Jakie mleko wybrać? Zobacz, które jest najbardziej korzystne dla Ciebie

Jakie mleko wybrać? Zobacz, które jest najbardziej korzystne dla Ciebie

Redakcja

2017-06-26

brak komentarzy

Ile mleka powinniśmy pić?

Mleko bywa niezbędnym elementem codziennej prawidłowej kuracji odchudzającej. Według zaleceń Instytutu Żywności oraz Żywienia pociechy każdego dnia powinny spożywać 3-4 porcje mleka oraz suplementów mlecznych, natomiast dorośli przynajmniej 2. Dlaczego te rekomendacje są tak ważne?

Mleko bywa najcenniejszym źródłem wapnia w naszej kuracji – głównego budulca kości oraz zębów, a jak wynika z licznych badań wykonany w Polsce w ostatnich latach, konsumowanie tego Mleko 0%, 0,5%, 1,5%, 2% i 3,2% - które wybrać? pierwiastka bywa dość niskie oraz pokrywa jedynie 50-90% normy.

Wapń z mleka bywa przyswajany w dość wysokim stopniu, co wynika z unikatowego składu mleka – m.in. obecności laktozy, która sprzyja wykorzystaniu wapnia, podnosząc jego absorpcję, oraz odpowiedniej proporcji pomiędzy wapniem oraz fosforem (wapnia bywa więcej niż fosforu, w innych produktach zazwyczaj bywa odwrotnie), co bywa dość dobre dla budowy tkanki kostnej. Mleko posiada również pełnowartościowe białko, witaminy wybór mleka A, D, E, witaminy z gr. B oraz fosfor, potas, magnez, cynk, mangan. Tak wysoka wartość odżywcza mleka sprawia, że ciężko bywa znaleźć inny artykuł na rynku, który mógłby mleko zastąpić.

Jakie mleko wybrać?

mimo wszystko czy każde mleko bywa dobre dla wszystkich? Oczywiście, że nie. Na rynku mamy dostępne mleka o różnej zawartości tłuszczu:

  • mleko pełnotłuste – 3,2%;
  • mleko półtłuste – 1,5% oraz 2%;
  • mleko odtłuszczone – 0,5% czy 0% jak wybrać mleko (tab. 1).

Opaski na rękę

Tłuszcz mleczny składa się w większości z nasyconych kwasów tłuszczowych, czyli tych negatywnych dla naszego organizmu, zwiększających niebezpieczeństwo rozwoju mnóstwo przewlekłych schorzeń niezakaźnych, m.in. schorzeń układu krążenia oraz nadwagi. Dodatkowo im obszerniejsza zawartość tłuszczu w mleku, tym obszerniejsza bywa również zawartość cholesterolu oraz kalorii: 1 szklanka (200 ml) mleka pełnotłustego dostarczy nam 122 kcal, 3,68 g kwasów tłuszczowych nasyconych oraz 26 mg mleko na redukcji cholesterolu, a ta osobiście dawka mleka chudego dostarczy nam jedynie 78 kcal, 0,64 g kwasów tłuszczowych nasyconych oraz 4 mg cholesterolu.

W związku z tym osoby z dolegliwościami serca oraz nadwagą czy nadwagą lub zagrożone rozwojem tych schorzeń powinny raczej wybierać mleko chude. warto również dodać, że zawartość białka, węglowodanów w tym laktozy, witamin z zespoły B czy wapnia oraz innych substancji mineralnych bywa podobna we wszystkich mlekach.


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness