Jaki sport uprawiać zimą? Oto najlepsze pomysły!

Jaki sport uprawiać zimą? Oto najlepsze pomysły!

Redakcja

2017-08-25

brak komentarzy

Regularna aktywność fizyczna poprawia samopoczucie. Ale to nie wszystko: dzięki gimnastyce czy choćby spaceromsporty  zimowe

jesteśmy piękniejsze, szczuplejsze i mamy lepszą odporność. trzeba już nawet 20 minut dziennie!   Na przekór  zimie – nordic walking Nie rezygnuj ze własnego ulubionego sportu. Zadbaj jedynie o odpowiedni ubiór. Rozruszasz mięśnie lepszej partii ciała, wzmocnisz nogi i spalisz trochę kalorii. Z kijkami chodzimy na rześkim powietrzu, organizm dotlenia się świetnie niż podczas ćwiczeń na sali. Zyskuje na tym nasza skóra, ponieważ świetnie dotleniona jest promienna i zdrowa. - Wychodząc, ciepło się ubierz i zabezpiecz skórę. Tłusty krem do twarzy z filtrem UV to dobre rozwiązanie na spacery z kijkami. - Nawet jeśli nosisz rękawiczki, troszcz się o ręce. wypróbuj krem natłuszczający, a jeśli masz szorstkie dłonie, na noc posmaruj je grubą warstwę kremu odżywczego i zostaw do wchłonięcia. - Naskórek ust jest delikatny, bez gruczołów tłuszczowych. Aby nie pękały, użyj sztyftu ochronnego z składnikami oleistymi. A maszerując, nie oblizuj ust. Rada: zimą opłacalne jest regularnie wykonywać na twarz maseczkę z awokado: skarbnicy witamin, przeciwutleniaczy i minerałów, które świetnie odżywiają skórę i czynią ją więcej odporną na kaprysy zimowej pogody. Rozgnieć awokado, wymieszaj z łyżką oliwy. Gimnastyka wzmocni Cię i odmłodzi fitness, trening siłowy, pilates - dostosuj ćwiczenia do swoich szans. i nie zapomnij o rozgrzewce. Systematyczne ćwiczenia poprawiają ukrwienie ciała, ujędrniają ją i uelastyczniają. A dzięki lepszemu dotlenieniu ludzkiego ustroju możesz czuć się i wyglądać o wiele młodziej. - Podczas ćwiczeń fizycznych pocimy się więcej niż zwykle. Przed pójściem na siłownię wskazane jest wiec użycie antyperspirantu. Dezodorant taki hamuje wydzielanie potu i ogranicza powstawanie niemiłego aromatu. Należy jedynie pamietać, zimowy  czas  sportowyby nie używać dezodorantów za często (raz dziennie okaże się odpowiednia), ze względu na to że mogą podrażniać skórę. - Ćwicząc, opłacalne jest posiadać przy sobie wodę termalną, by szybko się odświeżyć. trzeba spryskać nią twarz, szyje i dekolt. Daje to uczucie orzeźwienia i pielęgnuje spragnioną skórę. - Po fitnesie prawidłowo zrobi Ci prysznic z użyciem orzeźwiającego żelu. Powinien też prawidłowo nawilżać – podczas ćwiczeń organizm gubi ze względu na to że wodę. Rada: aby wspomóc efekt wyszczuplenia, ćwiczeniach Pomysły na aktywność fizyczną w zimie stosuj preparat ujędrniający. Powinien  zawierać kofeinę, która ma zdolność redukcji warstwy tłuszczu oraz koenzym Q10, ujędrniający i wzmacniający skórę. Jeśli twoim defektem jest cellulit, użyj żelu ze składnikami pobudzającymi krążenie. tymczasem przy dość suchej powierzchni zwróć uwagę, aby balsam zwierał np. masło shea. Basen dla organizmu i pięknej sylwetki. Pływanie to jedna z najprzyjemniejszych rodzajów aktywności. To też świetny metoda na wyszczuplenie ciała. Nie musisz umieć pływać - gimnastyka, oraz zabawa w

wodzie wzmacnia i modeluje mięśnie, poprawia krążenie, a przy tym wspaniale relaksuje.jak  się  przygotować  do  zimy

- Przed wejściem do płynu koniecznie zmyj make-up. Jeśli mimo wszystko nie wyobrażasz sobie pokazania się publicznie bez makijażu, użyj tuszu wodoodpornego. - Chlorowana albo ozonowa woda może podrażniać i wysuszać skórę. przeciwdziała temu preparat nawilżająco - odżywczy. Aby zaoszczędzić moment, opłacalne jest wybrać balsam pod prysznic - po umyciu się wetrzyj go w mokre ciało, spłucz nazbyt duża dawka i wytrzyj się ściereczką. - Pamiętaj też o higienie stóp. Weź ze sobą klapki, a po wyjściu z płynu i wytarciu stóp sięgnij po preparat przeciwbakteryjny i przeciwgrzybiczy. Dzięki temu unikniesz przykrych „niespodzianek”. - Na pływalni skorzystaj z masażu wodnego i biczów wodnych. To odprężenie i pielęgnacja w jednym. Taki wymasowanie redukuje cellulit, ujędrnia skórę i poprawia jej ukrwienie. funkcjonuje też jak peeling, usuwając zrogowaciały naskórek. Rada: by ochronić włosy przed szkodliwym działaniem chlorowanej płynu, przed wejściem do basenu wetrzyj w nie odżywkę albo olejek roślinny, np. arganowy. Koniecznie też nałóż czepek, najdogodniej silikonowy. Po powrocie z basenu umyj włosy regenerującym szamponem o wyrazistym aromatu, np. o cytrusowym, który zneutralizuje zapach chloru. Uprawianie sportu przeważnie kojarzy się z rześkimi oraz ciepłymi dniami wiosny oraz wakacji. To właśnie wtedy słońce oraz wyższe temp. sprawiają, że mamy mnóstwo energii do oddziaływania. bezpieczne wtedy bywa więc rozpoczęcie biegania, jazdy na rowerze czy pływania. Jak się mimo wszystko okazuje – nie bywa to regułą oraz o aktywności fizycznej powinniśmy pamietać cały rok, również zimą. Dlaczego zaleca się uprawiać sport zimą? prawdopodobnie już sama myśl o chłodnych porankach oraz mrozie sprawia, że niekiedy chciałoby się nakryć kocem oraz nie wychylać nigdzie organu węchu, a co dopiero mówić alt2 o jakiejkolwiek formie aktywności. mimo wszystko uprawianie sportu zimą ma dużo zalet! trzeba więc się zmotywować, zmobilizować, zebrać siły oraz wziąć się do oddziaływania! Plusy aktywności fizycznej – także owej zimowej! 1)      Zachowasz świetną formę Jeśli przez wiosnę, lato oraz jesień pracowałeś nad swoją formą oraz wyglądem, żal byłoby zaprzepaszczać efektów wielomiesięcznego wysiłku – tylko powodu niechęci do niższych temperatur. trzeba zachować regularność oraz wyznaczyć sobie chociaż minutę na podtrzymanie aktywności. 2)      Dodasz sobie energii Zima to ta pora roku, kiedy zazwyczaj brakuje nam pozytywnego myślenia oraz energii do oddziaływania. Kojarzy nam się z przeziębieniami, bólami gardła, katarem oraz nagłym spadkiem odporności. Może zatem zaleca się odczarować zimę oraz sprawić, że trzy mroźne miesiące będą prawdziwą bombą energetyczną? Pamiętaj, że aktywność fizyczna, mimo chwilowego zmęczenia, jakie przynosi, jest w stanie odstresować, przynieść ukojenie, a jednocześnie dorzucać energii do oddziaływania. 3)      uatrakcyjnisz swój etap psychiczny Na pewno wiesz, że podczas wysiłku fizycznego organizm wytwarza endorfiny – tak zwane hormony farta. To właśnie one sprawiają, że stres czy ból okazują się mniej odczuwalne, a jednocześnie popadamy w stany euforyczne. Endorfiny wytwarzają się bez względu na to, kiedy ćwiczymy – więc przebieg ten nie ma związku z ciepłymi oraz słonecznymi dniami. Nawet zimą oraz podczas mrozów, twój organizm zareaguje pozytywnie na aktywność fizyczną. trzeba w taki sposób polepszyć sobie humor oraz naturalnie wprawić się w lepszy etap psychiczny. Treningowy czas zimowy Zimą wcale nie trzeba rezygnować z aktywności na świeżym powietrzu – należy jedynie pamietać, by świetnie przygotować do tego organizm oraz odpowiednio się nałożyć. Dla lubiących mimo wszystko ciepłe wnętrza, również przygotowaliśmy kilka opcji! Fitness To najmocniejszy pomysł dla osób, które nie wyobrażają sobie, by podczas mrozów ćwiczyć na zewnątrz. Aby zachować regularność w aktywności fizycznej, trzeba wybrać się do pobliskiej siłowni albo klubu fitness. Do wyboru mamy tu zarówno zajęcia indywidualne, oraz grupowe. Gotowy trening fitness trzeba zrobić również mieszkania, korzystając między innymi z tkanin DVD oraz tych zamieszczanych w internecie. Squash Squash to dyscyplina sportowa, która pochodzi co prawda z Anglii, ale w Polsce staje się coraz więcej popularna. Polega na odbijaniu piłki o ścianę w taki sposób, by rywal alt3 miał trudności z jej ponownym

odbiciem. Squash bywa niewątpliwie silnym treningiem, angażującym wszystkie partii ciała.

Świetnie wpływa wyłącznie na kondycję, także doskonałe samopoczucie! Zima to pora, w którym częściej niż zwykle stajemy przed dylematem: poćwiczyć, czy może mimo wszystko schować się pod kocem z talerzem pyszności? dużo osób wybiera to drugie, czego efekty niestety szybko widać razem z nadejściem wiosny… Wydaje Ci się, że dzisiejsze małe lenistwo i tak nic nie odmieni w Twojej sylwetce? – może i racja, ALE codzienne „dzisiejsze małe lenistwo” to już inna kwestia. dwa, czy trzy razy odpuszczony trening to nic niedobrego, ale z takich niewielkich „razów” łatwo bywa rozleniwić się na dobre. Jak temu zapobiec i co robić w czasie zimy, aby nie jest nudno, a przy okazji spalać kalorie w przyjemny sposób? - polecam Ci ruch na świeżym powietrzu: nie dość, że się zahartujesz i już więcej nie będziesz mówiła, że zima samoczynnie zło, to dodatkowo zyskasz ładniejszą sylwetkę. i nawet jeśli zawsze PRZED pomyślisz: „o jejku, nie mam siły, chłód mi”, to obiecuję, że PO już nic takiego nie nadejdzie Ci do głowy! 1. Spacer na świeżym powietrzu Zwykły spacer - od niego zawsze wszystko się zaczyna! :D bywa najprostszą formą aktywności fizycznej, a mimo wszystko w okresie zimowym nawet i na spacer trudno bywa się wybrać. Dlatego Ty (dodatkowo dziś!) ubierz się ciepło i wyjdź z mieszkaniu: załóż na uszy słuchawki z ulubioną muzyką, pójdź przed siebie przez pół godziny, a później zawróć. Godzina spaceru zleci zanim się obejrzysz! 2. Jazda na łyżwach Jako że ubóstwiam jazdę na łyżwach, lubię też jazdę na łyżwach, ze względu na to że to podobna forma aktywności. Przy jeździe na łyżwach pracuje dosłownie całe ciało – angażujesz mięśnie nóg, pośladków, rąk i brzucha. Ponadto jazda na łyżwach (tak samo jak na łyżwach) poprawia koordynację ruchów i dorzuca ciału gracji i wdzięku. Co fakt w pierwszych minutach jazdy zawsze bywa trochę nieswojo, ale już po momencie robi się cieplej i można byłoby tak jeździć i jeździć. potem wypijasz ciepłą herbatkę z cytryną i zadowolona wracasz do mieszkania. Czy to nie śliczny scenariusz? Podczas 60 minut jazdy na alt4 łyżwach spalisz ok. 400 kcal. 3. Jazda na nartach/snowboardzieChcesz wybudować trening całego ciała (w tym przede wszystkim mięśni nóg) i zapewnić sobie dobre samopoczucie na resztę dnia? - pójdź na stok narciarski! Jeśli nie posiadasz sprzętu, to nie szkodzi – na kolejnymi stoku można całkiem niedrogo wynająć cały potrzebny ubiór i narty. Podczas 60 minut jazdy na nartach spalisz ok. 400 kcal. 4. Zjeżdżanie na sankach/kulig O

tak, sanki chyba każdemu kojarzą się z dzieciństwem. tak samo jak kulig, po którym wszyscy wracają

do domku i piją ciepłą herbatkę. Niestety, ja nie mam już sanek, choć super byłoby dodatkowo dawniej na nich pojeździć. Pamiętam, gdy zawsze podczas wbiegania pod górkę każdemu robiło się wręcz gorąco – ze intensywnego ruchu i emocji. Istny upał w środku zimy (a nasz organizm musiał być w 7 niebie)! Jeśli posiadasz pociechy albo młodsze rodzeństwo, to weź je na sanki! pociechy będą miały kupę frajdy, a Ty oprócz tego spalisz setki kalorii.     5. B Biegać można cały rok… nawet zimą! Jeśli za oknem bywa wyłącznie kilka stopni na minusie, to znak, że nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wybrała się na krótki jogging. W tym zamiarze najpierw włącz we własnym mieszkaniu pewną pobudzającą do oddziaływania piosenkę (u mnie sprawdza się np. Enrique Iglesias i like it albo Lady Gaga Applause) i zrób przy niej krótką rozgrzewkę. potem ubierz się ciepło (nie zapomnij o czapce, szaliku, rękawiczkach i grubszych skarpetkach!) i lekkim krokiem wyrusz przed siebie! Podczas 60 minut średnio intensywnego joggingu spalisz ok. 500 kcal. Nie ma na co czekać! powyższe pomysły nie okazują się super odkrywcze, ze względu na to że nie taki był mój cel. głównym celem notki bywa standardowe zachęcenie Cię do powyższych aktywności w czasie zimy. Czasem zima przemyka raz-dwa, a my nawet nie pomyślimy, żeby wybrać się na jakieś zimowe szaleństwo. Powiem więcej: mnie samej ta notka pomogła ruszyć się z mieszkaniu i spędzić chwili na świeżym, choć mroźnym powietrzu. ;-) nareszcie nie mogłabym namawiać Cię do czegoś, czego osobiście nie robię. Dobra, koniec gadania - spieszmy się, ze względu na to że dodatkowo chwila i okaże się po zimie!


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness