Jaka dieta przy chorobach serca? To może uratować Twoje zdrowie!

Jaka dieta przy chorobach serca? To może uratować Twoje zdrowie!

Redakcja

2017-07-03

brak komentarzy

masz podwyższony pułap cholesterolu? Za wysokie ciśnienie? Nadwagę? W twojej rodzinie bliscy mieli zawał serca? To czynniki powodujące poważne przypadłości serca oraz układu krążeniowego. W tym wypadku lekarz na pewno zaleci ci zmianę diety.

Jednymi z najważniejszych czynników prowadzących do zawału serca jest nadciśnienie tętnicze oraz nazbyt wysoki pułap niedobrego cholesterolu. Przy wysokim nadciśnieniu oraz cholesterolu osobiście jadłospis nam nie pomoże. Ale Choroby serca – jaka dieta będzie odpowiednia? jeśli wyniki naszych analiz wyłącznie nieznacznie przekraczają normy, odpowiednią dietą można je ustabilizować, a na pewno wspomóc leczenie.

dietę dobra dla serca to również świetna profilaktyka dolegliwości układu krążenia.
 

Starość to efekt uboczny. da się ją opóźnić jedzeniem



JEDZ:

1. Różnorodne warzywa oraz owoce. Zwiększ ich dawka ; do co najmniej diata a choroby serca 400 g dziennie. Z tego 300 g powinny stanowić warzywa, a 100 g owoce. jarzyny zawierają drogocenne dla serca związki zwane polifenolami, w tym flawonoidy (szczególnie kwercetynę) zwalczające wolne rodniki. Kwercetyna ma oddziaływanie przeciwmiażdżycowe oraz antyagregacyjne (czyli przeciwdziałające tworzeniu się skrzeplin). Zalecane są: zielona herbata, cebula, czosnek, jabłka, owoce jagodowe.

Trzeba jeść różne warzywa oraz owoce, ponieważ są w nich różne rodzaje flawonoidów, dieta uzdrawiająca które wzmacniają wzajemnie swoje oddziaływanie. jarzyny oraz owoce zawierają wit. (również zwalczające wolne rodniki) jak witamina C, E czy beta-karoten oraz potas - składnik mineralny, który obniża ciśnienie. Najlepszym źródłem potasu są suche nasiona roślin strączkowych, kartofle, zielona pietruszka, seler, marchew, pomidory, kapusta, banany, śliwki, porzeczki, suszone owoce oraz składniki zbożowe z pełnego przemiału, mleko.
 

oraz kawy w piramidzie żywienia">Nowe rekomendacje dietetyków. Awans warzyw oraz kawy w piramidzie żywienia



2. Niskotłuszczowe składniki mleczne: takie jak kefiry, maślanka, kefiry. Jeśli nie masz nietolerancji laktozy, wypijaj dziennie odpowiednik 2-3 szklanek tych elementów diety.

3. składniki z pełnego ziarna. Głównym źródłem energii w naszej diecie powinny być węglowodany złożone - pełnoziarniste składniki zbożowe, kasze, wysokiej jakości makaron, brązowy ryż, kartofle.

Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness