Jakie właściwości zdrowotne i odchudzające ma błonnik? Tego nie wiedziałaś!

Jakie właściwości zdrowotne i odchudzające ma błonnik? Tego nie wiedziałaś!

Redakcja

2017-09-06

brak komentarzy

Błonnik to niezbędny składnik pokarmowy, który zagwarantuje ci mnóstwo energii i pomoże zachować świetną kondycję.właściwości  błonniki

Zacznij widzieć układ trawienny jako motor twojego organizmu. Żeby prawidłowo działać, każdego dnia twój motor potrzebuje h2o i błonnika. Bez tych dwóch podstawowych czynników układ trawienny blokuje się, a twoja sylwetka nabiera objętości. Odżywia także Pomelo to jeden z największych cytrusów. Charakteryzuje się grubą skórną tkanką i delikatnym miąższem. Aby obrać owoc pomelo, należy naciąć skórę wzdłuż całego owocu kilkukrotnie. później należy ją ściągnąć, w kierunku od nasady owocu do dołu. Pomelo najdogodniej smakuje bez gorzkich błon w białym kolorze. Przed spożyciem należy usunąć także małe pestki. Delikatny słodko-kwaśny odczucie smakowe i lekki miąższ pomelo znalazł wielu amatorów. taki przepyszny olbrzym z rodziny cytrusów pochodzi z Azji Mniejszej, mimo wszystko uprawa pomelo szybko stała się popularna też w pozostałych krajach tropikalnych. Zwany także pulmetto, pompelą czy białą cytryną, jest naturalnym klejnotem wśród owoców. Dlaczego dobrze włączyć go do swojej diety? Trudno jednoznacznie scharakteryzować owoc pomelo. Słodycz pomarańczy miesza Błonnik – właściwości zdrowotne i odchudzające się tu z cierpkim posmakiem grejpfruta. Pomelo jedzone o poranku, nie jedynie świetnie wzmacnia organizm, ale też zostawia miłe poczucie odświeżenia. Sok z owocu pomelo może być ciekawym dodatkiem do sosów, sałatek czy marynat. Pomelo idealnie nadaje się też do sporządzania mrożonej herbaty. W pomelo nie odnajdziemy ani grama tłuszczu. Dzięki temu w przypadku pomelo kalorie to nie problem. Jedna porcja (mniej więcej 200 gramów) pomelo to 72 kalorie – prawdziwa dietetyczna przyjemność dla podniebienia! Ze względu na tak małą dawka jakie  wartości  ma  błonnik  kalorii w pomelo, jest to perfekcyjna opcja dla ludzi, które dbają o linię, a niekoniecznie przepadają za gorzkim smakiem grejpfruta. Obydwa owoce zawierają enzym, który okazuje się za błyskawiczne redukowanie warstwy tłuszczu. Pomelo, podobnie jak przywołane grejpfruty, posiada w zawartości spore ilości błonnika, który skutecznie przyspiesza procesy metaboliczne. będzie wystarczająca zjeść tylko kilka kawałków, by pojawiło się uczucie sytości. Po owoc pomelo dobrze dotknąć zatem zwłaszcza przed daniem - dzięki temu zjemy mniejszą porcję. Za jego sprawą opóźnione zostaje dodatkowo alt2 wchłanianie węglowodanów, a z naszego ludzkiego ustroju sprawniej usuwane okazują się toksyczne składniki przemiany materii. Błonnik pokarmowy to kilka substancji pochodzących ze ścian komórkowych roślin, które nie ulegają w naszym organizmie strawieniu. Jego lecznicze właściwości uwydatniają się przede

wszystkim w usprawnieniu przewodu pokarmowego. czy  warto  spożywać  błonnik

Błonnik korzystnie wpływa na cały nasz organizm, pełni istotną funkcję w zapobieganiu chorobom cywilizacyjnym, umożliwia nam także w zachowaniu szczupłej sylwetki. Wchłaniając wodę, pęcznieje i wypełnia żołądek, dzięki czemu redukuje uczucie głodu i umożliwia w Błonnik jest niezbędny do prawidłowej obowiązkach jelit. Błonnik jest włóknem trawiennym i nie jest substancją czynną, jak wit. czy artykuły mineralne. Błonnik nie jest trawiony ani wchłaniany w przewodzie trawiennym. jest grupę niestrawnych substancji roślinnych. Główne jego artykuły to związki polisacharydowe, takie jak celuloza, pektyny, i związki niepolisacharydowe. Jego artykuły okazują się rozpuszczalne albo nierozpuszczalne w wodzie. Błonnik nierozpuszczalny w wodzie wpływa na pracę przewodu pokarmowego. Przede wszystkim daje uczucie sytości i redukuje wartość energetyczną zabiegu odchudzającej. Ponadto ochrania przewód pokarmowy przed nowotworami, alt3 żylakami odbytu, polipami, zaparciami, korzystnie wpływa na perystaltykę jelit, uaktywnia ich ukrwienie, potęguje wydzielanie soków trawiennych, uaktywnia wydzielanie śliny i żucie. Natomiast błonnik rozpuszczalny w wodzie tworzy żele w jelitach, które mają zdolność wiązania cholesterolu czy kwasów żółciowych. W taki sposób redukuje ich wchłanianie do ludzkiego ustroju. Ponadto wykazuje oddziaływanie prebiotyczne, obniża cholesterol, ochrania przed tworzeniem się kamieni żółciowych. Inne dobre oddziaływania błonnika to: przeciwdziała wzdęciom, redukuje częstotliwość występowania biegunek, redukuje niebezpieczeństwo zachorowania na nowotwór, hamuje rozwijanie się bakterii E.coli i Salmonelli, przyczynia się do wzrostu masy stolca, pokrywa uczucie głodu, przeciwdziała przyswajaniu poprzez organizm metali za bardzo dużo ważących (ołów, rtęć, kadm), specyfików ochrony roślin, przyczynia się do spadku poziomu cholesterolu we krwi, przeciwdziała

zaparciom, redukuje tempo wytwarzania insuliny, co jest ważne dla cukrzyków, dodatkowo jadłospis

liczna w błonnik przeciwdziała gwałtownemu spadkowi glikemii, który uaktywnia apetyt, ochrania śluzówkę żołądka. Zapotrzebowanie na błonnik Światowa instytucja kondycji fizycznej (WHO) zaleca spożywanie 20-40 g błonnika dziennie. Obecnie w Polsce to konsumowanie buduje się w okolicach 15 g dziennie. nadmierna alt4 zawartość błonnika spożywana jest w krajach gorzej rozwiniętych, co jest związane jedzeniem żywności mniej przetworzonej. W tych też krajach zauważono mniejszą liczbę zachorowań na nowotwory jelita grubego i odbytu, co naukowcy łączą z większą ilością spożywanego błonnika. wielka dzienna dawka błonnika może zmniejszyć skuteczność pozostałych leków, np. doustnych specyfików antykoncepcyjnych i leków minimalizujących stężenie cholesterolu. powinna zachować się 2-60-minutowy odstęp między jedzeniem a podaniem medykamenty. spożywanie sporych ilości kapsułek albo kapsułek zawierających błonnik może być niebezpieczne. Po nazbyt niewielkim nasyceniu wodą zwiększają one swą objętość i mogą utkwić w gardle albo w jelitach. Błonnik w jelicie grubym wchłania wodę. Jeżeli nie ma odpowiedniej ilości płynu, stolec okaże się twardy i zagęszczony, może też powodować obstrukcje. Aby maksymalizować efekty błonnika i optymalizować wyeliminowanie suplementów ubocznych przemiany metabolicznej, powinna dostarczać się przynajmniej 2 litry płynu dziennie. Nagłe dostarczenie organizmowi dużej porcji błonnika może wywołać wzdęcia i bóle brzucha. tyczy się to zwłaszcza roślin strączkowych. U niektórych ludzi artykuły obejmujące dużo błonnika, szczególnie pszenne, mogą podrażnić żołądek.

 

Zobacz też 

Trener Personalny we Wrocławiu


Dodaj komentarz


Brak komentarzy

Bądź pierwszy i zostaw komentarz !

dieta_i_fitness