Jaki wpływ na ciało ma cukier? To Cię zaskoczy!

Jaki wpływ na ciało ma cukier? To Cię zaskoczy!

Redakcja

2017-08-09

brak komentarzy

Konserwanty w produktach spożywczych. Jak ich stronić od?wpływ  cukru  na  oganizm

Cukier biały to rodzaj cukru buraczanego, bywa sypki, bez zlepów i grudek, niemal bez aromatu, ma charakterystyczny słodki odczucie smakowe, a jego barwa bywa biała (do kremowej), cukier taki wybielany bywa na wirówkach za pomocą płynu i pary. Ma wysoką wartość kaloryczna i minimalną zawartość elementów diety odżywczych. W własnym zawartości chemicznym to 1/2 fruktozy i 1/2 glukozy. Zwany bywa też sacharozą. Cukier z kokosów to zdrowsza alternatywa dla cukru białego. Uzyskiwany bywa ze słodkiej wydzieliny palm kokosowych i zawiera wiele elementów diety odżywczych, m.in. magnez, potas, cynk oraz żelazo. Obfituje też w szeroką gamę witamin: C, B1, B2, B3 oraz B6. Podstawowym składnikiem nadającym słodki odczucie smakowe bywa sacharoza (70–79 procent), a obok niej występuje glukoza i fruktoza (3–9 procent). Ma niższy indeks glikemiczny niż cukier biały, ale mimo to, nie należy spożywać go w nadmiarze. Słód jęczmienny – powstaje z jęczmienia w procesie słodowania, czyli kiełkowania ziarna. Słód bywa bezpiecznym środkiem słodzącym i nadaje dodatkowo przyjemny, apetyczny kolor. Słód zawiera organiczny cukier, którym podczas procesu fermentacji odżywiają się drożdże (używany bywa do wypieków z ich zawartością). Ekstrakt słodowy jasny bywa źródłem witamin z zespołu B, wit. PP, sodu, potasu, wapnia oraz fosforu. Melasa to ciemnobrązowy, zagęszczony syrop, który powstaje jako artykuł uboczny podczas wytwarzania cukru spożywczego. posiada w zawartości mniej więcej 40 procent sacharozy. Wyróżnia się: melasę buraczaną uzyskaną przy wytwarzania cukru buraczanego oraz melasę trzcinową uzyskaną przy wytwarzania cukru trzcinowego. bywa bogatym źródłem wapnia, magnezu, żelaza, selenu i potasu, więc witamin z zespołu B: B1, PP, B5. Karmel (w inny sposób cukier palony) – cukier spożywczy poddany działaniu wysokiej temperatury w procesie karmelizacji, w wyniku czego uzyskuje on charakterystyczną brązową (karmelową) barwę. co  cukier  robi  z  organizmemco  cukier  robi  z  organizmemPo ostygnięciu nabiera szklistą postać i może być używany do dekoracji potraw. konsumowanie jego sporych ilości może powodować kłopoty żołądkowo-jelitowe. Kto pamięta serię „Wally zwiedza świat!”? Cukier niejedno ma imię Czytając opisy części spożywczych trzeba powrócić do tych chwil, kiedy przeszukiwało się następne strony gazety w poszukiwaniu ukrytego na nich Wally’ego. Podobnie może się prezentować zabawa w poszukiwanie cukru na etykiecie specyfiku. Ale to nie takie proste, bo czy poznałbyś Wally’ego, gdyby pewien człowiek przyprawił mu wąsy albo ogon? Cukier coraz szerszemu gronu konsumentów nie kojarzy się prawidłowo. W latach szkolnych, by uniknąć powtórzeń w wypracowaniach, korzystało się ze słownika synonimów. Przemysł spożywczy ma do dyspozycji szeroką gamę składniku słodzących i szczególnie chętnie używa z tego bogactwa. nie jedynie ze względów ekonomicznych. Niewiedza nabywców bywa skutecznie wykorzystywana i artykuł, który wydawał się nieskalany dodatkiem cukru, mimo wszystko okazuje się takim być. „Konsumenckie synonimy” zwroty cukier: Sacharoza Glukoza (cukier gronowy) Fruktoza Syrop glukozowo-fruktozowy Słód jęczmienny, ryżowy Syrop cukrowy Dekstroza Syrop kukurydziany Melasa Koncentrat soku owocowego Dekstryny Laktoza Syrop ryżowy Trzcina cukrowa O co cały taki raban?

kłopotem okazuje się nie sam cukier, ale jego wszędobylstwo.

bywa zaskoczyć człowieka wyskakując z pasty rybnej (jadłeś kiedykolwiek tuńczyka z cukrem?), kiełbasy, przyprawy do drobiu czy pomidorów z puszki. W taki sposób, kiedy zsumujemy całodzienną rację pokarmową, może okazać się, że spożyliśmy całkiem solidną porcję cukru, chociaż wcale nie dodajemy go do kawy i nie zjedliśmy żadnych słodyczy. Natomiast cukrowce naturalnie występujące w żywności to zupełnie inna kwestia. Owszem, burak zawiera sacharozę, owoce glukozę i fruktozę, a w mleku występuje laktoza, ale nie pochodzą one z procesu technologicznego. Nie taki diabeł straszny jak go malują W przypadku ludzi aktywnych ruchowo, zwłaszcza tych regularnie trenujących kategorie wytrzymałościowe, cukier może okazać się nienajgorszym kompanem. O tym, że dieta sportowca rządzi się swoimi sprawami, już na łamach czasopisma jogging wspominano. Chociaż w codziennej kuracji świetnie okazuje się eliminować zupełnie zbyteczne dodatki cukru, to w czasie ładowania węglowodanów, czy samych zawodów, już należy spojrzeć nań łaskawym okiem. Izotoniki, batony energetyczne, żele – wszystkie te artykuły dostarczają energii za sprawą zawartego cukru. Jego rodzaj może posiadać wartość.  Żele energetyczne  Praca opublikowana w Sport Medicine w 2015 r., stanowiąca przegląd alt2 dotychczasowej literatury na temat kompozycji węglowodanów w sportach wytrzymałościowych donosi, że fruktoza: glukoza/maltodekstroza w aktu płciowego 0,5-1:1 może przynosić korzystniejsze rezultaty niż w artykuły o owej samej kaloryczności, pochodzącej z cukrowców, które oparte okazują się na samej glukozie czy samych maltodekstrynach. Pod lupę były wzięte zarówno napoje ; żele. Na stronie internetowej sklepu gdzie kupić trzeba Torq Gel w opisie znajduje się informacja o tym, że stosunek płciowy maltodekstryny do fruktozy w tym produkcie wynosi 2:1, co mieści się w zakresie podanym poprzez badaczy.  wielokrotnie mimo wszystko ciężko okazuje się użyć w praktyce tę wiedzę pochodzącą z tekstów laboratoryjnych, gdyż producenci nie podają na opakowaniu ile konkretnie gramów glukozy czy fruktozy zawiera żel. można mimo wszystko wybrać wtedy taki artykuł, który oparty okazuje się na tych dwóch cukrach. Przykładem okazują się żele firmy Squeezy i PowerBar. Przy wyborze żelu zwróć również uwagę na:   Zawartość węglowodanów w porcji – kupujący szukają specyfiku z jak najsilniejszą zawartością węglowodanów. Odczytują dane dotyczące 100 g specyfiku, nie biorąc pod uwagę wielkości opakowania. W rezultacie wybrany żel może posiadać stosunkowo mało węglowodanów ze względu na małe pojemnik.

Laktoza – osoby z nietolerancją laktozy powinny się jej wystrzegać. skutki  w  organizmie  po  spożywaniu  cykru

dodatkowo u dobrych ludzi, które nie mają choroby ze spożywaniem mleka i części mlecznych, może być na trasie źródłem choroby gastrycznych. Gluten – część producentów powiadamia o tym, że żel może zawierać jego znikome ilości. Jeśli mimo wszystko z powodów natury zdrowotnej stosujemy zestaw dań bezglutenową, opłacalne jest zasięgnąć informacji u źródła. Aspartam/acesulfan – te związki chemiczne stosowane jako środki słodzące bywają źródłem problemy jelitowych. Objawiają się one charakterystycznym „kruczeniem” w jelitach. Przy sporych dawkach mają efekt przeczyszczający. Oczywiście opłacalne jest zastanowić się również nad sprawami technicznymi.   Poręczność – czy będziemy w stanie zmieścić żel np. w kieszeni. Łatwość otwierania – chyba nikt nie chce zgubić cennych sekund i wybijać się z rytmu za sprawą szamotaniny z opakowaniem. Twardość opakowania – punkt taki może brzmieć alt3 dość abstrakcyjnie, mimo wszystko własna bolesna praktyka przekonała mnie, by zwracać na to uwagę. Żel w twardym opakowaniu, z ostrymi rogami potrafi skutecznie poranić skórę okolicy, w której okazuje się magazynowany. Dziś dalecy jesteśmy od zadowolenia płynącego z przedwojennych reklam, które szumnie informowały społeczeństwo, że: „Cukier wzmacnia kości”. Trend na żywność bez jego co więcej ma się świetnie i oby taki etap trwał jak najdłużej. mimo wszystko w przypadku żywienia na trasie, trzeba przyznać: „Cukier krzepi”.   Melasa, inulina, syrop glukozowo-fruktozowy… To niektóre z nazw, pod którymi kryje się nasz wróg numer 1 – cukier. sprawdź pozostałe oraz zobacz, dlaczego nie wszystkie kryształy okazują się najlepszymi przyjaciółmi niewiast. tomek Gołębiewicz 2015-02-03 fot. Jamie Chung 5% cukru Zalecane poprzez WHO każdego dnia jedzenie cukru na pułapie maksymalnie 5% wszystkich kalorii to przy naszych zwyczajach żywieniowych mocno wyśrubowany wynik. Żeby go osiągnąć, będziesz musiała odstawić nie jedynie czysty cukier (zobacz, co kryje się w łyżeczce cukru), słodycze czy napoje gazowane, ale również dotknąć po źródła mniej oczywiste. Niezbędna powinno uważna lektura etykiet wszystkich elementów diety spożywczych, do których dorzuca się mnóstwo cukru pod najróżniejszymi nazwami. Żeby udzielić pomocy Ci go zidentyfikować, poniżej podajemy ich wyczerpującą listę. Jeśli dość brakuje Ci słodkiego smaku, możesz sięgać po bezpieczne słodziki: stewię, aspartam czy erytrol (erytrytol). Nie wydają się posiadać negatywnych konsekwencji dla sprawności, chociaż aspartam w dużych proporcjach może drażnić przewód pokarmowy. Częściej oraz odważniej kupuj przyprawy, których żywotny odczucie smakowe może udzielić pomocy Ci zapomnieć o braku słodkiego. Do takich badań szczególnie nadaje się cynamon czy kardamon. A czy zastanawiałaś się dawniej, dlaczego nie wyobrażasz sobie dnia bez cukru, choć wiesz, że bywa czynnikiem sprawczym wielu problemów oraz przeprowadza do nadwagi? Czy to kwestia słabej woli? dowiedz się więcej na temat uzależnienia od cukru oraz dowiedz się, jak przestać jeść słodycze oraz cukier.           fot. Sea Wave 2015/shutterstock.com Słodkie synonimy Producent nie może ukryć obecności cukru w własnym wyrobie, ale może różnie go nazwać. Dlatego, studiując przed alt4 zakupem opisy, szukaj tych nazw. Jedne będą brzmieć naukowo, drugie wywołają odczucie wręcz korzystnych dla sprawności, ale wszystkie oznaczają jedno: cukier. cukier brązowy, cukier demerara, cukier inwertowany, cukier naturalny, cukier

palmowy, cukier puder, cukier trzcinowy, cukier waniliowy, cukier wanilinowy,

cukier winogronowy, dekstroza, fruktoza (krystaliczna), galaktoza, glukoza, insulina, karob, laktoza, mascobado, muscovado (cukier z Barbados), maltodekstryna, maltoza, mannitol, melasa, melasa buraczana, miód, słód jęczmienny, słód ryżowy, sorbitol, sukroza, syrop cukru inwertowanego, syrop buraczany, syrop daktylowy, syrop glukozowo-fruktozowy, syrop klonowy, syrop kukurydziany, syrop z agawy, syrop z melasy, syrop z sorgo, turbinado, zagęszczony sok owocowy, złoty syrop Wybierz swoją truciznę Syrop glukozowy-fruktozowy Oskarża się go, że bywa gorszy od zwykłego cukru, bo zawiera fruktozę. mimo wszystko bardzo często używane rodzaje syropu zawierają jej 55% albo 42%, a więc podobną zawartość, co zwykły cukier (50%). Problem leży więc raczej w tym, że bywa ogólnie używany do dosładzania żywności oraz zjadasz go o dużo za dużo. Czytaj uważnie opisy oraz jeśli tylko możesz, wystrzegaj się go. Syropy: klonowy, daktylowy, z agawy okazują się uważane za zdrowe zamienniki cukru, ale my nie jesteśmy do nich przekonane. Owszem, mają lekką przewagę nad zwykłym cukrem, bo zawierają niewielkie ilości witamin oraz minerałów, ale trudno uznać je za ich dobre kopalnia. Zawierają za to dużo fruktozy – syrop z agawy nawet do 85%, dlatego je sobie odpuszczamy. Miód Nie mamy wątpliwości oraz jemy miód ze względu na jego rozliczne zdrowotne właściwości (pamiętaj, że traci je pod oddziaływaniem wysokiej temperatury oraz wtedy zostaje z niego praktycznie sam cukier). Oczywiście jemy go z umiarem. Owoce Jeśli jesteś zdrowa, bezpieczne cukry w proporcjach zawartych w owocach raczej nie okazują się w stanie Ci w żaden sposób zaszkodzić. Przed negatywnymi efektami chroni zawarty w owocach błonnik, który spowalnia przyswajanie cukrów oraz redukuje skok insuliny. Tego efektu nie zapewnią Ci już soki owocowe, zwłaszcza z koncentratów, dlatego z wyjątkiem okazjonalnej kubka soku ze świeżych owoców raczej wykreślamy je z menu (możesz przetestować nasze przepisy na świeże soki oraz koktajle).

 

Zobacz też 

Produit pour maigrir


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness