy, ale nie leżą długo na żołądku, nie idą w boczki i sprawiają, że trzeba spędzić szalony wieczór bez wyrzutów sumienia czy niedobrego samopoczucia. Swoją drogą, zerknijcie na mój poprzedni wpis – radzę, jak wybrać tanio buty do ćwiczeń! Przyda się praktycznie wszystkich, bo przynajmniej raz dziennie dostaję pytanie, jakie buty do ćwiczeniach kupić Czym prędzej podsuwam wam więc tylko fotki z imprezy, więc przepisy na wszystkie dietetyczne przekąski. Wszystkie okazują się identycznie wspaniał


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness