Jak zrobić zdrowego grilla? To musisz wiedzieć!

Jak zrobić zdrowego grilla? To musisz wiedzieć!

Redakcja

2017-11-13

brak komentarzy

Piękna pogoda, coraz dłuższe dni i cieplejsze wieczory sprzyjają grillowaniu i zagrzewają do konsumpcji na rześkim powietrzu. Czy kuracja dietetyczna wyklucza z menu produkty z grilla? Otóż nie. Grillowanie okazuje się miłą formą dzielenia wolnego momentu z rodziną i przyjaciółmi i jednym ze zdrowszych sposobów przygotowywania pokarmów. aplikując nasze wskazówki na

pewno miło spędzisz czas przy smacznych i dobrych potrawach. Praktyczne porady na początek Najzdrowsze dania otrzymamy wykorzystując grill elektryczny albo gazowy. Do potraw z grilla palonego za pomocą brykietu bądź węgla drzewnego

mogą przedostawać się rakotwórcze związki, krzepnące z łączenia tłuszczu, rozpałki i dymu. mimo wszystko gdy na dworze okazuje się ciepło i słonecznie, kto przygotowywałby grillowane dania mieszkaniu? Jeśli wybierasz więc tradycyjną formę grillowania, zastosuj kilka naszych wskazówek, aby przygotowane menu jest smaczne i zdrowe: postaraj się używać prawdziwego drzewa liściastego – w drzewie pochodzącym z odmian iglastych mogą znajdować się żywica i olejki eteryczne, które pod oddziaływaniem temperatury zmieniają się w silnie toksyczne związki; nie wiadomo również czego użyto wytwarzaniu brykietu albo węgla drzewnego, dlatego  bezpieczniej okazuje się wybrać ekologiczne drewno; do rozpalania nie używaj podpałki, ropy ani piwa – jeśli drewno nie chce się rozpalić, wspomóż się zapałkami i  czystym białym papierem; grilluj dania w folii bądź na aluminiowych tackach – wytapiający się tłuszcz w kompilacji z węglem może wydzielać szkodliwe substancje, a folia ochroni przed ich wnikaniem w potrawę.   podstawowe zasady zdrowego grillowania 1) dopilnuj na kupione marynaty wielka zawartość soli, utwardzonych tłuszczów i polepszaczy smaku czyni z nich pełne kalorii i niezdrowe produkty. w miejsce tego samodzielnie stwórz aromatyczną marynatę z ulubionych ziół, oliwy i naturalnych przypraw. Najlepsze na grilla będą zioła prowansalskie, curry, mielona papryka i pieprz ziołowy. Natarcie mięsa przyprawami sprawia, że po upieczeniu staje się ono kruche, a zarazem soczyste i aromatyczne. Obniża również zawartość powstających podczas grillowania szkodliwych składniku. 2) kupuj odpowiednie mięso Grill kojarzy nam się zazwyczaj z tłustą kiełbaską albo karczkiem. Z powodzeniem możemy zastąpić je jednak piersią z drobiu, indykiem bądź innym chudym mięsem grillowanym bez naskórka. w miejsce klasycznej kiełbasy trzeba wybrać chudszą Zdrowe grillowanie drobiową, która ma o połowę mniej kalorii! Świetnie na grilla sprawdzają się również ryby - należy skropić je cytryną, doprawić według uznania ziołami i solą, dodać pietruszkę, zawinąć z folię i… kupione. Ryby zawierają drogocenne kwasy tłuszczowe, które wpływają na nasze zdrowie i stan naszej naskórka. próbuj nie wybierać zapakowanych i przyprawionych gotowych substancji do grillowania. Pod ogromną zawartością soli i glutaminianu sodu możemy znaleźć mięso nie pierwszej świeżości i bez smaku. 3) Grilluj warzywa Pieczarki, szparagi, papryka, bakłażan, cukinia, fasolka szparagowa… lista warzyw, które są odpowiednie do grillowania okazuje się bardzo długa. trzeba grillować całkowicie albo pokrojone i ułożone na tacce, dodać do mięs czy ryb przyrządzanych w folii albo w formie kolorowych szaszłyków z kawałkami drobiu. jarzyny są niskokaloryczne, a więc bez obaw mogą pojawić się na stole i dopełnić odczucie smakowe serwowanych ryb i mięs. Większość z nich to mocne kopalnia antyoksydantów, są też bogate w błonnik i wit.. jarzyny podobnie jak mięso możemy przyprawić suszonymi ziołami: bazylią, oregano, rozmarynem, ziołami prowansalskimi – dodadzą ciekawego smaku i korzystnie wpłyną na trawienie. Skropienie ich odrobiną oliwy extra virgine pomoże wchłonąć wit. w nich trwające. 4) dopilnuj na sosy Jeśli nie wyobrażasz sobie zjeść dania z grilla bez dodatku sosu – przyrządź go samodzielnie. Sosy na bazie jogurtu naturalnego i musztardy będą niskokaloryczne, a dodatkowo świeżych czy suszonych ziół urozmaici ich odczucie smakowe. Unikaj natomiast kalorycznego majonezu. 5) Dopiekaj mięso jeśli nie zamierzasz, aby grillowanie zakończyło się zatruciem pokarmowym. niejednokrotnie zdarza nam się sięgać po skrawek mięsa nazbyt szybko, gdy okazuje się dodatkowo nie do końca dopieczone. Z zewnątrz wydaje się już świetne, ale trzeba mieć na uwadze, że do wnętrza temperatura dostaje się zdecydowanie wolniej.   Przezorny zawsze ubezpieczony! Jeśli impreza z przyjaciółmi czy z rodziną wypada spontanicznie i nie jesteś w stanie przygotować wcześniej odpowiednich potraw, zawsze miej przy sobie su

plementy Naturhouse, które wspomogą trawienie i ograniczą wchłanianie tłuszczu z pożywienia, dzięki czemu żaden dodatkowy czy tłusty posiłek nie odłoży się później w  

Warunek pierwszy - wartość odżywcza dania Dbajmy o alt2 to, aby mięso, które przygotowujemy (wyłącznie na grillu) nie było tłuste. Wybierajmy drobiu, indyka, chudą wołowinę albo ryby. najrozsądniej okazuje się wybierać konkretny skrawek tuszy, a nie mielone mięso w postaci kiełbaski i hamburgera. Grillowane tłuste kawałki tracą pewną część zawartego w nich tłuszczu, ale niestety nie całkowicie. Przy nieprawidłowo przygotowanym stanowisku do grilla możemy dodatkowo spodziewać się odrębnych negatywnych efektów na zdrowie (patrz warunek piąty). Bardzo istotne okazuje się, aby podczas grillowania nie skupiać się wyłącznie na produktach mięsnych. Nie zapominajmy o tym, że wiosna i lato to czas świeżych warzyw, które też muszą być w prawidłowej kuracji każdego z nas. Tak więc do grillowanej biust kurzej albo ryby podajmy miskę świeżej sałaty z sosem winegret. Możemy dodatkowo grillować jarzyny. Czy okazuje się coś lepszego niż cukinia z grilla nadziana serem feta z pomidorami i świeżymi ziołami? Na deser możemy natomiast przygotować surówkę owocową z rodzynkami. Efekt: zdrowe menu, pełne witamin i pyszne. Warunek drugi - higiena Odpowiednia higiena przy przygotowywaniu pokarmów grillowanych. Czy wiecie, że według badań Amerykańskiego Towarzystwa Diabetologicznego tylko 44% ludzi zabierających się do wykonania dania na łonie natury myje ręce? A mniej więcej 40% domowych kucharzy używa tych samych, nie umytych w między czasie naczyń do zarówno surowego, ; grillowanego mięsa. Czym może to grozić? Ból brzucha, rozwolnienie, zawroty głowy, nudności i wymioty to tylko niektóre objawy zatrucia bakteryjnego, które może się wtenczas pojawić. Bardzo istotne okazuje się też, aby mięso było świeże, dokładnie umyte pod bieżącą wodą. Dodatkowo zawsze myjemy ręce przed którymkolwiek przygotowywaniem pokarmów oraz zawsze wtedy, gdy mamy do czynienia z surowym mięsem czy jajami. Niektórzy bakteriolodzy twierdzą dodatkowo, że nie wolno nakłuwać surowego albo półsurowego mięsa podczas grillowania, gdyż bakterie występujące na powierzchni mogą się przenieść do środka porcji i przeżyć w wyniku nieprawidłowo albo nadto krótkiego procesu cieplnego. Warunek trzeci - przechowywanie Ile razy zdarzało się, że kawałki mięsa albo ryby leżały sobie i czekały na lepsze momentu podczas gdy goście rozmawiali, śmiali się i w całości nie myśleli o jedzeniu? A tym alt3 czasem nasze mięso w temperaturze wakacyjnej zaczynało powolnie się psuć, a rozwijanie się patogennych bakterii z minuty na minutę przybierał na intensywności. Pamiętajmy o tym, aby umyte doprawione mięso przechowywać do samego końca w warunkach chłodniczych. zaledwie gdy pojawi się nieposkromiony apetyt wyjmujemy z lodówki nasze smakołyki i natychmiast wkładamy na grill. Bardzo istotne okazuje się dodatkowo, aby po pojawieniu się uczucia nasycenia naszych żołądków natychmiast schować pozostałości do chłodnego miejsca. W taki sposób eliminujemy bardzo skutecznie większość zatruć pokarmowych związanych z grillowaniem. Jeśli wcześniej nasze grillowe smakołyki chcemy zamarynować to dodatkowo zostawiamy je namoczone marynatą, ale w lodówce. Dajemy wtenczas mniejsze szanse dla rozwoju bakterii, a i mięso prawidłowo jest się prezentowało na talerzu. Bardzo troskliwi gospodarze mieszkaniu uwielbiają posiadać zapięte wszystko na ostatni guzik - ale nie próbujcie marynaty czy okazuje się świetnie doprawiona, jeśli pływa w niej już kawał surowego mięsa. Warunek czwarty - dopiekanie do końca ; zdarza się tak, że głodni i niecierpliwi sięgamy po skrawek mięsa nadto szybko. Z zewnątrz wydaje się już upieczony, smaczny i pachnący, a w środku niestety dodatkowo taki nie okazuje się. Temperatura dostaje się do wnętrza zdecydowanie wolniej, dlatego też powinniśmy wykazywać odrobinę więcej cierpliwości, jeśli nie chcemy się zatruć. Dobra metoda pomiarowa to używanie termometru z nakłuwaczem (nakłuwamy w sytuacji jak mięso wygląda na kupione). wtenczas możemy sprawdzić czy na przykład środek uda kurzego nadaje się do konsumpcji czy dodatkowo nie. Problem niedopieczonego mięsa (i jego psucia w letnie upały) okazuje się szczególnie waży dla pań w ciąży. W żadnym wypadku nie wolno wtedy spozywać kwestii, których nie jesteśmy pewni. Z tegoż właśnie względu sądzi się, że przyszłe mamy powinny zrezygnować z zainteresowania grillowania. samoczynnie tyczy się pociech. Warunek piąty - tacki i dodatkowo raz tacki Każdy istotny mistrz grilla jest używał specjalnych tacek albo aluminiowej folii. bywa to niezwykle ważna kwestia, aby zachować zdrowie i poprzez długie dekady cieszyć się udanym barbecue. Podczas procesu grillowania wytwarzają się ze względu na to że rakotwórcze związki. Niestety okazuje się ich dużo. Niektóre alt4 (HCAs) powstają podczas samego procesu technologicznego (grillowanie, smażenie), a inne (np. PAHs) w czasie, gdy wytopiony tłuszcz spada na węgiel i spalając się wytwarza toksyczne opary osadzające się na naszym mięsku. A czym więcej tłuszczu zwierzęcego tym gorzej (również w kontekście naszej codziennej diety). Francuskie badania przeprowadzone w czasie letnim wykazały, że grillując cztery duże steki, cztery nóżki indyka i osiem kiełbasek poprzez 2 60 minut zaskutkowało wydzielenie się

tyle samoczynnie dioksyn, co przy wypaleniu 220 tys. papierosów. Trudno uwierzyć?

Dioksyny okazują się to substancje chemiczne, które wpływają na powstawanie złośliwych nowotworów w dłuższej perspektywie momentu. Badacze sugerują, że tak duża dawka toksycznych oparów poprzez 10 - 20 lat może znacząco rzutować na stan naszego kondycji. Jeśli jednak nie grillujemy w każdy wolny i ciepły weekend poprzez całe wakacje i poprzez dużo lat to nic nam nie powinno grozić. Używając tacek albo aluminiowej folii zabezpieczamy nasz skrawek mięsa przed wieloma (niestety nie wszystkimi) toksycznymi związkami. Dodatkowo według niektórych badań okazuje się, że poprzednie zamarynowanie mięsa istotnie obniża zawartość powstających w nim podczas grillowania rakotwórczych związków. Co więcej, 30 - 90 minutowe podpieczenie mięsa w kuchence mikrofalowej (na wysokich obiegu) również da korzystny efekt. Eksperci radzą, aby usuwać skórę z drobiu, aby kroić mięso na drobniejsze kawałki (wtedy krócej jest na grillu) i aby odkrawać widoczny tłuszcz. Wszystko to spowoduje, że nasz posiłek stanie się wyłącznie smaczniejszy, lecz również zdrowszy. Wysokie temp., ładna pogoda – rozpoczyna się czas grillowy! To świetna okazja, żeby raz na jakiś pora odłożyć tradycyjną karkówkę i w miejsce tego dołożyć na ruszt coś zdrowego i pysznego. Przed wami trzy zdrowe przepisy na grilla, które tylko świetnie smakują, ale również pozwolą zachować nieziemską sylwetkę. ZDROWE PRZEPISY NA GRILLA Nie zrozumcie mnie źle – tak jak zawsze mówię, „zwykły” grill raz na jakiś czas to żaden grzech. Czasami mimo wszystko kiedy rozpoczyna się czas grillowy, jest grill za grillem i tych karkówek i kiełbas robi się trochę za duż warto wtedy zmienić przepisy i zjeść coś zdrowszego, a przy okazji tak samo dobrego


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness