Jakie ćwiczenia wykonywać podczas miesiączki? Plan treningowy!

Jakie ćwiczenia wykonywać podczas miesiączki? Plan treningowy!

Redakcja

2017-08-02

brak komentarzy

Wszyscy świetnie wiedzą, że kobiety pod tym względem mają przechlapane.

Co miesiąc, niemal jak w zegarku samoczynnie – bóle brzucha, złe samopoczucie oraz okropny humor. Na wychowania fizycznym to już wystarczyło jako zwolnienie, ale jak jest naprawdę – czy w czasie menstruacje można ćwiczyć, czy też nie?   Czy można ćwiczyć podczas okresu? – tym pytaniem bombardowałyście mnie od ponad roku. Ja odpisywałam indywidualnie, uważając, że to niewiedza poszczególnych osób oraz że większość ludzi wie, jak jest oraz czy można trenować, mimo wszystko im dłużej siedzę w internecie, tym więcej rozumiem, jak się myliłam. kobiety nie wiedzą, czy mogą ćwiczyć w czasie menstruacje – oraz nic w tym dziwnego, bo szczerze mówiąc, nikt nam tego nie powiedział, fakt?   O tym, że edukacja natury seksualnej leży w Polsce mogłabym mówić godzinami, tak mnie to denerwuje, ale to nie jest tematem wpisu. Temat jest inny – czas. Dla praktycznie wszystkich dalej to temat tabu, chociaż z takiego racjonalnego punktu widzenia jest to naturalny, normalny przebieg fizjologiczny w kobiecym ciele.ćwiczenia  podczas  okresu

CZY W CZASIE miesiączki da się ĆWICZYĆ?

Tak.oraz tak. oraz jeszcze raz tak. Co więcej: nawet się musi. Ups! Już nie ma wymówki, co? Pamiętajmy o jednym –jaki  trening  podczas  okresu okres to nie choroba, a przebieg, do którego nasz kobiecy organizm jest totalnie przygotowany. Wszystko zazwyczaj funkcjonuje jak w zegarku, oraz naprawdę, nie jest to etap nie wiadomo jakiego osłabienia, żeby wykorzystać taki moment jako wymówkę oraz okazję do rezygnacji z ćwiczeń. Co więcej: w praktycznie wszystkich sytuacji trening pomoże walczyć się z wszystkimi negatywnymi aspektami miesiączkowania, takimi jak bóle oraz skurcze brzucha, bóle ud, lędźwi, rozdrażnienie, płaczliwy humor, ochota na słodkie. Zaciekawione? Mam nadzieję, bo to właśnie brak aktywności jest gorszym wyborem w takiej sytuacji. Co możemy zyskać, ćwicząc w trakcie menstruacje: pozbywamy się bólu brzucha – aktywność służy rozluźnić spięte mięśnie, zmniejszą się skurcze w partiach podbrzusza ćwiczenia spowodują poprawę nastroju oraz wyładowanie negatywnych emocji – to nie slogan, taka jest fakt. Przetestujcie na sobie – w dzień okresu, kiedy jesteście wkurzone na maksa, poćwiczcie. przeistacza się w sek.. łagodzi albo zupełnie usuwa skurcze ud czy lędźwi – właśnie poprzez ruch mięśni oraz wyeliminowanie zbędnego napięcia; analiz wykazały, że większość pań w trakcie menstruacje ma nawet lepszą wydolność organizmu ludzkiego ustroju, niż prawidłowo. Aktywność fizyczna w czasie miesiączki - jakie ćwiczenia wykonywać? okazuje się to wywołane sytuacją hormonalną w sytuacji okresu. aktywność fizyczna redukuje energię na słodkie oraz może zmniejszyć apetyt na wykluczone przekąski Jeżeli nie ma żadnych przeciwwskazań ze strony ginekologa albo innego lekarza, nie istnieje żaden rozsądny przyczyna, żeby opuszczać ćwiczenia w te dni. Zwłaszcza, jeśli czujemy lekki ból brzucha czy źle się czujemy – aktywność fizyczna musi udzielić pomocy.   Co zrobić, kiedy podczas menstruacje jesteśmy całe opuchnięte? Pijmy dużo wody mineralnej mineralnej – mimo pozorom pomoże pozbyć się owej, która magazynuje się podczas okresu. Należy także w te dni unikać soli – wyłącznie takiej dodawanej do potraw, ale już owej, która jest w produktach, np. nie zalecam spożywania białego sera rodzaju feta, który ma jej sporo (oczywiście tylko w trakcie okresu). Unikajmy też potraw wzdymających: fasoli, brokuła, dużej ilości ciemnego pieczywa, nabiału (może, ale ; powodować wzdęcie brzucha). Co zrobić, kiedy mamy silne krwawienia? Jeżeli krwawienia okazują się niepokojąco silne – udajemy się do ginekologa. Jeżeli jesteśmy już zbadane oraz „taka już nasza natura” – inwestujemy w dobre podpaski/tampony oraz… jakoś z tym żyjemy. Co mimo wszystko w sytuacji, kiedy bóle brzucha okazują się mocne, dochodzi do omdleń, osłabnięć, a my musimy brać dość silne leki (np. ketonal)? CO ROBIĆ, KIEDY czas bywa bolący –

TRENOWAĆ, CZY ODPUŚCIĆ?

Trener Osobisty Zarobki

Przeciwwskazaniem do ćwiczeń w trakcie okresu jest oczywiście dość złe samopoczucie – oraz mówię tu o odczuciach OBIEKTYWNYCH, nie subiektywnych. Jeżeli znajdujemy się na dość silnych lekach przeciwbólowych, zdarzały nam się już omdlenia oraz zasłabnięcia, ból paraliżuje nas oraz nie jesteśmy w stanie przejść prawidłowo do drugiego pomieszczeniu – w takim wypadku oczywiście nie ćwiczymy. okazuje się to logiczne. Natomiast w przypadku zwykłych bólów brzucha – takich, na które oddziałują leki przeciwskurczowe oraz dostępne nie na receptę leki łagodzące ból – jak w szczególności ćwiczymy. Co więcej, może być, że za parę miesięcy nie będziemy musieli wcale ich brać, bo aktywność jest maksymalna. ĆWICZENIA świetne NA moment miesiączki – CO ĆWICZYĆ, CZEGO stronić od Jeżeli mamy silne krwawienia – odradzam intensywne treningi (interwały), treningi oparte na skokach oraz trening brzucha – może wzmocnić krwawienie. Jeżeli nie mamy tego dolegliwości – zależnie od samopoczucia wybieramy mniej albo więcej żywotny trening. Nie ma przeciwwskazań, by nie robić mocnych ćwiczeń, jeśli czujemy się świetnie. Jeżeli dość boli brzuch, najlepsze jest jogging, marszobieg, joga, pilates, rozciąganie – alt2 rozluźni oraz ukoi skurcze. Podczas okresu można ćwiczyć zarówno siłowo, również cardio – tak jak mówię, zależy to od waszego samopoczucia, ja prywatnie doradzam moim klientom zwyczajne ćwiczenia, żadnych taryf ulgowych – bo wiem, że po ćwiczeniach wyjdzie im to na zawsze (chyba, że wspominamy o przypadkach z akapitu powyżej). czas TO NIE CHOROBA! Żeby nie jest, że jestem gołosłowna oraz nie wiem, o czym piszę: ja co miesiąc umieram. UMIERAM.

 

Czasami budzę się nad ranem oraz nie jestem w stanie wyczołgać się z łóżka po tabletkitrening  podczas  okresu

(tabletki, nie tabletkę, jedna przenigdy nie działała).   przenigdy mimo wszystko nie opuściłam ćwiczenia podczas trenowania lekkiej atletyki z tego powodu. Dlaczego? bo po rozgrzewce już przechodziło, a po całym ćwiczenia jeszcze poprzez kilka godzin utrzymywał się efekt rozkurczenia oraz mniejszego bólu. Nie namawiam do zmuszania siebie do ćwiczeń w drastycznych przypadkach, ale do patrzenia na czas w sposób RACJONALNY. Nikt od tego nie umarł. To nie jest choroba. warto o tym wiedzieć. Zachęcam was kobiety, do aktywności fizycznej w trakcie menstruacje. Wiem, że mnóstwo z was jest przekonanych, że w trakcie okresu ; się ćwiczyć – zresztą nic w tym dziwnego, skoro poprzez kilka lat szkoły nauczyciel wf-u przyjmował taką wymówkę, to chyba jest coś na rzeczy. No właśnie nie ma. Jeśli w trakcie menstruacje nie jest z wami tragicznie – zróbcie sobie prezent oraz idźcie na trening, bo wywoła wam o mnóstwo więcej pożytku niż zawinięcie się w koc oraz zjedzenie całej tabliczki słodyczy. Wszędzie ważny jest złoty środek – jeśli jest dość źle, nie ćwiczymy, jeśli dajemy radę – nie odpuszczamy. jasne. Proszę, niech to nie jest „okazja” do użalania się nad sobą, bo nie mamy nad czym się użalać – jesteśmy silne, fit, twarde kobiety, które naprawdę nie potrzebują pretekstów, żeby sobie pojęczeć nad własnym życiem. Uśmiech oraz do przodu!   przenigdy (poza okresem na pigułkach antykoncepcyjnych, ale też nie do zakończenia) nie miałam prostych miesiączek. Może nawet napiszę więcej - miałam mocne zaburzenia przyczyniające się do anemii oraz szczególnie utrudniające treningi (wizyty w toalecie co 2 60 minut to jest maksimum). Częstotliwość też standardowa nie była (oraz nie bywa). Do tego bóle miewałam silne. Nie będę przesadzała, że znaczne, bo nie mdlałam oraz na pogotowie nie jeździłam, ale podnieść się z łóżka czasami jest ciężko. Jak alt3 jeszcze byłam na tak z lekami, to leciały tak z 2 ibupromy naraz żeby można jest się właściwie gdzieś przejść, szczególnie w 1 oraz drugim dniu. Dlaczego więc trenowałam? A dlaczego nie? Kurde, primo to ja od potomka pływałam na mistrzostwach. kiedyś dostałam czas wprost przed zawodami, na basenie. Trzeba płynąć sztefetę, a nie ma nikogo rezerwowego. oraz co, powiem, że nie płyniemy bo ja czas mam? Albo, że na meczu nie zagram, bo co 2 sety do kibla muszę? No jakoś sobie tego nie potrafiłam wyobrazić. Takie postępowanie to bywa właśnie mój charakter. Ja po prostu nie uznaję, że coś mi może przeszkodzić we wcieleniu w życie moich planów. A jak zaplanowałam, że popłynę/zagram to będę płynąć oraz grać. oraz tyle. Jak to zrobiłam, że udawało mi się ćwiczyć mimo bólu? kiedyś brałam środki uśmierzające ból. Na pigułkach anty ból lekko przeszedł. Po odstawieniu czasami wraca, ale okazują się to więcej krótkie skurcze oraz długie bóle o przeciętnym nasileniu niż to co jest wcześniej. Fakt, że dobre odżywianie plus kuracje na pewno przyniosły swoje. Ale jak ćwiczyć z bólem? Dla mnie podstawowe jest się doczołgać na salę/basen. Gdy już zaczynałam się ruszać (na początku powolny bieg), skurcze zaczynały puszczać. Tak same z siebie. Nie wiem czy to tak funkcjonuje u wszystkich niewiast, ale podejrzewam, że u licznych. Nie dowiecie się dopóki nie spróbujecie. A przed zawodami stres oraz tak zaburzał czucie bólu, więc zapominałam, co tam na dole się dzieje :) Każda z nas co miesiąc boryka się z kłopotami spadku nastroju podczas menstruacje. Czujemy się osłabione, niejednokrotnie obolałe czy też napuchnięte.

Najchętniej spędziłybyśmy te dni mieszkaniu w koszuli nocnej.

niejednokrotnie pozwalamy sobie na złamanie kuracji odchudzającej, w miejsce imprez wybieramy kanapę mieszkaniu, rezygnujemy też z ćwiczeń oraz aktywności fizycznej. Czy faktycznie powinnyśmy odpuścić sobie trening podczas menstruacje? Aktywność fizyczna wskazana, ale... mimo obiegowym opiniom, że ćwiczenia nasilą krwawienie oraz zwiększą ból menstruacyjny, eksperci doradzają aktywność fizyczną podczas okresu. Oczywiście przypadek dowolnej kobiety bywa inny. kluczowe aby znać swoje ciało oraz jego wymogi. Jeśli podczas menstruacje nie mamy silnych dolegliwości (omdlenia, wymioty, obfite krwawienia, dość silne bóle), to jak najbardziej możemy trenować także w "te dni". –  Z własnego praktyki wiem, że kobiety unikają zajęć z wychowania fizycznego, przede wszystkim ze względu na dyskomfort lub silne bóle –  mówi profesor bartek alt4 Laskowski z Akademii Wychowania Fizycznego oraz Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku, instruktor niewiast w judo. – Nie ma mimo wszystko żadnych przeciwwskazań do aktywności fizycznej podczas menstruacji. Co fakt podczas okresu obniżają się możliwości wysiłkowe, dlatego radzę dziewczynom wykonywać umiarkowane ćwiczenia, które dodatkowo mogą uśmierzyć bóle oraz skurcze. W tym czasie kobiety mogą odpuścić sobie ćwiczenia o najwyższej intensywności. Z siłowego ćwiczenia nie rezygnują natomiast kobiety, które sport uprawiają codziennie –  zwiększa poziom prof. Laskowski. –  Moje podopieczne przenigdy nie opuszczają zawodów ze względu menstruacje.

Formexplode Opinie

Mało tego – niejednokrotnie je wygrywają!

Nie skarżą się także na zaburzenia miesiączkowe ze względu wysiłku. Jeśli taki problem się pojawia, powodów upatrujemy raczej w towarzyszącej zawodniczkom radykalnej diecie niż w samym ćwiczenia. Zastąp żywotny trening ćwiczeniami rozciągająco-odprężającymi Na wybór ćwiczeń powinnyśmy uważać zwłaszcza poprzez pierwsze 2-3 dni. wówczas należy zrezygnować z ćwiczeń wykańczających ruchowo - siłowych, wytrzymałościowych - oraz postawić na lekkie ćwiczenia, nie forsujące brzucha. świetnym pomysłem bywa joga, jazda na łyżwach lub rowerze (najdogodniej miejskim), lekka gimnastyka, spacer bądź wolny marszobieg oraz ćwiczenia na piłce. Podczas menstruacje da się także skupić się na trenowaniu ramion oraz pleców. Podczas okresu skuteczniej odpuścić sobie trening biegowy czy intensywną gimnastykę (np. brzuszki, nożyce), które mogą okazać się nazbyt poważne dla brzucha. również fitness, który angażuje wszystkie partie ciała, nie bywa najlepszym wyborem. Nie wskazane okazują się też siłowe sporty drużynowe, w których gra toczy się w szybkim czasie oraz konieczna bywa duża ilość podskoków (np. siatkówka, koszykówka). Pamiętajmy mimo wszystko, że wysiłek fizyczna potęguje produkcję endorfin w naszym organizmie, które łagodzą ból. Dlatego jeśli jesteśmy w stanie, warto poruszać się przed oraz podczas okresu, a dużo prościej zniesiemy złe humory podczas PMS oraz samą menstruację! Sportsmenki pod nadzorem ginekologa Już małe pociechy wiedzą, że sport to zdrowie, mimo wszystko nie każdy trening ma zbawienny wpływ na nasze ciało. Z analiz wynika, że panie, które regularnie intensywnie ćwiczą oraz wykorzystują ścisłe kuracji odchudzającej, borykają się z kłopotami nieregularnych miesiączek. Kobiety, które zawodowo uprawiają sport, narażone okazują się na zaburzenia gospodarki hormonalnej (zmniejszenie stężeń LH oraz estrogenów, a zwiększenie stężenia androstendionu oraz głównego męskiego hormonu). również plamienia między miesiączkami zdarzają się 2 razy częściej u niewiast mocno aktywnych ruchowo. Dlatego należy wiedzieć, aby nie przeholować z dietą oraz treningiem, a wszelkie niepokojące sygnały konsultować z ginekologiem.

 

Zobacz też 

Opaski na rękę 


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness